Discussietopic 1.50

DeletedUser6185

Guest
Heerlijk zo zonder vinkje :)
Zet maar een wekker als je die vervelende schattenzoektocht elke keer wilt halen :p
 

DeletedUser7106

Guest
Ik denk dat de meeste mensen er mee eens zijn dat het groene vinkje weer aan mag, en toch hebben ze hem verwijderd naar een paar seconden.
Ik deed die opdracht heel veel en was dan zeer makkelijk dat het groene vinkje aan stond.
Maar nu ik mis alle bonussen, ze hadden het beter anders kunnen doen
Die van 5 min het groene vinkje laten verwijderen naar een uur
Die van 15 min ook laten verdwijnen naar een uur
Die van een uur ook laten verdwijnen naar een uur
Die 2 van 4 uren laten verdwijnen naar 4 uren
En die van 8 uren ook laten verdwijnen naar 4 uren
Zo heb je toch de tijd om je bonus binnen te halen.
Sla nu de plank helemaal mis op Bets ben ook er ook al mee gestopt is geen beginnen meer aan
 

DeletedUser5986

Guest
iedereen heeft het over dat groene vinkje
sommige die geen schatten jacht doen irriteren zich eraan
en die wel de jacht doen kunnen er niet zonder
dat hij daarom maar kort zichtbaar is snap ik dan ook wel

maar zo mis je wel met grotere kans je schat als je de tijd niet precies in de gaten houdt

is het volgende misschien dan geen oplossing voor dit probleem?

nu als je boven de kapitein hovert geeft hij een geel randje zolang je er boven hovert
waarom niet gewoon een continu zichtbare groene rand die aanstaat zolang de schat binnen de tijd is te halen
(dus 1 uur schat vinden binnen 1 uur en 1 uur extra wachten ,zoals gewoon)
en dat de groene rand NIET te zien is als deze tijd verlopen is of als de schat nog niet gevonden is.

zo is dan iedereen blij
want wie het nodig heeft kan het goed zien en wie t niet nodig heeft kijkt er gemakkelijk overheen

en voor innogames is het maar een erg kleine ingreep

en ja dit hoort eigelijk in de ideen maar de discussie is hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5820

Guest
Ik denk dat de meeste mensen er mee eens zijn dat het groene vinkje weer aan mag, en toch hebben ze hem verwijderd naar een paar seconden.
Ik deed die opdracht heel veel en was dan zeer makkelijk dat het groene vinkje aan stond.
Maar nu ik mis alle bonussen, ze hadden het beter anders kunnen doen
Die van 5 min het groene vinkje laten verwijderen naar een uur
Die van 15 min ook laten verdwijnen naar een uur
Die van een uur ook laten verdwijnen naar een uur
Die 2 van 4 uren laten verdwijnen naar 4 uren
En die van 8 uren ook laten verdwijnen naar 4 uren
Zo heb je toch de tijd om je bonus binnen te halen.
Sla nu de plank helemaal mis op Bets ben ook er ook al mee gestopt is geen beginnen meer aan

Stom idee. Lang niet iedereen speelt uren achter elkaar.
 

DeletedUser5820

Guest
Stomme reactie. Als je geen uren achter elkaar speelt dan doet het er dus ook niet toe als dat vinkje er wel staat.

Domme reactie. Als je 1 uur speelt dan gaat het vinkje verdwijnt het vinkje zodra je weggaat.

*verdwijnt het vinkje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6185

Guest
Schattenzoektocht aan/uit bij de instellingen en het vinkje altijd aan, iedereen blij
 

DeletedUser7269

Guest
Men zou ook alleen het allereerste groene vinkje van de schatzoektocht na bijv. 5 minuten kunnen weghalen, maar hem wel laten staan wanneer je eenmaal op weg bent.

Degenen die geen zoektocht willen doen zien na 5 minuten geen vinkje meer. Degenen die het wel willen hoeven alleen de eerste 5 minuten even alert te zijn. En mocht je hem dan toch nog missen, dan heb je hem zo weer overnieuw gestart.
 

