Account na overlijden

Niet zo'n leuke vraag, maar ik wil hem toch stellen. Wat gebeurt er met iemands account na diens overlijden?
Ik weet dat een inactief account na heel lang wachten vanzelf of door Inno verdwijnt - was het na een jaar?
Maar kan men ook aanvragen dit bijv. in ere te (laten) houden, wordt een account verwijderd als het bekend is, kun je zelf vastleggen wat je ermee wilt, kun je dat door een ander laten doorgeven, hoe is dat geregeld?
Ik merk dat het confronterend is iemands account nog tegen te komen, maar tegelijkertijd ook prettig als herinnering.
 

Joey-the-king

Actief lid
Volgens mij gebeurt er niets. Een paar jaar geleden heeft FoE destijds de inactieve accounts verwijderd (12 maanden niet ingelogd / 3 jaar niet ingelogd als je diamanten had). Maar ik zie nu nog steeds accounts van spelers die al jaren niet meer spelen."
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het account zal na een jaar inactiviteit worden verwijderd, tenzij er diamanten zijn gekocht. In dat geval is het 3 jaar na de laatste aankoop, afhankelijk van welke datum later is.

Het is niet mogelijk om een account te laten bestaan helaas, aangezien wij ook moeten voldoen aan de wetgeving hieromtrent.
 

midas89

Actief lid
@Leones waarom zijn er dan nog zoveel accounts die al veel langer dan dat inactief zijn?
Kijk eens in het dorpje van McGivney op wereld C, bijvoorbeeld. Daar zijn er nog veel meer van.
Je gaat mij niet wijsmaken dat iemand daar na 2015 nog op heeft ingelogd.
In de stadsnaam staan zelfs nog instructies voor handmatig motiveren. Hoe lang was dat geleden?
 

Felair

Actief lid
@Leones waarom zijn er dan nog zoveel accounts die al veel langer dan dat inactief zijn?
Kijk eens in het dorpje van McGivney op wereld C, bijvoorbeeld. Daar zijn er nog veel meer van.
Je gaat mij niet wijsmaken dat iemand daar na 2015 nog op heeft ingelogd.
In de stadsnaam staan zelfs nog instructies voor handmatig motiveren. Hoe lang was dat geleden?
Als jij die speler opzoekt dan zie je op foestats op wereld B (inmiddels sinds 09-11-21 plat die site):
82,894,866 punten met 17,577 gevechten.
11 juli 2021 is daar de laatste verandering in punten zichtbaar trouwens op die site.

En laatste stats op scoredb.io
83,173,881 points met 17,577 battles

Dus daar is ergens tussen 9 november 2021 en nu wel iets veranderd. Wanneer precies is niet te traceren.
Maar die 3 jaar is mogelijk dus nog niet bereikt als er ergens in 2020-2021 diamanten zijn gekocht.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
@Leones waarom zijn er dan nog zoveel accounts die al veel langer dan dat inactief zijn?
Kijk eens in het dorpje van McGivney op wereld C, bijvoorbeeld. Daar zijn er nog veel meer van.
Je gaat mij niet wijsmaken dat iemand daar na 2015 nog op heeft ingelogd.
In de stadsnaam staan zelfs nog instructies voor handmatig motiveren. Hoe lang was dat geleden?
Ik kan helaas geen persoonlijke informatie vrijgeven, maar het klopt dat dit account nog niet is verwijderd.
 
Het account zal na een jaar inactiviteit worden verwijderd, tenzij er diamanten zijn gekocht. In dat geval is het 3 jaar na de laatste aankoop, afhankelijk van welke datum later is.

Het is niet mogelijk om een account te laten bestaan helaas, aangezien wij ook moeten voldoen aan de wetgeving hieromtrent.
Is het wel mogelijk dat een nabestaande een verzoek kan doen om het account over te nemen en het zo actief te houden?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Is het wel mogelijk dat een nabestaande een verzoek kan doen om het account over te nemen en het zo actief te houden?
In principe staan we het overdragen van accounts niet toe, dus in dit geval zou dat ook niet mogelijk zijn, maar ik kan daar geen uitsluitsel over geven.
 

