Aanstaande PUNTEN-HERWAARDERING van gebouwen

DeletedUser

Guest
dus als ik het goed lees gaan de bestaande gebouwen in punten omhoog als je ze opnieuw bouwt?

als je ze gewoon laat staan en de update is gedaan dan gaan ze niet in punten omhoog alle gebouwen die je hebt staan blijven de oude punten waard of worden die de nieuwe punten waard ?

en wanneer gaat dit in ?

-bestaande gebouwen gaan niet vanzelf in punten vermeerderen, wel als je ze opnieuw bouwt.
-als je ze laat staan gaan ze niet omhoog in punten (het blijven de oude punten).
-als je oude gebouwen afbreekt na die update, dan verlies je het grotere aantal nieuwe punten (terwijl je er maar de lagere oude punten voor kreeg: dit is het twistpunt in heel deze zaak)

We weten nog niet wanneer dat komt. Zal nog even duren, want er is eerst nog een andere update. Dit komt eerst op de Engelstalige wereld.
-nu nog niets uitstellen met bouwen, want dit zou je groei de komende weken (of maanden) sterk vertragen!!!
-als ik meer info heb kan ik precies berekenen hoeveel punten ons dit zal kosten en wat je het beste doet (even uitstellen of gewoon volop verder doen). Waarschijnlijk is volop verder spelen de betere keuze. Ik zal mn eindconlusie op het forum posten.

PS: bestaande gebouwen opnieuw bouwen is vrij nutteloos, besteed je inkomsten beter aan nieuwe gebouwen, die hebben nog meer (nieuwe) punten. Als je geleidelijk aan vervangt zal je hier weinig van merken, ookal omdat iedereen punten verliest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5072

Guest
ok
en wat met de speciale gebouwen zo als die wensput die we nu krijgen voor de paas evenement

hoop niet dat voor die gebouwen ook telt

ik bouw gewoon door hoor maar een datum weten is handig zo kan ik er rekening mee houden als ik bijv al ging verbouwen dan kan ik dat anders doen en zo me voordeel uit halen als anderen dat niet hebben gedaan dan beperk ik me verlies in punten
 

DeletedUser

Guest
Ik weet niet of (en hoeveel) punten je krijgt voor speciale gebouwen en GGs, daarom kan ik nu nog geen exacte berekening geven...
Ik neem aan dat de update geen invloed heeft op die gebouwen (niet zeker).

De berekening om uit te vissen wat je gaat verliezen is vrij simpel (ik geef later wel een voorbeeld).
De berekening om te weten wat je het beste doet om hier het maximum voordeel uit te halen is ZEER COMPLEX! En moet voor elke stad opnieuw berekend worden... Dit ga ik dus enkel voor mezelf doen en niet posten :p (want ik ga een mooie sprong maken in de ranglijst).
Ik zal wel wat tips geven wat je beter wel en niet doet. Dit kan ik pas als we details over de update weten.

PS: het verlies dat je gemiddeld maakt (samen met iedereen) én het maximum voordeel dat je eruit kan halen is trouwens vrij beperkt, ik ga geen 50 plaatsen stijgen door mn cijfers...
PSS: waarschijnlijk zal je max. 1 tot 5 dagen dingen moeten uitstellen (anders kom je ook achter te staan, omdat je dagenlang stil staat/achteruit gaat).

EDIT: je totale aantal punten is een stuk meer dan enkel je bouwpunten! Je hebt ook punten voor vechten & punten door voorraden en munten te verzamelen. Enkel bouwpunten verminderen dus, als ik het goed heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

FantasyFan

Actief lid
Goed, inmiddels is het hier ook aangekondigd. Ik snap nog steeds niet waarom de punten niet gewoon herberekend worden. Als je iets in de puntentelling verandert, is het toch logisch dat je dat compleet doorvoert, en dat niet op een halve manier doet die dan tot puntenverlies gaat leiden. Waarom de puntentelling in zijn geheel herzien niet gewoon gedaan wordt, kwam op het engelse forum geen intelligent antwoord op. Enige wat ze daar konden melden is dat mensen niet alleen maar moesten zeuren, maar met oplossingen moesten komen. Terwijl duidelijk de oplossing is, dat de punten gewoon mee herberekend moeten worden. Waarom dat dan niet zou kunnen of zo, werd niet verteld, dus hoe moet je dan met een oplossing daarvoor komen?