DeletedUser

Guest
Leuk bedacht dat nieuwe designe met die renovatie kit bij ''veranderingen'' en dat icoontje
van voorraden bij ''verholpen fouten'' is dit nieuwe designe in de aankondigingen een permanente
verandering of is dat speciaal voor deze update? Ziet er wel goed uit vind ik.:)

Verder een beetje een doorsnee update en een beetje weer bij komen na de zware top
update 1.49.:)

Dat is 'voor altijd'. Het is vooral bedoeld om wat meer structuur in de changelogs te brengen. :)

Van mij mag die terug komen met een enkele voorwaarde, dat je reis niet terug kan tenzij je op het einde bent.
Voor mij en vele andere is het simpelweg niet mogelijk om op tijd te innen.

Dat je niet zomaar op het einde van de schattenzoektocht kan geraken is net een van de uitdagingen. Ik begrijp dat dit niet altijd even leuk is, maar ik vind niet dat we de zoektocht te gemakkelijk moeten maken.

Gaat niet gebeuren volgens 3D om wat slappe redenen:

http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?12367-Schatten-zoektocht/page3

Blijkbaar wordt er wel geluisterd naar de groep die het vinkje vervelend vind en niet naar de groep die het vinkje wel relevant vind. En wordt er een slechte implementatie van een oplossing gedaan

Ik leg daar uit dat ik inschat dat de kans dat er een aan/uit knop voor de schattenzoektocht komt zeer klein is. Ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren, en dan vind ik het belangrijk dat ik jullie daar eerlijk over informeer. Op die manier kunnen we tezamen nadenken over een oplossing die de wensen van iedereen respecteert, en is de kans dat het voorstel geïmplementeerd wordt groter. mpkant heeft in dit topic al een aantal goede voorstellen geopperd, waarvoor dank trouwens. Wat is de mening van andere spelers daarop?
 

DeletedUser1072

Guest
Spelers die niets te doen hebben kunnen met gemak de schattenzoektocht halen, waarom dan de spelers die al niet genoeg tijd ook nog 'straffen' met dit feit? dan kan je het toch beter wat eerlijker trekken ?

Dus iemand die ergens veel tijd voor uittrekt (misschien wel met een kleine moeite) moet even veel krijgen als iemand die er geen tijd voor uitrekt. nee dat is pas eerlijk....
 

DeletedUser

Guest
Nee je krijgt niet evenveel, want als je er constant bent kan je hem sneller starten, voor mij zou het bijvoorbeeld s'morgens de 5minuten zijn,e s'avonds 15min, 1u en 4u, de andere is dan voor mij te laat en dus heb ik de volgende dag pas de 8u, terwijl sommige actieve de ronde dan al 2 maal heeft gedaan.
 

midas89

Actief lid
Mensen die geen schattenjacht willen spelen die willen geen vinkje zien de hele tijd.
Mensen die wel de schattenjacht doen die willen hem wel zien.
Dus wat is dan de logische oplossing?
Mensen die geen schattenjacht spelen zullen blijven hangen bij de "innen en herstarten" na de 5 minuten tocht.
Laat daar dan als enige geen vinkje zichtbaar zijn en bij alle andere mogelijkheden wel.
Moet toch te programmeren zijn.
 

DeletedUser7269

Guest
Mensen die geen schattenjacht willen spelen die willen geen vinkje zien de hele tijd.
Mensen die wel de schattenjacht doen die willen hem wel zien.
Dus wat is dan de logische oplossing?
Mensen die geen schattenjacht spelen zullen blijven hangen bij de "innen en herstarten" na de 5 minuten tocht.
Laat daar dan als enige geen vinkje zichtbaar zijn en bij alle andere mogelijkheden wel.
Moet toch te programmeren zijn.

Precies, dat bedoelde ik hierboven ook te zeggen. Werkbare oplossing en niet al te moeilijk om te implementeren lijkt mij. Helaas raakt dit discussietopic in de vergetelheid, want men concentreert zich ondertussen alweer op versie 1.51...
 

DeletedUser

Guest
Wat zijn de meningen na de update naar 1.51? Sinds deze spelversie wordt het vinkje ook getoond voor de reistijd van 5 minuten en verdwijnt deze als de teller is afgelopen. Op die manier zou iedereen beter af moeten zijn:

- Spelers die niet willen deelnemen aan de schatzoektocht laten de boot gewoon op de reistocht van 5 minuten staan. Zodra de teller is afgelopen verdwijnt het groene vinkje.

