[Hulp] Gildes

DeletedUser

Guest
Hleu ik heb t s even gelezen hea, ik ben er wel weer wat wijzer van geworden(zover dat bij mij kan dan hea) maar ik heb nog wel een vraag over de Functies, zo is uitnodiger er niet meer waarschijnlijk. nu heb je Omroeper, Vertrouwd, Rekruteerder, Moderater en leider. Leider en mod zal nog steeds hetzelfde zijn maar Rekruteerder? zal wel ter vervanging zijn van uitnodiger Vraag 1.maar welk nut heeft Omroeper? vraag 2.kan iedereen zoiezo het gilde forum bezoeken?
 

Seconddream

Actief lid
Een uitnodiger is recruitment inderdaad en omroeper gebruik ikzelf niet, kennelijk kan die PM bericht naar alle leden sturen en het nut daarvan zie ik zo ook ff niet.
Iedereen die lid is van jou gilde ( als je die hebt ) kan op het gilde-forum komen, je kan wel een vertrouwd forum maken waar leden van jou gilde terecht kunnen als je deze als zodanig hebt aangemerkt.
 

DeletedUser2339

Guest
Ik heb nog een kleine aanvulling op de functiemogelijkheden binnen een gilde: enkel de oprichter kan een gilde ontbinden.
MvG, Marion
 

DeletedUser

Guest
Update:
Ik heb de eerste pagina aangepast. De vorige was al niet meer zo actueel :)
 
Zijn er ergens maxima of grenzen aan een gilde beschreven? Bijvoorbeeld maximum aantal leden? Of alleen leden uit de eigen buurt? Of niet meer dan x leiders?
 

DeletedUser

Guest
Zijn er ergens maxima of grenzen aan een gilde beschreven? Bijvoorbeeld maximum aantal leden? Of alleen leden uit de eigen buurt? Of niet meer dan x leiders?

Je kan maximaal 80 leden hebben inclusief uitnodigingen. Dus bijvoorbeeld 70 effectieve leden en 10 uitnodigingen :)
Je kan leden uit iedere buurt hebben en het aantal leiders is zoveel je maar wilt.

Ik heb het maximaal aantal gildeleden in de beginpagina toegevoegd :)
 

DeletedUser

Guest
Top Topic! Complimenten aan catwoman. Ik heb een vraag ten aanzien van het maken van een enquete,. Als je die hebt aangemaakt heb je je antwoord gegeven,. maar hoe zie ik dan de resultaten van anderen? Zodra ik mijn antwoord heb gegeven verdwijnt de mogelijkheid om de antwoorden te kiezen maar ik zie ook alleen nog de tekst die erbij staat ik had hier verwacht percentages te zien van de gekozen antwoorden,. plus wanneer sluit een enquete heeft deze een bepaalde looptijd? Waarom is dat niet in te stellen,. sluit hij zelf na een bepaalde tijd of moet iedereen in het gilde hebben geantwoord,. stel je hebt inactieve leden dan zal die enquete nooit sluiten. Is er iemand die me kan vertellen hoe het werk?

Alvast bedankt! Mischien een leuke toevoeging aan je instructie catwoman?
 

DeletedUser

Guest
Top Topic! Complimenten aan catwoman. Ik heb een vraag ten aanzien van het maken van een enquete,. Als je die hebt aangemaakt heb je je antwoord gegeven,. maar hoe zie ik dan de resultaten van anderen?

Ik heb dit juist even bekeken en volgens mij is dit niet terug te vinden (ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden).

Zodra ik mijn antwoord heb gegeven verdwijnt de mogelijkheid om de antwoorden te kiezen maar ik zie ook alleen nog de tekst die erbij staat ik had hier verwacht percentages te zien van de gekozen antwoorden,.

Bedoel je dan dat je meerdere antwoorden wilt ingeven of wat bedoel je hier precies mee? Het is momenteel alleen mogelijk om maar één antwoord te geven.
Achter het antwoord staat het aantal stemmen en dus ook het percentage.

plus wanneer sluit een enquete heeft deze een bepaalde looptijd? Waarom is dat niet in te stellen,. sluit hij zelf na een bepaalde tijd of moet iedereen in het gilde hebben geantwoord,. stel je hebt inactieve leden dan zal die enquete nooit sluiten. Is er iemand die me kan vertellen hoe het werk?