Ed4now

Lid
Kan men wel ergens navraag doen (of melding maken van) over een account wat al jaren stil staat?
Zo sta ik al jaren (met fp) in iemands GG's waar het account van stil staat en er niets verandering in haar GG's of gereageerd wordt op berichtjes etc.
 

L Cypherus90

Geblokkeerd
Kan men wel ergens navraag doen (of melding maken van) over een account wat al jaren stil staat?
Zo sta ik al jaren (met fp) in iemands GG's waar het account van stil staat en er niets verandering in haar GG's of gereageerd wordt op berichtjes etc.
Die ga je niet terugkrijgen. Dat is altijd een risico als je ergens (blind) stort.
 

Rebia

Nieuw lid
Kan men wel ergens navraag doen (of melding maken van) over een account wat al jaren stil staat?
Zo sta ik al jaren (met fp) in iemands GG's waar het account van stil staat en er niets verandering in haar GG's of gereageerd wordt op berichtjes etc.
Als dat account verwijderd wordt ben je jouw FP's gewoon kwijt. Als het er veel zijn dan kan je beter binnen gilde vragen of er iemand vriend of buur is en het GG zelf levelen.
 
Tevens kan je nog kijken wie er in het gg nog meer fp's heeft gestort, je kan ze vragen of die ook nog wat extra willen storten zodat je verlies niet zo groot wordt. Je kan ook nog spelers benaderen die wat gestort hebben in de andere gg's van deze persoon waar je zelf al geïnvesteerd hebt.
 

Ed4now

Lid
dank jullie. Dat ik de fp kwijt ben maakt me niet uit. Vind het alleen irritant dat die GG's in mijn overzicht blijft staan. Zou het willen kunnen verwijderen.
Was trouwens niet blind storten. Was bij een Gildegenoot die onverwachts "gestopt" is. Niemand weet wat er gebeurd is maar ze speelt al heel lang niet meer.
 
dank jullie. Dat ik de fp kwijt ben maakt me niet uit. Vind het alleen irritant dat die GG's in mijn overzicht blijft staan. Zou het willen kunnen verwijderen.
Was trouwens niet blind storten. Was bij een Gildegenoot die onverwachts "gestopt" is. Niemand weet wat er gebeurd is maar ze speelt al heel lang niet meer.
Je kan toch ook gewoon die GG vol storten? Zal waarschijnlijk niet zo veel tijd kosten en dan hou je er nog wat blauwdrukken e.d. aan over. Ik heb dat bij meerdere gestopte spelers gedaan, is juist wel handig omdat ze voor de meesten geen vrienden meer zijn.
 
Het wordt dan een rekensommetje, levert het volstorten meer op (eventueel nog met hulp van medestorters van dat gg), of laat je het staan tot in de oneindigheid. Ik kijk er soms ook nog wel naar, maar hier valt m.i. niets aan te veranderen.
 
Ik kijk niet of het wat overlevert qua fp, daar krijg ik er grofweg 250/300 van per dag, plus wat ik verzamel met Expeditie, Spelen, Evenement, Dagelijkse uitdaging e.d. Als het zo uitkomt stort ik al mijn fp dagelijks in een 'leeg account', aangezien veel van die gebouwen niet meer dan 2 a 3000 fp vereisen ben je na een aantal dagen dan wel rond. Het gaat mij vooral om de blauwdrukken en medailles.
 

Ed4now

Lid
@Leones
Aansluitend heb ik de vraag: Waar kan ik, guppy219, een inactieve speler (al 4 á 5 jaar) melden voor verwijdering, zodat ik ze uit mijn lijst kwijt ben. Zo irritant. Deze speler heb ik in 2020 ook al gemeld en is volgens mij al van vóór 2019 inactief. Deze speler was bezig op de werelden A B en C.
Ik hoef voor mijn investering niets (ook geen FP) terug, ik wil deze speler gewoon uit mijn lijst van geïnvesteerde GG's.
Alvast bedankt voor een reactie
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Melding maken heeft geen zin, het is een automatisch proces en daar hebben wij verder geen invloed op. Het account zal vanzelf een keer verdwijnen.
 
Bovenaan