Afstemmen goederen leveringen GG's tbv GvG

DeletedUser2898

Guest
Zoals iedereen weet is GvG een gilde kwestie. Echter, de goederen die een GG zoals sterrenwacht, atomium of Arc kan leveren is afhankelijk van het tijdperk waar de desbetreffende speler in zit. Dit wil zeggen dat het afhangt level van het individu, niet net zoals GvG van het gehele gilde.

Een gilde zoals Lekker Rustig of New Empire is in staat heel veel goederen op toekomst te genereren en een zeer grote goederen buffer te creëren. Daarom is LR / NE ook in staat om zodra toekomst tijdperk over gaat naar Artische toekomst ( zoals nu het geval is ) om nog lang door te vechten en andere gildes hun kas compleet failliet te spelen. Met als gevolg dat er voor deze gildes geen mogelijkheid bestaat meer bestaat ( anders dan zelf produceren en doneren aan de gilde kas ) op het GvG en totale dominantie van top gildes een feit is.

De oplossing:

GvG kan weer eerlijker in beweging komen als de oprichters / leiders in staat zouden zijn om de 3 goederen leverende GG's ( sterrenwacht, atomium of Arc ) op productie zouden kunnen configureren binnen het gilde. niet op individuele basis maar gilde breed op basis van de behoefte.

Voorbeeld: De leiding van een gilde is van plan om een aanval te plannen op toekomst, daarna hedendaags en daarna op modern...
dan kan de gilde leiding gilde breed alle Arc's instellen op produceren van toekomst goederen / de Atomiums op hedendaags en de sterrenwachten op modern tijdperk. op die manier kan de leiding van een gilde de productie verleggen naar de plannen die ze hebben op het GvG.
Actieve gildes kunnen dan makkelijker terugkomen op het GvG daar ze voorheen failliet gespeeld zouden zijn.

Dit zorgt dat niet alleen de grote gildes actief kunnen zijn maar ieder gilde zelf kan uitmaken waar en wanneer ze ergens willen aanvallen en settelen. GvG zou gilde leden geen goederen moeten kosten. GvG wordt betaald uit gilde opbrengst. Dat is bij de grote gildes zo vanwege de grote goederen buffers die ze kunnen aanleggen, op deze manier is dat ook zo voor de kleinere gildes. Daarom stel ik voor om dus controle over deze goederen productie bij de gilde leiding neer te leggen en niet meer afhankelijk te maken van het Tech niveau van de individuele speler zoals het momenteel het geval is.
 

DeletedUser10486

Guest
De grote gilden gaan hier juist veel meer van profiteren. Want die kunnen momenteel niets met de duizenden arctische goederen in de gildekas.
En kleine gilden hebben het voordeel dat er spelers van veel verschillende tijdperken zijn.

En ik zit in LME. Gaat mijn sterrenwacht dan Toekomst goederen produceren, omdat ik als leider dat zo kan instellen?
 

DeletedUser2898

Guest
Als gilde leider kan je dan instellen op welk tijdperk de gilde GG's ( Sterrenwacht, Atomium en Arc ) goederen gaan leveren idd... ongeacht de spelers die je in huis hebt... Dus als je HME bent qua tech en je wilt toekomst goederen opbouwen voor je gilde kas dan kan je als leider dat instellen idd. Als leider maak je tactische beslissingen voor je gilde. als dat een onderdeel is van tactiek die jij voor jouw gilde bedenkt als leider dan waarom niet ?

Stel je wil als gilde pas mee gaan doen aan GvG als je uitgeleveld bent qua tech maar omdat je al wel de GG's bezit en de goederen niet wil verkwanselen stelje alvast toekomst of artic in als productie van je GG's... dan heb je al een lekkere buffer als je met je gilde de gevechten in gaat...
ja kan een tactiek wezen idd. staat je vrij als leider wat mij betreft.

stel je voor dat een groot gilde veel jonge spelers hebben... die hebben niets te doen op GVG omdat de grote jongens alleen in hun tijdperk produceren... hoe mooi is dat als de leider de productie even een weekje kan omgooien naar HME zodat de kleinere spelers ook met een volle portomonee aan de slag kunnen op het Gvg... das toch ideaal of niet ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Echt zo ontzettend vermoeiend dit. Is het niet bij je opgekomen om gewoon eens te kijken of dit al niet eerder voorgesteld is? Reden waarom dit forum zo slecht werkt komt vooral doordat iedereen die een idee krijgt denkt dat hij/zij de eerste is.
 

