Aanstaande PUNTEN-HERWAARDERING van gebouwen

DeletedUser2339

Guest
Over niet al te lange tijd gaat een PUNTEN-HERWAARDERING plaatsvinden.

Belangrijk: bestaande gebouwen worden niet herwaardeerd, echter gelden de nieuwe, hogere punten WEL ALS MEN GAAT SLOPEN. Daardoor gaat men significant in punten achteruit. Alleen versieringen verminderen in waarde. Ook diamantgebouwen zijn door de veranderingen betroffen.

Er wordt geclaimd, dat dit het spel ten goede komt...
Er is nog geen datum bekend, wanneer dit wordt ingevoerd.
*
Originele aankondiging:

>> Greetings Kings and Queens,


With the next update, changes will be made to points given by some buildings. The reason for this is a flaw in the old points calculation formula, which has caused bigger buildings to be disadvantaged when calculating points. There will also be some changes made to supply costs in Industrial Age residential buildings, as outlined below.

We would like to make you aware of these planned changes now, so you are able to think ahead and prepare for the change. Please do not be too alarmed - most of the changes are positive, with the exception being decorations, some of which will have their points lowered, and we believe that these changes will have a positive impact on the game.

With the update, points will not be recalculated, but any new buildings will have the new points value. If you remove a building, the new points value will also be removed, so please be aware of this if you are planning to make significant changes in your city.

We would like thank you for your continued support of Forge of Empires, and look forward to seeing you ingame.



Sincerely,

The Forge of Empires team. <<

*
http://http://forum.en.forgeofempires.com/showthread.php?14489-Planned-changes-for-next-update

*
MvG, Marion
 

DeletedUser

Guest
Weet iemand of je ook extra punten krijgt als je een GG plaatst (heb hier nog niets van gemerkt)?

The reason for this is a flaw in the old points calculation formula, which has caused bigger buildings to be disadvantaged when calculating points.

Wie dus later een groot GG zet die heeft extra voordeel?
Want ik kan mijn GG (waarvoor ik eerder blijkbaar te weinig punten kreeg) niet zomaar opnieuw bouwen...
 

DeletedUser2339

Guest
Weet iemand of je ook extra punten krijgt als je een GG plaatst (heb hier nog niets van gemerkt)?



Wie dus later een groot GG zet die heeft extra voordeel?
Want ik kan mijn GG (waarvoor ik eerder blijkbaar te weinig punten kreeg) niet zomaar opnieuw bouwen...

Dit gaat niet over GGs maar over woon- en goederengebouwen, culturele en militaire gebouwen en versieringen.
'Bigger buildings' is te vertalen als 'grotere gebouwen' niet als Grootse Gebouwen ;)
Voorbeeld:
Industriële woongebouwen:
*
Bij de bouwkosten wordt alleen de hoeveelheid hamertjes verhoogt, muntjes blijven ongewijzigd.
*
Werkershuizen nu 235 ptn wordt 288 ptn, bouwkosten nu 29.300 wordt 43.900
Victoriaanse huizen nu 288 ptn wordt 353 ptn, bouwkosten nu 43.900 wordt 65.800
Kosthuizen nu 263 ptn wordt 322 ptn, bouwkosten nu 36.600 wordt 54.800
Stedelijke residentie nu 400 ptn wordt 450 ptn, bouwkosten 0 blijft 0 (diamantgebouw)
*
Woongebouwen uit eerdere tijdperken blijven ongewijzigd.
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor de snelle info!

'Bigger buildings' is te vertalen als 'grotere gebouwen' niet als Grootse Gebouwen
Wist ik, ze heten daar Great Buildings dacht ik...

Ik dacht dat Grootse Gebouwen ook een nadeel hadden bij de originele puntentelling, omdat dit namelijk meestal ook grotere gebouwen zijn (ze nemen ook veel plaats in dus) :)
Mn woordkeuze was niet zo goed, het gaat hier dus enkel over de gewone zaken (zoals je ook duidelijk aangeeft)...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2339

