Antiquair discussietopic

nee hoor als ik het veiling venster voor de eerste keer open staat de veiling op iets minder dan 2 uur, en is er vaak al dik op geboden
dus waarom bij de ene 2 uur en bij de andere 4 uur?
 

Biervent

Actief lid
Vind het nog steeds een goede toevoeging, alleen vind ik het jammer dat je die domme puzzle stukjes niet kan veilen. Daar heb je in mijn ogen helemaal niets aan.
 

DeletedUser3120

Guest
Bij mij duren de veilingen ook 2 uur. Maar wat ik me afvraag omdat als ik er kom de veiling net elke 2 uur begonnen is, zit iedereen wel op dezelfde veiling?
Of is er een indeling, dat elke keer als je inlogt je aan de laatste veiling toegevoegd wordt en dat als er een x-aantal mensen in de veiling zit er een nieuwe wordt geopend?
 

Fdm1407

Actief lid
Bij mij ook altijd 4 uur min een paar minuten.

Ik vind dat er wel wat meer variatie mag komen ik zie zowel in de winkel als op de veiling heel vaak dezelfde dingen langskomen.
 

DeletedUser3120

Guest
ik had er nu eentje waarbij ik even wachtte tot de volgende veiling begon, en die begon toen op 1:50. Kan iemand mij uitleggen hoe het dus bepaald wordt hoe lang een veiling duurt?
 

DeletedUser12695

Guest
Veiling duurt inprenciepe 4 uur, maar als in de laatste 30 seconde een bod gedaan word, reset te timer naar 30 seconden. Dit kan een veiling dus theoretisch gezien oneindig verlengen.

Als de veiling is afgelopen, zal 30 minuten later de volgende starten.
 
Veiling duurt inprenciepe 4 uur, maar als in de laatste 30 seconde een bod gedaan word, reset te timer naar 30 seconden. Dit kan een veiling dus theoretisch gezien oneindig verlengen.

Als de veiling is afgelopen, zal 30 minuten later de volgende starten.

Hoe kan het dan dat een behoorlijk aantal mensen hier melden dat de veiling steeds maar 2 uur duurt?
 

DeletedUser10619

Guest
Wat ook handig zou zijn is dat je in je Inventaris items in je te verkoop lijst kan zetten, moet je niet altijd zoeken achter de items dat je wil verkopen. Dit is volgens mij handiger en efficiënter
 

Tigertjheu

Actief lid
Veiling duurt inprenciepe 4 uur, maar als in de laatste 30 seconde een bod gedaan word, reset te timer naar 30 seconden. Dit kan een veiling dus theoretisch gezien oneindig verlengen.

Als de veiling is afgelopen, zal 30 minuten later de volgende starten.
Waarom heb ik dan altijd veilingen van ongeveer 1u en 50/58 minuten?


Heb situaties gehad dat er direct 80.000 is geboden op een schaakmat-kwadraat. (Met 1,5u nog te gaan)
Er is NIET meer op geboden, en de veiling is gewonnen door die met het 80k bod.
De volgende veiling start na 30 minuten.
Die duurt minder dan 2u.
 

DeletedUser3120

Guest
Veiling duurt inprenciepe 4 uur, maar als in de laatste 30 seconde een bod gedaan word, reset te timer naar 30 seconden. Dit kan een veiling dus theoretisch gezien oneindig verlengen.

Als de veiling is afgelopen, zal 30 minuten later de volgende starten.
Ik heb nog nooit 4 uur voor een veiling gezien het is bij mij altijd net iets minder dan 2 uur. Daarnaast wordt als je jezelf overbiedt in de laatste 30 seconden de timer niet gereset.
 

Markus

Actief lid
Allereerst: heel mooie en fijne toevoeging, die antiquair! Ben heel blij dat er nu extra mogelijkheden zijn om (zonder dias te spenderen) aan gebouwen te komen van oude events (vooral die aanval% gebouwen heb ik er graag bij), maar toch wel een paar puntjes die beter kunnen, en dan met name ergernissen waar ik tegenaan loop:

1) de duur van veilingen. 2 uur is erg lang. zeker omdat de meeste en belangrijkste actie in de laatste minuten (of eigenlijk 30 seconden) zit, zeker omdat in die laatste 30 seconden de tijd steeds gereset wordt naar 30 seconden.
=> Voor de tergend lange 2 uur stel ik dan ook voor om bij elk bod er 5 minuten (als er minstens 5 minuten nog over zijn) van de klok af te halen. Dit zorgt ervoor dat veilingen altijd spannend zijn en blijven.
=> Voor die 30 seconden reset stel ik voor dat er gewoon steeds 10 seconden bij worden geteld (tenzij al boven de 30 seconden uiteraard), ipv steeds volledig reset tot 30 seconden.

2) de '+1' bod spammers. Hier erger ik me kapot aan, en het lijkt er soms op dat sommigen hiervoor iets gebruiken dat het automatisch doet. Een voorbeeld: ik heb een keer 40 minuten lang tegen zo'n +1 troll zitten opbieden, die echt tegen elk bod (welk getal dan ook) meteen binnen 1 seconde er meteen 1 bij deed. Zo snel kan zelfs ik niet typen, zeker als het om 5 of 6 cijfers gaat, plus een muisklik.
=> Tegen de +1 spammers stel ik dan ook voor:
a) dit eruit te halen, en een verhoging van minstens 1% van het vorige bod te vereisen. Ja, dit zorgt ervoor dat veilingen potentieel (sneller) duurder worden, maar ook die +1 spammers lopen uiteindelijk door hun muntjes heen
b) eventueel een wachttijd van 10 of 15 seconden in te stellen na elk bod binnen de laatste 30 seconden. Dit voorkomt niet constant opbieden tegen elkaar, maar het 'hersenloze' +1 spammen (zeker in combinatie met idee 2a) wordt hiermee moeilijker. Eventueel als je meer dan 1% verhoogt hoeft deze restrictie niet vind ik. Echter, in combinatie met de tweede voorstel bij 1) kan dit er wel toe leiden dat je niet meer kan bieden omdat er te weinig tijd overblijft (maar als je toch geen serieuzer bod wil doen vindt ik dat terecht).
Overigens: in een echt veilinghuis kan je ook niet steeds een bod met 1 euro verhogen als een bod staat van 50,000 ofzo :p

3) Ik weet nooit tegen wie ik eventueel aan het bieden ben.
=> Een mogelijkheid om dit te kunnen zien tijdens de veiling zou leuk zijn.

4) Als je een item ziet dat je helemaal niet wil hebben kan je je niet afmelden voor een veiling, je zit er meteen minimaal 2.5 uur aan vast.
=> Waarom? Is het niet logischer om je te kunnen afmelden als je dat item ECHT niet wil? Eventueel die 30 minuten na de veiling die je sowieso moet wachten, + eventueel 15 a 30 minuten extra tot de volgende vind ik dan wel terecht en niet erg. En als iedereen zich afmeldt behalve de huidige bieder (die zich dus NIET kan afmelden uiteraard), dan wint die dan ook automatisch dat item.


Tenslotte, eventueel zelf een veiling kunnen opzetten (en dan de helft van de geboden muntjes krijgen, de rest is voor de antiquair zelf :p) zou ook leuk zijn, al denk ik dat inno dit niet gaat doen :) Echter, bovenstaande 4 issues opgelost zijn zou al heel erg fijn zijn.
 
zoals ik diverse malen gelezen heb in dit topic zijn er idd veel nutteloze prijzen die je kan kopen in de antiquair, zijn bepaalde prijzen waarop je kan bieden voor sommigen, of te duur of totaal onnuttig, zou er bij velen een veiling zijn van ongeveer 2u (bij mij altijd 4u) en zou er in het gedeelte te verhandelen goederen nog een tijdslot van 4u mogen bijkomen alsook voor elk slot een apart tijdsinstelling mogen komen ( bv slot 1 2u, slot 2 8u, slot 3 2u slot 4 24u slot 5 2u enz....) en een annuleringsknopje is ook een handig iets

wat betreft de +1 bieders, ik heb het zelf ook al enkele malen meegemaakt, mijn tactiek was gewoon ook +1 op hun bod te doen en dat heeft geholpen in 6 van de 10 gevallen.... het is idd ook niet leuk voor de anderen maar mijn excuses aan diegene die ik hierbij ten onrechte heb gehindert...

het zou idd niet slecht zijn om een van de moderators hierbij te roepen om te zien wat zij eventueel hier kunnen aan veranderen.
 

DeletedUser6877

Guest
@ markus hoe kom je daar nou bij, foe ontkent ten stelligste dat er ergens ook maar een botje gebruikt wordt. Ik zou het graag een keer willen laten scannen door onze jongens, maar ja...:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tigertjheu

Actief lid
Ik kan binnen 1 sec 5100 in typen en op enter drukken.
Niet zo moeilijk :)
Daarnaast, waarom zou je hierop een bot zetten, je hebt 30 sec lang de tijd om een bod te plaatsen.
 

DeletedUser12132

Guest
Er zijn er bij ons die consequent al sinds het begin 2 uur durende veilingen krijgen, ik hoor helaas bij de 4 uur veilingen (altijd!)
Zij hebben wel dubbel zoveel kans om leuke items binnen te slepen.
Hier mag echt wel even serieus naar gekeken worden.
 
Bovenaan