Aankondigingen feedback

Tigertjheu

Actief lid
Wat ik in het laatste event mistte was de informatie over de sterretjes iconen.
Uiteindelijk via via moeten vernemen dat het inderdaad met de motivatie te maken had.

En terugkoppeling misde ik in het discussietopic, want daar kreeg ik ook geen antwoord. Waarschijnlijk was ik dus niet de enige daar die het niet wist.
 

Bijlagen

  • Screenshot_85.png
    Screenshot_85.png
    8,8 KB · Weergaven: 98

Joey-the-king

Actief lid
Ik vind het interessant dat we feedback moeten geven op de aankondigingen, terwijl ons feedback op de updates m.b.t. het spel nauwelijks worden meegenomen :confused:, dus vraag me af in hoeverre dit zin heeft..

------------------------
Maar goed, ik heb toch wel iets..

"Zijn er onderdelen die minder interessant zijn voor je of andere waar je juist meer detail over zou willen?"


1) Mij lijkt het wel interessant om een soort wekelijkse nieuwsbrief te krijgen, met waar we op de hoogte gehouden met waar INNO mee bezig is:

- Welke problemen proberen ze op te lossen
- Welke onderdelen proberen aan te passen waar wij negatieve feedback op hebben gegeven met de vorige update. Zo weten we tenminste of onze mening überhaupt iets voorstelt en/of ze ons gewoon negeren.
- Toekomst plannen. Het wordt nu enkel op de Béta verklapt, het zou fijn zijn als ook de niet beta-spelers hier iets van mee krijgen. Zo weten we wat ons te wachten staat bij grote veranderingen ( zoals met de "eenheden genezen" knop, wat het vechten verkl.. vermoeilijkt heeft).

2) Bij de aankondigingen voor events mis ik een duidelijke overzicht met wat nou de hoofdprijzen zijn en de beloningen hier van. Dit zou je bv. als spoilers kunnen zetten.

3) Dislike - like knop
Ik denk niet echt dat de feedback van spelers serieus genomen worden door INNO. Dat blijkt wel eens als enkele veranderingen toch worden doorgevoerd desondanks negatieve feedback op de béta servers. Daarom een idee om een dislike en een like knop toe te voegen op het forum. Zo kunnen spelers op de aankondigingen reageren door op 1 knop te klikken, dan krijg je ook gelijk een duidelijk beeld met hoeveel % van de spelers het een goede update vindt of juist niet. De like knop hebben we al, nu nog een dis-like.
(off topic, je zou per grote aanpassing ook een enquête kunnen houden. Zo krijg je per specifiek onderdeel een beeld van wat de spelers vinden, want dat is waar alles om draait toch..)
 

NormaJeane

Actief lid
Zorg ervoor dat in de aankondigingen de namen van nieuwe gebouwen /sets goed gespeld worden, conform hoe ze in-game heten.
De Indiase paleisset is bijv. nauwelijks terug te vinden in de aankondigingen, gezien die in de aankondiging als 'Indiaans'staat ;)
 
Inderdaad iets eerder zou voor een aankondiging eigenlijk wel fijn zijn. In ieder geval voordat die counter naar het event verschijnt in de stad denk ik. Snap ook dat jullie het druk hebben en vertalingen misschien vanuit Duitsland bijv. afwachten dus heb er absoluut alle begrip op. Maar hé jullie vroegen om feedback ;)

Ook ervaar ik jullie aankondiging als zeer compleet, het omschrijft de spelelementen van het event. Maar toch lees ik het zelden helemaal door. Hoewel het meevalt lijkt het een behoorlijke lap tekst steeds. Misschien dat iets van kopjes als: Thema, Hoofdprijs, Avatars, Missies etc kunnen helpen? Elke aankondiging heeft eigenlijk al deze structuur maar het voelt voor mij nu in ieder geval als een behoorlijke pagina met lappen tekst die je echt helemaal moet doorspitten.

En mijn laatste puntje sluit eigenlijk een beetje aan bij de vorige. Ik ervaar jullie aankondiging als compleet, maar toch kan ik er maar weinig info uithalen over hoe het event werkt. Ik blijf voor strategische keuzes toch steeds terugvallen op bijvoorbeeld de uitleg zoals op fora als forgeofempires.fandom.com. Ik weet niet of jullie daar misschien iets mee kunnen doen? Ietsjes concretere event uitleg/praktische uitleg?
 

nietje52

Actief lid
En mijn laatste puntje sluit eigenlijk een beetje aan bij de vorige. Ik ervaar jullie aankondiging als compleet, maar toch kan ik er maar weinig info uithalen over hoe het event werkt. Ik blijf voor strategische keuzes toch steeds terugvallen op bijvoorbeeld de uitleg zoals op fora als forgeofempires.fandom.com. Ik weet niet of jullie daar misschien iets mee kunnen doen? Ietsjes concretere event uitleg/praktische uitleg?

Daar maken ze volgens mij best guitige youtube filmpjes voor.
En het zijn zoals je zegt al best grote lappen tekst soms.
En wat je van de fora haalt zijn meestal tried en tested tactieken.
Meer een soort walkthrough.
Ik snap dat ze bij inno niet zover gaan.
(als je dat bedoelt)
 
Niet persé walkthrough, maar meer wat informatie waar ik dan weer mijn eigen afwegingen op kan maken.

In dit event bijvoorbeeld. Hoeveel sterren moet je behalen om genoeg upgrade kits te hebben voor de laatste uitbreiding van de grote beloning? Hoeveel ingredienten krijg je uit de missies? Zijn dat bij alle missie even veel of is dat afhankelijk van de zwaarte of geven de laatste missies ook meer ingrediënten? Hoeveel ingrediënten krijg je voor dagelijks inloggen? Hoeveel ingrediënten kan je nog behalen met de dagelijkse uitdaging naast de event missie? Kan ik ingredienten vinden bij incidenten dit event? En zo ja, verschijnen er ook meer of niet dan gebruikelijk. Maakt het nog uit welke taart ik bak of niet?

En dat zelfde geldt voor het voetbalevent, voorjaarsevent etc. Nu maakt de taart die je kiest niet zo heel veel uit volgens mij, omdat elk ingredient 1 ster oplevert, maar bij andere events is het wel weer belangrijk hoever je komt door een keuze te maken tussen drie spelers/dieren, etc. Dat soort informatie vind je dus niet hier op het forum terug, ik denk ook niet in de youtube video's maar misschien heb ik dat wel mis. Daar ben ik echt een paar jaar geleden op afgehaakt toen die twee dat gingen presenteren, die vonden vooral zichzelf erg leuk en was erg moeilijk om de info die ik wilde uit die filmpjes te halen. Als het inmiddels beter is hoor ik het graag hoor, geef ik het nog een kans! Maar dan zou het misschien ook handig zijn om naar de video te linken in de aankondiging.
 

nietje52

Actief lid
Nu de hele wereld zijn/haar adem inhoudt voor de komst van het kasteel heb ik hier nog wel een aanvulling: Een ETA.
 
Bovenaan