Guest
Klopt, het gaat hier over gewone zaken maar met heel grote impact.
Bijna alle gebouwen zijn betroffen, na de herwaardering kan een stad van een speler uit het industriële tijdperk zomaar 10.000 punten of meer in de rangtelling minder waard zijn - tel maar uit wat dat voor een groot gilde betekent...
*
Voorbeeld goederengebouwen:
Steenhouwer: 29 --> 58
Houtzagerij: 29 --> 43
Marmerhouwer: 29 --> 43
Ververij: 29 --> 43
Wijngaard: 29 --> 43
Kalsteenhouwer: 62 --> 125
Ebbenhoutzagerij: 62 --> 125
Ijzergieterij; 62 --> 94
Weverij: 62 --> 108
Juwelenmaker: 62 --> 108
Kopergieterij: 128 --> 211
Graniethouwer: 128 --> 255
Albaststeenhouwer: 128 --> 221
Goudsmid: 128 --> 211
Bijenhouder: 128 --> 192
Baksteenmakerij: 202 --> 351
Kruidenhandelaar: 202 --> 351
Touwslagerij: 202 --> 248
Zoutziederij: 202 --> 351
Glasblazer: 202 --> 351
Talksnijderij: 285 --> 427
Basalthouwer: 285 --> 569
Geelkopergieterij: 285 --> 569
Buskruitfabriek: 285 --> 427
Zijdemaker: 285 --> 427
Ijzerdraadfabriek: 341 --> 511
Koffiebrander: 341 --> 511
Porseleinbakkerij: 341 --> 681
Papierfabriek: 341 --> 417
Teeroven: 341 --> 660
Textielfabriek: 383 --> 664
Kunstmestfabriek 383 --> 857
Cokesoven: 383 --> 857
Rubberfabriek: 383 --> 742
Traankokerij: 383 --> 664
*
Even ter verduidelijking: als je nu een kunstmestfabriek bouwt, stijgt je puntenaantal met 383. Ga je dat gebouw na de herwaardering slopen, worden 857 punten in mindering gebracht.
*
Deze verandering heeft alleen voordelen voor net startende spelers.
 

DeletedUser

Guest
Wow, de verschillen in punten zijn idd enorm! :confused:

Als ik dan alles zou verkopen zou ik op -5000 komen of zo :)

Even ter verduidelijking: als je nu een kunstmestfabriek bouwt, stijgt je puntenaantal met 383. Ga je dat gebouw na de herwaardering slopen, worden 857 punten in mindering gebracht.
Ik neem aan dat ze dit nog zullen wijzigen, want dit zou toch een zeer grove scheeftrekking zijn! Hopelijk houden ze rekening met reeds bestaande gebouwen (zodat deze nog de oude punten verliezen bij het slopen).
Als ik het goed heb dan is het verlies niet tijdelijk, maar permanent! Je haalt het niet in naarmate je nieuwe dingen zet, dat puntenverlies blijft bestaan...

Nu, de update is er nog niet, ben nog niet aan het wanhopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3948

Guest
Zoals het er staat, is het wel permanent. Anders doen ze geen aankondiging dat het ingevoerd wordt bij de volgende update (Engelse wereld, dus wat eerder dan bij ons).

Het voordeel voor de later begonnen spelers vind ik wel ok. Het systeem is nu te star. De top 100 wijzigt nauwelijks tot niet. Hooguit dat ze onderling van plaatsje wisselen. Hiermee hebben de spelers in de top een extra uitdaging gekregen. Hier is wel degelijk over nagedacht door de spelontwikkelaars.
 

DeletedUser

Guest
De truc is dus om voor de herwaardering je gebouwen te verkopen. Er dan versieringen voor in de plaats zetten. Na de herwaardering dat je versieringen verkopen en je gebouwen opnieuw kopen.

Ik kan me niet voorstellen dat een (serieuze) speler dit ook daadwerkelijk zal doen.
 

DeletedUser3948

Guest
Een speler die zijn ranking erg belangrijk vindt, zal dit inderdaad doen. Juist de serieuze spelers gaan dit allemaal uitrekenen.
Iemand die dit spel puur voor de lol doet, zal het een worst wezen. ;-)

De truc is dus om voor de herwaardering je gebouwen te verkopen. Er dan versieringen voor in de plaats zetten. Na de herwaardering dat je versieringen verkopen en je gebouwen opnieuw kopen.

Ik kan me niet voorstellen dat een (serieuze) speler dit ook daadwerkelijk zal doen.
 