3D, zou jij daar wel iets intelligents over mee kunnen delen? Of krijgen jullie van de ontwikkelaars ook geen zinnig antwoord? Want echt, het is toch te gek dat er straks bij het verwijderen van een gebouw, er opeens meer punten afgetrokken worden, dan je ooit voor dat gebouw gekregen hebt? Hoe verder je bent in het spel, hoe meer punten je er uiteindelijk op achteruit zult gaan. Dus hoe trouwer de speler, hoe meer hij of zij hierdoor geraakt wordt. Ik vind dat echt geen fatsoenlijke manier van doen.

En ja, dan heb je van die mensen die plannen om dan maar gebouwen te verwijderen en te herbouwen, maar dat kost bergen munten en voorraden. En uiteindelijk verlies je daar dan ook weer punten op. Dus hoe je het ook wendt of keert, je verliest er altijd op. En zal er dus op den duur altijd een scheve verhouding gaan ontstaan tussen oudere en nieuwere spelers. Lijkt mij onwenselijk.

En zeker spelers zoals ik, die normaal niet hun buren aanvallen, en het dus voor punten niet moeten hebben van gevechtspunten, maar juist van de punten voor gebouwen en hoeveelheden munten en voorraden, zullen deze wijziging het hardst gaan voelen. Dus op die manier ontstaan er ook nog verschillen tussen spelers met verschillende speelstijlen. Ook een slechte ontwikkeling volgens mij.

Dus alhoewel ik er een hard hoofd in heb, hoop ik echt dat de makers bij zinnen komen en zich realiseren dat deze methode een hele slechte implementatie van wijzigingen is. Die potentieel tot een flink verlies van klandizie zou kunnen leiden. Want hoewel ik niet zo veel om punten geeft, dat ik daarom zou stoppen of zo, bij mij blijft het bij flink balen, zullen er genoeg spelers zijn die daar wel zoveel aan hechten, dat ze tot dat soort radicale beslissingen komen. Zou erg jammer zijn, als er dus door dit soort ondoordachte wijzigingen, uiteindelijk een hoop spelers zouden stoppen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal proberen uit te leggen waarom ik denk dat de voor de hand liggende oplossing niet zo gemakkelijk uitgevoerd kan worden.

Het aanpassen van de waardes van de gebouwen kan eenvoudig gemaakt worden. Van een gebouw is namelijk een waarde vastgesteld, en dit wijzigen is heel eenvoudig. Het herberekenen van de waarde van je stad is niet een functie die aanwezig is. De waarde van je stad hoeft namelijk nooit herberekend te worden. Als je een wijziging doet wordt gewoon de waarde van het gebouw opgeteld of afgetrokken van je puntensaldo. Het kost dus extra programmeerwerk om het herberekenen mogelijk te maken.

Een andere oplossing: Bij het afbreken van een gebouw met de oude puntentelling wordt de oude puntentelling afgetrokken van je score. Deze levert ook weer extra werk op. Er moet dan van ieder gebouw worden bijgehouden of het een oud gebouw of een nieuw gebouw is.

Ik denk niet dat InnoGames het de moeite waard vindt om deze oplossingen door te voeren. Ze zijn waarschijnlijk op het oog eenvoudig te implementeren, maar als je verder kijkt dan zie je dat het minder simpel is dan dat.

Er zullen er genoeg zijn die het niet met me eens zijn, maar ik vind ook dat dit probleem niet erg belangrijk is. Ik snap dat mensen bang zijn voor hun punten. Maar je verliest maar een paar honderd punten, en dat merk je nauwelijks want voor veel spelers is dat een klein percentage van je totale puntenaantal.

Wat mij betreft mogen ze bij InnoGames hun tijd besteden aan andere problemen/uitdagingen/nieuwe features.
 

FantasyFan

Actief lid
Ik zal proberen uit te leggen waarom ik denk dat de voor de hand liggende oplossing niet zo gemakkelijk uitgevoerd kan worden.

