Waarschuwing: Laatste FP storten in GG

DeletedUser4306

Guest
Gegroet tijdperkloze medespelers,

Zoals een flink aantal van jullie vast al weten en meegemaakt hebben zijn er genoeg mensen (waaronder ook ik) die per ongeluk dat laatste FP'tje in een GG hebben gestort en daardoor iemands GG systeem in de war hebben gegooid.

Dit kan makkelijk voorkomen worden door een relatief kleine aanpassing in het systeem te brengen namelijk:
Een waarschuwing bij het storten van de laatste ForgePunt in een Groots Gebouw.

Om dit irritatiefactortje in te perken stel ik voor om een functie in te voeren vergelijkbaar aan de waarschuwing voor diamantengebruik. Bij het storten van FP's in een GG kan men een kleine pop-up verwachten met daarin: "U gaat het laatste forgepunt van dit groots gebouw storten. Weet u zeker dat u dit wil doen? En dan de optie nee/ja toevoegen.

Het is maar een kleine aanpassing en vergt relatief weinig werk, maar bespaart ons als spelers best veel irritatie/ergernis.

Voordelen:

-Verminderd veel voorkomende foutjes bij het storten van FP's
-Grootse Gebouwen blijven in sync gecollecteerd worden (vooral leuk voor diegene die maar een keer per dag/ aantal keer per week online kunnen komen)

Nadelen:

-relatief weinig werk voor de ontwikkelaars

Hopelijk heb ik hiermee voldoende informatie verschaft

FoE-tastische groeten,

tribgrep
 

DeletedUser10617

Guest
Vind ik idd een goed idee. Heb het ook al veel meegemaakt en voor de designers is dat idd niet veel werk.
 

DeletedUser4306

Guest
Vind ik idd een goed idee. Heb het ook al veel meegemaakt en voor de designers is dat idd niet veel werk.

Relatief weinig werk haha, voor ons is dat wel wat meer werk denk ik. Geen idee of jij een ontwikkelaar in het dagelijkse leven bent ;)
 

DeletedUser10486

Guest
Dit gaat niet helpen als een GG "per ongeluk" geleveld wordt als er 2 spelers tegelijk storten.
 

DeletedUser

Guest
Klinkt goed! :)
Hoeveel of weinig werk het zal zijn daar treed ik maar even niet in :D
Het zou zeker zeer welkom zijn!

EDIT ik vind wel dat de OP dan ook een idee zou moeten aandragen voor het geval er gebeurd wat Stefan III hierboven beschrijft.
Dat een ander het laatste puntje aan een GG toevoegd is ook niet altijd per ongeluk.

Dit gaat niet helpen als een GG "per ongeluk" geleveld wordt als er 2 spelers tegelijk storten.

Een idee zou kunnen zijn dat uitsluitend de eigenaar van een GG het laatste punt zou mogen storten.
Dit geeft natuurlijk weer wel problemen of in ieder geval gedoe bij Gilde FP lijntjes waarin er om levelen en doorstorten wordt verzocht maar het lijkt me het meest helder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4306

Guest
Dit gaat niet helpen als een GG "per ongeluk" geleveld wordt als er 2 spelers tegelijk storten.

Ik zie niet echt het probleem hier? Zou je het wat beter uit kunnen leggen want zoals ik het nu zie:
De kans dat 2 mensen exact gelijkertijd de laatste FPs storten is sws al heel klein.
Buiten dat krijgen beide spelers toch ook een waarschuwing?

Verder op de huidige manier van doen is dit sws een probleem. Met mijn idee zal het al een stuk makkelijker en aangenamer worden.
 

DeletedUser

Guest

Ik zie niet echt het probleem hier? Zou je het wat beter uit kunnen leggen want zoals ik het nu zie:
De kans dat 2 mensen exact gelijkertijd de laatste FPs storten is sws al heel klein.
Buiten dat krijgen beide spelers toch ook een waarschuwing?

Verder op de huidige manier van doen is dit sws een probleem. Met mijn idee zal het al een stuk makkelijker en aangenamer worden.

Het is mij toch al een aantal keer gebeurd dat ik in een "battle" zat met een medespeler voor een bepaalde positie en dat het erom spand wie als eerste genoeg stort om die positie te claimen: rekenen en zo snel mogelijk storten tegelijk en ook dat laatste puntje in de gaten houden blijft een lastige combinatie met name ook omdat de situatie steeds wijzigd als iemand anders ook aan het storten is op het zelfde moment.
Hier gebeuren de oopsy's maar al te makkelijk.
Je wilt de host tenslotte het storten van het laatste puntje niet ontnemen: als het goed is.
Dan zijn er nog de oproepen in een Gilde dat er nog posities met winst te halen zijn in een GG.
Op dit soort berichten reageren toch vaak meerdere aanwezigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10617

Guest
Relatief weinig werk haha, voor ons is dat wel wat meer werk denk ik. Geen idee of jij een ontwikkelaar in het dagelijkse leven bent ;)

Ik ben geen ontwikkelaar maar een vriend van mij wel en het is kinderspel en zo gebeurt :)
 

DeletedUser10111

Guest
Niet echt, je hebt 1 browser per speler, maar ongeveer 80 spelers in een buurt die zomaar kunnen besluiten FPs te storten in dezelfde GG op hetzelfde moment.Om het waterdicht te krijgen is elke speler los afhandelen niet genoeg, je moet coordineren over 80 spelers.
 

DeletedUser10486

Guest
Als er 2 aan het vechten zijn voor de eerste plaats in een GG, dan gaan ze echt geen rekening houden met dat laatste FP'tje. Ik zou ook geen tientallen FP's willen mislopen alleen maar om de eigenaar het laatste FP'tje te gunnen.
 

DeletedUser

Guest
Als er 2 aan het vechten zijn voor de eerste plaats in een GG, dan gaan ze echt geen rekening houden met dat laatste FP'tje. Ik zou ook geen tientallen FP's willen mislopen alleen maar om de eigenaar het laatste FP'tje te gunnen.
dat is inderdaad wel de realiteit.
 
Tja, kwestie van goeie afspraken maken met je donateurs, dan loopt dat "per ongeluk" levelen wel los. Trouwens, tenzij je het hebt over een alca of een hoge fp GG ben je als gg bezitter meestal toch beter af met die extra berg fp in je gg dan je zou zijn met de mogelijkheid dubbel te innen. Maar dat ligt natuurlijk aan het level van de GG in kwestie en aan hoeveel fp je cadeau krijgt ;)
 

DeletedUser6877

Guest
Er zijn maar twee categorieën waarbij dit vervelend is, de GB die fp produceren en uiteraard in het begin de Alcatraz. Valt nog wel mee dus, of je nou die paar munten of voorraden meer krijgt, is alleen in het hele gebin interessant. Als je zelf reclame gaat maken en twee spelers doneren dan is het ook nog een keer eigen schuld, dikke GB bult. Kwestie van opletten dus, vind ik niet echt de moeite om hiervoor een waarschuwing te geven.
 
Bovenaan