DeletedUser2339

Guest
Het voordeel voor de later begonnen spelers vind ik wel ok. Het systeem is nu te star. De top 100 wijzigt nauwelijks tot niet. Hooguit dat ze onderling van plaatsje wisselen. Hiermee hebben de spelers in de top een extra uitdaging gekregen. Hier is wel degelijk over nagedacht door de spelontwikkelaars.
Ik ben het hier niet mee eens. De top 100 staat allerminst vast, er zijn talloze grote spelers inactief geworden en andere rukken op.
En wat de puntenherwaardering aangaat, is het onrechtvaardige naar mijn mening het volgende:
Als je nu iets afbreekt verlies je evenveel punten als je erbij kreeg toen je het gebouw plaatste.
Straks verlies je veel meer als je eerder erbij hebt gekregen. Want de reeds bestaande gebouwen worden niet opgewaardeerd, die blijven gewoon de huidige waarde houden.
Ik denk ook niet, dat diamant-spelers erg blij zullen zijn, kijk maar bij voorbeeld naar de veranderingen bij culturele gebouwen:
*
Kerkhof:
Bronstijd: 80 --> 100
IJzertijd: 120 --> 180
Vroege ME: 300 --> 400
Hoge ME: 550 --> 650
Late ME: 600 --> 750
Kol era: 700 --> 850
Indy era: 800 --> 950
*
Theater 100 --> 140
School 42 --> 63
Taveerne: 58 --> 87
Steencircel: 30 --> 45
Amfitheater: 200 --> 400
Openbaar bad: 98 --> 197
Triomfboog: 57 --> 70
Marktplaats: 152 --> 228
Galg: 69 --> 69
Herberg: 105 --> 157
Schandpaal: 140 --> 180
Kerk: 333 --> 500
Drukker: 500 --> 750
Bibliotheek: 438 --> 876
Kaartenmaker: 221 --> 271
Paleis: 1000 --> 1250
Academie: 475 --> 951
Reizend Circus: 1800 --> 2000
Ex. goederenverkoper: 259 --> 317
Handelsmij. 524 --> 907
Kapperszaak: 305 --> 373
Saloon: 416 --> 624
Politiebureau: 487 --> 834
Waterpompst.: 745 --> 1666
Nat.Hist.Museum: 2000 --> 3200
*
Eerlijk en fair zou zijn geweest: of de bestaande gebouwen automatisch mee opwaarderen
of bij de sloop van bestaande gebouwen de oorspronkelijke telling aan blijven houden.
Beide opties zouden makkelijk door te voeren moeten zijn.
 

DeletedUser

Guest
De truc is dus om voor de herwaardering je gebouwen te verkopen. Er dan versieringen voor in de plaats zetten. Na de herwaardering dat je versieringen verkopen en je gebouwen opnieuw kopen.

Ik kan me niet voorstellen dat een (serieuze) speler dit ook daadwerkelijk zal doen.

Ik ging dit hier net posten... Ik overweeg om bijvoorbeeld een deel van mijn huisjes en producties te verkopen vlak voor de wijziging (weten we al wanneer die komt?)...
Ik zal dan minstens een dag met veel minder inkomsten zitten, maar veel minder punten verliezen. Ik zal nieuwe gebouwen tegen dan uitstellen, om pas na de wijziging te bouwen. Met wat geluk valt die wijziging samen met updates die ik sowieso ga doen, door alles eerst te verkopen ga ik ook wat extra munten gespaard hebben.


De nieuwe puntentelling en het voordeel voor nieuwelingen is wel goed nieuws voor de kleineren, die wij willen recruiten voor onze zustergilde (wordt opgestart dit weekend) :cool:

Als je nu iets afbreekt verlies je evenveel punten als je erbij kreeg toen je het gebouw plaatste.
Straks verlies je veel meer als je eerder erbij hebt gekregen. Want de reeds bestaande gebouwen worden niet opgewaardeerd, die blijven gewoon de huidige waarde houden.
Dit vind ik ook zeer fout en onrechtvaardig! Het is het ene of het ander hé, Innogames! Als grote wil ik wel wat inboeten om kleintjes te helpen, maar ik wil niet ALLE extra kosten dragen (begint hier op de Belgische regering te lijken :mad:)


Zoals het er staat, is het wel permanent. Anders doen ze geen aankondiging dat het ingevoerd wordt bij de volgende update (Engelse wereld, dus wat eerder dan bij ons).
Updates kunnen weer on-geüpdate worden! ;)
Het is dan wel aan ons om hier massaal over te klagen, als iedereen hier problemen mee heeft... [edit: toch niet te veel klagen en hier gewoon verder lezen :)]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3948

Guest
@arnie pie: Heb jij ooit meegemaakt dat massaal klagen (kijk naar de herwaardering van oa Deal Castle en het stoppen van topspelers hierdoor) ervoor zorgt dat een update niet doorgaat?

