Censuur op spelersnaam na jaren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PrivateHead

Actief lid
Kort geleden kreeg een leider van De Elite op Dinegu ongevraagd een supportticket van het opperhoofd. Met het dwingende verzoek een suggestie te geven voor een andere spelersnaam van zijn account. Soms is dat begrijpelijk wegens schuttingtaal, discriminatie of anderzijds kwetsende namen.

Voor de duidelijkheid de gewraakte naam is "Vlad de kelensnijder".

Op basis van klagende buren (de aanvallen en plunderingen zullen niet afnemen met dit buitenschoolse getreiter) heeft het opperhoofd in zijn wijsheid besloten dat voornoemde naam niet past in dit zo vredelievende spel. Aanvallen, plunderen het gaat van speermannen tot aan allesvernietigende sentinels. Maar een stoere naam als Vlad de kelensnijder is te grof voor de tere zieltjes hier.

Het spel geeft (gaf) zelf naamsuggesties als je startte met het spel zo zie je tientallen namen die eindigen op:
De Geselaar
De Bloederige
De Slachter
Ik vond zelfs De zakkensnijder op Cirgard (brrrrrr). Ghehehehehe

Verder heb ik nog niet gezocht maar deze vielen mij al snel op, wat is dan zo erg aan Vlad De Kelensnijder? Is Adolf 36 de Boederige dan echt een betere naam omdat het spel je die suggestie gaf?
Is het volgens de community terecht dat na bijna 5jaar (sedert december 2014) een speler ineens zijn vertrouwde naam, zijn spelersidentiteit afgenomen mag worden onder dwang van accountverwijdering, omdat een buurman klaagt?

Wat vinden jullie dan en waarom?

Alvast bedankt voor het lezen ;))
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13731

Guest
Echt te gek voor woorden dit. Ook heel raar dat je kennelijk op deze manier je gram kan halen als je vindt dat je teveel geplunderd wordt. Koop dan een stadsschild. Zet een sterk leger neer of verhoog je verdediging. Je buren wisselen vanzelf weer. Ik hou er ook niet van en plunder zelf niet, maar het is een onderdeel van het spel, dat heb je gewoon te accepteren.
 

Felair

Actief lid
Dit is toch gewoon het resultaat wat je krijgt als iemand zelf de regels bepaald ipv dat er duidelijk beleid nageleefd word.

Net hoe de wind waait dan hé, slaat idd volledig de plank mis dit, belachelijk.
 

DeletedUser10562

Guest
Ohjee iemand is gekwetst vanwege een woordje.

Beste moderator, de speler door wie je je laat gebruiken is een zielig figuur die een spel speelt, verliest, en dat waarschijnlijk dagenlang thuis op zijn kindertjes afreageert.
Bescherm die speler en verwijs hem naar een geestelijk hulpverlener die hem hopelijk kan uitleggen dat het allemaal maar een spelletje is voor hij ergens in een nieuwsbericht opduikt.
 

DeletedUser13612

Guest
Als we namen gaan aanvallen en ze ongepast gaan vinden, waar gaat dit dan eindigen, ik zie tussen de bloeddorstige en kelensnijder weinig verschil, de ene is iets explicieter dan de andere, meer niet.
Met dergelijke naam geef je zelfs je bedoelingen aan, aanvallen en plunderen, ik zou er meer problemen mee hebben mocht iemand met de naam de vredelievende, continue aanvallen en plunderen;) .
Dit doet me een beetje denken aan die bepaalde praalwagen op Aalst carnaval van dit jaar.
 

PrivateHead

Actief lid
Het lijkt steeds meer op een peroonlijke vendetta, helaas is het VERBODEN om screenshots te sturen of quotes van support hier te zetten. Dus even in mijn woorden nadat Vlad mij heeft verteld hoe support reageerde.

Vlad de Kelensnijder heeft diverse suggesties aangedragen om te kijken wat mogelijk is om dan eventueel daar een keuze uit maken.

Vladdek Elensnijder
Vlad K. Elensnijder
Vlad Khelensneyder
De bovenstaande varianten mogen absoluut niet gebruikt worden om zijn naam in te veranderen. Er mag op geen enkele wijze nog enige referentie zijn naar Kelensnijder. Dat is dictatoriaal gedrag, de bovenstaande suggesties zijn namelijk best bemiddelend van aard.

De Wrede, de Bloederige, De Slachter, de Spietser, die mogen allemaal wel.
Dus Vlad de Wrede Bloederige Slachter zou op zich moeten mogen. Hoe tegenstrijdig is dat beleid dan?