Het aanpassen van de waardes van de gebouwen kan eenvoudig gemaakt worden. Van een gebouw is namelijk een waarde vastgesteld, en dit wijzigen is heel eenvoudig. Het herberekenen van de waarde van je stad is niet een functie die aanwezig is. De waarde van je stad hoeft namelijk nooit herberekend te worden. Als je een wijziging doet wordt gewoon de waarde van het gebouw opgeteld of afgetrokken van je puntensaldo. Het kost dus extra programmeerwerk om het herberekenen mogelijk te maken.

Een andere oplossing: Bij het afbreken van een gebouw met de oude puntentelling wordt de oude puntentelling afgetrokken van je score. Deze levert ook weer extra werk op. Er moet dan van ieder gebouw worden bijgehouden of het een oud gebouw of een nieuw gebouw is.

Ik denk niet dat InnoGames het de moeite waard vindt om deze oplossingen door te voeren. Ze zijn waarschijnlijk op het oog eenvoudig te implementeren, maar als je verder kijkt dan zie je dat het minder simpel is dan dat.

Dat dat wat meer werk kost, vind ik geen argument. Dat is dan jammer, maar dat moet dan maar, om een wijziging fatsoenlijk uit te voeren. Als een winkel uitverkoop heeft, zou je het toch ook niet accepteren als je de volle prijs maar moet betalen omdat het meer of teveel werk is om de korting te berekenen? Als het kan, dan doe je dat gewoon. Punt uit. Teveel moeite slaat echt nergens op. Daarmee zeg je dan alleen maar ook meteen dat je spelers, je klanten dus, je niets kunnen schelen. Wat ontzettend stom zou zijn, want wat is het punt van een spel zonder spelers? Wat is het punt van een bedrijf zonder klanten? Kan je net zo goed je bedrijf opheffen en op het strand gaan zitten. Wel koud momenteel, maar is dan zinniger.

Er zullen er genoeg zijn die het niet met me eens zijn, maar ik vind ook dat dit probleem niet erg belangrijk is. Ik snap dat mensen bang zijn voor hun punten. Maar je verliest maar een paar honderd punten, en dat merk je nauwelijks want voor veel spelers is dat een klein percentage van je totale puntenaantal.

Een paar honderd? Hoe kom je daar nou bij, daar verkijk je je toch flink op. Plak daar maar een nulletje achter, een paar duizend. Heb het even voor mijn stadje uitgerekend, ik ga op de bestaande gebouwen 9023 punten verliezen. En dan heb ik nog geluk dat ik nog niet veel industriële gebouwen heb gebouwd. Op de decoraties win ik 1953 punten, maar dat is ook alleen maar omdat ik er nu extra heb staan vanwege het paasevenement, anders was dat maar 698 geweest. Dus dankzij pasen verlies ik 1255 punten minder. Nu "maar" 7070 in plaats van 8325. Dat is toch zo'n 5% van mijn huidige score. Vind ik nog steeds erg veel. Mensen met al veel meer industriële gebouwen verliezen nog meer punten. En het puntenverlies voor diamantgebouwen is nog meer, dus wie veel geld heeft uitgegeven aan diamantgebouwen verliest nog veel meer punten.

Daarnaast, of je nou veel of weinig om punten geeft, het gaat gewoon om het principe. Als er wijzigingen moeten worden doorgevoerd, prima. Maar dan moet dat wel op een fatsoenlijke manier gebeuren. En niet op een halfslachtige manier waar je spelers (klanten dus) door benadeeld worden. Want dan moet je mensen nog niet voor je spel laten betalen. Dan ben je echt beta, dan is alles gewoon gratis, om te kunnen testen. Zodra je geld int van spelers, heb je een verplichting om spelers niet te benadelen, ook al blijf je het een beta noemen. Het is dan kiezen, of een beta, zonder inkomen, waar je minder moeite hoeft te doen bij het doorvoeren van wijzigingen. Of het is een volledig spel, waar mensen betalen, en waar je wel moeite voor je spelers moet doen als je iets moet wijzigen. Maar nu int men wel geld alsof het een volledig spel is, maar verschuilt zich doodleuk achter het beta excuus, als een wijziging dan iets meer moeite zou kosten. En dat is niet netjes.
 