DeletedUser2898

Guest
Sl8yer, in de tijdgeest waarin de vorige keer dit idee ( of een variatie hier op ) is gegeven kon het zijn dat het op dat moment geen toevoegende waarde had in de ogen van FOE. Momenteel hebben we te maken met mega gildes die door overmatige GG groei voor piekbelasting zorgen op het GVG qua GVG bewegingen. De enige manier om weer balans te creëren is door de mogelijkheid te creëren voor leiders om de gedane goederen schade te recupereren. Door de leiders controle te geven over de productie van de GG's kunnen ze hun gilde in staat stellen om terug te komen in het gevecht. Die mogelijkheid is er nu niet. Momenteel is het zo dat het gilde met de dikste goederen portemonnee wint. Ze zijn de grootste, de dikste en ze hebben de grootste portefeuille. Door alle andere gildes failliet te spelen kunnen ze gratis het gevecht winnen zodra een nieuw tijdperk aanbreekt. De rest moet dan zelf goederen produceren en betalen voor een plek op het gvg. Dit is iets wat scheefgroei geeft omdat het grootste gilde hier geen last van heeft. Door dit idee te implementeren kunnen alle gildes in de race blijven op het GVG. Het zou zo moeten zijn dat de aanhouder wint. Activiteit dus. Niet de dikste portefeuille. FOE wil spelers binden en actief hebben. Een failliet gespeeld gilde kan zo zijn goederen portefeuille herstellen en opnieuw het gevecht in gaan. Natuurlijk kan een groot gilde zoals LR of NE dit ook doen op lagere tijdperken maar feit is dat de punten op de hogere tijdperken te behalen zijn. Een gilde zoals LR of NE zal zijn schurken dan ook niet verspillen aan bijvoorbeeld ijzertijd. Dit is de enige oplossing om op hogere tijdperken weer balans terug te krijgen in het GVG.

Verder zou ik het fijn vinden als je commentaar van toegevoegde waarde en on-topick zou zijn. Jouw frustraties over de vervuiling van het forum lucht je maar bij je Psicholoog, niet hier. Ik bied in het hier en nu een oplossing voor een probleem die ik spot met de werking van het spel op dit moment. Ik zou het fijn vinden als je het ook zo zou willen behandelen. Ik ben altijd bereid om met je te sparren wat betreft ideeën. Emotioneel gezever kan ik niets mee. Dit idee is zeker niet de 1e keer gegeven maar is door huidige gang van zaken binnen het GVG absoluut een idee die hout snijdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Sl8yer, in de tijdgeest waarin de vorige keer dit idee ( of een variatie hier op ) is gegeven kon het zijn dat het op dat moment geen toevoegende waarde had in de ogen van FOE.

Zoek het even op zou ik zo zeggen en je weet het. Voorstel kwam overigens van een speler uit een megagilde.

Verder zou ik het fijn vinden als je commentaar van toegevoegde waarde en on-topick zou zijn.

Mijn commentaar is volkomen on topic. Als je even de moeite neemt om te kijken hoe je een idee indient dan zou je zo maar eens kunnen lezen dat je geacht wordt om even te zoeken of het niet al vaker is ingediend.

Jouw frustraties over de vervuiling van het forum lucht je maar bij je Psicholoog, niet hier. Ik bied in het hier en nu een oplossing voor een probleem die ik spot met de werking van het spel op dit moment. Ik zou het fijn vinden als je het ook zo zou willen behandelen. Ik ben altijd bereid om met je te sparren wat betreft ideeën. Emotioneel gezever kan ik niets mee. Dit idee is zeker niet de 1e keer gegeven maar is door huidige gang van zaken binnen het GVG absoluut een idee die hout snijdt.

