Beperken aantal dezelfde 'goed X tegen goed Y' aanbiedingen

Wil je het aantal aanbiedingen van dezelfde goederen beperken?

  • Ja

    Stemmen: 5 18,5%
  • Nee

    Stemmen: 22 81,5%

  • Totaal aantal stemmers
    27
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10486

Guest
Momenteel heeft er op mijn markt niemand meer dan 4x hetzelfde staan, dus het probleem is wel een beetje overroepen.
Je kan trouwens maar 60 aanbiedingen tegelijk hebben. Waarom zou je dan hele pagina's met het zelfde gaan aanbieden? Soms kan er wel eens iemand gek gaan doen, maar na een week zijn die aanbiedingen weer weg.
Bovendien, als je wil dat je buren of vrienden iets aannemen moet je grote partijen plaatsen, bv 100 stuks. Voor 10 stuks is het gewoon niet waard om er een FP aan te besteden.
 

DeletedUser10111

Guest
Mijn beperking is hard, je kunt echt niet meer van dezelfde van/naar neerzetten.
Wat je van zoiets wil is dat het een veilige bovengrens is. 99% van de gebruikers moet er geen last van hebben, je bent excessen aan het afschieten.

Ik heb ze ook even geteld, en ik heb 13 gevallen die er boven uit komen, van 3 spelers (uit de 26). De ergste is 10x 50 stuks,

1x 5 aanbiedingen 48 -> 40 (speler ar)

3x 5 aanbiedingen 100 -> 75 (speler ed)
1x 10 aanbiedingen 50 -> 50 (speler ed)
2x 8 aanbiedingen 50 -> 50 (speler ed)

4x 6 aanbiedingen 20 -> 20 (speler rk)
2x 5 aanbiedingen 10 -> 10 (speler rk)

De volledige lijst van 28 paginas (dat is exclusief de inno handelaren) is op aanvraag beschikbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
M.a.w. iedereen moet maar zo gaan spelen als jij en jouw beperkingen accepteren? o_O
Je beweert glashard dat mijn probleem niet bestaat. Daarmee is elke discussie kansloos, want je kunt geen standpunten, knelpunten, en inzichten, en mogelijke oplossingsrichtingen uitwisselen over problemen die ontkend worden.
 

DeletedUser10486

Guest
Mijn beperking is hard, je kunt echt niet meer van dezelfde van/naar neerzetten.
Wat je van zoiets wil is dat het een veilige bovengrens is. 99% van de gebruikers moet er geen last van hebben, je bent excessen aan het afschieten.

Ik heb ze ook even geteld, en ik heb 13 gevallen die er boven uit komen, van 3 spelers (uit de 26). De ergste is 10x 50 stuks,

1x 5 aanbiedingen 48 -> 40 (speler ar)

3x 5 aanbiedingen 100 -> 75 (speler ed)
1x 10 aanbiedingen 50 -> 50 (speler ed)
2x 8 aanbiedingen 50 -> 50 (speler ed)

4x 6 aanbiedingen 20 -> 20 (speler rk)
2x 5 aanbiedingen 10 -> 10 (speler rk)

De volledige lijst van 28 paginas (dat is exclusief de inno handelaren) is op aanvraag beschikbaar.

Als je dit allemaal beperkt tot 4, dan heb je ongeveer 2 paginas minder handel. 26 pagina's of 28 pagina's, dat is toch niet zo'n groot verschil.
 

DeletedUser10111

Guest
Als je dit allemaal beperkt tot 4, dan heb je ongeveer 2 paginas minder handel. 26 pagina's of 28 pagina's, dat is toch niet zo'n groot verschil.
Klopt, maar dit werkt ook nog door. Je schaaft wat aan de onderkant eraf, mensen zien eerder en meer grotere aantallen, en nemen dat over. Het wordt dus wellicht nog iets minder dan 24 paginas.

Veel aanbiedingen is op zich ook niet erg, hoe meer diversiteit, hoe groter de kans op "leuke zaakjes", zoals Sl8yer het uitdrukt :)
 

DeletedUser

Guest
Veel aanbiedingen is op zich ook niet erg, hoe meer diversiteit, hoe groter de kans op "leuke zaakjes", zoals Sl8yer het uitdrukt :)

Zoals Stefan III het uitdrukt bedoel je.

