[Hulp] Gildes

DeletedUser

Guest
Het zou nog een goed idee zijn om binnen de gildes transsectoraal te kunnen handelen. (voor de simpelere zielen, transsectoraal handelen is handelen met spelers buiten je sector).
 

DeletedUser

Guest
Ik ga ervan uit dat dat gaat gebeuren, bij de aankomende update.
 

DeletedUser

Guest
Het zou nog een goed idee zijn om binnen de gildes transsectoraal te kunnen handelen. (voor de simpelere zielen, transsectoraal handelen is handelen met spelers buiten je sector).

Dat klinkt nogal denigrerend......misschien kan het wat vriendelijker.......
 

DeletedUser

Guest
Titel aanpassen
Een oprichter kan de verschillende leden een titel geven. (is er nog een bug dat mensen dit zelf ook kunnen? zou kunnen, gezien een van de items op het foutenforum)
Ga naar het 2e tabblad [leden], achter iedere naam staat een pennetje [titel aanpassen] als je dit aanklikt kan je onder de naam van een lid de titel van het lid intypen.
Zodra je naar een ander scherm gaat, slaat hij het vanzelf op.

Vraagje over de titels.
Zijn deze titels ook zichtbaar voor spelers buiten de gilde?
Heb een aantal gildes bezocht en zie ze nergens (of ze worden niet gebruikt).
 

DeletedUser

Guest
Ik weet het niet. Je zou op zoek kunnen gaan naar Wovi. Hij heeft op het moment 4493 punten, zit in het gilde dragonica en is moderator, inviter en trusted. Maar hij zit bij mij in het gilde, dus zelfs als ik het kan vinden weet ik niet of het ook voor mensen buiten het gilde zichtbaar is.
 

DeletedUser

Guest
Als jullie idd titels gebruiken, dan zijn ze niet zichtbaar voor spelers buiten de gilde.
Net gezocht naar jullie gilde.
 

DeletedUser

Guest
Ik had er geen tekst bij geschreven, alleen had ik Wovi deze mogelijkheden gegeven.
Ik heb hem nu even de ondertekst moderator geven en mezelf de ondertekst oprichter. Misschien kan je dat nu wel lezen.
 

DeletedUser

Guest
Nee, staat niets.
Maar zo vaak wordt de ranking ook niet geupdate :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik hou dit in gedachten, maar ik denk dat ik het pas in het algemene stukje verwerk als de update er is. Enerzijds omdat het mogelijk nog niet zichtbaar is vanwege de ranking die niet regelmatig wordt geupdate, anderzijds omdat ik dan toch het een en ander zal moeten gaan aanpassen.
Mocht het op een gegeven moment toch leesbaar worden, voor de update lees ik dat graag. Dan ga ik het wel meteen in het eerste stukje verwerken.
 

DeletedUser

Guest
ik mis enkele knoppen,bijvoorbeeld de knop globaal.En waar kan ik de benodigde info vinden om een gilde op te richten?
 

DeletedUser

Guest
De knop globaal zit tussen de knop bouwen en de knop naar je onderzoeksboom, links onderaan.

Als je die aanklikt krijg je 2 blauwe knoppen zichtbaar. De linker is algemene spelers info. De rechter is naar je gilde. Ik weet niet of je op het moment al in een gilde zit. Dan moet je dat gilde eerst verlaten voor je een gilde kan gaan maken.

Ik hoop dat ik je zo verder geholpen heb, anders hoor ik het graag. Dan is mijn tekst in het eerste veld mogelijk niet duidelijk genoeg en kan ik kijken hoe ik het ga aanpassen.
 

DeletedUser

Guest
rechts van de knop bouwen ipv links zoals er nu staat lijkt me een goeie suggestie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
:eek: Blond :eek:

Een fout die ik bijna nooit maak. Meteen verbeterd.
 

DeletedUser

Guest
ik had die knop al een aantal malen gebruikt,wist me alleen te herinneren dat de toegang tot de gildes ergens boven die knoppen zat.Als ik er met mijn muis over ga licht er globaal op, en toch wist ik 'm niet te vinden. En ik ben niet eens blond.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraag met betrekking tot de handel met alleen gildeleden.

Dit blijkt alleen mogelijk te zijn met een koers tussen 0.66 en 1.5

12 aanbieden 18 vragen is dan 0.66 en
12 aanbieden 8 vragen is dan 1.5

op de vrije markt is deze beperking er echter niet, waarom is dit?
Zo wordt ik gedwongen om aanbiedingen voor gildeleden op de vrije markt te plaatsen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een vraag met betrekking tot de handel met alleen gildeleden.

Dit blijkt alleen mogelijk te zijn met een koers tussen 0.66 en 1.5

12 aanbieden 18 vragen is dan 0.66 en
12 aanbieden 8 vragen is dan 1.5

op de vrije markt is deze beperking er echter niet, waarom is dit?
Zo wordt ik gedwongen om aanbiedingen voor gildeleden op de vrije markt te plaatsen.
Dit is op diverse plaatsen al behandeld en staat ook in de patchnotes van de update.

Bij handelen met Gildeleden heb je geen Forgepunten nodig. Je weet wel, dat spul dat je ook bij ontwikkelen gebruikt.
Om misbruik te voorkomen is de handel binnen grenzen vastgelegd. Anders zou je leden oneindig kunnen steunen.

Ieder voordeel heeft zijn nadeel :)
 

DeletedUser515

Guest
De verhoudingen zijn wel degelijk zoek, maar het kan ook anders.

ik heb bijna 200.000 grondstoffen maar ik heb regelmatig geld gebrek.

misschien mogen we handelen
 

DeletedUser

Guest
Dit is op diverse plaatsen al behandeld en staat ook in de patchnotes van de update.

Bij handelen met Gildeleden heb je geen Forgepunten nodig. Je weet wel, dat spul dat je ook bij ontwikkelen gebruikt.
Om misbruik te voorkomen is de handel binnen grenzen vastgelegd. Anders zou je leden oneindig kunnen steunen.

Ieder voordeel heeft zijn nadeel :)

Het is zou inderdaad niet eerlijk zijn om op de manier zoals jij beschrijft iemand te steunen.
Maar aan de andere kant is het wel scheef dat als je zijde wil ruilen tegen hout je moet voldoen aan de koers. Terwijl deze grondstoffen een behoorlijk verschil in productiekosten hebben.
Ik wilde laatst bijvoorbeeld ijzer tegen marmer ruilen met een ratio van 1 op 2 wat volgens mij eerlijk is voor alle partijen. Dit mag dan weer niet voor je Gilde maar moet je de vrije markt op met een extra forgepunt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan