Discussieonderwerp Kerstmis evenement!

DeletedUser2653

Guest
Nja maar halloween komt uit op 1000 tevredenheid voor een paar opdrachten.
Nu doen we er 15 dagen om 167 tevredenheid? Beetje belachelijk. Hopelijk is de eind beloning wat beter.
 

DeletedUser

Guest
graveyard koloniaal = 1000, afmeting 3*3=9 geeft 1000/9=111 per hokje
handelsmaatschappij=900, afmeting 3*4=12 geeft 900/12= 75 per hokje
academie = 980, afmeting 4*4=16 geeft 980/16 = 61,25 per hokje
flamingoheg = 52, afmeting 1*1 = 1 geeft 52/1= 52 per hokje

notenkraker = 167, afmeting 2*1 = geeft 167/2 = 83,5 per hokje

lijkt mij dat de notenkraker nog altijd beter is dan welk ander normaal gebouw dan ook vwb opbrengst per hokje. En verhoudingsgewijs zullen de notekrakers van een lager tijdperk ook beter zijn dan in vergelijking met de gebouwen die voor dat tijdperk vrij te spelen zijn.

vwb die 15 dagen heeft het ook extra forgepunten opgeleverd en die 15 dagen is ook nog eens nodig voor het eindgebouw zonder dat het al te veel heeft gekost aan munten en voorraden.
 

DeletedUser

Guest
achja je hebt altijd mensen die klagen en nooit tevreden zijn
al had hij geen tevredenheid opgebracht dan is het wel een leuk gebouwtje
 

DeletedUser3195

Guest
Vandaag moet je een sector veroveren, ik heb onderhandeld en de missie is niet voltooid?! Of moet men aanvallen, dat zal niet goed lukken want ik kan niet op tegen het late-middeleeuwen-leger :wacko:
 

DeletedUser

Guest
Ik heb hetzelfde probleem en een onderzoek kan ik ook niet doen omdat ik al mijn forgepunten nodig heb voor de blauwdrukken. Balen, en wat nu?
 

DeletedUser

Guest
Vandaag moet je een sector veroveren, ik heb onderhandeld en de missie is niet voltooid?! Of moet men aanvallen, dat zal niet goed lukken want ik kan niet op tegen het late-middeleeuwen-leger :wacko:

Hier wordt inderdaad aanvallen bedoeld. Dus een sector veroveren met je eenheden en niet onderhandelen.

Ik heb hetzelfde probleem en een onderzoek kan ik ook niet doen omdat ik al mijn forgepunten nodig heb voor de blauwdrukken. Balen, en wat nu?

Als je ook een provincie hebt onderhandeld, dan staat hierboven de oplossing. Of je je forgepunten nu investeert voor blauwdrukken te ontvangen of voor een technologie te onderzoeken is natuurlijk je eigen keuze waar jij het meeste belang aanhecht :)
 

DeletedUser

Guest
Een van onze gildegenoten heeft een probleem met de missie van gisteren (veroveren of mil tech onderzoeken): alles is al onderzocht EN alle gebieden zijn vrijgespreeld :p wat nu ?
 

DeletedUser

Guest
Een van onze gildegenoten heeft een probleem met de missie van gisteren (veroveren of mil tech onderzoeken): alles is al onderzocht EN alle gebieden zijn vrijgespreeld :p wat nu ?

In die missie zit een failsafe ingebouwd zodat hij/zij de missie alsnog kan afronden. Normaal kan hij/zij de missie dus accepteren en direct daarna beëindigen. Als er toch probleempjes zijn, dan kan hij/zij best een supportaanvraag insturen. :)
 

DeletedUser

Guest
Ik kan de missie van gisteren nog niet afronden: aanvallen kan ik niet en onderzoeken duurt nog wel even. Hoe moet dat met de missie voor vandaag? verschijnt missie 18 automatisch als ik (donderdag of zo...) eindelijk missie 17 af heb? En missie 19 daarna??
 

DeletedUser275

Guest
Na missie 17 zul je missie 18 meteen krijgen en vervolgens missie 19.
 

Seconddream

Actief lid
Ik kan de missie van gisteren nog niet afronden: aanvallen kan ik niet en onderzoeken duurt nog wel even. Hoe moet dat met de missie voor vandaag? verschijnt missie 18 automatisch als ik (donderdag of zo...) eindelijk missie 17 af heb? En missie 19 daarna??

Zoals Maarten aangeeft krijg je dagelijks een missie en daarnaast heb je tot 6 januari de tijd om alles af te ronden.
24 december is de laatste missie ;)
 

DeletedUser

Guest
Aangezien ik door het handelen al dusdanig vooruit ben op de landkaart, loopt mijn leger qua sterkte erg achter. Ook ik zal dus nog zeker 100 ForgePunten moeten wachten voor ik de opdracht van gisteren kan voltooien. Ik heb echter ook geruchten gehoord dat er in een bepaalde opdracht een hele provincie moet worden veroverd? Ik ga het nu al niet meer redden om alle legereenheden die ik daarvoor nodig heb, qua ontwikkeling te halen en daarnaast ook nog eens te kunnen bouwen. Missie nu dus eigenlijk al over voor mij?
 

DeletedUser1019

Guest
De opdracht van vandaag: Plunder de laagste spelers helemaal kaal! Ok iets anders geformuleerd, maar daar zal het op neer komen. Leuke Kerstgedachte! En vooral goed over nagedacht. Ik praat niet voor mezelf overigens, maar hier stopt het voor mij.
Ik doe hier niet aan mee...jullie mogen mij allemaal aanvallen en plunderen maar blijf van de 20 laagst geklasseerde spelers af! Eigenlijk zou ik liever zeggen laten we deze opdracht boycotten met z'n allen.
Totaal belachelijk...en voor iedereen gelukkig nieuwjaar.
 

