Wat is het uiteindelijke DOEL van het spel in zijn geheel? Dit terwijl je als speler het niet ens zelf weet!

DE H 2021

Nieuw lid
Het spel zelf is perfect, maar het uit-eindelijke doel is of lijkt on-eindig, iets waardoor je slechts kan concluderen dat het spel je bezig houd, maar nooit zal eindigen!
 
Dat is denk ik zo persoonlijk als je zelf wil. Je kan ook schaken voor de fun of juist serieus of puur omdat het je hersenen stimuleert.
Mijn persoonlijke doel is een mooie stad te hebben die uiteindelijk ook veel bijdraagt aan de doelen die ik daarmee heb. In mijn geval is dat onderhandelen, bijdragen aan het Gilde en gevechtsbonussen hebben om bepaalde levels van de Gilde-expeditie door te komen.
Maar alles bij elkaar doe je een spel vooral voor de ontspanning, om even wat anders te doen dan serieuze dingen. Daarom zijn de meeste spellen doelloos, maar wel leuk. En juist dat is een doel wat ik ook voor ogen heb. :)
 

mrrobg

Lid
Het doel is wat je er zelf leuk aan vind en wat je er van wil maken dus.
Voor de een is dat veel vechten
En een ander maakt een mooie stad van bloemen bijvoorbeeld
 

Didi 666

Actief lid
Doel wat mij al jaren bezig houdt is zoveel mogelijk WP verzamelen, is er niet gemakkelijker op geworden de laatste jaren, maar is nog steeds wel te doen. FOY mogen ook trouwens :p
 

jovayana

Actief lid
Na tien jaar spelen weet ik het wel, rangschikking en nr1 willen zijn leidt tot unfairplay , egoïsme , alphagedrag enz....
Gewoon voor het plezier spelen is het beste en wat zeker leuk is zijn de vriendschappen die je na al die tijd gemaakt hebt zowel in RL als gewoon hier online en dat zowel binnen gilde als buiten gilde.
 
Bovenaan