voorstel voor event en nieuwe GG's

DeletedUser10553

Guest
rond de tempeliers bestaan vele controversen en mythen, ook staat er veel over genoteerd in onze geschiedenis. het lijkt me een leuk thema voor een event, waar ook enkele nieuwe GG uit voort komen.
er is ook een verband tussen de tempeliers en piraten, dus dan kan zolang dit event loopt de zeekapitein piraat worden. ook krijgt hij een kaart waarop je hem moet sturen. hoe verder hij moet gaan, hoe langer hij wegblijft. Op die kaart moet je dan eilanden vinden (elke buurt andere kaart) en op die eilanden vind je dan beloningen, zoals diamanten en blauwdrukken voor 2 nieuwe gg. nl rosslyn chappel in schotland, en de heilige tempel in israel.
Ook kan onze kaper kapitein dan de oost indische companie tegenkomen en ontstaat er een gevecht op zee

welke functie dat deze GG moeten krijgen laat ik graag aan de spelontwikkelaars over. maar een GG die diamanten produceert, en/of de kans verhoogd op het vinden van blauwdrukken tijdens m/o ronden, lijkt me wel wat
 

DeletedUser10553

Guest
als diamanten via GG beperkt blijven, kan dat ook als stimulans werken om er te kopen he
 

DeletedUser10553

Guest
tuurlijk hoeft ook niet, als zo een gg per level 3 diamanten per week geeft is dat mooi mee genomen. oplevel 10 zou dat dan 30 diamanten per week zijn. een beetje zoals de overwinningstoren.
om verder te gaan over het event zelf.

dus die kaart van de kapitein als bijkomende mini game. en ook opdrachten zoals in elke event.deze worden door een tempelier verteld en gaan meer over de kruistochten. telkens je een opdracht gedaan hebt kan je uw kapitein sturen, mits die terug is. zijn opdracht is eilanden vinden waarop telkens schatkisten te openen zijn met blauwdrukken, portretten, en/of diamanten, eenheden. ook schurkenschuilplaatsen en wachtvuren e.d. kunnen uit zo een schatkist komen.
er moeten dan uiteraard ook weer portretten te winnen zijn, van tempeliers uiteraad en mss ook van de paus die hen ontbonden heeft.
de bedoeling is de gehele kaart te ontdekken voor het event afloopt. op eerder verkende eilanden kunnen ook nog schatkisten boven het zand komen te liggen.

optioneel;
als je de oost indische companie tegenkomt, moet je een zeeslag doen. je kapitien heeft dan de militaire bonussen uit je reeds gebouwde GG.
als je die slag verliest ben je de buit kwijt. als je wint krijg je er bovenop.

toegevoegde waarde hiervan vind ik vooral dat het een leuke event kan zijn en natuurlijk ook de mogelijkheid om erg mooie GG te ontwikkelen voor het spel.
rosslyn chappel maar dan zonder de steigers zoals nu. lvl1- lvl 10; 3 tot 30 diamanten/week
en de heilige tempel in israel. verhoogt de kans op vinden van blauwdrukken met 3% per level
 

DeletedUser10553

Guest
zonder steigers bedoel ik niet van in het spel, maar in real life staat rosslyn chappel al jaren in de steigers.

als een gg die diamanten produceert een no go is voor inno, dan mag er ook iets anders op verzonnen worden voor Rosslyn chappel.
voor de portetten zocht ik op dat de paus in 1307 paus clemens was, welke vooral door het gezanik van philips de schone de tempeliers ontbond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Met zulke karige bonussen gaat niemand die GG's ooit bouwen. Voor 30 diamanten heb je niet eens 1 FP.
300 diamanten per dag op level 10 zou beter klinken, en op level 86 een 1000-tal :)
 

DeletedUser10553

Guest
dat zal inno nooit doen vrees ik. dan moeten ze zelf maar een andere functie verzinnen. het is ook nog maar een idee dat verder uitgewerkt mag worden

zeus cdm en dva geeft toch ook maar 3% bonus per level. toch zie je ze in bijna elke stad.
als je dan de tempel van israel op 33 % hebt op lvl 11. ga je toch aanzienlijk meer blauwdrukken tegenkomen.

een leuke militaire bonus voor rosslyn chappel is ook altijd een goed alternatief voor de diamanten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Een nieuwe GG staat op de niet voor te stellen ideeën. Dat deel van je idee zal dus sowieso afgekeurd worden.