Het is psycholoog, niet psicholoog. Verder is er door de meerderheid al beoordeeld dat het geen probleem is. Dat was eind januari van dit jaar. Sinds die tijd is er amper iets veranderd in GvG, anders dan dat het alle tijdperken continent erbij gekomen is en daar heeft jouw idee geen enkele invloed op. Dat maakt het dus enkel jouw probleem.
 

DeletedUser2898

Guest
Zoek het even op zou ik zo zeggen en je weet het. Voorstel kwam overigens van een speler uit een megagilde.



Mijn commentaar is volkomen on topic. Als je even de moeite neemt om te kijken hoe je een idee indient dan zou je zo maar eens kunnen lezen dat je geacht wordt om even te zoeken of het niet al vaker is ingediend.



Het is psycholoog, niet psicholoog. Verder is er door de meerderheid al beoordeeld dat het geen probleem is. Dat was eind januari van dit jaar. Sinds die tijd is er amper iets veranderd in GvG, anders dan dat het alle tijdperken continent erbij gekomen is en daar heeft jouw idee geen enkele invloed op. Dat maakt het dus enkel jouw probleem.
En daar sla je de spijker op zijn kop. Er is een nieuw tijdperk bij gekomen terwijl de goederen van het oude tijdperk bij veel gildes op gevochten zijn. Het is niet enkel mijn probleem. Het is een veelvuldig probleem wat besproken wordt. De tijdgeest van toen is dus wel degelijk anders dan de tijdgeest van nu. Mij corrigeren op een taalfoutje maakt mij niet minder juist op het spotten van een probleem of minder juist in de oplossing die ik aandraag. Het maakt jou alleen maar een irritante gesprekspartner die ruis creëert en afleid van het topic. Zoals ik al aangaf, ik weet dat dit lang geleden al een keer geopperd is en waar de desbetreffende speler zijn alliantie bij heeft kan me niets interesseren en is ook niet interessant. Het geeft hooguit aan dat spelers van grote gildes het hier mee eens zijn. Heb je nog meer van topic afleidende onzin of kan je eindelijk commentaar geven over het onderwerp zelf ? Ben je het er mee eens / oneens.. Reden / toevoegingen ? Zo niet, wees stil hier en open een nieuwe topick over forum vervuiling of idee plagiaat. Of zoek alsnog een Psicholoog / psycholoog.. Wat jij wil.
 

DeletedUser2898

Guest
Een vergelijkbare thread idd. Thanx voor de info. De visie waarom is net iets anders. Het enige wat mij ook daar opvalt is dat mensen veel ruis veroorzaken en weinig bezig zijn met het laten groeien van het originele idee. Ook de poll wijst uit dat dit idee weldegelijk basis heeft. Mijn enige toevoeging is dat de gilde leiding moet kunnen bepalen welke goederen verbouwd worden voor het gilde, niet de individuele speler.
 

DeletedUser

Guest
En daar sla je de spijker op zijn kop. Er is een nieuw tijdperk bij gekomen terwijl de goederen van het oude tijdperk bij veel gildes op gevochten zijn. Het is niet enkel mijn probleem. Het is een veelvuldig probleem wat besproken wordt. De tijdgeest van toen is dus wel degelijk anders dan de tijdgeest van nu.

Dat nieuwe tijdperk is totaal niet relevant. Er zijn wel vaker nieuwe tijdperken bijgekomen. Die tijdgeest blijft daardoor gewoon hetzelfde. Als een gilde zijn goederen heeft opgevochten zal een gilde dat moeten oplossen. Er zijn genoeg manieren om dat te doen.

Mij corrigeren op een taalfoutje maakt mij niet minder juist op het spotten van een probleem of minder juist in de oplossing die ik aandraag. Het maakt jou alleen maar een irritante gesprekspartner die ruis creëert en afleid van het topic.

Die is wel heel leuk. Jij valt mij persoonlijk aan, maar als ik reageer ben ik de persoon die de ruis creëert :D

Zoals ik al aangaf, ik weet dat dit lang geleden al een keer geopperd is en waar de desbetreffende speler zijn alliantie bij heeft kan me niets interesseren en is ook niet interessant. Het geeft hooguit aan dat spelers van grote gildes het hier mee eens zijn. Heb je nog meer van topic afleidende onzin of kan je eindelijk commentaar geven over het onderwerp zelf ? Ben je het er mee eens / oneens.. Reden / toevoegingen ? Zo niet, wees stil hier en open een nieuwe topick over forum vervuiling of idee plagiaat. Of zoek alsnog een Psicholoog / psycholoog.. Wat jij wil.

