Zien voor welk gilde ik uitgenodigd ben

ojbojb

Actief lid
Ik kan nu niet zien voor welk gilde ik uitgenodigd ben als dat langer dan een week geleden is (tot een week staat het in de berichtengeschiedenis).

Voorstel: Achter de knop 'Globaal' komt een derde schildje met een scherm waarin de uitnodigingen voor gildes staan. Eventueel ook de gehele gilde-geschiedenis, dat maakt het nog beter.

Reden: Ik ga wel eens heen en weer vanuit mijn eigen gilde naar andere gildes. Ik wil daar graag binnen het spel een overzicht van hebben en een snelle link om toe te treden. Het is nu weliswaar niet heel moeilijk om naar een ander gilde te gaan als er een uitnodiging staat, maar voordat je overstapt is het lastig te achterhalen voor welke gilde je bent uitgenodigd (je moet de gehele geschiedenislijst door, vaak meer dan 20 pagina's). Uitnodigingen van meer dan een week oud kun je geheel niet meer zien als je lid bent van een gilde.

Realisatie:
1. extra schildje achter 'Globaal'. Daar is nog ruimte voor een schildje.
2. koppel hier het scherm dat je krijgt als je geen lid bent van een gilde en een uitnodiging krijgt. Nu dus ook te zien als je wel lid bent van een gilde.
3. toon in dit scherm mijn 'gildegeschiedenis'. En dan het liefst de gehele gildegeschiedenis, niet alleen tot een week oud.
4. voorzie de gildes (die nog bestaan) van een actieve link, zodat ik snel naar hun overzicht kan springen.
5. voeg hier ook de mogelijkheid toe om uit je huidige gilde te stappen.

Misbruik? Ik zou het niet kunnen bedenken.
 

DeletedUser1100

Guest
Allemaal pracht ideeën, maar ik denk dat je bij de gehele gilde geschiedenis zoveel informatie in één keer krijgt dat je alsnog 20 pagina's ver moet ookal is het van dezelfde dag.
 

ojbojb

Actief lid
Allemaal pracht ideeën, maar ik denk dat je bij de gehele gilde geschiedenis zoveel informatie in één keer krijgt dat je alsnog 20 pagina's ver moet ookal is het van dezelfde dag.

Ik bedoel de gildegeschiedenis van mijzelf, en wel voor welk gilde ik uitkom en door wie ik ben uitgenodigd. Als beginnende handelaar zie ik dat graag terug.
Ik bedoel (hier) niet welke goederen ik verhandeld heb op de markt. Dat zou ik graag in een nieuw scherm in het marktscherm zien, maar dat is hier niet aan de orde.
 

DeletedUser1100

Guest
Ik bedoel de gildegeschiedenis van mijzelf, en wel voor welk gilde ik uitkom en door wie ik ben uitgenodigd. Als beginnende handelaar zie ik dat graag terug.
Ik bedoel (hier) niet welke goederen ik verhandeld heb op de markt. Dat zou ik graag in een nieuw scherm in het marktscherm zien, maar dat is hier niet aan de orde.

Ah oké, dan begreep ik je verkeerd. excuses :)
 

DeletedUser5820

Guest
Goed idee! Ik wil weten voor welke gilde ik uitgenodigd ben. Naast gildeforum is nog net plaats voor één schildje of een ander teken.
 

DeletedUser5820

Guest
Vooral omdat ik vaak in andere gilden ga kijken terwijl ik er nooit in blijf, mijn 'thuis' gilde is: just4 fun.




;)
 

DeletedUser

Guest
Yep, zouhet ook handig vinden, om dezelfde reden.

Ik hop regelmatig naar een handelsgilde of onze twee zustergilden. Na zo'n tijdelijke overstap wordt de geschiedenis aangevuld met gebeurtenissen van het gilde dat je bezoekt. Na twee of drie overstapjes, kunnen ongebruikte uitnodingen (bijvoorbeeld de retourticket naar je thuisgilde) uit de geschiedenislijst vallen. Is me al eens overkomen en het zou technisch toch niet zo moeilijk moeten zijn om het op te lossen zoals ojbojb beschrijft.
 

DeletedUser

Guest
Goed idee om het beter te laten zien en nogal blijvend ipv nu.
 

ojbojb

Actief lid
ter aanvulling bedacht ik me dat het handig kan zijn dat als je een gilde verlaat je direct, automatisch een bericht krijgt met een uitnodiging tot terug keren naar het gilde.
Handig voor handelaren.
Overigens dus niet als je uit een gilde wordt verwijderd :)
 

DeletedUser4562

Guest
ik was laatst ook op zoek naar eeen lijst met openstaande uitnodigingen
de geschiedenis vind ik dan nog niet zo belangrijk

dus ik zeg indienen dat verzoek :cool:

jama2p
 
Bovenaan