Afstemmen goederen leveringen GG's tbv GvG

DeletedUser

Guest
Het gaat ook niet om de betalingswijze veranderd zou zijn ( draag ik ook niet aan als probleem dus veroorzaak je wederom ruis ) De grotere gildes hebben de mogelijkheid enorme buffers goederen aan te leggen en kunnen dus ook nog lang naar een volgend tijdperk toe hier op blijven teren. Dit komt door uit de klauw gelopen upgraid mogelijkheid van de GG's. om dat weer te normaliseren kan een gilde via mijn aangedragen oplossing dus zijn goederen weer opbouwen waardoor het creëren van overgrote buffers dus geen factor vergrotend voordeel meer is ten opzichte van andere gildes.

Dit klopt wederom niet, de cap op GG's is verwijderd waardoor overmatige excessen ontstaan, arctische toekomst goederen zijn momenteel waardeloos voor het gilde en ook voor de speler zelf in afwachting van de komst van het het arctische tijdperk. GvG regels zijn wederom veranderd. Dit alles bij elkaar kan "genormaliseerd" worden als de leiders van een gilde de productie kunnen afstemmen naar de behoefte binnen het gilde. Dit is trouwens niet "mijn" probleem maar ieders probleem die aan GvG doet.

Onzin reacties. Of je bent heel slecht geïnformeerd, of je doet geen onderzoek en roept zo maar wat. Die cap was al heel lang weg toen hetzelfde idee als jij nu brengt werd afgekeurd. Er zijn dus geen nieuwe omstandigheden waardoor jouw idee opnieuw in behandeling zou moeten worden genomen.



Juist omdat grote gildes zo overmatig veel goederen kunnen produceren voor de gilde kas en hier lang na het wisselen van de tijdperken ook nog op na kunnen teren is het zo dat er verschil tussen spelers ontstaat die niet te normaliseren is op een andere manier dan in mijn voorstel. Juist door mijn voorstel kan een failliet gilde weer goederen produceren voor de kas zonder dat daar donatie voor nodig is en kan een gilde kas zich herstellen en het gilde kan zo effectief opnieuw zich gaan storten op het tijdperk naar keuze. Spelers blijven zo actief en dat is dan ook het gezamenlijk doel.

Een failliet Gilde kan ook op een andere manier weer goederen produceren. Daar hoef je de GG's niet voor aan te passen.

Verder is het zo dat Gilde vs Gilde een Gilde aangelegenheid is. de productie van een GG is afhankelijk van het individu. Dat is mijn inziens een fout in het spel. Gilde versus Gilde is een gilde aangelegenheid en de productie zou dan ook onder controle moeten staan van het gilde. ( leiding dus )

Jouw inziens ja. Niet het inzicht van Inno. Nogmaals, waarom kan je goederen doneren aan de gildekas? Als alles volgens jouw inzicht geregeld wordt is dat een nutteloze optie.

Stel we gaan even terug in de tijd: het is nu toekomst en artic bestaat nog niet...
alle GG's ( sterrenwacht / Atomium en Arc ) produceren nu toekomst goederen... waarom ? omdat FOE te lang gewacht heeft met de laatste tijdperken. dit heeft veroorzaakt dat het overgrote deel van de spelers nu in toekomst zit. Er worden dus relatief weinig goederen aangemaakt voor de spelers die GvG willen spelen in lagere tijdperken. De toekomst spelers spelen dus "gratis" op GvG en de jongere spelers hebben geen keus dan zelf goederen te gaan verbouwen en deze te doneren. Dat is een scheefgroei tussen spelers. een ongelijkheid die opgelost kan worden met dit idee. Als de leiding van een gilde zelf kon bepalen welke goederen er aangemaakt worden dan kan iedereen op basis van de productie van de gilde goederen gewoon mee doen aan het GvG. Niemand zou hiervoor moeten betalen met hun eigen goederen die ze nodig hebben voor hun eigen groei. Zoals een regel geld voor iedereen moet een maatregel de zelfde voordelen en nadelen hebben voor iedereen. Doordat FOE de meerderheid heeft laten opgroeien in hun tech tot toekomst zal ook de meerderheid gratis kunnen vechten op het GvG. Met dit idee kan iedereen op basis van geproduceerde gilde goederen gewoon mee komen op het GvG. Dit is een oplossing, geen nieuw probleem.

Even terug in de tijd geef je nu exact de motivering die Charlemagne ook had voor zijn afgekeurde idee. Overigens is niemand verplicht om met eigen goederen te betalen voor deelname aan GvG. Het is een keuze en je kan zelfs deelnemen zonder te betalen.

Voorheen was het zo dat FOE een tijdperk in 1x lanceerde en kon je ook gelijk aan de slag met dat tijdperk. Dat is nu niet zo waardoor de goederen bestemd voor GvG niet bruikbaar zijn voor het GvG. Dat is leuk als je een gilde hebt met gigantische reserve maar voor een gilde die zich kapot heeft moeten vechten en leeg gelopen is is dat niet grappig, die moet in de prive buidel tasten. Dit is een unieke situatie die zich voordoet en kan opgelost worden door deze oplossing.

Leuke redenatie, maar als FOE het tijdperk in 1x gelanceerd had, had je nog steeds niets gekund met die arctische goederen in GvG, omdat ze daar voor een andere opzet gekozen hebben met het continent alle tijdperken. Overigens was er van tevoren genoeg informatie beschikbaar om de keuze te maken om over te stappen naar arctisch, of te blijven hangen in toekomst, wat veel spelers gedaan hebben. Moet er nu een spelaanpassing komen omdat ze in jouw gilde blijkbaar zaten te slapen? o_O

Geef een leider de mogelijkheid de productie van zijn gilde te regelen op basis van gilde goederen leverende gebouwen.

Zodat een leider directe invloed uit kan oefenen op de rankingpunten van de gildeleden? Dat lijkt mij een behoorlijk nadeel. Hoe los je dat op?

Wat doe je verder aan de pushaccounts die door jouw idee zullen ontstaan?

Als individuele speler geniet je van de voordelen die een gilde bied en geniet je dus ook de verworven voordelen die bevochten zijn op het gvg.

Kromme redenering. Die voordelen haal je ook en vaak zelfs meer uit GE en het plaatsen van Halls of Fame.

De individuele speler bevorderd dat terug door gg's te plaatsen en te boosten zodat het gilde sterker staat in het gvg. Deze spelers krijgen vanuit hun gg's ook extra voordelen zoals blijheid en persoonlijke defence voor hun stad.

GG's waar jij het over hebt leveren helemaal geen persoonlijke defence.

Echter, de productie van gilde goederen is niet voor hun persoonlijk maar zijn voor het gilde bestemt.

Productie van gildegoederen is wel persoonlijk, want levert rankingpunten op.

De gilde leiding heeft daar controle over via het uitgeven van de rechten "vertrouwd" of via eigen handelen binnen het gvg. Als de goederen van de gildekas toch onder de bevoegdheid van de leiders, waarom dan niet de productie ervan ?

Omdat daarmee de persoonlijke rankingpunten beïnvloed worden.

Het wel of niet gedwongen zijn om vooruit te willen gaan in tech vind ik een dooddoener die niet het bediscussiëren waard vind. Je kan immers niet gaan vragen van je gilde om stil te blijven staan in tech. Dat is onevenredig ten opzichte van gildes die grote buffers gilde goederen kunnen verbouwen.

Jouw argument is een dooddoener, want ook de gilden met die grote buffers moeten die keuze maken.

Juist door controle te krijgen over de productie kan iedereen actief zijn op het gvg. Niet alleen de elite. Met deze oplossing kan iedereen over alle tijdperken heen gewoon vechten op het gvg. Zowel de grote gildes als de kleine gildes krijgen hiermee de flexibiliteit in handen overal actief te kunnen zijn. Activiteit een positieve impuls geven is dan ook het doel. Flexibel kunnen zijn in het vullen van de gilde kas is een voordeel voor iedereen.

Kan jij even uitleggen dan hoe een klein gilde waar de topspelers in LM zitten, kan vechten op de toekomstkaart als ze hun GG's toekomstgoederen laten produceren?