Het is niet lang geleden al een keer geopperd. Het is bovendien meerdere keren geopperd. Lees verder de regels eens over het indienen van een idee. Dan weet je ook dat je met deze onzin wel kan stoppen.

Hier

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/regels-en-richtlijnen-ideeën-en-suggesties-forum.14029/
 

DeletedUser2898

Guest
Ik val jou niet persoonlijk aan, jij leid af van het daadwerkelijke onderwerp waardoor jij ruis op de lijn gooit. Voeg toe aan het onderwerp met eigen creativiteit of houd je stil. De regels op het gvg zijn meerdere malen veranderd en de redenen die ik geef zijn ook anders dan in de andere topics dus gaat het hier weldegelijk om iets nieuws. Voeg zelf eens wat toe ipv je afbraak pogingen. Juist omdat dit vaker geopperd is of een variatie hiervan zou dit toch wel onder behandeling genomen mogen worden.
 

DeletedUser

Guest
Ik val jou niet persoonlijk aan,

Niet????

Wie begint er hier over een psicholoog? :rolleyes:

jij leid af van het daadwerkelijke onderwerp waardoor jij ruis op de lijn gooit.

Het daadwerkelijke onderwerp is al lang gesloten.

De regels op het gvg zijn meerdere malen veranderd

Niet op een manier die het opnieuw indienen van een reeds afgewezen idee rechtvaardigen.

de redenen die ik geef zijn ook anders dan in de andere topics dus gaat het hier weldegelijk om iets nieuws.

De reden die je geeft is niet anders en zelfs als dat wel zo zou zijn is het niet relevant. Het idee is hetzelfde.

Juist omdat dit vaker geopperd is of een variatie hiervan zou dit toch wel onder behandeling genomen mogen worden.

Ja, als het goed is na een jaar.
 

DeletedUser2898

Guest
Nee, lees de voorwaarden maar eens goed, je kan een onderwerp opnieuw onder de aandacht brengen als je vind dat het spel te veel veranderd is en dat is het met zekerheid. De regels voor gvg zijn veranderd en de problemen die veroorzaakt worden geef ik hierbij aan. Ook bied ik een oplossing die werkt. Dus kan je eigenwijs blijven en ruis op de lijn blijven gooien, feit is echter dat je niets toevoegt aan het onderwerp zelf anders dan eigenzinnig blijven drammen. Hou daar eens mee op, je voegt niets toe
 

DeletedUser

Guest
Nee, lees de voorwaarden maar eens goed, je kan een onderwerp opnieuw onder de aandacht brengen als je vind dat het spel te veel veranderd is en dat is het met zekerheid.

Dat is het niet. Er is niets veranderd aan de manier waarop je voor GvG moet betalen. Alleen het alle tijdperken continent is er bij gekomen en heeft een andere betalingswijze, maar daar heeft jouw idee geen enkele invloed op.

De regels voor gvg zijn veranderd en de problemen die veroorzaakt worden geef ik hierbij aan.

Verandering van de regels heeft niet geleid tot wat jij als een probleem ziet. Jouw "probleem" heeft altijd al bestaan.

Ook bied ik een oplossing die werkt.

Dat doe je niet. Je biedt een oplossing die voor jou werkt. Alles wat de vorige keer bij hetzelfde idee als nadeel naar voren werd geschoven is nog steeds zo en daar ga je gemakshalve maar even aan voorbij. Bovendien is jouw idee zelfs nog een stuk slechter, want het werkt pushaccounts in de hand. Spelers uit de ijzertijd kunnen toekomstgoederen voor een gilde gaan produceren. Ook help je de ranking om zeep.

Verder klopt heel je uitgangspunt dat GvG de leden geen goederen mag kosten niet. Als dat zo zou zijn had je ook niet de mogelijkheid om te doneren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2898

Guest
Dat is het niet. Er is niets veranderd aan de manier waarop je voor GvG moet betalen. Alleen het alle tijdperken continent is er bij gekomen en heeft een andere betalingswijze, maar daar heeft jouw idee geen enkele invloed op.

Het gaat ook niet om de betalingswijze veranderd zou zijn ( draag ik ook niet aan als probleem dus veroorzaak je wederom ruis ) De grotere gildes hebben de mogelijkheid enorme buffers goederen aan te leggen en kunnen dus ook nog lang naar een volgend tijdperk toe hier op blijven teren. Dit komt door uit de klauw gelopen upgraid mogelijkheid van de GG's. om dat weer te normaliseren kan een gilde via mijn aangedragen oplossing dus zijn goederen weer opbouwen waardoor het creëren van overgrote buffers dus geen factor vergrotend voordeel meer is ten opzichte van andere gildes.

Verandering van de regels heeft niet geleid tot wat jij als een probleem ziet. Jouw "probleem" heeft altijd al bestaan.

Dit klopt wederom niet, de cap op GG's is verwijderd waardoor overmatige excessen ontstaan, arctische toekomst goederen zijn momenteel waardeloos voor het gilde en ook voor de speler zelf in afwachting van de komst van het het arctische tijdperk. GvG regels zijn wederom veranderd. Dit alles bij elkaar kan "genormaliseerd" worden als de leiders van een gilde de productie kunnen afstemmen naar de behoefte binnen het gilde. Dit is trouwens niet "mijn" probleem maar ieders probleem die aan GvG doet.

Dat doe je niet. Je biedt een oplossing die voor jou werkt. Alles wat de vorige keer bij hetzelfde idee als nadeel naar voren werd geschoven is nog steeds zo en daar ga je gemakshalve maar even aan voorbij. Bovendien is jouw idee zelfs nog een stuk slechter, want het werkt pushaccounts in de hand. Spelers uit de ijzertijd kunnen toekomstgoederen voor een gilde gaan produceren. Ook help je de ranking om zeep.

De ranking om zeep helpen is onzin. Push accounts worden op deze manier alleen maar duidelijker te spotten door FoE. als een gilde ineens allemaal kleine leden hebben die niet groeien maar wel hoog gelevelde gilde goederen leverende GG's heeft staan dan is dat niet moeilijk om het sommetje te maken. jouw verhaal is Stierenpoep dus...

Verder klopt heel je uitgangspunt dat GvG de leden geen goederen mag kosten niet. Als dat zo zou zijn had je ook niet de mogelijkheid om te doneren.

Juist omdat grote gildes zo overmatig veel goederen kunnen produceren voor de gilde kas en hier lang na het wisselen van de tijdperken ook nog op na kunnen teren is het zo dat er verschil tussen spelers ontstaat die niet te normaliseren is op een andere manier dan in mijn voorstel. Juist door mijn voorstel kan een failliet gilde weer goederen produceren voor de kas zonder dat daar donatie voor nodig is en kan een gilde kas zich herstellen en het gilde kan zo effectief opnieuw zich gaan storten op het tijdperk naar keuze. Spelers blijven zo actief en dat is dan ook het gezamenlijk doel.

Verder is het zo dat Gilde vs Gilde een Gilde aangelegenheid is. de productie van een GG is afhankelijk van het individu. Dat is mijn inziens een fout in het spel. Gilde versus Gilde is een gilde aangelegenheid en de productie zou dan ook onder controle moeten staan van het gilde. ( leiding dus )

Stel we gaan even terug in de tijd: het is nu toekomst en artic bestaat nog niet...
alle GG's ( sterrenwacht / Atomium en Arc ) produceren nu toekomst goederen... waarom ? omdat FOE te lang gewacht heeft met de laatste tijdperken. dit heeft veroorzaakt dat het overgrote deel van de spelers nu in toekomst zit. Er worden dus relatief weinig goederen aangemaakt voor de spelers die GvG willen spelen in lagere tijdperken. De toekomst spelers spelen dus "gratis" op GvG en de jongere spelers hebben geen keus dan zelf goederen te gaan verbouwen en deze te doneren. Dat is een scheefgroei tussen spelers. een ongelijkheid die opgelost kan worden met dit idee. Als de leiding van een gilde zelf kon bepalen welke goederen er aangemaakt worden dan kan iedereen op basis van de productie van de gilde goederen gewoon mee doen aan het GvG. Niemand zou hiervoor moeten betalen met hun eigen goederen die ze nodig hebben voor hun eigen groei. Zoals een regel geld voor iedereen moet een maatregel de zelfde voordelen en nadelen hebben voor iedereen. Doordat FOE de meerderheid heeft laten opgroeien in hun tech tot toekomst zal ook de meerderheid gratis kunnen vechten op het GvG. Met dit idee kan iedereen op basis van geproduceerde gilde goederen gewoon mee komen op het GvG. Dit is een oplossing, geen nieuw probleem.

