Opgelost [33936] Onverklaarbaar puntenverlies

DeletedUser9748

Guest
Ter verduidelijking hier mijn eerste bericht naar support van een paar dagen geleden:

Hallo Support,

Toen ik gisteravond van Forge of Empires afging (ong rond 1:30)
was mijn puntenaantal 1.913.000, vanochtend (ong rond 11:15) toen ik mij aanmeldde waren mijn punten 1.911.000. En dat terwijl ik 0 gebouwen heb verwijderd, geen versiering, geen voetpad, helemaal niks. Mijn stad is gewoon precies hetzelfde gebleven als de avond ervoor. Dit is al de 2e keer dat ik punten verlies, gisteren gebeurde mij dit ook, en alweer 2.000 punten, toen had ik ook niks verwijderd. (De exacte stats van toen weet ik niet meer uit mijn hoofd)

Uit mijn hoofd weet ik dat mijn Grootse gebouwen die gildekas goederen opleveren, ong 2000 punten waard zijn per oogst, misschien is dat iets om op te zoeken?

Ik weet niet hoe dit komt, misschien dat jullie mijn puntenstats kunnen bekijken, en mij vertellen waar de oorzaak ligt. Ik heb de forums al afgezocht of iemand dit probleem al heeft gehad, op het nederlandse forum kon ik hier niks over vinden. In het engels wel, maar dat dateerde uit 2012. Ik hoop niet dat ik dit als een bug moet melden, want dan moet ik weer een heel lijstje invullen van dingen waar ik geen verstand heb...

Bij voorbaat dank, Spartacus107

____

Het antwoord van support heeft dit probleem vooralsnog niet opgelost, ik vraag me af of er nog meer mensen met dit probleem zijn, en of ze al weten waar dit precies aan ligt.
Vanochtend was mijn puntenverlies zelfs zo erg, dat er meer punten vanaf zijn gegaan dan er gisteren bij zijn gekomen... (gildekas +/- 2000 bij, vanochtend 2100 punten eraf)
Ik weet hier geen raad mee, en kan op buitenlandse forums niks vinden over dit probleem wat precies hetzelfde is of met deze ranking gelijk is. Het lijkt me sterk dat ik de enige ben met dit probleem.

Dus mijn vraag: Zijn er nog meer mensen met dit probleem, of weet iemand hier meer over en zou er een URL gedeeld kunnen worden zodat ik zelf naar een oplossing kan zoeken.

Alvast bedankt, Spartacus107
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Zoals ook in de supportaanvraag is aangegeven is dit bekend en zal het zsm worden opgelost.
 

DeletedUser9748

Guest
Toch zou ik hier graag meer informatie over willen, met alleen de mededeling dat het wordt opgelost kan ik vrij weinig, aangezien dit nog een hele tijd kan duren tot bijvoorbeeld de volgende update. Ik hoop mijn verloren punten alsnog uitgekeerd te krijgen.
 

Mr.Quib

Actief lid
Het lijkt te gaan om de punten die je krijgt via de GG die goederen in de gildekas storten (Sterrenwacht, Atomium en Arc). Ik ben elke dag hetzelfde aantal punten kwijt. Support is hiervan op de hoogte. Verder hoop ik ook dat het snel is opgelost en punten weer worden bijgeschreven :(
 

DeletedUser9748

Guest
Thank Mr.Quib, ik dacht al bijna dat ik de enige was. Heb ook een bericht gekregen dat het opgelost zou worden. Waarschijnlijk in de eerstvolgende update lijkt me. Verder krijg je de punten die je nu verliest ook niet terug waarschijnlijk...
Laat me a.u.b. wat weten als je meer weet over wanneer het opgelost is :)
 

DeletedUser10111

Guest
Je kreeg waarschijnlijk geen informatie omdat die er simpelweg niet is.
Bugs zijn net zo onverwacht voor de programmeurs als voor jou. Het duurt even voordat jouw rapport bij de programmeurs is aangekomen, en dan moeten die zich eerst achter de oren krabben hoe dit mogelijk is, en gaan graven hoe en waarom dat gebeurt.
Pas daarna kunnen ze uitspraken doen over hoe ingewikkeld eea gaat worden.

