Bevestigd [34193] Geluid van expedities blijft hangen

ThaMartin

Actief lid
Klopt, het heeft te maken met de faders die niet altijd goed werken. Ik heb inmiddels gevraagd om een verwachting, als ik terugkoppeling krijg dan zal ik dat hier even in het topic plaatsen!
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht slim te zijn en het geluid uit te zetten als hij weer bleef hangen. Dat lukt dus niet. Dan ben je al te laat en blijft hij weer doordreunen.
 

DeletedUser10453

Guest
Ik heb wel het probleem dat wanneer ik een schurk verplaats naar een andere plek, dit geluid blijft hangen. Dat is alleen bij schurken ....
Ik heb precies hetzelfde met schurken, altijd, zonder uitzondering. Alleen eigen schurken. Ik draai jullie spel op Opera/Win10 en eindig een gevecht met schurken altijd met een pagina-reload (het bij mij enig werkend remedie).

Van Flash/Shockwave heb ik weinig verstand maar is het voor jullie ontwikkelaars niet mogelijk om bij het verlaten va het gevechtsvenster simpelweg alle lopende audio in de plug-in te resetten, zodat je na het gevecht het nieuwe venster altijd weer met een stilte begint ? Niet als een echte oplossing natuurlijk maar als voorlopig lapmiddel om het minder hinderlijk te maken zodat wij niet iedere keer na een gevecht met schurken het gehele spel te hoeven resetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nee. Soms zorgt het verplaatsen van een eenheid er wel voor dat het weer verdwijnt, maar die eenheid is nooit een schurk. Ook het schieten van een eenheid zorgt daar wel eens voor, maar alleen als je handmatig vecht. Als je op auto vecht verdwijnt het niet. Volgens mij hebben schurken er niets mee te maken, want die maken geen geluid. Het lijkt ook alleen op die jungle kaart voor te komen. Het zijn 2 soorten geluiden die hangen. Een niet zo heel hard geluid met een interval van ongeveer een seconde en een veel harder constant gebonk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5889

Guest
Ik quote mezelf nog maar eens:
Da's niet alleen bij de expeditie. Da's een bug die er al zeker 3 jaar inzit en die random optreedt bij gevechten. Degenen die dit nu pas merken vechten echt veeeeeeeel te weinig dus ;)
 

DeletedUser

Guest
Da's niet alleen bij de expeditie. Da's een bug die er al zeker 3 jaar inzit en die random optreedt bij gevechten. Degenen die dit nu pas merken vechten echt veeeeeeeel te weinig dus ;)

Hele domme opmerking. Het gebeurt niet op alle kaarten en niet iedereen heeft het geluid van FoE aanstaan.

Edit ThaMartin: Off-topic gedeelte van je post verwijderd. Houd het alsjeblieft vriendelijk naar je mede forumgebruikers en laat persoonlijke aanvallen achterwege, dank je :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10453

Guest
Ik heb zo pas wat met schurken geëxperimenteerd om uit te zoeken hoe en wat.
Op het expeditie aanval-scherm (die met tropen layout) :
(1) Als schurken ergens heen lopen maken ze een 'slof' geluid.
(2) Als ze dan op hun bestemming aankomen blijft dat geluid hangen of ze nu lopen of niet.
(3) Als ze dan een klap uitdelen komt het 'pats' geluid en wordt het 'slof' geluid uit gezet,
ook dat van alle vooraf gaande schurken waarvan het 'slof' geluid is blijven hangen.
Dus : komt er geen 'pats' dan blijft het 'geslof' hangen totdat je het spel reset.
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Voor de volledigheid : ik heb ook nog even een buurman aangevallen met schurken maar dan functioneert alles wel zo als het hoort.
Ik zou eventueel ook nog iets op de expeditie kunnen doen met schurken zodat het geluid blijft hangen om daarna een buurman aan te vallen om te zien of ik het hangende geluid zo met een schurk kan stoppen als jullie daar wat aan hebben , immers het schurken-geluid wordt daar wel correct afgehandeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb het geluid er even vol bij aangegooid. Die schurken maken inderdaad op de laatste pas een slof geluid wat veel minder hard is dan alle andere geluiden. Dat lijkt wel heel sterk op dat niet zo harde geluid wat ik noemde dat zich maar blijft herhalen.
 