DeletedUser

Guest
Dat dat wat meer werk kost, vind ik geen argument. Dat is dan jammer, maar dat moet dan maar, om een wijziging fatsoenlijk uit te voeren.

Dat jij vindt dat het moet gebeuren is duidelijk. Maar wellicht als jij net als degene bij InnoGames moest kiezen tussen: 3 dagen werken aan het nieuwe tijdperk of 3 dagen werken aan het herberekenen van de punten, je ook voor het eerste kiest.


Een paar honderd? Hoe kom je daar nou bij, daar verkijk je je toch flink op. Plak daar maar een nulletje achter, een paar duizend. Heb het even voor mijn stadje uitgerekend, ik ga op de bestaande gebouwen 9023 punten verliezen. En dan heb ik nog geluk dat ik nog niet veel industriële gebouwen heb gebouwd. Op de decoraties win ik 1953 punten, maar dat is ook alleen maar omdat ik er nu extra heb staan vanwege het paasevenement, anders was dat maar 698 geweest. Dus dankzij pasen verlies ik 1255 punten minder. Nu "maar" 7070 in plaats van 8325. Dat is toch zo'n 5% van mijn huidige score. Vind ik nog steeds erg veel. Mensen met al veel meer industriële gebouwen verliezen nog meer punten. En het puntenverlies voor diamantgebouwen is nog meer, dus wie veel geld heeft uitgegeven aan diamantgebouwen verliest nog veel meer punten.

Ik denk dat mijn inschatting inderdaad te laag was. Desalniettemin: ik vind dat het van minder belang is, want het nadeel geldt voor iedereen. Iedereen zal zijn gebouwen eens moeten afbreken, en iedereen heeft dan nadeel van de veranderde puntentelling.

Daarnaast, of je nou veel of weinig om punten geeft, het gaat gewoon om het principe. Als er wijzigingen moeten worden doorgevoerd, prima.

Dat het om het principe gaat is het enige argument dat ik niet kan weerleggen. Maar ik ben bang dat het principe niet voldoende argument is om het volgens jou wens te doen.

Maar dan moet dat wel op een fatsoenlijke manier gebeuren. En niet op een halfslachtige manier waar je spelers (klanten dus) door benadeeld worden. Want dan moet je mensen nog niet voor je spel laten betalen. Dan ben je echt beta, dan is alles gewoon gratis, om te kunnen testen. Zodra je geld int van spelers, heb je een verplichting om spelers niet te benadelen, ook al blijf je het een beta noemen. Het is dan kiezen, of een beta, zonder inkomen, waar je minder moeite hoeft te doen bij het doorvoeren van wijzigingen. Of het is een volledig spel, waar mensen betalen, en waar je wel moeite voor je spelers moet doen als je iets moet wijzigen. Maar nu int men wel geld alsof het een volledig spel is, maar verschuilt zich doodleuk achter het beta excuus, als een wijziging dan iets meer moeite zou kosten. En dat is niet netjes.

Ah, daar is het "ze vragen geld, dus het is geen BETA spel"-argument weer. Het komt bijna altijd als weer iemand ontevreden is. Wel grappig dat het nog steeds niet bij iedereen duidelijk is dat deze argumentatie werkelijk nergens op slaat.
 

DeletedUser

Guest
Vooreerst even melden dat ik niet opgezet ben met discussietopics over iets dat hier nog niet is aangekondigd. Ik kan gerust aannemen dat je benieuwd bent naar veranderingen en ik zeg ook geenszins dat je niet op het beta of Engelse forum mag rondneuzen, maar dan discussieer je daarvoor op het forum waarvan je het hebt. Hier discussietopics openen over iets wat nog niet is aangekondigd is geen constante die ik graag zie terugkeren. Als een verandering hier nog niet is aangekondigd, dan is daar een reden voor. Bijvoorbeeld: ik heb nog meer info nodig, ik ben nog iets aan het navragen bij het ontwikkelingsteam, ik ben nog iets aan het aankaarten bij het ontwikkelingsteam, er moeten nog veranderingen gebeuren aan de aankondiging of een andere reden.