Het zijn geen plannen. Het is een aankondiging. Gewoon slim zijn en berekenen hoe je hier het grootste voordeel uit haalt. Immers, je breekt een gebouw af om hem te upgraden. Dan slik je die paar honderd puntjes verlies en bouwt een beter gebouw voor meer punten. Echt, 500 pts minder heb je zo gecompenseerd als je een paar uur intensief speelt. Het loopt niet zo'n storm. De topspelers zitten al ruim in de Industriële tijdperk en hoeven niet zoveel af te breken lijkt me.

(btw: hoe plaats je een enter in je bericht hier? Erg irritant dat de berichten compact worden na het plaatsen)
 

DeletedUser2383

Guest
@suzyone: Die opmerking over die top 100 klopt zeer zeker niet...
Zo lang je zorgt dat je harder groeit als de mensen rond je heen blijf je stijgen, en dat is zeker in de top 100 ook mogelijk. Er zitten ook heel wat inactieven in de top.
En ze wisselen op, Arvahall tenminste, wel veel.

Die paar diamantgebouwen die ik heb ga ik dus niet afbreken, maar reken er maar op dat ik de dag voordat de update doorgevoerd word, ik toch wel mijn andere gebouwen zo veel mogelijk afbreek.... Er is dan toch geen makkelijkere manier om snel punten te verdienen??
Het wordt alleen even goed uitrekenen dat je weer genoeg munten en voorraden hebt om ze weer op te bouwen. En ik ga nu natuurlijk ook wat gebouwen uitstellen om te bouwen
 

DeletedUser

Guest
Een speler die zijn ranking erg belangrijk vindt, zal dit inderdaad doen. Juist de serieuze spelers gaan dit allemaal uitrekenen.
Iemand die dit spel puur voor de lol doet, zal het een worst wezen. ;-)
Ik vind mijn eigen ranking niet erg belangrijk, maar wel de ranking van mijn gilde!
Nu staan we zeer nipt in de top 10 en dat helpt zeker om afspraken te maken, nieuwe partners te zoeken + je krijgt automatisch meer aandacht, vriendverzoeken en nieuwe leden die erbij willen.
Toen we op de 2e pagina 15e stonden dan was dit allemaal veel minder! Ik hoop dat we dus niet te veel zakken hierdoor... Wat wel goed is, is dat nog grotere gildes wss nog meer punten gaan verliezen (moehahahaha!)... :D

@arnie pie: Heb jij ooit meegemaakt dat massaal klagen (kijk naar de herwaardering van oa Deal Castle en het stoppen van topspelers hierdoor) ervoor zorgt dat een update niet doorgaat?

Het zijn geen plannen. Het is een aankondiging. Gewoon slim zijn en berekenen hoe je hier het grootste voordeel uit haalt. Immers, je breekt een gebouw af om hem te upgraden. Dan slik je die paar honderd puntjes verlies en bouwt een beter gebouw voor meer punten. Echt, 500 pts minder heb je zo gecompenseerd als je een paar uur intensief speelt. Het loopt niet zo'n storm. De topspelers zitten al ruim in de Industriële tijdperk en hoeven niet zoveel af te breken lijkt me.
Deal Castle-geschiedenis ken ik niet, ben vrij nieuw (heb je een link of korte uitleg aub?). Maar stoppen om een update lijkt me nogal flauw... [laat maar, Deal Castle-info staat hier...]

Ik behoor trouwens tot de betere spelers op Cirgard en ik zit nu pas in de Hoge Middeleeuwen (ik gebruik niet massaal diamanten). 90% van mn gebouwen moet dus nog vervangen worden! Dit zal me een paar duizend punten kosten, van mn 20K... Dat kan dus tellen!
De absolute top verliest niet veel omdat ze de laatste gebouwen hebben, de kleintjes krijgen alle voordeel, en de middenklasse mag er weer eens voor opdraaien! :rolleyes:

Als ik meer details en wat tijd zou hebben kan ik berekenen wat de goedkoopste oplossing zou zijn, gewoon verder spelen en zo snel mogelijk weer punten bij verdienen, of idd zoveel mogelijk slopen en dan even vertraging oplopen... Het engelse forum is al de hele ochtend niet bereikbaar dus ik kan niet beginnen rekenen...