Je event idee is (nog) niet echt een gestructureerd verhaal. Probeer dit duidelijk op papier (of de computer) te krijgen zodat ook duidelijk is wat je precies wel/niet wilt bereiken hiermee.
 

DeletedUser10433

Guest
Het idee voor het event lijkt op Grepolis' events en heeft wat weg van
gilde expedities, bro. Een event waarin je een event kaart kan verkennen
en veroveren klinkt great. Met een ander soort slagveld, zoals bij die
gilde expedities. Waarin je een soort jungle hebt.
Diamanten uit gebouwen is te makkelijk om aan diamanten te komen, bro
Anders maken ze geen doekoe en zonder doekoe stoppen ze het spel.
 

DeletedUser10553

Guest
het verhaal ligt toch een beetje voor de hand dacht ik. De franse koning philips de schone vreesde deze steeds machtiger wordende orde der tempeliers, onder politieke druk werden ze door paus clemens ontbonden. vele lager gerankte ex tempeliers kwamen in de piraterij terrecht.

ik vind het wel erg jammer dat nieuwe GG niet voorstelbaar zijn. het hele event was eigenlijk om deze 2 gebouwen te doen.
ook vechten op zee in een mini game leek me een leuke afwisseling. de functie voor het verhogen van de kans op het vinden van blauwdrukken vond ik anders wel een goeie, je weet zelf ook wel hoe frustrerend het kan zijn dat je vaak erg veel moeite moet doen om blauwdrukken te scoren, maar dat je na het te vaak noodzakelijke "ruilen"ook te vaak toch geen nieuwe blauwdruk hebt. voor mij was het ook een beetje de bedoeling om aan een gepast portret voor mn personage te verkrijgen
 

DeletedUser10553

Guest
het gemakkelijker verzamelen van blauwdrukken, tot je uw eerste gg hebt gebouwd, was eigenlijk al een suggestie op zich.
zodat blauwdrukken DUBBEL of TRIPPEL krijgen en RUILEN pas kan gebeuren, nadat je uw eerste GG hebt geplaatst.en dat zodra je alle blauwdrukkenvan je eerste GG verzameld hebt, je pas weer Bd kan vinden zodra deze in de steigers is. maar ik dacht dat een nieuwe GG met een functie dat je sneller de juiste blauwdrukken helpt vinden, aantrekkelijker zou zijn geweest voor goedkeuring.
het waren enkele ideeen die ik in dit voorstel wou verwerken.
ik heb nog vele ideeen hoor. zoals realtime dag en nacht, seizoenen, regen en sneeuwstormen aan of uit te zetten op instellingen bij de stads animaties. dat bij avondschemer lichtjes aan gaan in je stad, maar dat doe ik later nog wel eens.
 

DeletedUser

Guest
ook vechten op zee in een mini game leek me een leuke afwisseling.

Welke zee? Ik zie geen zee.Moet dat dan allemaal toegevoegd worden voor een evenement en wanneer moet dat evenement dan gehouden worden? Wat moet het jaarlijks terugkerend maken?

Op zijn hoogst zie ik hier een verhaallijn, zonder zee, kaart en gevechten op zee.

de functie voor het verhogen van de kans op het vinden van blauwdrukken vond ik anders wel een goeie, je weet zelf ook wel hoe frustrerend het kan zijn dat je vaak erg veel moeite moet doen om blauwdrukken te scoren, maar dat je na het te vaak noodzakelijke "ruilen"ook te vaak toch geen nieuwe blauwdruk hebt.

Is een goeie. Dat ios vast de reden dat zo'n GG al bestaat.

voor mij was het ook een beetje de bedoeling om aan een gepast portret voor mn personage te verkrijgen

Prima reden. Voor jou een gepast portret en voor miljoenen spelers iets waar ze niet op zitten te wachten. Ik kan niet wachten op iemand die graag een portret van Bobbi Eden wil. Dat gaat me het evenement wel worden.

ik heb nog vele ideeen hoor. zoals realtime dag en nacht, seizoenen, regen en sneeuwstormen aan of uit te zetten op instellingen bij de stads animaties. dat bij avondschemer lichtjes aan gaan in je stad, maar dat doe ik later nog wel eens.