Laat ons de discussie even opsplitsen in 2 discussies:
1) De eigenlijke puntenverandering. Natuurlijk weten we dat zo'n veranderingen nooit populair zijn, maar het is nu eenmaal een fout als grotere gebouwen in punten benadeeld werden. Met deze verandering trekken we deze situatie terug recht. Ik denk eerlijkheidshalve niet dat er zoveel argumenten zijn tegen de puntenverandering, ook al omdat de meeste gebouwen eenvoudigweg in punten stijgen. Als ik de reacties in dit topic even scan, dan zie ik daarop ook niet zoveel reacties.

2) Geen herberekening van de punten (i.e. gebouwen slopen betekent dat je meer punten verliest dan oorspronkelijk gekregen). Ik kan me volledig inbeelden dat dit een aspect van de verandering is die niet gesmaakt wordt. Persoonlijk denk ik ook dat dit een zeer terechte kritiek is en dat de punten tezamen met de update herberekend moeten worden. Voor kleinere spelers zou dat oftewel een zeer kleine/geen, oftewel een positieve impact hebben. Grotere spelers zullen dit logischerwijs meer voelen, maar dan op een positieve manier. Sowieso zou het betekenen dat iedereen gelijk getroffen wordt door de verandering. Tezamen met een aantal collega's heb ik dit ook reeds aangekaart bij het product management en het ontwikkelingsteam. We hebben hen gevraagd om (nogmaals) te overwegen om de punten te herberekenen. De uiteindelijke beslissing ligt echter bij hen. Meer informatie daarvoor zullen we ten vroegste midden/eind volgende week kunnen geven. Van zodra ik nieuws heb, laat ik het weten. Ik hoop van harte dat het goed nieuws is, maar dat is zeker geen vaststaand feit.


Ik heb momenteel niet de tijd om alle reacties in dit topic ten gronde door te lezen, dus vergeef me als er belangrijke zaken niet beantwoord zijn. Een nieuw antwoord van mij zal er wegens omstandigheden (lees: vakantie) pas komen tegen volgende week dinsdag/woensdag.

---

Misschien ter zijde nog even melden:
Het is trouwens geenszins de bedoeling om de aankondiging van 1 miljoen punten de aankondiging van de puntenverandering te verbergen. Oorspronkelijk was het mijn bedoeling om eerst de aankondiging 1 miljoen punten uit te sturen en dan pas die van de puntenverandering. Op die manier stond de puntenaankondiging overal mooi bovenaan. Ik ben die van 1 miljoen punten gisteren echter vergeten :)/). Aangezien ik vanaf deze namiddag druk ben en tot volgende week dinsdag geen (of minder) tijd ga hebben om die aankondiging alsnog uit te sturen, heb ik dat deze ochtend gedaan. De in-game aankondiging van punten blijft ook staan tot 4 april en die van 1 miljoen punten tot 1 april. Sowieso zijn er dus nog 4 dagen waarop enkel de puntenaankondiging staat. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Bedankt voor je bericht, 3Dimensional. Ik hoop ook dat je volgende week goed nieuws hebt. En: fijne vakantie!
 

FantasyFan

Actief lid
Dat jij vindt dat het moet gebeuren is duidelijk. Maar wellicht als jij net als degene bij InnoGames moest kiezen tussen: 3 dagen werken aan het nieuwe tijdperk of 3 dagen werken aan het herberekenen van de punten, je ook voor het eerste kiest.

Nee, zou ik niet voor kiezen, ik zou voor de tweede optie gaan. En als ik zou werken in een bedrijf dat keuze 1 belangrijker vindt, zou ik heel hard op zoek gaan naar een andere baan.

Ik denk dat mijn inschatting inderdaad te laag was. Desalniettemin: ik vind dat het van minder belang is, want het nadeel geldt voor iedereen. Iedereen zal zijn gebouwen eens moeten afbreken, en iedereen heeft dan nadeel van de veranderde puntentelling.

Nee, het nadeel geldt niet voor iedereen, dat is juist het probleem. Als het nadeel voor iedereen hetzelfde was, zou het inderdaad geen issue zijn. Maar spelers die pas na deze wijziging beginnen met spelen, hebben dit nadeel geheel niet. En het nadeel voor mensen die al veel verder gevorderd zijn, is vele malen groter dan voor mensen die net zijn begonnen met spelen.

Dat het om het principe gaat is het enige argument dat ik niet kan weerleggen. Maar ik ben bang dat het principe niet voldoende argument is om het volgens jou wens te doen.

Als het alleen mijn wens was, dan zou ik me er bij neerleggen, want ik weet dat ik vaak een stuk principiëler ben dan de veel mensen. Maar volgens mij is dat wat de meeste spelers ook willen.

Ah, daar is het "ze vragen geld, dus het is geen BETA spel"-argument weer. Het komt bijna altijd als weer iemand ontevreden is. Wel grappig dat het nog steeds niet bij iedereen duidelijk is dat deze argumentatie werkelijk nergens op slaat.

Dus jij zou het prima vinden om bijvoorbeeld, pak 'm beet, de volle prijs voor een auto te betalen, waar nog geen motor in zit, want ja hij is nog niet helemaal af, dus moet u hem tot die tijd maar duwen...

Ik snap niet dat je kunt zeggen dat die argumentatie nergens op slaat. Het is niet meer dan normaal, dat als ergens voor betaald wordt, dat je een bepaalde mate van kwaliteit mag verwachten. Het kan mij echt niet schelen hoe ze het noemen, Maar zodra ergens geld voor gevraagd wordt, dient er ook geleverd te worden, en mogen klanten niet zomaar benadeeld worden. En overigens heeft dat niets met ontevredenheid of tevredenheid te maken hoor. Die mening ben ik ongeacht mijn mate van tevredenheid toegedaan. Nogmaals een kwestie van principe. Ben nu eenmaal een zeer principieel mens. Ik kan namelijk best mijn eventuele eigen nadeel negeren, om naar het algemeen belang te kijken. Ik heb zelf echt geen geld om in een online spelletje te steken. Dus anders dan je misschien verwacht, heb ik het even niet over mezelf.

Dus ja, ik vind dat ze de beta fase al heel lang voorbij zijn, en eigenlijk die term nodig eens moeten laten vallen. Online spellen blijven nu eenmaal meestal altijd wel in ontwikkeling, Een spel kan toch niet tot in het oneindige een beta genoemd blijven worden? En ja, ik vind dat inderdaad vanaf het moment dat er geld gevraagd wordt, de term beta zou moeten komen te vervallen. En dan zal er ook meer moeite gedaan moeten worden om benadeling bij wijzigingen te voorkomen.

Vooreerst even melden dat ik niet opgezet ben met discussietopics over iets dat hier nog niet is aangekondigd. Ik kan gerust aannemen dat je benieuwd bent naar veranderingen en ik zeg ook geenszins dat je niet op het beta of Engelse forum mag rondneuzen, maar dan discussieer je daarvoor op het forum waarvan je het hebt. Hier discussietopics openen over iets wat nog niet is aangekondigd is geen constante die ik graag zie terugkeren. Als een verandering hier nog niet is aangekondigd, dan is daar een reden voor. Bijvoorbeeld: ik heb nog meer info nodig, ik ben nog iets aan het navragen bij het ontwikkelingsteam, ik ben nog iets aan het aankaarten bij het ontwikkelingsteam, er moeten nog veranderingen gebeuren aan de aankondiging of een andere reden.

Begrijpelijk verzoek. Ik heb ook expres gewacht met reageren tot er hier een aankondiging van was.

Laat ons de discussie even opsplitsen in 2 discussies:
1) De eigenlijke puntenverandering. Natuurlijk weten we dat zo'n veranderingen nooit populair zijn, maar het is nu eenmaal een fout als grotere gebouwen in punten benadeeld werden. Met deze verandering trekken we deze situatie terug recht. Ik denk eerlijkheidshalve niet dat er zoveel argumenten zijn tegen de puntenverandering, ook al omdat de meeste gebouwen eenvoudigweg in punten stijgen. Als ik de reacties in dit topic even scan, dan zie ik daarop ook niet zoveel reacties.

Heb ik ook geen enkel probleem mee, en van wat ik zelf verder gelezen heb, elders en op de chat, lijkt daar eigenlijk niemand een probleem mee te hebben. Al gingen er bergen punten van af, zou mij ook niet uitmaken, dat is soms nou eenmaal nodig.

2) Geen herberekening van de punten (i.e. gebouwen slopen betekent dat je meer punten verliest dan oorspronkelijk gekregen). Ik kan me volledig inbeelden dat dit een aspect van de verandering is die niet gesmaakt wordt. Persoonlijk denk ik ook dat dit een zeer terechte kritiek is en dat de punten tezamen met de update herberekend moeten worden. Voor kleinere spelers zou dat oftewel een zeer kleine/geen, oftewel een positieve impact hebben. Grotere spelers zullen dit logischerwijs meer voelen, maar dan op een positieve manier. Sowieso zou het betekenen dat iedereen gelijk getroffen wordt door de verandering. Tezamen met een aantal collega's heb ik dit ook reeds aangekaart bij het product management en het ontwikkelingsteam. We hebben hen gevraagd om (nogmaals) te overwegen om de punten te herberekenen. De uiteindelijke beslissing ligt echter bij hen. Meer informatie daarvoor zullen we ten vroegste midden/eind volgende week kunnen geven. Van zodra ik nieuws heb, laat ik het weten. Ik hoop van harte dat het goed nieuws is, maar dat is zeker geen vaststaand feit.

De wijze van implementatie is inderdaad waar ik grote problemen mee heb. Bedankt voor je reactie, en de reeds ondernomen actie. Meer kan ik van jou niet verwachten, want ik snap ook dat jij dit niet beslist. Dat onze kritiek inderdaad ook opgepakt wordt en doorgegeven, is voor ons fijn om te weten. Laten we inderdaad hopen dat ze ze de geplande implementatie heroverwegen, en tot een beter, eerlijker besluit komen.

Ik heb momenteel niet de tijd om alle reacties in dit topic ten gronde door te lezen, dus vergeef me als er belangrijke zaken niet beantwoord zijn. Een nieuw antwoord van mij zal er wegens omstandigheden (lees: vakantie) pas komen tegen volgende week dinsdag/woensdag.

Fijn dat je daarvoor nog even gereageerd hebt, en... Fijne vakantie! Is ook belangrijk. Ik had ook een weekje vakantie willen nemen, maar dat gaat helaas niet lukken door verzette vergaderingen en dringende afspraken en dergelijke. Dus ik ga stiekem een beetje jaloers zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dus jij zou het prima vinden om bijvoorbeeld, pak 'm beet, de volle prijs voor een auto te betalen, waar nog geen motor in zit, want ja hij is nog niet helemaal af, dus moet u hem tot die tijd maar duwen...

Nee, want ik geef geen geld uit aan immatriële zaken als dit.

Maar als je dat wel doet dan weet je van tevoren dat je dit uitgeeft aan een spel in ontwikkeling. Dus in plaats van: "Ze mogen het geen BETA noemen, want ik betaal ervoor", is het meer van: "Ik betaal hiervoor, wetende dat het een spel in ontwikkeling is"

Dus om je analogie met de auto te gebruiken: Er zijn nog nieuwe features voor de auto in ontwikkeling, maar als je nu betaalt mag je er vast mee rijden. Als dan bepaalde features toch niet komen, of het blijkt dat er dingen ten nadele van jou veranderd moeten worden, is dat voor eigen risico.
 

DeletedUser4600

Guest
Het verhaal van 3D is duidelijk. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit, het blijft een spelletje en diamanten koop ik niet.
Ik snap echter niet dat ze niet gewoon een herberekening doen, voor een beetje programmeur die thuis is in de database hoeft de routine schrijven niet meer te kosten dan een paar uur, en een half A4-tje aan typewerk, wat testen en met een dag werk is alles rond (ofwel een keertje wat minder lullen en koffiedrinken). Dat gaat dus nauwelijks ten koste van nieuwe ontwikkelingen. Het verbaast me trouwens dat er niet een geschikte routine voorhanden is, want bij het opzetten en uittesten van het spel zou die toch best wel eens nuttig zijn geweest.
 

DeletedUser

Guest
Ik zei het net ook op een ander topic, maar kom...

Ik vind het ook zeker niet leuk dat ik in punten ga zakken, maar de nieuwe punten komen er omdat er (volgens de makers) een rekenfout in de oude punten zat, die grote spelers bevoordeelde.

Dus je kan het ook interpreteren als: "ik had al die tijd een oneerlijk voordeel t.o.v. kleintjes, dat ik nu terug zal moeten 'afgeven'."
Punten verliezen is balen, maar iedereen verliest (over een langere termijn dan nog, het volledige effect zal pas na weken zichtbaar zijn, als iedereen zn gebouwen vernieuwd heeft).
Het zorgt ervoor dat we deels met een 'schone lei' beginnen, wie na de update even actief blijft die zal snel weer groeien.
Ik vind het ook niet erg dat kleintjes wat voordeel zullen hebben.
De argumenten van emperora zijn ook zeer goed (hier even terug): ik heb ook liever nieuwe content dan dat ze 3 dagen punten moeten herberekenen (wat voor de makers zeker geen pretje is, want databases zuigen hard)!
Dit spel gaat ook niet echt over punten: het is niet het einddoel dat belangrijk is, maar hoeveel plezier je hebt onderweg! :)

Je kan ook wat rekenen (op basis van de nieuwe puntenlijst) en ervoor zorgen dat je minder verliest dan de rest gemiddeld, waardoor je eigenlijk wint..
Mochten ze dit toch nog aanpassen (en je de oude punten laten verliezen) dan ben ik natuurlijk volledig voor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4162

Guest
Ik zei het net ook op een ander topic, maar kom...

Ik vind het ook zeker niet leuk dat ik in punten ga zakken, maar de nieuwe punten komen er omdat er (volgens de makers) een rekenfout in de oude punten zat, die grote spelers bevoordeelde.

Uiteindelijk ga je je 'punten verlies' helemaal niet merken.
Voor ieder gebouw wat je dalijk verwijderd bouw je toch meteen een nieuwe die beter is.

stel :
Dus je hebt 5 huisjes van ijzertijd die jou 500 punten geven. (voor de nieuwe waardering)
Je verwijderd ze en ze nemen 750 punten af. (bijvoorbeeld ik weet de nieuwe waardering qua punten niet precies)
Je bouwt 5 huisjes van vroege middel eeuwen en die geven dus al die punten naar nieuwe waardering, 1000.
Dus dat punten verlies, ga je echt niet zien..
 

DeletedUser4471

Guest
als er op tijd een bericht komt wanneer de update komt kan iedereen die er rekening mee wil houden alvast gebouwen afbreken en na de update nieuwe gebouwen plaatsen. dit is misschien een halve oplossing.
 

DeletedUser4162

Guest
update's worden altijd paar dagen van te voren aangekondigd
 

DeletedUser

Guest
(...)Uiteindelijk ga je je 'punten verlies' helemaal niet merken.
Voor ieder gebouw wat je dalijk verwijderd bouw je toch meteen een nieuwe die beter is.

stel :
Dus je hebt 5 huisjes van ijzertijd die jou 500 punten geven. (voor de nieuwe waardering)
Je verwijderd ze en ze nemen 750 punten af. (bijvoorbeeld ik weet de nieuwe waardering qua punten niet precies)
Je bouwt 5 huisjes van vroege middel eeuwen en die geven dus al die punten naar nieuwe waardering, 1000.
Dus dat punten verlies, ga je echt niet zien..

ok, ik wil het probleem nu niet minimaliseren... Maar je moet dit effect op langere termijn bekijken, in z'n geheel.
Leden die na de update lange tijd actief verder spelen, vooral deze gaan voordeel hebben! (en daar is in mijn ogen niets mis mee)
 

DeletedUser

Guest
Goed nieuws:
Er is beslist om de puntenverandering uit te stellen naar 0.31 en tezamen met deze update de punten te herberekenen.

De volledige lijst met wijzigingen van 0.30, de datum van implementatie en de officiële aankondiging van bovenstaande komt in de loop van vandaag (woensdag). Ik had gehoopt om het deze avond/nacht nog te doen, maar dat is niet meer gelukt. :)
 
Bovenaan