Betere naam voor de gilden kampioenschap

DeletedUser7503

Guest
hello ,
we weten allemaal dat de Nederlandstalige versie van FOE door Nederlanders en Vlamingen gespeeld wordt.
Ik wil niet kleingeestig doen maar is het niet beter ook te vermelden dat naast Nederlandse ook Vlaamse gildes bestaan die meedoen aan de gilden kampioenschappen.
Voorstel: de naam Nederlandse gilde-expeditie te veranderen in Nederlandse & Vlaamse gilden kampioenschap
en naast de Nederlandse vlag, de vlag van Vlaanderen te voegen ( terloops : een Belgische vlag zou niet hier passen...Walen spreken Frans en doen mee met de Franse versie van FOE)

Bekijk bijlage 1919
 

DeletedUser10486

Guest
Of anders Nederlandstalig gildekampioenschap.
Maar wij Vlamingen zijn dat ondertussen al gewend. Als we ergens iets in onze eigen taal willen, worden we steevast geconfronteerd met die Hollandse vlag...
 

DeletedUser

Guest
Of anders Nederlandstalig gildekampioenschap.
Maar wij Vlamingen zijn dat ondertussen al gewend. Als we ergens iets in onze eigen taal willen, worden we steevast geconfronteerd met die Hollandse vlag...

Hebben jullie een eigen taal dan?
 

Mr.Quib

Actief lid
Surinaamse vlag, Antiliaanse vlag, ik kan er nog wel een paar verzinnen, moeten we die ook toevoegen?

PS: de link naar de bijlage werkt niet.
 

DeletedUser

Guest
Surinaamse vlag, Antiliaanse vlag, ik kan er nog wel een paar verzinnen, moeten we die ook toevoegen?

vlag_friesland_rechtformaat.jpg
 

DeletedUser7503

Guest
Hebben jullie een eigen taal dan?

ja Meester , het "Vlaams"(is Zuid-Nederlands)....is ietsje anders dan het "Hollands"

Surinaamse vlag, Antiliaanse vlag, ik kan er nog wel een paar verzinnen, moeten we die ook toevoegen?

het is gewoon de titel die ik graag wil veranderen (Nederlandse en Vlaamse gilden) die vlag is bijzaak......trouwers de leeuwenvlag is deze van deelstaat Vlaanderen...ik weet niet of ze in Zuid-Amerika FOE spelen en ze een speelgilde hebben
 

Mr.Quib

Actief lid
ja Meester , het "Vlaams"(is Zuid-Nederlands)....is ietsje anders dan het "Hollands"
Dat noem je een dialect ;). We zitten hier toch echt op de NL-server, misschien inloggen via de BE-server? :p

terloops : een Belgische vlag zou niet hier passen...Walen spreken Frans en doen mee met de Franse versie van FOE
Grappig, Vlamingen spreken geen NL, maar Walen spreken wel Frans... Willen die ook een aparte vlag op de Franse server?

die vlag is bijzaak
Zo staat het anders niet in je idee. Als je het wil veranderen in 'Nederlandstalig kampioenschap', dan heb je wat mij betreft een punt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Hebben jullie een eigen taal dan?

ja Meester , het "Vlaams"(is Zuid-Nederlands)....is ietsje anders dan het "Hollands"

O, jullie praten Limburgs. Doe die vlag er dan ook maar bij.

het is gewoon de titel die ik graag wil veranderen (Nederlandse en Vlaamse gilden) die vlag is bijzaak......trouwers de leeuwenvlag is deze van deelstaat Vlaanderen...ik weet niet of ze in Zuid-Amerika FOE spelen en ze een speelgilde hebben

En dat is nu juist onzin. Nederland is een land. Vlaanderen is een provincie. Als er hier nu een Gilde komt met alleen maar Groningers er in, moet het dan weer worden aangepast?
 

mcsp

Actief lid
Ter informatie:
  • Er is geen BE-server, om de eenvoudige reden dat er in België 3 officiële talen zijn:
    • Nederlands --> sluiten aan bij de NL-server
    • Frans --> sluiten aan bij de FR-server
    • Duits --> sluiten aan bij de DE-server
  • België kent (zonder in details te treden over het hoofdstedelijk gewest) 2 grote landsdelen: Vlaanderen en Wallonië, die elk 5 provincies tellen.
  • Zelfs de van Dale erkent dat er specifieke Nederlandse en Vlaamse woorden zijn (en duidt dat ook als dusdanig aan). Dat staat los van de lokale dialecten ... en ja, er zijn ook verschillen tussen het Waals en het Frans, los van de lokale dialecten.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is de Nederlandse versie van het spel, iedereen is vrij om hier te spelen zolang ze de taal beheersen, maar het blijft de Nederlandse versie. Dit zal dus niet worden aangepast, toch bedankt voor je voorstel.
 

DeletedUser7503

Guest
beter was geweest voor te stellen "Gilden kampioenschap der Lage landen"......maar dat zou ook wel niet goed zijn geweest
 

DeletedUser4100

Guest
beter was geweest voor te stellen "Gilden kampioenschap der Lage landen"......maar dat zou ook wel niet goed zijn geweest

Ik denk dat het een kleine kans is daarvoor, maar wie weet. Wat eventueel
kan is gewoon de titel zo houden en gecombineerde vlag van nl/be. Vaak
worden in beschrijvingen in het Nederlands ook aangegeven als be/nl,
maar dan zoude het ook voorgesteld kunnen worden aan de Franse taalserver
om een fr/be vlag te maken voor hun kampioenschappen.:) Al gaat het wel
om de detailles nu.:p

=====

Laten we ook een Vriese server beginnen, want Vries is een erkende
taal.:D:p
Ik weet niet of een Belgische server zal werken, omdat er dan, als ik
deze post lees
Ter informatie:
  • Er is geen BE-server, om de eenvoudige reden dat er in België 3 officiële talen zijn:
    • Nederlands --> sluiten aan bij de NL-server
    • Frans --> sluiten aan bij de FR-server
    • Duits --> sluiten aan bij de DE-server
  • België kent (zonder in details te treden over het hoofdstedelijk gewest) 2 grote landsdelen: Vlaanderen en Wallonië, die elk 5 provincies tellen.
  • Zelfs de van Dale erkent dat er specifieke Nederlandse en Vlaamse woorden zijn (en duidt dat ook als dusdanig aan). Dat staat los van de lokale dialecten ... en ja, er zijn ook verschillen tussen het Waals en het Frans, los van de lokale dialecten.
er wel 3 talen gesproken kan worden op de fora en aankondigingen in 3 talen. Hoewel er bestaan wel
internationale servers waarin Engels de voertaal is op de fora, maar of dit zoude werken als er een puur
Belgische server komt... Is wel vervelend voor jullie, dat er geen puur Belgische server bestaat, maar
misschien kan er een concept voor worden gemaakt. Met het oog op de meerdere talen, ik weet niet
hoe het in België is opgelost, maar misschien kan die oplossing ook worden toegepast voor een eventuele
Belgische server.
 
Bovenaan