Wat hier dan ook nog vreemd aan is dat een nieuwe speler wel de naam Vladdek Elensnijder of 1 van die varianten zou mogen gebruiken maar Vlad de Kelensnijder mag het niet. Dan ben je als opperhoofd toch niet helemaal fris in je opperhoofd. Een opperhoofd heeft als taak om dingen in het spel te begeleiden niet om onzinnige acties door te drammen of tegen beter weten in aan een standpunt vast te blijven houden.

Bizar
 
Hallo broeders en zusters, hier dan Vlad de Kelensnijder, althans, voor nu nog..

Straks is het misschien Vlad de Bloemetjesplukker of Vlad de Burenknuffelaar.

Of misschien word ik wel verbannen (of erger) omdat ik mij niet aan de regels houd. Welke regels is niet helemaal duidelijk overigens want die zijn er niet. Er is helaas sprake van willekeur.

Ik heb mijn naam al 5 jaar. Een bijnaam van de mythische figuur Vlad Dracul. Net als Vlad de Spietser een van zijn vele bijnamen.

Als ik overigens kon bewijzen dat Vlad de Kelensnijder een bijnaam was van Vlad Dracul, dan mocht ik deze wel voeren, zo niet dan is hij tegen de regels, snapt u?

Vlad de Spietser werd mij wel aangeraden trouwens, door degene die Privatehead mooi omschrijft als ‘het opperhoofd’.

Want een naam die verwijst naar het levend doorspietsen van een mens met een scherpe houten staak mag wel. Maar Kelensnijder mag niet. Snapt u?

Het is goed om te begrijpen dat het om willekeur gaat en dat er inmiddels vermoedelijk sprake is van een ‘nu kan ik niet meer terug’ gevoel bij het opperhoofd. Het lijkt nu om ego te gaan en niet langer om redelijkheid en billijkheid.

Mij is opgedragen om binnen 96 uur met een lijst van alternatieven te komen. indien beschikbaar zouden die op volgorde van voorkeur gekozen worden. Dat heb ik gedaan. Allemaal namen die een verbastering van mijn naam inhouden, als ware het woordspelletjes:

Vladdek Elensnijder
Vlad K. Elensnijder
Vlad de Khelensneyder

en enkele anderen. Maar dit is allemaal niet toegestaan. Althans, deze namen kunnen door elke nieuwe speler worden gekozen en zullen geen enkel probleem opleveren. Het is mij echter niet toegestaan deze naam te kiezen. Omdat het opperhoofd een relatie ziet met mijn huidige naam. Dat noemen we perceptuele predispositie. Maar ik zal u de details besparen.

Bovenstaande suggesties werden niet serieus genomen. Want in de laatste reactie die ik kreeg stond dat ik een andere naam moest kiezen. Een serieuze dit keer. Want ja, wij hebben allemaal serieuze spelersnamen binnen FoE, snapt u?

Grootste probleem van willekeur is dat deze ongrijpbaar is. Willekeur is niet gebonden aan regels en vindt zijn bestaansrecht enkel in misbruik van positiemacht.

Waarom namen die eindigen op De Bloederige, De Wrede, De Spietser, De Slachter etc allemaal wél mogen en De Kelensnijder niet, is mij na bijna 96 uur helaas nog steeds niet duidelijk. U wel?

Dat één buur had geklaagd over mijn naam was overigens niet relevant. De community manager beoordeelt namelijk zélf de geschiktheid van mijn naam. Snapt u? Nou, ik niet, want gedurende 5 jaar was deze prima tot die ene rancuneuze klacht, toen was het ineens een probleem.

Willekeur leidt er nu toe dat enkel mijn naam beoordeeld moet worden. ALLE andere namen worden niet beoordeeld, laat staan dat daar tegen opgetreden wordt. Snapt u?

Om de een of andere reden wordt mijn naam nu tegen een hogere zwaardere standaard gewogen dan de uwe. Ik heb in mijn laatste bericht aan het opperhoofd medegedeeld dat mijn bovengenoemde naamsuggesties écht serieus bedoeld zijn als nieuwe naamwens. Ik heb daarmee voldaan aan wat van mij geëist werd. Ik hoop de redelijkheid het wint. Maar ik vrees het ergste.

In dat geval zal ik kiezen voor alle reeds toegestane namen tezamen. Vlad de Wrede Bloederige Spietsende Slachter. Immers al die namen zijn oké. En 0 + 0 + 0 + 0 opgeteld kan toch niet ineens 1 zijn? Of wel? Nou ja, wel als het om willekeur of persoonlijke ego’s gaat. Dan wel.

Weet u, ik ben niet uit op een confrontatie. Echt niet. Ik wil net als ieder hier genieten van dit leuke spel. Maar dan wil ik ook dat mijn belang even zwaar gewogen wordt als dat van elke andere speler. Het kan niet zo zijn dat ik tegen een zwaardere norm gehouden wordt. En ik vrees dat dat nu wel gebeurt.

