Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

Atokirina

Actief lid
Grootste P2W gildefeature ooit. Ze winden er geen doekjes meer om.

By purchasing a pass, the player receives more prizes. Some of them are for him personally, some can be used as accelerators. If the player is not greedy, he will be able to significantly strengthen his guild. It will provide advantages over free players of other guilds.
 
@Leones, kan je even wat uitleg geven? Aanvankelijk werd Guild Raids aangekondigd als opvolger voor de GVG, nadien werd Guild Raids omgedoopt tot QI en nu zeggen jullie daarover: "Hoewel QI na GvG komt, is het een compleet nieuwe functie.". Dus Guild Raids is dan een ander ding en een opvolger voor GVG? Wanneer komt dan de opvolger voor GVG? Waarom dan nu GVG sluiten wanneer de opvolger er nog niet is?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is de opvolger van GvG in dat we deze nieuwe functie na GvG activeren, maar het is zo geformuleerd dat we niet de verwachting scheppen dat het functioneel vergelijkbaar is met GvG.
 

PartyPoison

Actief lid
@Leones, kan je even wat uitleg geven? Aanvankelijk werd Guild Raids aangekondigd als opvolger voor de GVG, nadien werd Guild Raids omgedoopt tot QI en nu zeggen jullie daarover: "Hoewel QI na GvG komt, is het een compleet nieuwe functie.". Dus Guild Raids is dan een ander ding en een opvolger voor GVG? Wanneer komt dan de opvolger voor GVG? Waarom dan nu GVG sluiten wanneer de opvolger er nog niet is?
GS is basically GvG maar dan beter uitgewerkt ;-)
 

GvG gaat helaas weg, maar er komt wel iets anders leuks voor in de plaats!
Naar aanleiding van de aankondiging dat alle 'actieve' spelers het provinciegebouw krijgen, wanneer ben je een actieve speler? Als je op dit moment een account hebt? Als je ooit actief GvG hebt gespeeld? Als je de laatste 2 dagen voor de sluiting nog speelt???
Beetje onduidelijk. Ik heb aardig kont geschopt in GvG, maar dat deed ik voornamelijk in mijn eentje. Tegelijkertijd zijn er best een paar beginners in ons Gilde die ik wel een leuk gebouw gun, dus als iedereen van mijn Gilde dit gebouw krijgt omdat ik actief was op GvG.....maar hoe zit dit?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Naar aanleiding van de aankondiging dat alle 'actieve' spelers het provinciegebouw krijgen, wanneer ben je een actieve speler? Als je op dit moment een account hebt? Als je ooit actief GvG hebt gespeeld? Als je de laatste 2 dagen voor de sluiting nog speelt???
Beetje onduidelijk. Ik heb aardig kont geschopt in GvG, maar dat deed ik voornamelijk in mijn eentje. Tegelijkertijd zijn er best een paar beginners in ons Gilde die ik wel een leuk gebouw gun, dus als iedereen van mijn Gilde dit gebouw krijgt omdat ik actief was op GvG.....maar hoe zit dit?
Spelers die wanneer het script wordt uitgevoerd in de afgelopen week hebben ingelogd worden meegenomen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ingelogd op GVG of ingelogd op het spel via een computer of iedereen? Je gaat toch niet de appspelers die nooit GVG hebben gespeeld ook belonen?
Iedereen. App spelers die nog nooit GvG hebben gespeeld zullen het gebouw ook kunnen krijgen.
 

Achnaton

Actief lid

Vandaag is het EEN WEEK vóór de officiële sluiting van GvG, die zal plaatsvinden op
Maandag 18 maart 2024

Goederen en medailles die waren gebruikt om sectoren te veroveren, worden niet vergoed. We raden aan om jullie sectoren onafhankelijk te maken na de laatste dagelijkse herberekening om 20.00 uur servertijd voordat de GvG wordt uitgeschakeld, omdat de ranglijsten daarna niet meer veranderen. Medailles hebben voorlopig geen nut in de gildekas.

Dan zou de laatste herberekening ook op maandag kunnen zijn.

