Welke Grootse Gebouwen zijn zinvol

Geachte leden,

Gezien de beperkte speelruimte wil ik aan advies welke Grootse Gebouwen het echt waard zijn om te bouwen en te investeren.
Ben actief in Gilde Expeditie en de Wereldkaart

Alvast veel dank voor jullie adviezen en tips.

Groetend
Grouster
 

Biervent

Actief lid
In jouw geval zou ik kiezen voor bijvoorbeeld Capitool of als je al kunt Habitat of innovation tower. Als je die levelt kun je heel wat woningen verwijderen.
Verder lijkt mij bijvoorbeeld een Alcatraz voor jou ook prettig. Levert veel tevredenheid naast de legertjes. Kun je ook van de culturele gebouwen en versieringen af. Ruimt lekker op en levert ook veel meer op.
Op deze pagina heb je een mooi overzicht.
 
Bedankt Biervent voor je antwoord/adviezen
Ga daar zeker iets mee doen.

Mijn vraag Is meer in zijn algemeenheid dan vanuit mijn situatie.
 

Biervent

Actief lid
Ik denk dat de Arc, Chateau Frontenac en Alcatraz de must haves zijn. Daarna ligt het ook een beetje aan je speelstijl. Ben je van de gevechtjes of onderhandelingen.
Bij gevechten zou je kunnen kiezen voor bijv. Zeus, Dom van Aken en Castel del Monte.
Bij onderhandelen heb je meer goederen nodig en dan zijn bijv. Basiliek van San Marco, Frauenkirche van Dresden of Royal Alberthall heel leuk.
Voor de rest heeft elk Groots Gebouw wel zo zijn voordelen. Net ook waar jij gebrek aan zou kunnen krijgen. Als je jouw huizen zou kunnen verwijderen moet je ook weer iets hebben om je munten productie op gang te houden. Die overigens Dom van Aken en Chateau Frontenac ook weer produceren..
 

mrrobg

Lid
Aanval gg´s samen met wat gebouwen waar goederen en fp uit komen.
Eig alles langzaam tegelijk opbouwen tot level 20 a 30
daarna aanvullen met andere leuke gg´s die zinvol zijn dus een extra
Mooie bonus geven .
Een arc naar level 80 krijgen ( 1.9 ) geeft je ook een flinke boost s6 !
 

DeletedUser13138

Guest
Ik kan je wel zeggen welke GG je absoluut NIET moet bouwen:
Hagia, Colosseum, Frauenkirche, Notre Dame en al die luxe GG zoals Zadenkluis, Virgo etc.
Een aanrader als je actief GE speelt is de Reliekentempel
 

Felair

Actief lid
Hagia is zeker wel de moeite waard, vooral omdat die Innovation Tower zo goed is en best wat smilies vraagt :)
 

Fdm1407

Actief lid
Capitool is de slechtste gg om inwoners van te genereren, Habitat is beter maar ik zou wachten tot je Inno kunt plaatsen en de tevredenheid die dan meer gevraagd wordt kun je oplossen met Alca (of desnoods Hagia)
 

Markus

Actief lid
Capitool is de slechtste gg om inwoners van te genereren, Habitat is beter maar ik zou wachten tot je Inno kunt plaatsen en de tevredenheid die dan meer gevraagd wordt kun je oplossen met Alca (of desnoods Hagia)

capitool is prima in een beginsituatie tot PMT ongeveer, daarna direct vervangen door inno want die is beter :p
 
Bovenaan