Ik weet niet of dit recht is voorbehouden voor de topic starter, maar als oprichter zie ik achter de naam van een poll een slotje staan. Daar kan ik een enquête sluiten en terug openen. Het automatisch laten aflopen van een enquête kan momenteel nog niet. Wie het slotje allemaal kan zien, kan ik ook niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik verwacht sowieso oprichters en leiders. Of een moderator het ook kan zien, is mogelijk.
 

DeletedUser

Guest
Bij het geven van mijn eigen antwoord zie ik alleen nog de begeleidende tekst,. ik krijg geen resultaten te zien van anderen die een keuze hebben gemaakt. (ziet alleen de oprichter dit?)

Nee wil geen meerdere antwoorden geven,. wil het resultaat dus zien van de antwoorden die een ander hebben gegeven,. zou iedereen moeten zien die een keuze heeft gemaakt met het uitbrengen van zijn stem. Ik zelf ben geen mod maar ben leider binnen mijn gilde en ik wilde graag de opinie weten van de gilde leden,. middels een enquete, echter zie ik dus helemaal geen resultaten zoals eerder aangeven vind ik zelf erg vreemd. Iedereen zou toch het resultaat moeten zien in ongeacht welke rol je hebt. Ik vind het vreemd dat ik wel een aan kan maken maar niet kan zeggen de poll loopt van tot of dat die binnen een bepaalde tijd sluit,. zo blijft die in mijn mening oneindig,. en moet ik op zeker moment zonder dat ik kan zien wat het resultaat is de poll maar sluiten,. Begrijp ook niet waarom dit dan wel voor de oprichter inzichtelijk zou moeten zijn je bent leider dus ben je ook bezig met "besturen" van je gilde,..
 

DeletedUser

Guest
Van dat slotje klopt die zie ik ook,. ik wil alleen niet blind een topic sluiten ik wil wel graag weten wat de uitslag is van de poll,. anders kan ik nog geen besluit nemen wat ik moet doen met de opinie van de gildeleden.
 

DeletedUser275

Guest
Normaal moet je de uitslag kunnen zien. Ik kan hem toch zien en ik heb geen enkele rechten.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie niets,.. ik zal een screenshot maken en toevoegen,. ik heb het in chrome als in IE 7 geprobeerd.
 

DeletedUser3195

Guest
Er staat bovenaan onder de titel normaal geel-vetgedrukt: 'Enquête:...'. Druk daarop en je zal ze terugzien. :)
 

DeletedUser

Guest
Kijk das super! Je hebt gelijk! Data had ik dus niet gezien! Beter! Wel een vreemd om dat na een x extra te zien,. Onwijs bedankt!
 

DeletedUser429

Guest
Als iemand misschien weet wat 'abboneren op forum/onderwerp' doet, zou die persoon dat dan ook kunnen vertellen?
Want tot nu toe heb ik nog niet echt gemerkt wat het doet ;)
 

DeletedUser

Guest
Als iemand misschien weet wat 'abboneren op forum/onderwerp' doet, zou die persoon dat dan ook kunnen vertellen?
Want tot nu toe heb ik nog niet echt gemerkt wat het doet ;)

Ik heb het zelf nu drie dagen aanstaan en merk zelf ook niets. Ik heb het inmiddels ook eens nagevraagd of het al degelijk werkt of dat het gewoon nu is ingevoerd en eventueel later in wordt geschakeld.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het zelf nu drie dagen aanstaan en merk zelf ook niets. Ik heb het inmiddels ook eens nagevraagd of het al degelijk werkt of dat het gewoon nu is ingevoerd en eventueel later in wordt geschakeld.

Om hier op terug te komen. Momenteel doet het knopje niets ;)
 

DeletedUser

Guest
Is er een limiet aan het aantal gildes waarmee een forum gedeeld kan worden ?
 
Bovenaan