Soms vallen er wel leuke zaakjes te doen als iemand iets verkeerd geplaatst heeft of zo. Dus je kan beter wel alle handel regelmatig bekijken.

Waar heb je laten blijken dat je inziet dat mijn observatie valide is?

Het is niet netjes om een vraag met een wedervraag te benatwoorden, maar vooruit

Ik concludeer ook niet dat het verrschijnsel niet bestaat, ik concludeer dat slechts weinigen er last van hebben, omdat ze op dezelfde manier als ik op de markt kijken.

Nu jij. Waar beweer ik glashard dat jouw "probleem" niet bestaat?
 

DeletedUser10111

Guest
Nu jij. Waar beweer ik glashard dat jouw "probleem" niet bestaat?
Ok, je hebt het niet gezegd. Nu even mijn andere vraag beantwoorden graag.

Alles leuk en aardig, maar woordspelletjes over wie wat gezegd zijn niet constructief voor het vinden van een oplossing.
 

DeletedUser

Guest
Ok, je hebt het niet gezegd. Nu even mijn andere vraag beantwoorden graag.

Alles leuk en aardig, maar woordspelletjes over wie wat gezegd zijn niet constructief voor het vinden van een oplossing.

Volgens mij heb ik die vraag al beantwoord. Als jij gewoon even leest hoef je ook geen woordspelletjes te beginnen. Een oplossing is niet nodig. Het is JOUW probleem.
 

DeletedUser6877

Guest
Er is een negeer knop he, MR, die heb ik ook gebruikt. Het forum wordt er een stuk leuker door
 

DeletedUser

Guest
@MR24rtc35gh:
Je hebt in je idee maximaal 4 dezelfde aanbiedingen geopperd. In het topic zelf heb je ergens ook 5 benoemd. Wil je in je uiteindelijke idee uitgaan van 4 of 5?
 

DeletedUser10111

Guest
Het maximum aantal verhogen van 4 naar 5 zal niet iemand over de streeep trekken denk ik.
Bovendien zal Innogames zelf daar ook nog wel over gaan nadenken, als het idee wordt goedgekeurd, dus wellicht veranderd het uiteindelijk toch wel.

Om verdere verwarring te voorkomen, laten we het op 4 houden.
 

DeletedUser

Guest
Deze poll is halverwege. Even een post om hem weer naar boven in de lijst te krijgen.
 

DeletedUser5986

Guest
als jij n miljoen aanbiedingen neer kan zetten :eek:en je wil dat dan moet dat kunnen:p
Nederland is een handelsland :cool:dus net als vrij (met winst of verlies) handelen ;)moet je ook onbeperkt neer kunnen zetten wat je hebt:D
 

DeletedUser5889

Guest
Ik weet dat er een aantal rondreizende handelaren zijn die hun handel op deze manier op de markt plaatsen. Voor hun is het handig om op die manier te werken en ik zie geen reden om dit voor hun te beperken. Als het idee nu andersom was geweest (toon op de markt alleen unieke aanbiedingen per speler), dan had ik het wellicht nog een goed idee gevonden, maar zoals het nu ingediend is...ik heb dus tegengestemd zonet.
 

FantasyFan

Actief lid
Ik vind het persoonlijk gewoon geen goed idee omdat het spelers enorm beperkt in hun mogelijkheden. Ik kan best begrijpen dat de enorme hoeveelheden aanbiedingen van sommige spelers irritant kunnen zijn, maar om het daarvoor nu iedereen moeilijker te maken, vind ik wat te ver gaan.

Stel ik heb 1000 van goed A nodig, dan kan ik een aanbieding neerzetten van 1000 goed A tegen 1000 goed B, maar de kans dat iemand anders 1000 van goed A kan ruilen voor goed B is een stuk kleiner dan dat er iemand 100 van goed A voor goed B kan ruilen. Dan kun je als je 10 keer een aanbieding van 100 goed A tegen 100 goed B neerzet, met veel meer spelers handelen die wel een beetje kunnen ruilen maar niet meteen 1000 stuks, en zo toch aan je 1000 goed A komen.

Met jouw voorstel zou het dus een stuk lastiger worden aan die 1000 van goed A te komen.
 

DeletedUser

Guest
Nog 2 dagen voor deze poll. Zijn er nog mensen die willen stemmen?
 
Bovenaan