Zeus vs dom van aken

DeletedUser12951

Guest
Ben in de mogelijkheid om zeus of de dom van aken te bouwen. Vraag me af wat het verschil is... Ik snap dat de dom groter is en dat hij munten opbrengd. Maar als ik de plaats zou hebben kan ik dan niet beter de dom kopen ipv Zeus... Heel graag jullie advies. Als dit al ergens besproken wordt aub de link hiervan. Alvast bedankt.
 
Als je moet kiezen Zeus, die is goedkoper, dus je kan het beste die eerst bouwen, naar 10 schoppen en daarna alsnog aken bouwen. Tenzij je natuurlijk nooit wilt vechten, dan zijn ze allebei overbodig
 

bonke35

Actief lid
wat miepie zegt :)
zeus is goedkoper duis die plaats je eerst
De dom die ga je ook plaatsen maar dat hoeft pas als je zeus een level bereikt waarbij de dom dan weer goedkoper word om te levelen
dus zo rond level 15 van de zeus kun je je dom gaan plaatsen :)
 

DeletedUser

Guest
Bij gebrek aan ruimte eerst Zeus is inderdaad ook goedkoper om te vullen.
Wil je er een beetje staan heb je zowel Zeus, Dom van Aken (DvA) als Castle del Monde (CdM) echt wel nodig op termijn.
 

DeletedUser12951

Guest
Wordt de aanvals en verdedigings bonus bij elkaar geteld? Dus als je de dom en zeus alle twee op 10% hebt staan, dan heb je dus eigenlijk 20%??? Of is er een verschil tussen beide bonussen??
 

DeletedUser12951

Guest
Dank jullie wel voor jullie reacties.. Zal er eens over nadenken. Mijn voorkeur heeft de Dom.. Zeker omdat ik nu de ruimte heb en hij naast de aanvals bonus ook nog munten produceerd. Denk dat dat op dit moment in het spel ook wel belangrijk is.... Ben het echter helemaal met jullie eens dat Zeus goedkoper is en minder plaats in neemt....
 

DeletedUser

Guest
Hier zijn miep en ik het met elkaar eens heel raar ineens ;)
San Marco is erg belangrijk maar alles op zijn tijd uiteraard.
 

DeletedUser5968

Guest
zeus is uit bronstijdperk 1e optie die je krijgt, dva en castel zijn van hogere tijdperken, dus duurder in aanschaf, en fp investering en levert ook meer op. dus het is in verhouding wel kloppend. voor munten hoef je dva niet te plaatsen. maar wil je bijv. ge tot lvl 3 vechtend doen, is zowel zeus als dom van aken nodig, en later castel del monte, terracotta, kraken, orangerie.
 

DeletedUser

Guest
Top, nogmaals bedankt voor jullie advies. Gaat dus Zeus worden (samen met San Marco voor de muntjes).

Goede keuze ook voor San Marco’s passieve bonus.

52E2BF3B-DF9A-474C-817A-BA75766A4539.jpeg

Edit de helft van de goederen die je daar ziet krijg je tot het Moderne Tijdperk waarin goederen productie complexer wordt en je met “ruwgoederen” gaat werken om complexere goederen te maken.
Dit gebouw is aan alle kanten tot Modern en erna bijzonder nuttig of eigenlijk cruciaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12951

Guest
Goede keuze ook voor San Marco’s passieve bonus.


Edit de helft van de goederen die je daar ziet krijg je tot het Moderne Tijdperk waarin goederen productie complexer wordt en je met “ruwgoederen” gaat werken om complexere goederen te maken.
Dit gebouw is aan alle kanten tot Modern en erna bijzonder nuttig of eigenlijk cruciaal.

Had ik al ontdekt, wil eigenlijk in progressief blijven hangen en alle GG tot 10 omhoog brengen. Daarnaast een flinke voorraad sparen en daarna door naar Modern...
 

Mr.Quib

Actief lid
dus zo rond level 15 van de zeus kun je je dom gaan plaatsen
Ik denk dat je over het hoofd ziet dat je na level 10 nog maar 1% bonus krijgt per 2 levels, DvA is dus al eerder voordelig.

Had ik al ontdekt, wil eigenlijk in progressief blijven hangen en alle GG tot 10 omhoog brengen.
Dit doe ik nu op Beta in LME, werkt perfect. Ik bouw nu ook veel minder GG dan 6 jaar geleden, veel zijn overbodig geworden door KA's en andere eventgebouwen.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je over het hoofd ziet dat je na level 10 nog maar 1% bonus krijgt per 2 levels, DvA is dus al eerder voordelig.

Heel belangrijk dit @Rene van de TD
Eerst alle drie, als je er eenmaal over beschikt, naar level 10.
Na level 10 is het wel de moeite maar pas erna.
 
Bovenaan