Alcatraz.

DarthRonin

Actief lid
Ik zie dat voor de nieuwe GG's een keuze is om Alcatraz te kiezen.
Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt die zwaar beveiligde gevangenis.

Probleem hierbij is alleen dat de periode zou lopen tot 1930 en de beroemde gevangenis is pas in 1934 gebouwd.
Hij hoort hier dus helemaal niet thuis als keuze.


Overigens ook opmerkelijk dat de Eiffel Toren die volgens mij op elke pagina wel 4x genoemd werd als GG niet is geselecteerd.
Het toonbeeld van wat mogelijk is met ijzer en daarmee de grondlegger van de wolkenkrabbers die later zijn gelegd.
Maar meest opmerkelijke dus dat een object wat geeneens uit die periode kwam wel als optie gegeven wordt.
 

DeletedUser4162

Guest
de beroemde gevangenis is eerder gebouwd, het was eerder een militaire gevangenis.

Op 21 maart 1907 werd Alcatraz officieel door de Amerikaanse overheid ingesteld als militaire gevangenis.

En daarvoor was het een militair fort.

Ik zou je geschiedenis leraar nog eens opzoeken, die heeft zijn werk niet goed gedaan
 

DarthRonin

Actief lid
Alcatraz is al sinds 1868 een gevangenis.
En zoals je zelf al zegt, daarvoor was het een militair fort, dat fort stamt alweer uit 1850, beide voor de periode dus.

Misschien moet je zelf eerst eens je eigen geschiedenisleraar op gaan zoeken en de feiten goed op een rijtje zetten voordat je bijdehand gaat doen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4162

Guest
Ik heb niks gezegd over dat die wel of niet in de goede periode is gebouwd, enkel dat jij fout zat met dit zinnetje

de beroemde gevangenis is pas in 1934 gebouwd.

Lezen is een kunst he?
 

DarthRonin

Actief lid
Wat zeur je dan als je niet reageert op het ter zake doen in die periode...

Daarbij is het gebouw in 1933 verbouwd, dus hoe fout zit ik dan met mijn bewering als ik uit ga van die laatste verbouwing.
 

DeletedUser

Guest
Als je het mij vraagt ben jij aan het zeuren DarthRonin.

Voor de competitie moest het gaan over een gebouw dat in de periode 1880-1930 gebouwd moet zijn. Verbouwingen doen er dan natuurlijk niet toe. Op de engelse wikipedia staat inderdaad dat de gevangenis op Alcatraz actief was sinds 1934. Echter er staat ook dat het hoofdgebouw van de gevangenis is gebouwd in 1910.

Ik vond het inderdaad vreemd dat de eiffeltoren niet bij de mogelijke gebouwen zit. Ze zullen het vast goed afgewogen hebben, gezien hoevaak het genoemd is.
 

DeletedUser

Guest
Toch even negatief doen, gewoon omdat ik niet geselecteerd ben :p

-Eifeltoren is zowat het minst originele idee, zeer goed dat dit niet gekozen is (hoewel dit wel 'progressief' is).
-Alcatraz is imho de slechtste die er tussen staat, heeft niks te maken met progressieve tijdperk.
-Altare della Patria, Rome... We hebben al een Colos, niet nodig om het altijd in hetzelfde land te zoeken!
-Royal Holloway College, University of London... Dit vind ik wel goed, verspreiding van kennis e.d., maar ik zag liever een Armerikaans gebouw omdat dit beter aansluit bij het vorige nieuwe tijdperk...
-Ik vind ook dat er veel betere tussen zaten dan de geselecteerde, maar dat is eigen mening uiteraard.

En een FB-wedstrijd, serieus? Daar kan dus iedereen op stemmen die nog nooit FoE gespeeld heeft... En ik kan 5 keer stemmen met mn 5 FB-accounts :)
Waarom niet gewoon stemmen op het forum, waar de actieve community zit? (ik ga sowieso niet op FB stemmen)

Dat is genoeg gezeik voor vandaag, fijn weekend verder!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4162

Guest
Wat zeur je dan als je niet reageert op het ter zake doen in die periode...

Daarbij is het gebouw in 1933 verbouwd, dus hoe fout zit ik dan met mijn bewering als ik uit ga van die laatste verbouwing.

Hey jij maakt een topic en zet er verkeerde info neer. That's it.
 

DeletedUser

Guest
Laat ons het aangenaam houden voor iedereen. :)

Of Alcatraz terecht in de lijst staat of niet, is eigenlijk een zeer terecht vraag/opmerking. Als je even de Engelstalige wikipediapagina erbij haalt, dan lees je:

In 1909 construction began on the huge concrete main cell block, designed by Major Reuben Turner, which remains the island's dominant feature. It was completed in 1912.
Aangezien het hoofdgebouw uit de jaren 1910 stemt, valt het dus wel binnen de vereiste tijdsperiode. Het is waar dat het een beetje een randgeval is, maar er is gekozen om het toch te behouden als gekozen inzending.

Hopelijk is het een beetje duidelijker. :)
 

DeletedUser5199

Guest
even wat anders jullie doen steeds gg's erbij en tijden vindt ik zeer leuk al ben ik zover niet de gg's zijn steeds mooi enzo maar denk eens aan de ruimte dat die dingen niet nemen binnen 10 tijden kan je niet eens meer alle gg's en als je die verkoopt die je had kan je ze niet meer bouwen oke dan moet je maar kiezen mar als jij vroeger voor babel kos en nu wil je deal castle en verkoopt daarvoor je babel en later wil je terug babel wat dan ?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Wanneer je een groots gebouw verkoopt kan je deze later weer opnieuw bouwen, als je dan tenminste weer de benodigdheden bij elkaar spaart.
 

DeletedUser5199

Guest
dat is ook een probleem hoor die 9 blauwdrukken zijn moeilijk te krijgen als je ruilen doet krijg je steeds een die je al hebt je krijgt bijna nooit die dat je nodig hebt
 

DeletedUser

Guest
Laat ons het aangenaam houden voor iedereen. :)

Of Alcatraz terecht in de lijst staat of niet, is eigenlijk een zeer terecht vraag/opmerking. Als je even de Engelstalige wikipediapagina erbij haalt, dan lees je:


Aangezien het hoofdgebouw uit de jaren 1910 stemt, valt het dus wel binnen de vereiste tijdsperiode. Het is waar dat het een beetje een randgeval is, maar er is gekozen om het toch te behouden als gekozen inzending.

Hopelijk is het een beetje duidelijker. :)

Klopt wat je zegt, maar de bedoeling was toch een GG te vinden dat past in een progressief tijdperk?
Mensen opsluiten in Alcatraz is eigenlijk een conservatieve oplossing (in tegenstelling tot bijv. werkstraf, enkelband, ...),
Terwijl de andere geselecteerde GGs wél duiden op pogressie, bijv. die universiteit...
Zelfs de niet geselecteerde Eiffeltoren was een sterk staaltje bouwkundige spitstechnologie voor die tijd...

Trouwens niets tegen Alcatraz op zich, ben er al geweest en het is een zeer cool eiland... Maar het gevangenisgebouw op zich (zonder eiland) zou er eigenlijk maar dwaas uitzien in je stad! Hét unieke kenmerk van Alcatraz is toch het feit dat het niet op het vasteland ligt??
Hebben jullie daar wel aan gedacht?
 

DeletedUser3976

Guest
Trouwens niets tegen Alcatraz op zich, ben er al geweest en het is een zeer cool eiland... Maar het gevangenisgebouw op zich (zonder eiland) zou er eigenlijk maar dwaas uitzien in je stad! Hét unieke kenmerk van Alcatraz is toch het feit dat het niet op het vasteland ligt??
Hebben jullie daar wel aan gedacht?

Scherp!! :))
 

DeletedUser

Guest
even wat anders jullie doen steeds gg's erbij en tijden vindt ik zeer leuk al ben ik zover niet de gg's zijn steeds mooi enzo maar denk eens aan de ruimte dat die dingen niet nemen binnen 10 tijden kan je niet eens meer alle gg's en als je die verkoopt die je had kan je ze niet meer bouwen oke dan moet je maar kiezen mar als jij vroeger voor babel kos en nu wil je deal castle en verkoopt daarvoor je babel en later wil je terug babel wat dan ?

aan de enne kant ben ik het wel met je eens wb GG aan plaats innemen.
met de ind tijdperk hebben we maar 3 uitbreidingen gehad,en twee giga GG die je er niet op kwijt kan.
vondt ik wel een beetje jammer.

ps;wat betreft GG slopen,dat kan.je kan hem gewoon slopen en nader hand kan je hem gewoon weer terug [plaatsen hoor,dus je verliest het GG niet.

grt esco.
 

DeletedUser

Guest
Je kan een GG gewoon slopen. Daarna kan je hem weer terugplaatsen als je alle blauwdrukken weer(!) verzameld hebt, en voldoende goederen hebt. Je nieuwe GG start dan weer op level 0, dus begin je weer opnieuw.
 

DeletedUser4162

Guest
ps;wat betreft GG slopen,dat kan.je kan hem gewoon slopen en nader hand kan je hem gewoon weer terug [plaatsen hoor,dus je verliest het GG niet.

Je moet wel opnieuw goederen uitgeven, alle 9 blauw drukken bezitten en alle forgepunten opnieuw verzamelen..
 

DeletedUser275

Guest
Ik denk dat esco bedoelt dat je de BDs gewoon behoudt en na het slopen van een GG terug krijgt.
 

DeletedUser4162

Guest
Ik denk dat esco bedoelt dat je de BDs gewoon behoudt en na het slopen van een GG terug krijgt.

Als je een GG verkoopt krijg je niks terug..

En al zou je de blauw drukken terug krijgen ik vind de FP die erin zitten belangrijker :p

Word zelfs aangegeven als je probeert een GG te verkopen :
GG.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk dat esco bedoelt dat je de BDs gewoon behoudt en na het slopen van een GG terug krijgt.

Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je de blauwdrukken opnieuw moest verzamelen als je er een afbreekt.
 
Bovenaan