Als ze dingen aan jou beloven kun jij ze er aan houden. Ze willen dus eerst zeker zijn dat ze geen beloftes doen die niet haalbaar blijken na nader onderzoek.

Dit maakt dat het geven van een reactie, en het doen van beloftes lang duurt.
 

ThaMartin

Actief lid
Verder krijg je de punten die je nu verliest ook niet terug waarschijnlijk...

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt? Wij hebben op dit moment ook nog niet meer informatie over het verloop van deze bugfix. Wanneer er informatie is, communiceren we dat vanzelf.
 

DeletedUser9748

Guest
Je kreeg waarschijnlijk geen informatie omdat die er simpelweg niet is.
Bugs zijn net zo onverwacht voor de programmeurs als voor jou. Het duurt even voordat jouw rapport bij de programmeurs is aangekomen, en dan moeten die zich eerst achter de oren krabben hoe dit mogelijk is, en gaan graven hoe en waarom dat gebeurt.
Pas daarna kunnen ze uitspraken doen over hoe ingewikkeld eea gaat worden.

Als ze dingen aan jou beloven kun jij ze er aan houden. Ze willen dus eerst zeker zijn dat ze geen beloftes doen die niet haalbaar blijken na nader onderzoek.

Dit maakt dat het geven van een reactie, en het doen van beloftes lang duurt.

Dat begrijp ik ja, ik zal waarschijnlijk een van de eerste zijn die de bug opviel, want normaal gesproken is support er al van op de hoogte als er bij mij iets fout gaat. Hier was ik ook aan gewend geraakt. Ook was ik erg gefrustreerd omdat ik er niks aan kon veranderen, vandaar dat ik z.s.m. informatie 'eiste'

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt? Wij hebben op dit moment ook nog niet meer informatie over het verloop van deze bugfix. Wanneer er informatie is, communiceren we dat vanzelf.

Uit het support ticket dat ik hierover heb gestuurd, een van jullie moderators heeft dit hierin gezegd: "Ik kan niet zeggen of je de verloren punten terugkrijgt, zeer waarschijnlijk is dat echter niet het geval"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
Uit het support ticket dat ik hierover heb gestuurd, een van jullie moderators heeft dit hierin gezegd: "Ik kan niet zeggen of je de verloren punten terugkrijgt, zeer waarschijnlijk is dat echter niet het geval"
Ik mag toch hopen dat ze hun uiterste best doen om dat wel het geval te laten zijn. Niet voor niets geinvesteerd in mijn atomium toen de nieuwe puntentelling aangekondigd werd.
 

DeletedUser9748

Guest
Ik mag toch hopen dat ze hun uiterste best doen om dat wel het geval te laten zijn. Niet voor niets geinvesteerd in mijn atomium toen de nieuwe puntentelling aangekondigd werd.
Dat hoop ik ook ja, eigenlijk zou iedereen met deze gebouwen er last van moeten hebben en niet een paar. Dat vind ik zo raar ..
Anders was het wel een eerlijk nadeel, als iedereen met deze GG hier last van had.
Iedereen die meer info over dit probleem heeft, graag in dit topic posten. Ben aan het wachten op goed nieuws ;)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Iedereen met deze gebouwen heeft er dan ook last van en niet maar een paar.
 