Leones: Is de laatste herberekening op zondag om 20:00 of op maandag om 20:00?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager

Vandaag is het EEN WEEK vóór de officiële sluiting van GvG, die zal plaatsvinden op
Maandag 18 maart 2024

Goederen en medailles die waren gebruikt om sectoren te veroveren, worden niet vergoed. We raden aan om jullie sectoren onafhankelijk te maken na de laatste dagelijkse herberekening om 20.00 uur servertijd voordat de GvG wordt uitgeschakeld, omdat de ranglijsten daarna niet meer veranderen. Medailles hebben voorlopig geen nut in de gildekas.

Dan zou de laatste herberekening ook op maandag kunnen zijn.

Leones: Is de laatste herberekening op zondag om 20:00 of op maandag om 20:00?
Volgens de huidige planning is dat zondag om 20:00. Zoals aangegeven in de aankondiging kan dat echter op het laatste moment nog veranderen door onvoorziene omstandigheden.
 
Volgens de huidige planning is dat zondag om 20:00. Zoals aangegeven in de aankondiging kan dat echter op het laatste moment nog veranderen door onvoorziene omstandigheden.
Een onvoorziene omstandigheid zoals dat ze plots beseffen dat ze geen opvolger hebben voor GVG en dan maar besluiten van die toch nog te laten draaien? :p
 
RIP GVG... Iedereen alvast bedankt voor de jaren speelplezier en de spannende avonden. Zowel (ex) gildegenoten als de vijanden waar we tegen streden als de bevriende gildes waar we zij aan zij met vochten. Ik koester de leuke en grappige momenten die voor mij FoE zo uniek en tot een echt spel maakten.
 

Felair

Actief lid
Leuke tijden mee beleefd, van AT volduwen met speermannetjes toen ik nog te laag TP was om mee te kunnen, waar ik flink wat ruimte voor gereserveerd had in mijn stad destijds, naar zelf vechten op verschillende kaarten :)

Toch wel jammer, ook al ben ik niet meer zo superactief was toch wel leuk om regelmatig rond de berekening even in te loggen om te kijken of er nog wat te doen was,

Uber heeft een mooi afsluitend filmpje gemaakt, waar voor mij als iemand die speelt sinds 2017 ook nog dingen in zaten die ik nooit gezien heb. Net zoals ik de oorspronkelijk aankondiging nooit gezien had want GVG was er al even toen ik startte :)
 
Laatst bewerkt:

88JD88

Lid
Ik ben benieuwd hoe lang FOE nog gespeeld kan worden op de pc. Immers in de mobiele versie kunnen ze vele geld verdienen met die reclames. Dus nu GvG stoppen en dan de webversie?
In GvG zelf kan niets verdiend worden aan diamanten, maar bij een nieuw tijdperk willen die spelers wel zsm goede legers inzetten op GvG en daar gebruiken ze wel vaak diamanten voor.
Maar met elke nieuwe verandering in FOE sinds GE5 merk ik dat dit niet meer dat leuke spel is wat het ooit was. Ik twijfel dan ook heel sterk of ik nog blijf spelen
als t niet meer op pc kan dan houdt t sowiso op. ik ga niet op zo klein rot schermpje zitten spelen. ik bleef juist op de volledige speelbare versie van dit spel omdat ik hier alles kon. en lekker met muis en keyboard.
 
Ik wil wel nog even zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben met het gebouw dat we hebben gekregen. Naast het feit dat iedereen de 'Laatste Provincie' heeft gekregen stelt het gebouw eigenlijk niets voor qua bonussen. Het is al erg dat GVG verdwijnt maar dan krijg je nog zo'n prul ook ter ere van GVG, sorry maar dat is eigenlijk gewoon de GVG spelers uitlachen. Ze hadden er even goed niveaus aan kunnen geven en dan baseren op basis van prestige en aantal dagen op nummer 1. Op die manier zouden de actiefste GVG gildes toch nog beloond worden zoals ook bij de GS is. Dit zegt veel over hoe Inno eigenlijk over ons GVG spelers denkt... een hoop rommel.
 

Achnaton

Actief lid
Zonde dat niet de moeite is genomen om het spel door te ontwikkelen. Voor mij is dit een reden om te stoppen met FOE.

Vrienden en vijanden iedereen bedankt!

GVG RIP
 
Bovenaan