Doe maar niet.
 

DeletedUser10553

Guest
laat ik dan heel het event idee maar varen, en hou ik het hierop;

het gemakkelijker verzamelen van blauwdrukken, tot je uw eerste gg hebt gebouwd, (was oorspronkelijk een idee op zich).
zodat blauwdrukken DUBBEL of TRIPPEL krijgen en RUILEN pas kan gebeuren, nadat je uw eerste GG hebt geplaatst. dat zodra je alle blauwdrukkenvan je eerste GG verzameld hebt, je pas weer Bd kan vinden zodra deze in de steigers is. eens je zelf met je eerste gg op een gildemail komt, komen de fp's en de bd's ook sneller binnen.
 

DeletedUser

Guest
laat ik dan heel het event idee maar varen, en hou ik het hierop;

het gemakkelijker verzamelen van blauwdrukken, tot je uw eerste gg hebt gebouwd, (was oorspronkelijk een idee op zich).
zodat blauwdrukken DUBBEL of TRIPPEL krijgen en RUILEN pas kan gebeuren, nadat je uw eerste GG hebt geplaatst. dat zodra je alle blauwdrukkenvan je eerste GG verzameld hebt, je pas weer Bd kan vinden zodra deze in de steigers is. eens je zelf met je eerste gg op een gildemail komt, komen de fp's en de bd's ook sneller binnen.

Je hebt niet het idee, dat om dat te bereiken, de programmeurs stevig aan de bak zullen moeten? :rolleyes:
 

DeletedUser10553

Guest
als elk idee dat hier binnekomt ,vooral afgebroken word , en enkel de nadelen ervan op de discussie komen,en er niet meegedacht word om voorstellen te verbeteren,... als daaruit dan de indruk gewekt word dat nieuwe ideeen eigenlijk niet gewenst zijn, en je hier bovendien ook nog eens het gevoel krijgt dat je op het gemeentehuis staat met een subsidie aanvraag,... verliest dit onderdeel van het forum toch veel van zijn nut en waarde, vind je niet.
ik begrijp het wel hoor, niet elk idee is uitvoerbaar. maar de wijze waarop er met nieuwe ideeen word omgegaan hier is toch voor veel verbetering vatbaar.

het was het proberen waard

groetjes iedereen


Godfrey
 

DeletedUser

Guest
als elk idee dat hier binnekomt ,vooral afgebroken word , en enkel de nadelen ervan op de discussie komen,en er niet meegedacht word om voorstellen te verbeteren,... als daaruit dan de indruk gewekt word dat nieuwe ideeen eigenlijk niet gewenst zijn, en je hier bovendien ook nog eens het gevoel krijgt dat je op het gemeentehuis staat met een subsidie aanvraag,... verliest dit onderdeel van het forum toch veel van zijn nut en waarde, vind je niet.

Absoluut. Daarom is er informatie beschikbaar die je kan lezen voordat je je reis naar het gemeentehuis begint.

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/regels-en-richtlijnen-ideeën-en-suggesties-forum.14029/

ik begrijp het wel hoor, niet elk idee is uitvoerbaar. maar de wijze waarop er met nieuwe ideeen word omgegaan hier is toch voor veel verbetering vatbaar

Opnieuw heb je gelijk. Het is zo jammer dat mensen niet even lezen waar een idee aan moet voldoen en of het wel nut heeft een bepaald idee voor te stellen. Hoe denk je dat dat het best verbeterd kan worden? Wat had er bij jou bijvoorbeeld moeten gebeuren om er voor te zorgen dat je het wel gelezen had?
 

DeletedUser10553

Guest
er blijft niet veel over he,... al zie ik nergens iets staan over het aantal blauwdrukken verhogen voor je de eerste GG hebt geplaatst. en/of meer kans op nieuwe bd tijdens het ruilen. of meer bd via de zeekapitein tot je eerste GG
zou dit voorstel kunnen voldoen?
 
Bovenaan