Anyway, de manier waarop dit gebeurt vind ik niet zo fair, maar shit happens...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4162

Guest
Anyway, de manier waarop dit gebeurt vind ik niet zo fair, maar shit happens...

Alle spelers hebben hier mee te maken dus waarom niet zo fair?

Je kunt met deze informatie ook je voordeel doen. als je grote verbouwing van plan bent sloop je voor 0.30 en bouw je als de update is geweest.
 

DeletedUser

Guest
Alle spelers hebben hier mee te maken dus waarom niet zo fair?

Je kunt met deze informatie ook je voordeel doen. als je grote verbouwing van plan bent sloop je voor 0.30 en bouw je als de update is geweest.

ik vind het niet fair hierom:
De absolute top verliest niet veel omdat ze de laatste gebouwen hebben, de kleintjes krijgen alle voordeel, en de middenklasse mag er weer eens voor opdraaien!
ik ben middenklasse :)

Je hebt wel gelijk dat je wss relatief voordeel kan doen als je het slim aanpakt, ten koste van diegenen die er niet bij nadenken.
Zoals goede bedrijfsleiders het doen: een bedreiging moet je omzetten in een nieuwe kans :cool:
Ik zal straks eens rekenen en mss posten hier.

PS: het heeft nu nog geen nut om al te stressen en zaken uit te stellen! We hebben eerst nog een andere update te gaan met die gilde-chat (hoera!).
 

DeletedUser4162

Guest
ik vind het niet fair hierom:

ik ben middenklasse :)

De absolute top verliest niet veel omdat ze de laatste gebouwen hebben, de kleintjes krijgen alle voordeel, en de middenklasse mag er weer eens voor opdraaien!

de 'absolute top' heeft er op termijn nog meer nadeel van de middenklasse.
Degene die voor 0.30 alle industriele gebouwen al hebben zullen veel minder punten krijgen dan de industriele gebouwen die jij dalijk gaat bouwen..
En na industriele tijdperk komen meer nieuwe tijdperken dus zodra de top hun gebouwen sloopt verliezen ze meer punten dan hun kregen voor hun gebouwen.

En de kleintjes hebben het meeste voordeel ervan, maar daar heeft niemand last van.
 

DeletedUser

Guest
de 'absolute top' heeft er op termijn nog meer nadeel van de middenklasse.
Degene die voor 0.30 alle industriele gebouwen al hebben zullen veel minder punten krijgen dan de industriele gebouwen die jij dalijk gaat bouwen..
En na industriele tijdperk komen meer nieuwe tijdperken dus zodra de top hun gebouwen sloopt verliezen ze meer punten dan hun kregen voor hun gebouwen.

En de kleintjes hebben het meeste voordeel ervan, maar daar heeft niemand last van.

Klopt idd wat je zegt! Was een redeneer-fout van mijn kant... Algemeen: hoe groter je bent, hoe meer je zal inboeten (zeker omdat er nieuwe tijdperken komen), hoe kleiner je bent, hoe meer voordeel je eruit haalt.
Mss dan toch allemaal niet zo slecht, maar ik wil eerst m'n cijfers berekenen, die liegen nooit :) (niet dat anderen dat hier wel doen hé)
 

DeletedUser4945

Guest
de 'absolute top' heeft er op termijn nog meer nadeel van de middenklasse.
Degene die voor 0.30 alle industriele gebouwen al hebben zullen veel minder punten krijgen dan de industriele gebouwen die jij dalijk gaat bouwen..
En na industriele tijdperk komen meer nieuwe tijdperken dus zodra de top hun gebouwen sloopt verliezen ze meer punten dan hun kregen voor hun gebouwen.

En de kleintjes hebben het meeste voordeel ervan, maar daar heeft niemand last van.

hier ben ik het ook helemaal mee eens Koketso, een slimme berekening van je, goed doorgedacht!
 

DeletedUser5072

Guest
dus als ik het goed lees gaan de bestaande gebouwen in punten omhoog als je ze opnieuw bouwt?

als je ze gewoon laat staan en de update is gedaan dan gaan ze niet in punten omhoog alle gebouwen die je hebt staan blijven de oude punten waard of worden die de nieuwe punten waard ?

en wanneer gaat dit in ?
 
Bovenaan