voorstel voor event en nieuwe GG's

DeletedUser

Guest
er blijft niet veel over he,... al zie ik nergens iets staan over het aantal blauwdrukken verhogen voor je de eerste GG hebt geplaatst. en/of meer kans op nieuwe bd tijdens het ruilen. of meer bd via de zeekapitein tot je eerste GG
zou dit voorstel kunnen voldoen?

Die zeekapitein komt pas in arctisch deel 2. Dan nog geen GG hebben staan bereik je alleen door ze niet neer te zetten.

De kans op BD's vergroot je zelf door een groot gilde en een grote vriendenlijst. Dubbele BD's horen bij het spel. Ideeën om hier iets aan te veranderen zijn op voorhand kansloos.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/blauwdrukken-ggs.15310/#post-198354
 

DeletedUser10433

Guest
het verhaal ligt toch een beetje voor de hand dacht ik. De franse koning philips de schone vreesde deze steeds machtiger wordende orde der tempeliers, onder politieke druk werden ze door paus clemens ontbonden. vele lager gerankte ex tempeliers kwamen in de piraterij terrecht.

ik vind het wel erg jammer dat nieuwe GG niet voorstelbaar zijn. het hele event was eigenlijk om deze 2 gebouwen te doen.
ook vechten op zee in een mini game leek me een leuke afwisseling. de functie voor het verhogen van de kans op het vinden van blauwdrukken vond ik anders wel een goeie, je weet zelf ook wel hoe frustrerend het kan zijn dat je vaak erg veel moeite moet doen om blauwdrukken te scoren, maar dat je na het te vaak noodzakelijke "ruilen"ook te vaak toch geen nieuwe blauwdruk hebt. voor mij was het ook een beetje de bedoeling om aan een gepast portret voor mn personage te verkrijgen
Het hoeven niet perse grootse gebouwen zijn, bro. Je kan ook nieuwe gebouwen
voorstellen die je niet kan vrij spelen via de techniekenboom. Heb met het vorige
event al veel van dat soort gebouwen zien langs komen. Anders wat provincies
op de kaart waarin dit verhaal naar voren komt. Zoals met die barbaren in de
bergen.
Je kan ook voorstellen in plaats van een event, een nieuwe event missie. Om bij
je oorspronkelijke idee met die kaart te blijven. Want dat idee lijkt sterk op
schattenjacht en dat minispel bestaat al, bro. Bv. haal de schatkist van 1h, of
verkrijg zoveel schatkisten. Bro, bedoel je met zeekapitein de schattenzoektocht?
 

DeletedUser10553

Guest
wel een SG dan, die je al vroeg in het spel kan bemachtigen, en je helpt met vinden van blauwdrukken.
het regenwoud project doet dat ook. maar daar heb ik tot in VmE nog geen blauwdruk van gezien. mss kunnen ze die wat vroeger in het spel, of via een volgend event, vindbaar maken.
ik bedoelde een event zoals de stuart missies, met opdrachten.maar dan met een tempelier thema.
Telkens je een opdracht hebt gedaan, kan je uw zeekapitien weer uit sturen.
Op een kaart zoals een slagveld, waar je door de mist naar eilanden zoekt, vind je een eiland vind je meteen ook ,met wat geluk, een schatkist, waar tot 3 items in kunnen zitten. ik bedoel daarmee de zeekapitein van de schattenzoektocht, die je met teelt vrij kan spelen, in een piratenkleedje, met een kaart waarop je zelf uw kapitein naar een sector stuurt. als dan het event afgelopen is, word die weer zoals die nu is.
als er uit zo een event een SG kan voortkomen, dat het voor beginnende spelers iets gemakkelijker maakt om blauwdrukken te vinden en een eerste GG te bouwen.dat is eigenlijk mn bedoeling. een nieuw altaar zou zoiets kunnen doen, maar aangezien de meeste SG enkel via een event in het spel komen, is het event dat ik voorstel eigenlijk maar bijzaak, een altaar dat je kans op blauwdrukken verhoogd zou mooi zijn, maar volgens sl8yer heeft het geen zin om eraan te beginnen.
je hebt in het begin van het spel nog niet voldoende buren, niet alle gilden tellen 80 leden. bovendien vind ik dat het Bd ratio sowieso omhoog moet. ongeacht mijn voorstel.
 

Mr.Quib

Actief lid
Die zeekapitein komt pas in arctisch deel 2.
Hij bedoelt denk ik die van de schattenzoektocht...

een altaar dat je kans op blauwdrukken verhoogd zou mooi zijn
En die bestaat al: het Altaar van inspiratie. Misschien een idee om eerst wat beter het spel te leren kennen voordat je hier iets voorstelt dat al in het spel zit?

Wat betreft BD is al aangegeven wat je kunt doen als beginnende speler: zorgen dat je in een redelijk groot gilde komt en zo snel mogelijk je vriendenlijst vullen. Doneren in de GG van een ander helpt ook, met als voordeel dat je dan weet welke BD je krijgt.

je hebt in het begin van het spel nog niet voldoende buren, niet alle gilden tellen 80 leden. bovendien vind ik dat het Bd ratio sowieso omhoog moet. ongeacht mijn voorstel.
Je hebt altijd rond de 80 buren, of je nou net begint met dit spel of niet. Het aantal vrienden heb je zelf in de hand hoe snel dat groeit. Volgens mij gaat het jou vooral om het laatste punt, dat van de BD ratio en daar zijn al heel veel ideeën over ingediend (en afgekeurd):
 

DeletedUser

Guest
wel een SG dan, die je al vroeg in het spel kan bemachtigen, en je helpt met vinden van blauwdrukken.
het regenwoud project doet dat ook. maar daar heb ik tot in VmE nog geen blauwdruk van gezien. mss kunnen ze die wat vroeger in het spel, of via een volgend event, vindbaar maken.
ik bedoelde een event zoals de stuart missies, met opdrachten.maar dan met een tempelier thema.
Telkens je een opdracht hebt gedaan, kan je uw zeekapitien weer uit sturen.
Op een kaart zoals een slagveld, waar je door de mist naar eilanden zoekt, vind je een eiland vind je meteen ook ,met wat geluk, een schatkist, waar tot 3 items in kunnen zitten. ik bedoel daarmee de zeekapitein van de schattenzoektocht, die je met teelt vrij kan spelen, in een piratenkleedje, met een kaart waarop je zelf uw kapitein naar een sector stuurt. als dan het event afgelopen is, word die weer zoals die nu is.
als er uit zo een event een SG kan voortkomen, dat het voor beginnende spelers iets gemakkelijker maakt om blauwdrukken te vinden en een eerste GG te bouwen.dat is eigenlijk mn bedoeling. een nieuw altaar zou zoiets kunnen doen, maar aangezien de meeste SG enkel via een event in het spel komen, is het event dat ik voorstel eigenlijk maar bijzaak, een altaar dat je kans op blauwdrukken verhoogd zou mooi zijn, maar volgens sl8yer heeft het geen zin om eraan te beginnen.
je hebt in het begin van het spel nog niet voldoende buren, niet alle gilden tellen 80 leden. bovendien vind ik dat het Bd ratio sowieso omhoog moet. ongeacht mijn voorstel.

Snap jij het nu echt niet? Een verhaallijn is een eenmalig iets. Een verhaaltje met opdrachten en een speciale prijs aan het eind. Daar gaan ze toch niet een heel nieuw spelonderdeel met een kaperkapitein voor ontwikkelen, of een bestaand onderdeel tot in het extreme aanpassen, om alles na een week weer af te kunnen schaffen, of terug te draaien.

Een altaar dat blauwdrukken levert is er al.

Als je verder in het spel komt en langer dan twee weken speelt krijg je wel voldoende buren. Niet alle gilden tellen 80 leden, dus moet je er eentje zoeken die er wel tegen de 80 heeft. Verder heb je ook nog een vriendenlijst waar je aan kan werken. Als je dat goed doet heb je ook nog eens meer dan 100 vrioenden.