Ik heb géén ongepaste naam, ik heb netjes gecommuniceerd, ik heb uitleg gegeven en mijn verdediging gevoerd, ik heb alternatieve opties aangedragen en meermaals om inhoudelijke uitleg gevraagd meer kan ik niet doen.

Het gaat niet om wié er wint, het gaat om wát er wint. En dat kan en mag alleen maar de redelijkheid zijn.. toch?

Vlad ‘wiens naam niet langer genoemd mag worden’.
 

DeletedUser13612

Guest
Over vele namen kan men nu een negatief oordeel gaan leveren, welke zijn de volgende namen die aanstoot gaan geven?
Zou de naam Redyn Snelek problemen geven?
 

PrivateHead

Actief lid
Even puzzelen en gokken,
Het snijden kan het probleem zijn, vervang dan snijden door slachten, Vlad de Kelenslachter?
of als het probleem niet zit in het snijden maar meer in het Kelen, Vlad de Hoofdensnijder?
Wellicht zit het probleem zowel in het snijden als in de kelen dan is de volgende naam misschien een optie Vlad de Hoofdenhakker
Terwijl Vlad de Koppensneller ook best bruut klinkt. (Historisch verantwoorde keuze ook nog)
Maar wat is dan weer het verschil met Kelensnijder, het effect is eender.

Kan zomaar dat het opperstehoofd het niet zo heeft op amputatiegerelateerde namen. Blijft het feit dat het lastig verdedigbaar is dat andere spelers wel bloederige naamvarianten mogen gebruiken die hetzelfde inhouden.
 
====================
EVEN VOORSTELLEN
====================

Beste allen,

Graag maak ik van de gelegenheid mijzelf even voor te stellen; mijn naam is Vlad de Koppensneller!

Het probleem leek erin te liggen dat mijn naam niet wreed genoeg was! En daar was ik uiteindelijk wel mee eens. Het snijden der keel is achteraf bezien misschien een wat onvolledige handeling.

Een kelensnijder impliceert daardoor half werk.. en daar houden we niet van. Een Koppensneller snijdt eerst de keel, dan de nek en verwijdert vervolgens het hele hoofd (wat daarna voor meerdere doeleinden gebruik kan worden).

Blijft natuurlijk vreemd dat het snijden van een keel niet mag, maar het snijden van de keel gevolgd door het volledig doorzagen van de nekwervels en het scheiden van hoofd en romp wel weer toegestaan is.

Nou goed, het zal hem wel in de details liggen ;)

We hebben er even 5 dagen over gedaan maar dan heb je ook wat. Gelukkig is hiermee de orde op FoE weer hersteld. Dreigde dit fantastische spel toch bijna helemaal vast te lopen op een gebruikersnaam. Ik heb zelden zulke anarchie meegemaakt. Gelukkig is het allemaal net op tijd goedgekomen.

En ik ben trots op de promotie: van Kelensnijder naar hoofdenamputeur hahahaha (niet doorvertellen )
 

PrivateHead

Actief lid
Beste Vlad de Koppensneller (voorheen bekend als Vlad de kelensnijder),

Zo verheugd als ik ben over jouw naamsverbetering, zo ontsteld ben ik over de getoonde stupiditeit. Zoveel incapabel gedrag en toch zelfstandig ademen, het mag een wonder genoemd worden. Gelukkig zijn je buren nu weer gerust gesteld en kan het spel in alle rust verder gespeeld worden.

Vlad .. jongen, veel succes met je nieuwe naam, laat die koppen maar rollen. Ook dat is De Elite.
 

DeletedUser6383

Guest
Heel blij en verheugd ben ik over het feit dat je gelukkig niet naamloos door het verdere FoE leven hoeft te gaan. Ik maakte serieuze zorgen.
En nog prettiger is het dat je nog verwoestender, qua naam dan, tekeer mag gaan.
Proficiat Vlad de Koppensneller, deze naam doet je nog veel meer eer aan......
 
Heel blij en verheugd ben ik over het feit dat je gelukkig niet naamloos door het verdere FoE leven hoeft te gaan. Ik maakte serieuze zorgen.
En nog prettiger is het dat je nog verwoestender, qua naam dan, tekeer mag gaan.
Proficiat Vlad de Koppensneller, deze naam doet je nog veel meer eer aan......

“Vlad de Koppensneller, voor het betere hak- en snijwerk ten zuiden van uw hersenstam”
 

Markus

Actief lid
Heel blij en verheugd ben ik over het feit dat je gelukkig niet naamloos door het verdere FoE leven hoeft te gaan. Ik maakte serieuze zorgen.
En nog prettiger is het dat je nog verwoestender, qua naam dan, tekeer mag gaan.
Proficiat Vlad de Koppensneller, deze naam doet je nog veel meer eer aan......

Vlad de Naamloze had ook nog wel gekund :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan