'Besteed XX FP' knop toevoegen aan de GG venster.

DeletedUser10212

Guest
Beschrijving van het idee:
In het Grootse Gebouwen venster (die je hebt in het nieuws venster) voeg achter de knop 'Bezoeken' een nieuwe knop toe met (ongeveer) de naam 'besteed XX FP'. De FP die je kan storten komt direct af van je FP balk bovenin.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden: (orginele link: http://files.dppro.nl/foe/gg_doneer_knop.jpg)
gg_doneer_knop.jpg


Voordelen:
- Niet meer andermans stad laden, je komt immers voor die bepaalde GG waar je je FP in wilt storten.
- Scheelt een hoop MB wat niet geladen hoeft te worden. (Ook handig voor de mensen die een wat trager systeem hebben)

Nadelen:
Geen, je kan nog steeds de GG benaderen via de 'Bezoeken' knop.

Samenvatting:
'Besteed XX FP' knop toevoegen aan de GG venster.
 

DeletedUser

Guest
Nadeel is dat je slechts het aantal in je fp balk aanwezige fp's kan storten. Je kan vanuit die positie geen fp's kopen of pakketten gebruiken. Het kost mij 3 stappen om in die positie te komen. In 1 stap zit in iemands stad. In 2 stappen in een GG. Vanmuit de tad van een ander kan ik ook fp's bijkopen en pakketten gebruiken. Jouw suggestie heeft dus geen enkele meerwaarde en is geen verbetering.
 

midas89

Actief lid
Meningen zullen verschillen, maar ik zal het denk ik nooit gebruiken.

Beter zou zijn, als 'bezoeken' niet steeds de hele stad laadt, maar alleen het GG-scherm waar je kunt storten.
 

DeletedUser10212

Guest
Als je je stad oogst dan wil je je FP kwijt, en aangezien je maar een beperkt aantal FP in je balk kwijt kan, dan moet je minimaal 3x naar iemands GG toe, om de FP te storten die in je FP balk staat. En dus 3x onnodig iemands stad laden.
 

DeletedUser

Guest
Als je je stad oogst dan wil je je FP kwijt, en aangezien je maar een beperkt aantal FP in je balk kwijt kan, dan moet je minimaal 3x naar iemands GG toe, om de FP te storten die in je FP balk staat. En dus 3x onnodig iemands stad laden.

Bij jouw idee moet je 3x je stadhuis openen, 3x op nieuws klikken, 3 x op grootse gebouwen klikken en dan nog eens 3x jouw nieuwe knop. Wat is dan je winst?
 

DeletedUser10212

Guest
Bij jouw idee moet je 3x je stadhuis openen, 3x op nieuws klikken, 3 x op grootse gebouwen klikken en dan nog eens 3x jouw nieuwe knop. Wat is dan je winst?

3x minder op 'bezoeken' knop drukken en 3x minder op 'besteed XX forgepunten' drukken, en 3x minder een volledige stad laden.

edit:
Daarna nog 3x minder op 'sluiten' knop drukken, en daarna 3x minder 'terug naar stad' knop drukken. en daarna nog 3x minder op 'OK' knop drukken om uit het GG venster te komen, om daarna verder je stad te oogsten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wil nog niet zeggen dat er geen andere wegen naar Rome leiden o_O
 

DeletedUser9480

Guest
Ik heb zo'n vijf pagina's aan GG- bijdragen en verwacht dat een boel spelers heel wat meer pagina's hebben, dus dan heb je niet genoeg aan de te besteden tien FP's, wat sla8yer ook aangeeft.

Beter zou zijn, als 'bezoeken' niet steeds de hele stad laadt, maar alleen het GG-scherm waar je kunt storten.
Het is wel fijn dat je sneller je doel kan bereiken en vind dan het idee van Midas89 beter, het zou behoorlijk schelen als de stad niet telkens word opgeladen, maar dat je alleen het scherm van de bewuste GG ziet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10212

Guest
Wil nog niet zeggen dat er geen andere wegen naar Rome leiden o_O
Vertel, welke andere wegen zijn er om naar dat venster te komen?

Ik heb zo'n vijf pagina's aan GG- bijdragen en verwacht dat een boel spelers heel wat meer pagina's hebben, dus dan heb je niet genoeg aan de te besteden tien FP's, wat sla8yer ook aangeeft.
Het gaat niet om die 10 FP's het gaat om meer dan dat. De bedoeling is dat je met 1 knop meteen al je FP's stort in die bepaalde GG, en niet een deel ervan.

Een andere oplossing zou zijn als de FP balk bovenin meer FP zou accepteren, als hij bijvoorbeeld al op 17FP staat. Dan kan je gewoon vrolijk je hele stad oogsten, zonder dat je een error krijgt dat je FP balk vol zit. (maar dit is een idee dat al eerder voorgesteld is toch sl8yer?)

edit:
Ik heb mijn post nog geedit van 22:34. Ik zat er over na te denken, maar zijn wel een hoop meer knoppen om die je moet gebruiken erna, want je moet ook nog als je eenmaal in andermans stad zit, ook nog van daar terug komen naar je eigen stad. Die stappen staan nu ook daarbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9480

Guest
Tuurlijk zou dat alles makkelijker maken met een balk van 17 FP, denk alleen dat Inno Games dat niet wil, dit betekent dat je minder achter het spel hoeft te zitten, doordat er minder FP's verloren gaan.

Bijkomend nadeel als je direct zou kunnen storten in een GG, is dat je dan niet het overzicht hebt wat andere spelers deponeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Vertel, welke andere wegen zijn er om naar dat venster te komen?

Via je vriendenbalk stad laden en dan naar GG werkt sneller.

Het gaat niet om die 10 FP's het gaat om meer dan dat. De bedoeling is dat je met 1 knop meteen al je FP's stort in die bepaalde GG, en niet een deel ervan.

Dat kan niet. Die balk gaat maar tot 10 en slechts eenmalig verder.

Een andere oplossing zou zijn als de FP balk bovenin meer FP zou accepteren, als hij bijvoorbeeld al op 17FP staat. Dan kan je gewoon vrolijk je hele stad oogsten, zonder dat je een error krijgt dat je FP balk vol zit. (maar dit is een idee dat al eerder voorgesteld is toch sl8yer?)

Ja en Inno heeft al laten weten dat dat never nooit niet gaat gebeuren.
 

DeletedUser10212

Guest
Tuurlijk zou dat alles makkelijker maken met een balk van 17 FP, denk alleen dat Inno Games dat niet wil, dit betekent dat je minder achter het spel hoeft te zitten, doordat er minder FP's verloren gaan.
Dat is niet wat ik zeg... Je bent nog steeds gebonden aan de 10 FP balk.

Bijkomend nadeel als je direct zou kunnen storten in een GG, is dat je dan niet het overzicht hebt wat andere spelers deponeren.
Tuurlijk wel, gebruik de 'Bezoeken' knop, kan je precies zien wei wat erin doneert.

Via je vriendenbalk stad laden en dan naar GG werkt sneller.
Nope, want daar zit dat hele venster niet waar ik het over heb...
Met minimaal 120 vrienden blijf je wel even klikken totdat je bij de juist persoon bent, dat is dus niet sneller.

Dat kan niet. Die balk gaat maar tot 10 en slechts eenmalig verder.
Precies. En daarom is mijn idee die ik in de eerst post voorstel, wat mij betreft, een goed idee.
 

DeletedUser

Guest
Nope, want daar zit dat hele venster niet waar ik het over heb...
Met minimaal 120 vrienden blijf je wel even klikken totdat je bij de juist persoon bent, dat is dus niet sneller.

Niet als je in staat bent om te onthouden waar die persoon zit en met meerdere pagina's aan GG's waar je aan bijdraagt zal je daar ook doorheen moeten klikken.

Precies. En daarom is mijn idee die ik in de eerst post voorstel, wat mij betreft, een goed idee.

Wat mij betreft dus niet. Het heeft geen meerwaarde en is geen verbetering.
 

DeletedUser10212

Guest
Niet als je in staat bent om te onthouden waar die persoon zit en met meerdere pagina's aan GG's waar je aan bijdraagt zal je daar ook doorheen moeten klikken.
lol, meer klikken is dus het antwoord voor jou. Toch knap van je dan om van 120 mensen al hun GG's te onthouden.

Het heeft geen meerwaarde en is geen verbetering.
Dat wil ik nou precies over jou zeggen. Er is niemand op dit forum blij als jij gereageerd hebt op een topic. Alle ideeën die gepost worden, worden sowieso afgekeurd door je, door de een of andere zwakke reden.
 

DeletedUser

Guest
lol, meer klikken is dus het antwoord voor jou. Toch knap van je dan om van 120 mensen al hun GG's te onthouden.

Denk je dat dat is omdat ik niet bij alle 120 in een GG bijdraag? :rolleyes:

Dat wil ik nou precies over jou zeggen. Er is niemand op dit forum blij als jij gereageerd hebt op een topic. Alle ideeën die gepost worden, worden sowieso afgekeurd door je, door de een of andere zwakke reden.

Ja dat is wel raar. Hoe kan het nu zijn dat een indiener van een idee mijn argumenten om het niet te doen zwak vindt? :rolleyes:

Nogmaals, als ik een stad bezoek van iemand kan ik fp's bijkopen en pakketten gebruiken. In jouw idee kan ik slechts besteden wat er in mijn teller zit. Dat maakt het wat mij betreft een waardeloos idee.

Sorry dat ik iets verder denk dan "ik vind dit wel makkelijk, dus dan moet het er ook maar komen".
 

DeletedUser9480

Guest
Dat is niet wat ik zeg... Je bent nog steeds gebonden aan de 10 FP balk.
Het was dan ook niet mijn idee.>>
Een andere oplossing zou zijn als de FP balk bovenin meer FP zou accepteren, als hij bijvoorbeeld al op 17FP staat.


Tuurlijk wel, gebruik de 'Bezoeken' knop, kan je precies zien wei wat erin doneert.
Dan heeft je plan ook niet veel zin, want dan moet je alsnog 2x het scherm in om mede-storters te bekijken. Niemand stort blindelings zijn FP's zonder te weten wat de ander doet.>>
De bedoeling is dat je met 1 knop meteen al je FP's stort in die bepaalde GG, en niet een deel ervan.
Nogmaals, ik ben meer voor de aangepaste versie van Midas89 waar de stad niet opgeladen hoeft te worden, maar alleen de bewuste GG.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10212

Guest
In jouw idee kan ik slechts besteden wat er in mijn teller zit.
Dat is nou juist de bedoeling. Zie het als een snelkoppeling, net zoals het 'Helpen' knopje onder de spelers profiel. Die jij niet gebruikt want je wilt precies motiveren/opknappen wat je wilt.

Niemand stort blindelings zijn FP's zonder te weten wat de ander doet.>>
Ik wel, als er nog 600FP te gaan valt, en ik zie via die lijst dat ik nog steeds op de eerste plek sta, dan hoef ik dat echt niet nog een keer te checken in de GG zelf...
 

DeletedUser

Guest
Dat is nou juist de bedoeling. Zie het als een snelkoppeling, net zoals het 'Helpen' knopje onder de spelers profiel. Die jij niet gebruikt want je wilt precies motiveren/opknappen wat je wilt.

O, een snelkoppeling o_O Laat ik nu altijd het idee hebben gehad dat het gedeelte "snel" ook ergens voor stond.:rolleyes:

4 stappen is niet snel als het in minder kan. Met blind klikken verlies je ook nog eens het overzicht en stort jij die laatste fp die nu net niet gestort moet worden. Daar zullen anderen erg blij mee zijn.

Verder weet jij niet wat ik wel of niet gebruik of wat ik wil. Zo jammer dat voorstellers van een flutidee altijd maar weer persoonlijk moeten worden zodra ze tot het inzicht komen dat het idee inderdaad flut is.
 
Bovenaan