DeletedUser2653

Guest
De opdracht van vandaag: Plunder de laagste spelers helemaal kaal! Ok iets anders geformuleerd, maar daar zal het op neer komen. Leuke Kerstgedachte! En vooral goed over nagedacht. Ik praat niet voor mezelf overigens, maar hier stopt het voor mij.
Ik doe hier niet aan mee...jullie mogen mij allemaal aanvallen en plunderen maar blijf van de 20 laagst geklasseerde spelers af! Eigenlijk zou ik liever zeggen laten we deze opdracht boycotten met z'n allen.
Totaal belachelijk...en voor iedereen gelukkig nieuwjaar.

Toen ik de opdracht zag wist ik al dat er weer 1 ging komen melken hier.
En ja hoor ik had gelijk. Ik val elke dag mijn buurt aan, van de lage tot de hoge. En plunder waar ik kan plunderen.
Want geloof het of niet het hoort bij het spel. Dus speel gewoon verder en stop met zagen.
 

FantasyFan

Actief lid
Ik vind het ook een waardeloze missie. Moet ik opeens mensen aan gaan vallen en plunderen terwijl ik dat normaal alleen doe als zij mij eerst aanvielen. Ik val dan nu de top 5 maar aan, min mezelf dan. Gaat het door de verliezen van troepen wel wat langer duren, maar ik wil niet veel lager staande spelers aanvallen en plunderen.

Toen ik de opdracht zag wist ik al dat er weer 1 ging komen melken hier.
En ja hoor ik had gelijk. Ik val elke dag mijn buurt aan, van de lage tot de hoge. En plunder waar ik kan plunderen.
Want geloof het of niet het hoort bij het spel. Dus speel gewoon verder en stop met zagen.

Moet dit nou? Iedereen mag daar toch gewoon zijn mening over hebben?

En iedereen kan gewoon zelf kiezen, of hij of zij uberhaupt aanvalt en hoe vaak hij of zij aanvalt. Er is nergens een verplichting om aan te vallen hoor. Nooit anderen aanvallen mag dan misschien extreem zijn, elke dag iedereen aanvallen is dat net zo goed. Maar beide speelwijzen zijn legitiem.

Lang niet iedereen valt aldoor iedereen aan hoor. En er zullen dus veel spelers nu opeens vandaag meer moeten aanvallen dan ze normaal zouden doen, dus gaat dat waarschijnlijk inderdaad betekenen dat de laagste 5 spelers enorm de klos gaan zijn vandaag. Daar heeft Niax volgens mij gewoon gelijk in. Dus wat dat betreft is het gewoon een missie waar misschien niet goed over nagedacht is, en dus inderdaad bepaald niet geweldig.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1019

Guest
Toen ik de opdracht zag wist ik al dat er weer 1 ging komen melken hier.
En ja hoor ik had gelijk. Ik val elke dag mijn buurt aan, van de lage tot de hoge. En plunder waar ik kan plunderen.
Want geloof het of niet het hoort bij het spel. Dus speel gewoon verder en stop met zagen.

:eek: oeps jij durft zeg! Als je nou eens zou lezen zou je m'n commentaar misschien begrijpen. Het gaat me niet om het plunderen, das idd onderdeel van het spel.
Het gaat me erom dat voor dit soort opdrachten voor iedereen gelijke kansen biedt. De onderste spelers in elke buurt hebben nauwelijks een kans om die opdracht te doen en zijn alleen maar de klos. Dat is niet leuk, maar misschien vind jij dat vreselijk lachen...
 

DeletedUser3200

Guest
Ik plunder zelden, bijna nooit, maar vannacht heb ik er eens goed van geprofiteerd en voor 1 keer iedereen geplunderd die ik dagelijks aanval. Ik heb een excuus hé, ho ho ho!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2653

Guest
Nauwelijks een kans? Hoe moeilijk kan het zijn?
Je zet vlug 8 speer neer en je vind wel een speler met een zwakke verdediging.
En ik had het toch ook niet enkel over plunderen? Misschien moet je zelf eens berichten deftig lezen.
Ik had het over de aanval op zen geheel. En ja als ik 20 goederen van iemand kan stelen dan vind ik dit vreselijk lachen.
Zo mensen verdienen niet beter.
 

DeletedUser

Guest
Hhahah aanvallen bots.

Zit in de brisgard in de late middel eeuwen en doe altijd mee aan de toernooien.
Ik val heel veel mensen aan,en plunderen vind ik dan ook niet erg willen ze dat bij mij doen veel succes.
je krijgt ook punten voor je gevechten en kun je dat goed,dan ga je hard.
In arvhall zit ik in de bronstijd,en zelfs daar lukt het om ijzertijd figuren te verslaan ,als je maar de juiste eenheden gebruikt en slim om gaat met de situatie.
Je krijgt wel diamant cado,dus dat is wel nice,kun je als je 200 gespaard hebt toch weer een uitbreiding nemen.
Van mij mogen ze vaker dat soort missies geven verwerf een sector,met of zonder te vechten vrij kopen met goederen dus,ook leuk.
Forge punten als cado krijgen is ook leuk.

En dan zo veel klachten degenen die niet vechten snappen het spel gewoon niet.
Die halen ook nooit de top.
Maargoed iedereen speeld op zijn of haar manier,maar ga niet zo lopen klagen op alles.
 

DeletedUser

Guest
Weet iemand iets van de 17e wintermissie. De opdracht is: verover een sector (heb ik al 2 maal gedaan) of onderzoek een militaire technologie ( ook al tweemaal gedaan).

Toch krijg ik de beloning niet en kan ik niet verder met de opdrachten.

Gr. Isis
 
Bovenaan