DeletedUser9748

Guest
Iedereen met deze gebouwen heeft er dan ook last van en niet maar een paar.
oh, dan heb ik t fout begrepen..
Dan is het nadeel inderdaad voor iedereen gelijk. Maar dan maakt het niet een minder prettig probleem ;)
 

DeletedUser5889

Guest
oh, dan heb ik t fout begrepen..
Dan is het nadeel inderdaad voor iedereen gelijk. Maar dan maakt het niet een minder prettig probleem ;)

Het probleem is er voor iedereen, maar het nadeel is niet voor iedereen gelijk. Hoe hoger je GGs, hoe groter je nadeel.
Bij nader inzien bedenk ik me ineens: lekker zo laten! Die zotte Arcs (ik ben er nog steeds van overtuigd dat die op een rare manier tot stand komen) leveren zo tenminste geen extra voordeel op.
 

DeletedUser9748

Guest
Ben vandaag geen punten kwijt, is dat goed genoeg? ;)
Dat is goed nieuws, ik dacht vanochtend ook niks kwijt te zijn, hopelijk is dat blijvend :)

Het probleem is er voor iedereen, maar het nadeel is niet voor iedereen gelijk. Hoe hoger je GGs, hoe groter je nadeel.
Bij nader inzien bedenk ik me ineens: lekker zo laten! Die zotte Arcs (ik ben er nog steeds van overtuigd dat die op een rare manier tot stand komen) leveren zo tenminste geen extra voordeel op.
Klopt inderdaad, voor de mensen met een hoger gg is het een groter nadeel. Mensen die geen van deze 3 gg hebben worden dus flink bevoordeeld. Als we de punten terugkrijgen kun je eindelijk zien wat het wel niet oplevert. Bij mij was niks vanochtend, bij jou ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

midas89

Actief lid
Mocht het iets toevoegen, mijn Arc oogsten gaf gisteren gewoon het correcte aantal ranglijstpunten erbij.
 

DeletedUser3976

Guest
Ik ben hier al wat langer met support over bezig, bij deze mijn lijstje van misgelopen punten.
Kan iemand mij trouwens vertellen wanneer dat deze bug is begonnen?


.............. begin nieuwe dag .... tekort ..... eind van de dag
04-4-2016 .............................................. 19.010.344
05-4-2016 .... 19.002.889 ........... 7.455 ........ 19.026.412
06-4-2016 .... 19.015.769 .......... 10.643 ........ 19.023.224
07-4-2016 .... 19.015.769 ........... 7.455 ........ 19.151.957
08-4-2016 .... 19.144.502 ........... 7.455 ........ 19.158.357
09-4-2016 .... 19.150.902 ........... 7.455 ......... geen data
10-4-2016 .... geen data ......... geen data ..... 19.394.972
11-4-2016 .... 19.389.722 ........... 5.250 ........ 19.544.025
12-4-2016 .... 19.541.610 ........... 2.415

totaal tekort 48.128 rankingpunten.

Ik mag toch hopen dat ik mijn gemiste puntjes terug krijg ... durf het anders gewoon diefstal te noemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De fout is als het goed is begonnen met de update hiervoor, dus ongeveer twee weken geleden. Inmiddels zou het opgelost moeten zijn na de update van gisteren, misgelopen punten kunnen helaas niet alsnog toegevoegd worden.
 

DeletedUser9748

Guest
Mocht het iets toevoegen, mijn Arc oogsten gaf gisteren gewoon het correcte aantal ranglijstpunten erbij.

Het oogsten leverde altijd nog punten op, het verschil was dat het in de ochtend weer weg was. Dit is inmiddels opgelost ;)
Nou als je iets wilt toevoegen, gooi dan mijn Alca even vol :p

De fout is als het goed is begonnen met de update hiervoor, dus ongeveer twee weken geleden. Inmiddels zou het opgelost moeten zijn na de update van gisteren, misgelopen punten kunnen helaas niet alsnog toegevoegd worden.

Bedankt voor het oplossen, daar ben ik al erg blij mee :)
Helaas komen de verloren punten niet terug, maar dat is dan voor iedereen hetzelde. Mensen met hogere gg's worden meer benadeeld. Is er helemaal geen optie de nieuwe punten terug te krijgen, of wordt hier ook nog aan gewerkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan