Vrienden buren

Hoi Ben nieuw hier en heb nog nooit dit soort spellen gespeeld. (68 jr) Vind het wel grappig maa r wil er niets voor betalen zoals diamanten kopen of rollen. Ik doe maar wat en lijkt wel grappig hoe het zich ontwikkeld. af en toe help ik mensen en zie dat er ook mensen mij hebben geholpen. Begrijp niet hoe dat kan. Maar hoe kan ik vrienden maken en of buren, zodat ik daar mee kan communiceren of de voortgang van mijn spel. Verder heb ik geen idee hoe de gevechten in gebied veroveren werken, welke invloed kan ik uitoefenen om het gevecht te winnen. snap er niets van. enfin ik hoor wel. mvg
Peter
 
Onderin je scherm zie je drie knopjes. Als je op die knopjes drukt, kun je je buren, vrienden en gildeleden bekijken.
- De knop met de 3 huisjes zijn je buren. Buren worden automatisch uitgezocht. Dit zijn spelers die in hetzelfde tijdperk als jij zitten. Elke 2 weken krijg je nieuwe buren. Die buren kun je helpen door op het 'helpen' knopje te drukken. Later in het spel kun je ze ook aanvallen en plunderen
- De knop met het schild zijn je gildeleden. Je kunt lid worden van een gilde nadat je de technologie 'smidse' hebt vrijgespeeld. Gildeleden kunnen je verder helpen in het spel, vaak door middel van fp-treintjes of handelsdraadjes. Handelen tussen gildeleden kost geen fp's en is dus gratis. Ook deze kun je helpen door op het 'helpen' knopje te drukken.
- Het knopje met de poppetjes zijn je vrienden. Je kunt vrienden maken door op het 'zoek vrienden' knopje te drukken, maar ook door bij de spelerslijst op het plaatje van een speler te klikken en vervolgens op 'vriend toevoegen' te drukken. Ook kunnen andere mensen je vriendenverzoeken versturen. Dit kun je zien aan het '1' symbooltje bij het knopje met de poppetjes. Om vrienden te worden druk je vervolgens op 'accepteren'. Als je geen vrienden wilt worden met die persoon ga je naar je stadhuis-> nieuws-> geschiedenis en zoek je tot je de vriendenverzoek hebt gevonden. Vervolgens druk je op 'nee'. Ook je vrienden kun je helpen door op het 'helpen' knopje te drukken. Je kunt bij vrienden ook de taveernes bezoeken. Dit doe je door op het knopje met de stoel te drukken. Je kunt een taveerne maar een keer per 24 uur bezoeken.
 
Hoi Peter,
en heb je intussen al wat kennis over het spel verworven?
Dank voor je vraag, begin is er. heb al een beetje stad en zit in de ijzertijd. maar het is een gepuzzel om de juiste producten te vinden, en dan al die opdrachten en gilde zaken. Dat is nog een dingetje. Ook al die aparte gebouwen en hoe je ze moet verzamelen. Zoals bv de orakel van Delphi en verzamelen van fragmenten, Daar moet ik nog achter zien te komen. Maar ik merk wel je moet geduld hebben.
 

PartyPoison

Actief lid
welkom bij FoE :)
veel plezier, als je vragen hebt mag je me altijd berichten.
en ja, FoE is vooral veel geduld hebben haha
 
welkom bij FoE :)
veel plezier, als je vragen hebt mag je me altijd berichten.
en ja, FoE is vooral veel geduld hebben haha
Dank je. Dan maar gelijk een eerste vraag, ik zie in mijn inventaris dat ik fragmenten heb voor erestandbeeldelectiekit, kennisaltaar en wensputkripkit. Geen idee wat het inhoud allemaal,, maar hoe kom ik aan die fragmenten? als ik steden van anderen zie, dan staat het soms vol met wegspuiten en kennisaltaren. allemaal uit de ijzertijd (waar ik nu ook. inzit) maar zij zijn er dan allang uit.
 

nietje52

Actief lid
"Wegspuiten" (damn you autocorrect) of wensputten hebben geen tijdperk, die gaan automatisch mee omhoog.
Als iemand die niet meer in de ijzertijd zit maar wel een kennisaltaar heeft uit de ijzertijd dan heeft hij of zij die destijds verkregen en nooit verhoogd.
Je kunt namelijk alle gebouwen behalve Grootse en gebouwen die je in de normale winkel koopt upgraden.
Fragmenten van het erestandbeeld verkrijg je door te strijden in de Gildestrijdperken en aan het eind daarvan krijg je er ook nog voor de positie die je gilde heeft bereikt.
De andere fragmenten heb je waarschijnlijk verdient door het afmaken van de dagopdracht.
Als je genoeg fragmenten hebt verzameld kun je het item monteren en eventueel plaatsen.
 
Bovenaan