DeletedUser5889

Guest
Hele domme opmerking. Het gebeurt niet op alle kaarten en niet iedereen heeft het geluid van FoE aanstaan.

Dit probleem is er al ruim 3 jaar. Het heeft niets te maken met de gilde-expeditie, al lijkt het probleem om de een of andere reden daar nog vaker op te treden en bij GE ook bijna altijd na de laatste klap die uitgedeeld wordt. Dan zijn er meestal al geen schurken meer zichtbaar. Het "geslof" van de schurken herken ik wel als geluid, maar er is ook de "eindeloze helicopter" en de "heipaal".

Edit ThaMartin: Quote en eerste gedeelte van je bericht even aangepast. Ik had het bericht van Sl8yer dat je quotte inmiddels ook al voorzien van een wijziging :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit probleem is er al ruim 3 jaar. Het heeft niets te maken met de gilde-expeditie, al lijkt het probleem om de een of andere reden daar nog vaker op te treden en bij GE ook bijna altijd na de laatste klap die uitgedeeld wordt.

Het probleem doet zich vooral op de jungle kaart voor. Bij GE wordt nu standaard de jungle kaart gebruikt.

Edit ThaMartin: Off-topic gedeelte weggehaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10453

Guest
Vreemd...., na dat ik gisteren een buur had aangevallen met schurken om het verschil te beluisteren was daarna het geluid op de expeditie opeens ook zo als het hoort.
Mij is opgevallen dat er 2 schurken-geluiden zijn, een goed- en een fout geluid.
Het goede schurken-geluid laat zich best omschrijven als een schuifelend "shshshshshshshshsboeb" zoals echte schurken doen als ze heimelijk door de nacht sluipen. Een lange "sh" dus met een "boeb" aan het eind, en dan stop het geluid.
(ja, sorry hoor..... maar ik weet ook niet hoe anders te omschrijven).

Maar het foute geluid gaat "shshboeb-shshboeb-shshboeb" en daarna als die stopt een "shsh-shsh-shsh-shsh......." dat je alleen kunt stoppen door je af- en aan te melden of door met je schurk en klap uit te delen, dan stopt het geluid ook.
In het foute geluid zit een zich repeterende cadans, direct al vanaf het begin - zo iets als een plaat die blijft hangen - het goede geluid heeft dat niet.
Die laatste twee (foute) hebben inderdaad wel wat van een verre heimachine en daarna een trage helicopter of ook wel het ouderwetse stoepje schrobben.
Als jullie dat ongeveer ook zo hebben dan hebben we het waarschijnlijk allemaal het zelfde en kan Thamartin dan een goed onderbouwd rapport indienen waarmee we meer kans maken dat dit issue die prioriteit gaat krijgt dat iemand er weer tijd in mag gaan steken. Debuggen kan nl. een bijzonder tijdrovende bezigheid zijn. Onderling verwijten komen we echt niet verder mee want een stel kibbelende oude wijven neemt niemand serieus en ja, ik heb mij daar ook wel eens schuldig aan gemaakt, nog sorry bij deze Sl8yer.

Ps. ook als een "foute" schurk sneuvelt en dan niet meer bestaat blijft het geluid nog "voor eeuwig door spoken"....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10267

Guest
Hmm ik heb het eens met een veldkanon geprobeerd. Wel grappig om te merken dat de kogel al 200 meter verder geland is je pas en dan vervolgens hoor je dat de persoon naast de kanon vuur zegt. :confused:

Dit is overigens niet alleen bij de GE gevechten maar overal.:cool:

Conclusie. Ik zet het geluid van het spel wel uit. Zet een goed muziekje op en ram me door de eerste 2 rondes van de GE o_O:p
 

DeletedUser10453

Guest
Heeft iemand iets hier aan gegaan ? Sinds gister(vrijdag)morgen gedragen mijn schurken zich weer netjes zo als het hoort ...

---------------------------------------------

Nu +/- 4 uur later is het weer mis :-(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ThaMartin

Actief lid
De melding staat intern nog steeds open en er is sinds vrijdag ook geen spelupdate geweest, dus ik ben bang dat dat gewoon toeval zal zijn.
 
Bovenaan