Dat is nu precies wat ik scheef vind aan de verhoudingen ten opzichte van de kleinere gildes waarbij er meer spreiding is qua leden bestand. Als je de goederen kan afstemmen op behoefte dan zou ook een kleiner failliet gespeeld gilde zijn behoefte kunnen bijstellen en opnieuw gaan sparen om terug te komen in het gvg. je creëert daarbij meer gelijkheid tussen gildes. Iedereen kan dan vechten op de tijdperken die hun account toestaat en zonder zelf goederen te hoeven produceren voor de gilde kas. Het GvG moet gelijkheid geven voor iedereen. De zelfde voordelen en nadelen. regels moeten iedereen evenredig treffen. Door deze maatregel zou iedereen op elk tijdperk gratis actief kunnen zijn die hun account lvl toestaat.

Er klopt echt helemaal niets van je redenering. Jouw idee geeft alles behalve gelijkheid, zeker bij een grote spreiding in het ledenbestand. Nu produceren leden uit een gilde die in LM zitten met hun GG's LM goederen. Daarmee kunnen ze in LM vechten. Als jouw idee wordt doorgevoerd kan de leiding bepalen dat er geen LM goederen meer geproduceerd worden en sluit je ze uit. Sterker nog, leiding zal altijd voor de meeste machtspunten gaan, wat betekent zo veel mogelijk toekomstgoederen produceren om daar zo veel mogelijk macht te halen. Daarmee sluit je dus een groot deel van de spelers van een gilde met grote spreiding uit. Jouw maatregel is dus niet om iedereen mee te laten doen, maar vooral om zo veel mogelijk spelers uit te sluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
Productie van gildegoederen is wel persoonlijk, want levert rankingpunten op
Hopelijk dat dit argument dan wel helpt.
Ik betaal de goedjes voor de GG, ik besteed de fp's eraan, ik reserveer er ruimte voor, dus niks gildeleiding die gaat bepalen hoeveel rankingpunten ik voor mijn investeringen ga krijgen. Wedden dat je in een "mega-gilde" geen 80 leden hebt die ervoor ondertekenen dat de leiding het even mag bepalen als je hun dit nadeel vertelt?
 

DeletedUser

Guest
Hopelijk dat dit argument dan wel helpt.

Lijkt mij sterk. Haar manier van discussiëren bestaat uit het blijven hameren op haar eigen argumenten en het negeren van tegenargumenten. Het wordt tijd dat een moderator eens ingrijpt, want dit is en blijft een herhaling van een reeds afgekeurd idee.

Ik betaal de goedjes voor de GG, ik besteed de fp's eraan, ik reserveer er ruimte voor, dus niks gildeleiding die gaat bepalen hoeveel rankingpunten ik voor mijn investeringen ga krijgen. Wedden dat je in een "mega-gilde" geen 80 leden hebt die ervoor ondertekenen dat de leiding het even mag bepalen als je hun dit nadeel vertelt?

Natuurlijk gaat geen gildeleiding voor mij bepalen welke goederen ik voor het gilde produceer. Zelfs niet als ik zelf in die leiding zit.
 

DeletedUser

Guest
Aangezien een soortgelijk idee al eerder is geopperd, en er sindsdien geen enorme veranderingen zijn geweest in dit aspect van het spel zal dit idee afgekeurd worden. Ik sluit dit topic morgen.
 

DeletedUser6877

Guest
Helaas weer wordt er niet geluisterd naar iemand met een goed iedee:confused:
 

DeletedUser1072

Guest
Helaas weer wordt er niet geluisterd naar iemand met een goed iedee:confused:

Ik heb zover 2 mensen gehoord die het een goed idee vonden (waarvan in de topic starter natuurlijk) en 3 die tegen zijn. Niet alles in een goed idee alleen omdat jij het een goed idee vind
 

DeletedUser6877

Guest
jawel, uiteindelijk komt het er ook wel, maar het duurt ongeveer een jaar of 2 voordat het kwartje valt ;)
 

DeletedUser6877

Guest
Zeker, ik geloof dat ze ooit gaan luisteren naar spelers met verstand van het spel ;)
 

DeletedUser

Guest
Er is geluisterd, er is gediscussieerd, er is een poll geweest en er is geen 75% meerderheid behaald. Waarbij een groot deel van de 'ja' stemmers ook nog uit 1 gilde kwam.
Dat betekent dus einde idee. Niet ieder idee dat je aandraagt is goed. Dat is nu eenmaal een persoonlijke gedachte. iedereen zal bij het voorstellen vinden dat zijn/haar idee goed is.
 
Bovenaan