Dat jij vindt dat de BD ratio omhoog moet kan. Dat zal iedereen die nog geen GG heeft staan met je eens zijn, maar Inno denkt daar vast anders over. Dit is een spel. Er moet dus ook een spelelement in zitten. Als alles je maar aan komt waaien is de lol er al snel af. Er zijn zat dingen die je kan doen om de kans op BD's te vergroten. Doe je dat niet, dan moet je ook niet klagen dat je zo weinig BD's krijgt.

Verder is het ook wel handig dat als je met een idee komt, je eerst wat onderzoek doet, zodat je weet waar je over praat.
 

DeletedUser10553

Guest
als jullie iedereen zo afblaffen, zal er op den duur niet veel volk meer geneigd zijn dat te doen. zet het maar bij afgekeurd wat mij betreft.
ok als iets al bestaat, ok als iets niet uitvoerbaar is, maar de wijze waarop dit duidelijk gemaakt word en de "klantvriendelijkheid" hier, laat veel te wensen over. salut
 

Mr.Quib

Actief lid
Als je dit al afblaffen noemt. Wat denk je ervan dat wij voor de 1000e keer een idee moeten lezen omdat iemand niet de moeite neemt om even de richtlijnen door te nemen of te checken of het al is ingediend? Zelfs niet als daar naar wordt gevraagd?

zal het nog bekijken, ik wou gewoon mn ei kwijt,
 

DeletedUser10553

Guest
net daarom, jullie kennen die lijst van binnen en van buiten. enthousiaste (nieuwe)spelers daarom niet noodzakelijk. het is ook wel veel om te weten.
ik geef toe dat ik me eerst beter had moeten inlichten, maar op dat moment van dat citaat moest ik vertrekken. de richtlijnen heb ik daarna wel gelezen. uit enthousiasme keek ik er eerst naast, had idd beter research gedaan eerst.

moesten die richtlijnen nu het eerste zijn dat je te zien krijgt als je op "ideeen en suggesties" klikt, ipv een appart linkje erboven
zou jullie "werk:rolleyes:" veel eenvoudiger zijn. laat maar hangen, tzal wel groeien.
einde discussie wat mij betreft.
 

Mr.Quib

Actief lid
jullie kennen die lijst van binnen en van buiten
Nee, wij gebruiken de zoekfunctie.;)

moesten die richtlijnen nu het eerste zijn dat je te zien krijgt als je op "ideeen en suggesties" klikt, ipv een appart linkje erboven
Bij vrijwel elk forum staan bovenaan zogenaamde 'stickies' (vastgepinde berichten, herkenbaar aan de rode punaise), berichten die op een vaste plaatst bovenaan blijven staan, zodat iedereen ziet dat het belangrijk is. Die staan daar met een reden, namelijk dat je eerst leest wat de bedoeling is voordat je berichten plaatst. Ze kunnen hier op het forum aanpassingen maken tot ze een ons wegen, als mensen het niet lezen verandert er niks.
 

DeletedUser

Guest
als jullie iedereen zo afblaffen, zal er op den duur niet veel volk meer geneigd zijn dat te doen. zet het maar bij afgekeurd wat mij betreft.
ok als iets al bestaat, ok als iets niet uitvoerbaar is, maar de wijze waarop dit duidelijk gemaakt word en de "klantvriendelijkheid" hier, laat veel te wensen over. salut

Ik geloof niet dat het afblaffen is als je iemand herhaaldelijk op hetzelfde moet wijzen. Jij loopt de bakker in, bestelt een kilo snijbonen en denkt, dat als je maar vol blijft houden dat je snijbonnen wil, je ook snijbonen krijgt. En die bakker maar wanhopig wijzen naar zijn voordeur waar "Bakker" op staat.
 

DeletedUser

Guest
Je geeft zelf aan dat het einde discussie is, en hebt een nieuw topic aangemaakt i.v.m. een eventueel nieuw evenement. Daarom zal ik dit topic morgen archiveren.
 
Bovenaan