- Spelers die wel willen deelnemen aan de schatzoektocht zien netjes het groene vinkje om hen te herinneren dat ze de boot moeten laten doorvaren.
 
Ik kan hem onmogelijk halen binnen de tijd. tenzij ik eerder mijn bed uit ga, voor 9u al de 4uur productie aan heb, om 1uur kan innen en om 5uur, en dan om 1uur in de nacht weer.
Aangezien ik dan om 07:30 mn wekker zou moeten zeggen om weer hier optijd te zijn.
Waarom zou je om 1 uur 's nachts moeten innen?
Als ik jouw schema volg, 7.40 inloggen en 5 min. aanzetten, 7.45 15 min aanzetten, 8.00 4 uur aanzetten, 13:00 4 uur aanzetten, dan moet je voor 21:00 die van 8 uur aanzetten zodat je die 's ochtends kan innen en het hele riedeltje opnieuw kan doen. Nou begrijp ik best dat je daar 's ochtends geen zin in hebt. Net zo goed als ik begrijp dat je ook geen zin hebt je nachtrust in te gaan korten voor een spelletje (anders kon je de 2e tocht van 4 uur namelijk 's nachts doen aangezien je na die 4 uur nog 4 uur hebt om te innen en door te varen) maar zo onhaalbaar als jij de situatie hier schetst, is die echt niet hoor.

Wat mij betreft is het probleem nu trouwens uitstekend opgelost. Ik ga ervan uit dat ik de schattenjacht nu wel weer een keer of 5 per week uit kan spelen, ipv alleen op de dagen dat ik thuis ben.
 

DeletedUser7269

Guest
Wat zijn de meningen na de update naar 1.51? Sinds deze spelversie wordt het vinkje ook getoond voor de reistijd van 5 minuten en verdwijnt deze als de teller is afgelopen. Op die manier zou iedereen beter af moeten zijn:

- Spelers die niet willen deelnemen aan de schatzoektocht laten de boot gewoon op de reistocht van 5 minuten staan. Zodra de teller is afgelopen verdwijnt het groene vinkje.

- Spelers die wel willen deelnemen aan de schatzoektocht zien netjes het groene vinkje om hen te herinneren dat ze de boot moeten laten doorvaren.

Ik begrijp en ervaar niet zo goed wat er veranderd is. Het komt nog steeds regelmatig voor dat ik géén vinkje zie terwijl de tweede of latere tocht wel is afgerond.
 

DeletedUser

Guest
Ik begrijp en ervaar niet zo goed wat er veranderd is. Het komt nog steeds regelmatig voor dat ik géén vinkje zie terwijl de tweede of latere tocht wel is afgerond.

Het werkt nu als volgt (of althans zo zou het moeten werken):
Als de kapitein een nieuwe schat vindt dan verschijnt het groene vinkje zolang je kan "innen & doorvaren". Zodra de teller afloopt (en je dus moet klikken op "innen & herstarten") verdwijnt het groene vinkje. Op die manier kunnen spelers die actief deelnemen aan de zoektocht makkelijk zien wanneer ze moeten innen. Tegelijkertijd kunnen spelers die niet willen deelnemen aan de zoektocht gewoon het schip laten staan op "innen & herstarten" en worden ze niet gestoord door het groene vinkje. :)
 

DeletedUser7269

Guest
Ok, dat verklaart een en ander. Maar deze manier zorgt er wel voor dat ik ten onrechte steeds denk dat mijn zoektocht nog loopt, terwijl hij al over de tijdslimiet heen is en hij dus nodig opnieuw moet worden opgestart.

Beter zou zijn geweest zoals ik eerder had gesuggereerd:

1. Wanneer de eerste zoektocht is voltooid, dan blijft de groene vink X minuten zichtbaar en verdwijnt daarna.

Als iemand niet wenst mee te doen dan heeft hij na X minuten definitief geen last meer van de vink, en als iemand wel meedoet en het vinkje een keer mist, dan loopt hij slechts 5 minuten mis.

2. Groene vink blijft altijd zichtbaar nadat de eerste tocht is voltooid.

Want wie eenmaal op weg is, doet blijkbaar actief mee met de tocht en wil dus op de hoogte gehouden worden.

Een andere mogelijkheid is dat het groene vinkje verdwijnt zodra je het kaartje een keer naar voren heb gehaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan