Bevestigd [35499] Railgun verkeerd aangegeven in initiatief-balk

DeletedUser5889

Guest
Zo af en toe gebeurt het dat de railgun "grijs" (= beurt overslaan) aangegeven staat onderin de initiatief-balk, maar dat je vervolgens wel een enorme knal krijgt van deze railgun. Hihi gefopt, ik ben lekker toch aan de beurt.

Zou dit toegevoegd kunnen worden aan het lijstje bugs rondom de slechtst geteste eenheid in FoE?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Val je de railgun eerst aan en schiet hij dan terug of valt hij vanzelf aan?
 

DeletedUser4100

Guest
Haha grappig hoe je het formuleert, van hihi gefopt ik
ben lekker toch aan de beurt.;p Ernstig dit is wel een
serieus fenomeen. Het treedt meestal op als beide
partijen railguns hebben.
Meestal treedt het bij mij op als ik met mijn railguns aanval
en de vijand ook railguns heeft, maar nog 1 niet-railgun
heeft. Voornamelijk bij de snelheid 3. Dan ''ziet'' het systeem
die niet-railgun over het hoofd en denkt dat er wellicht alleen
nog railguns tegen over elkaar staan. Omdat als het alleen
railgun vs railgun is het systeem dat herladen overslaat. Overigens
hebben railguns soms ook de neiging de def. bonussen van
snelle eenheden (met uitzondering van vliegen) in acht te
nemen bij het aanvallen (te zien in de pop-ups voor het aanvallen
& te vernemen bij relatieve schade t.o.v. andere eenheden),
weet niet of er meer mensen dat zijn opgevallen...
 

mcsp

Actief lid
Ik heb dat idd ook al gezien ... maar ook omgekeerd ... dat de mijne "grijs" zijn, en ik ze plots toch weer kan gebruiken ...
Ik heb er wel nog geen "logica" in gezien ... zal er eens proberen op te letten ...
 

DeletedUser5889

Guest
Val je de railgun eerst aan en schiet hij dan terug of valt hij vanzelf aan?
Ik heb die railguns niet aangevallen, dus je zou het "vanzelf" kunnen noemen.
Als ik het goed zie, dan is de railgun waarbij de bug optreedt gewoon aan de beurt, alleen wordt ie dus soms grijs getoond. Dat zorgt voor een hoop verwarring (ter verduidelijking: bij mij dus..want anders is er een bekende forum-bewoner die zegt 'nee hoor, ik raak er niet door in de war').
 

ThaMartin

Actief lid
Dank jullie wel voor het melden. Zouden de spelers die hier last van hebben in dit topic een ingevuld bugmeld sjabloon willen plaatsen, liefst inclusief reproductiestappen? En nog een aanvullende vraag: Wanneer die Railguns "greyed out" zijn, zouden ze dan ook inderdaad nog in hun herlaad-tijd moeten zitten of zit die tijd er al op en worden ze ten onrechte grijs weergegeven?
 

DeletedUser5889

Guest
Dank jullie wel voor het melden. Zouden de spelers die hier last van hebben in dit topic een ingevuld bugmeld sjabloon willen plaatsen, liefst inclusief reproductiestappen? En nog een aanvullende vraag: Wanneer die Railguns "greyed out" zijn, zouden ze dan ook inderdaad nog in hun herlaad-tijd moeten zitten of zit die tijd er al op en worden ze ten onrechte grijs weergegeven?
Het reproduceren wil niet erg hard lukken. Ik kan de logica erachter niet ontdekken. Voor mijn gevoel treedt het probleem alleen op als de railguns voor de derde keer aan de beurt zijn en zijn ze onterecht 'greyed out'
 

DeletedUser5889

Guest
Ik ben er nog niet helemaal achter waarom en wanneer het mis gaat, maar het lijkt erop dat het alleen mis gaat in gevechten van veel echte (dus niet ontschurkte) railguns tegen veel echte railguns.
 

Mr.Quib

Actief lid
Het reproduceren wil niet erg hard lukken. Ik kan de logica erachter niet ontdekken. Voor mijn gevoel treedt het probleem alleen op als de railguns voor de derde keer aan de beurt zijn en zijn ze onterecht 'greyed out'
Ik ben er nog niet helemaal achter waarom en wanneer het mis gaat, maar het lijkt erop dat het alleen mis gaat in gevechten van veel echte (dus niet ontschurkte) railguns tegen veel echte railguns.
Bij mij gebeurd het ook bij 'ontschurkte' railguns (geweldig, woord van het jaar voor Van Dale :D). Ipv 'greyed out' bij de tegenstander, heb ik het tegenovergestelde: ik denk dat ik kan gaan schieten met 4 railguns, maar vervolgens worden ze overgeslagen.

Dat van die derde beurt lijkt wel een constante te zijn, maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
 

DeletedUser5889

Guest
Dat van die derde beurt lijkt wel een constante te zijn, maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
Lijkt helemaal te kloppen. Derde ronde klopt er geen jota van, alleen de manier waarop verschilt steeds.
 

DeletedUser5889

Guest
Ik snap er steeds minder van. Nu een paar gevechten achter elkaar gehad waarin in de tweede ronde mijn railguns aangegeven werden alsof ze nog eens mochten schieten terwijl ze dit in de eerste ronde al gegaan hadden.
 

DeletedUser9703

Guest
Ik tel zelf. Nadat al mijn schurken zijn geraakt weet ik dat ik bv 3 keer en dan 5 keer mag schieten.
Met wat oefening (oftewel veel aanvallen) gaat dat nu behoorlijk goed.
 

DeletedUser5889

Guest
Ik tel zelf. Nadat al mijn schurken zijn geraakt weet ik dat ik bv 3 keer en dan 5 keer mag schieten.
Met wat oefening (oftewel veel aanvallen) gaat dat nu behoorlijk goed.
Dat klopt, maar het is toch te zot voor woorden dat je niet kunt vertrouwen op de intiatief-balk?
 
Bovenaan