Voorheen was het zo dat FOE een tijdperk in 1x lanceerde en kon je ook gelijk aan de slag met dat tijdperk. Dat is nu niet zo waardoor de goederen bestemd voor GvG niet bruikbaar zijn voor het GvG. Dat is leuk als je een gilde hebt met gigantische reserve maar voor een gilde die zich kapot heeft moeten vechten en leeg gelopen is is dat niet grappig, die moet in de prive buidel tasten. Dit is een unieke situatie die zich voordoet en kan opgelost worden door deze oplossing.

Geef een leider de mogelijkheid de productie van zijn gilde te regelen op basis van gilde goederen leverende gebouwen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
De grotere gildes hebben de mogelijkheid enorme buffers goederen aan te leggen en kunnen dus ook nog lang naar een volgend tijdperk toe hier op blijven teren. Dit komt door uit de klauw gelopen upgraid mogelijkheid van de GG's. om dat weer te normaliseren kan een gilde via mijn aangedragen oplossing dus zijn goederen weer opbouwen waardoor het creëren van overgrote buffers dus geen factor vergrotend voordeel meer is ten opzichte van andere gildes.
Als lid van een klein gilde zie ik niet waarom deze bewering alleen betrekking heeft op grote gildes. Waar zit het vergrotend voordeel?

Dit klopt wederom niet, de cap op GG's is verwijderd waardoor overmatige excessen ontstaan
Dat is inderdaad een wijziging waardoor je zou kunnen discussieren of dit een nieuw idee is, al was die cap ook al weg voordat het vorige idee ingediend werd.
Maar aangezien het oude idee al ging over goederen in overschot veranderd het er niets aan toch dat het overschot nu nog groter is?

arctische toekomst goederen zijn momenteel waardeloos voor het gilde en ook voor de speler zelf in afwachting van de komst van het het arctische tijdperk
Wie heeft jullie gedwongen over te stappen naar het Arctische tijdperk dan?
Blijkbaar hebben jullie daar nu spijt van. Dan is er ook mooi Nederlands gezegde: wie zich brandt moet op de blaren zitten. Wacht dan maar totdat je iets met de goederen kunt doen. Het is niet voor niets dan een hoop spelers besloten hebben in Toekomst te blijven; die hebben van tevoren nagedacht over deze keuze en mogen daar nu ook het verdiende voordeel van hebben.

GvG regels zijn wederom veranderd
Inderdaad, sectortje meppen mag niet meer. Mooi moment toch om dat overschot aan goederen eens op een stoere manier te gaan besteden? Zijn het Arctische goederen? Dan heb je daar over een tijdje alle kans toe.

Dit alles bij elkaar kan "genormaliseerd" worden als de leiders van een gilde de productie kunnen afstemmen naar de behoefte binnen het gilde. Dit is trouwens niet "mijn" probleem maar ieders probleem die aan GvG doet.
S.v.p. geen statements maken namens mij...zeker niet als ik ze niet waar vind.

Juist door mijn voorstel kan een failliet gilde weer goederen produceren voor de kas zonder dat daar donatie voor nodig is en kan een gilde kas zich herstellen en het gilde kan zo effectief opnieuw zich gaan storten op het tijdperk naar keuze. Spelers blijven zo actief en dat is dan ook het gezamenlijk doel.
Ow, en waarom dien je dan niet bijv. een voorstel in om weer te mogen hoppen? Dan kun je gildehandelaren op pad sturen en is je probleem ook opgelost. Dus waarom kies je juist voor een afgekeurd idee ipv iets nieuws en beters te bedenken?

