Vuurtorens

DeletedUser10394

Guest
Mooi hoor die nieuwe vuurtorens (en upgrades), ik ben er blij mee. Had ook een idee: een (bijv. 3x3) gebouw waar je (9) kleine vuurtorens in kunt stoppen om te bouwen, zo bespaar je ruimte en heb je niet heel je stad vol met die torens.
 

Felair

Actief lid
3x3 is toch 9 of mis ik iets? :confused:
Voordeel is nu dat je flexibel plekken op kunt vullen waar niets anders past.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik zie het besparen van de ruimte ook niet in deze. Sterker nog; het wordt nog moeilijker met het indelen van je stad.
 

bonke35

Actief lid
die wachtvuren en overwinningstorens zijn juist handig om de kleine gaatjes die je bij het verbouwen krijgt weer op te vullen zodat geen plekje onbenut blijft
dat heb ik liever dan een 3x3 gebouwtje
 

DeletedUser

Guest
Dwaas idee die dingen moeten verboden worden

Dit soort reacties zouden juist verboden moeten worden. Dit voegt niets toe aan het idee. Je zegt niet waarom je er tegen bent en je geeft ook geen suggesties. :rolleyes:


Mooi hoor die nieuwe vuurtorens (en upgrades), ik ben er blij mee. Had ook een idee: een (bijv. 3x3) gebouw waar je (9) kleine vuurtorens in kunt stoppen om te bouwen, zo bespaar je ruimte en heb je niet heel je stad vol met die torens.

Ik ben op zich niet tegen dit idee alleen vind ik de uitwerking niet zo handig. Het zou in mijn ogen veel handiger zijn dat het gebouw waar je meerdere wachtvuren in kan zetten dezelfde afmetingen heeft als de gewone wachtvuren maar dat je niveaus moet vrijspelen net zoals grootse gebouwen. Hoe hoger het niveau, hoe meer wachtvuren je neer kan zetten in dat gebouw. Je zou dan door middel van evenementen, dagelijkse missies en/of gilde expedities een soort updatefragmenten kunnen verzamelen en als je er dan genoeg van hebt dan zou je naar het volgende niveau kunnen gaan.

Dit zou dan eventueel ook kunnen doorgetrokken worden naar de altaren en wensputten.

Het enige wat ik dan vrees, is dat er zo een stuk puzzelen en bepalen wat je in je stad gaat zetten, verloren gaat. Dus dan zou ik dit maar zeer beperkt doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10394

Guest
Eigenlijk bedoelde ik dus ook wat MrMM schreef, alleen was mijn uitleg niet helemaal goed. Het is natuurlijk je eigen keus wat je doet met je gebouwen... Er zijn ook GGs met dezelfde functie als wachttorens. Maar ik krijg zo veel van die dingen dat ik mijn GG niet eens nodig heb. Anyway, het was maar een idee.
 

bonke35

Actief lid
ik heb er zelfs mijn deal castle voor weggedaan :)
die is 7x7 dus 49 vakjes waar ik een wachtvuur op kan zetten maal 4 is een sterkte van 196 verdediging
dat maakte mijn deal castle totaal overbodig want tegen de tijd dat ik een level heb bereikt dat ie 196 verdediging geeft ben ik 100 jaar verder en duizenden fp's kwijt :)
en die meds die je mist krijg je wel terug met de kadootjes die om je stadje liggen :)
 
Ehh, DC weggedaan voor wachtvuurtjes? Werelds hahahaha. Maar als je graag een goeie defence hebt zou ik dat niet adviseren. Het is vaak juist de aanvalsbonus van je verdedigende leger die het verschil maakt.
 

bonke35

Actief lid
euhm een dc op level 80 geeft maar 60 verdediging, zet je op die plek wachtvuurtjes dan zijn dat er opeens 196 :) dan is de keus snel gemaakt :)
 

Felair

Actief lid
euhm een dc op level 80 geeft maar 60 verdediging, zet je op die plek wachtvuurtjes dan zijn dat er opeens 196 :) dan is de keus snel gemaakt :)

Wat je dus vergeet is dat het niet alleen verdediging is maar verdediging PLUS aanval op je verdedigende eenheden. Of je onderschat de effectiviteit hiervan, dat kan ook natuurlijk.
 

bonke35

Actief lid
volgens mij benadeel je dan een beetje je eigen gilde want het geeft kracht aan de ondersteuningspool van je gilde
dit zou dan alleen voordeel geven aan gvg en niet aan de ge en aanvallen van je buren :)
net ff een beetje langs mijn buren geweest maar een boel hebben er geen een, een enkeling heeft er een die hoog staat en bij de rest staat de dc op een laag pitje
 
GG's geven felle weerstand, dat is dus aanval+verdedigingsbonus voor je verdedigende leger. Bovendien neemt de kracht van arctische orangerie ook toe met meer aanvalsbonus op die eenheden. Daarmee deelt je verdedigende leger gewoon hardere klappen uit. Daarnaast levert het ook een bijdrage aan de ondersteuningspool van je gilde maar dat staat dus verder los van je stadsverdediging.
 

DeletedUser10394

Guest
Nu gaat het over de nut en waarde van een GG, dat is wel waardevol maar idd kost het veel punten om deze te verbeteren. Mijn idee was juist, waarom niet een 3 x 3 vuurtoren bouwen waar je de overige vuurtorens IN stopt. Geen 169 torens, maar 1 gebouwtje met de waarde van meerdere torens cq vlammen. Meer ruimte uiteindelijk dus.
 

Felair

Actief lid
Nu gaat het over de nut en waarde van een GG, dat is wel waardevol maar idd kost het veel punten om deze te verbeteren. Mijn idee was juist, waarom niet een 3 x 3 vuurtoren bouwen waar je de overige vuurtorens IN stopt. Geen 169 torens, maar 1 gebouwtje met de waarde van meerdere torens cq vlammen. Meer ruimte uiteindelijk dus.


Ik zou zeggen lees dit dan eens even voordat je een nieuw voorstel maakt.
Want het idee wat je plaatste is niet bepaald concreet, dat je dit ermee bedoelde kunnen wij niet weten en dan nog geen 169 maar hoeveel wel? Werk het eerst even uit of zo :p
 

DeletedUser9480

Guest
Je geeft dus aan dat je een vuurtoren van 3x3 wilt hebben waar je 9 kleinere vuurtorens in kunt stoppen...kun je dan uitleggen hoe dat dan ruimtebesparend werkt.
Volgens mij zijn 9 individuele torens van 1x1 makkelijker tussen alles in te plaatsen dan dat je ze propt in een gebouw van 3x3...
 
Bovenaan