Verder is het zo dat Gilde vs Gilde een Gilde aangelegenheid is. de productie van een GG is afhankelijk van het individu. Dat is mijn inziens een fout in het spel. Gilde versus Gilde is een gilde aangelegenheid en de productie zou dan ook onder controle moeten staan van het gilde. ( leiding dus )
Maar deels waar. Het gilde zet de GG niet, maar de individuele speler. Hij/zij besteedt er individuele goederen voor en reserveert er ruimte voor in zijn/haar stad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Met alleen de goederen van de GG's komt een gilde die een beetje actief is in de GVG nergens. Als je aan een behoorlijk groot gebied wil raken, moeten de meeste spelers van de gilde wekelijks honderden goederen uit eigen zak ophoesten.
 

DeletedUser2898

Guest
Als individuele speler geniet je van de voordelen die een gilde bied en geniet je dus ook de verworven voordelen die bevochten zijn op het gvg. De individuele speler bevorderd dat terug door gg's te plaatsen en te boosten zodat het gilde sterker staat in het gvg. Deze spelers krijgen vanuit hun gg's ook extra voordelen zoals blijheid en persoonlijke defence voor hun stad. Echter, de productie van gilde goederen is niet voor hun persoonlijk maar zijn voor het gilde bestemt. De gilde leiding heeft daar controle over via het uitgeven van de rechten "vertrouwd" of via eigen handelen binnen het gvg. Als de goederen van de gildekas toch onder de bevoegdheid van de leiders, waarom dan niet de productie ervan ?

Het wel of niet gedwongen zijn om vooruit te willen gaan in tech vind ik een dooddoener die niet het bediscussiëren waard vind. Je kan immers niet gaan vragen van je gilde om stil te blijven staan in tech. Dat is onevenredig ten opzichte van gildes die grote buffers gilde goederen kunnen verbouwen. Juist door controle te krijgen over de productie kan iedereen actief zijn op het gvg. Niet alleen de elite. Met deze oplossing kan iedereen over alle tijdperken heen gewoon vechten op het gvg. Zowel de grote gildes als de kleine gildes krijgen hiermee de flexibiliteit in handen overal actief te kunnen zijn. Activiteit een positieve impuls geven is dan ook het doel. Flexibel kunnen zijn in het vullen van de gilde kas is een voordeel voor iedereen.
 

DeletedUser2898

Guest
Met alleen de goederen van de GG's komt een gilde die een beetje actief is in de GVG nergens. Als je aan een behoorlijk groot gebied wil raken, moeten de meeste spelers van de gilde wekelijks honderden goederen uit eigen zak ophoesten.

Wel als alle gg's in het zelfde tijdperk produceren die zo afgestemd zijn door de gilde leiding.
Grote gildes hoeven nauwelijks zelf te investeren, die vechten hun punten bij elkaar op het gvg en het kost ze niets.
Een Gilde zoals NE of LR kent dit probleem niet aangezien hun gilde compleet op toekomst / artic geleveld is met grote voorraden goederen tot gevolg. ( volgens eigen zeggen zijn de voorraden in de gilde kas zo groot dat ze betwijfelen of die ooit nog op kunnen raken ) Die kunnen de duur van het tijdperk en tot ver na de tijdperk wisseling door vechten op het GvG. Geen enkel probleem en het kost ze op persoonlijk niveau effectief niets. Dat is nu precies wat ik scheef vind aan de verhoudingen ten opzichte van de kleinere gildes waarbij er meer spreiding is qua leden bestand. Als je de goederen kan afstemmen op behoefte dan zou ook een kleiner failliet gespeeld gilde zijn behoefte kunnen bijstellen en opnieuw gaan sparen om terug te komen in het gvg. je creëert daarbij meer gelijkheid tussen gildes. Iedereen kan dan vechten op de tijdperken die hun account toestaat en zonder zelf goederen te hoeven produceren voor de gilde kas. Het GvG moet gelijkheid geven voor iedereen. De zelfde voordelen en nadelen. regels moeten iedereen evenredig treffen. Door deze maatregel zou iedereen op elk tijdperk gratis actief kunnen zijn die hun account lvl toestaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan