Voorraden/munten handel

  • Topicstarter Honorius 28 de Nobele
  • Startdatum

Wil je munten en voorraden kunnen handelen?

  • Ja

    Stemmen: 4 18,2%
  • Nee

    Stemmen: 18 81,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Poll samenvatting: Munten en voorraden handelen

Voor motivatie zie de rest van deze post.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Het is jammer dat je in dit spel je voorraden niet kunt verhandelen voor munten. Dat zou het spel een stuk interessanter maken. Als je niet verder komt omdat je te weinig munten hebt maar veel voorraden zou je dat moeten kunnen handelen net als de goederen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2772

Guest
Als je de drie woorden van je thread invoert in de search stuit je onmiddelijk op een aantal eerdere gelijke voorstellen. Ik raad je net als de vorige keer aan eerst te lezen. begin bij de regels en richtlijnen.
 

DeletedUser

Guest
Als ik zoek op 2 woorden voorraden en munten kreeg ik niks en krijg ik nu alleen mijn eigen topic te zien. Dus beetje vreemd dan
 

DeletedUser

Guest
Hoewel het idee inderdaad ook over handel van munten en voorraden gaat is het veel groter dan dat.
Wellicht dat de mening over dit losse onderdeel van het idee anders is.

Ik wil echter wel vragen, wat is precies je idee? Je bent erg kort in het omschrijven.
Wat zijn precies de voordelen?
Zie je ook nadelen?
Kun je een iets uitgebreidere motivatie geven?
 

DeletedUser

Guest
Heb ik nog niet over nagedacht Murdocku, ik mis het alleen als optie. Je kunt goederen wel handelen, maar voorraden en munten niet. In de echte wereld is alles met geld (munten) te koop dus zou in het spel ook zo moeten zijn, dat maakt het realistischer.

Het voordeel is, dat als je veel voorraden hebt en iemand anders heeft veel munten dat je die met elkaar kunt ruilen.

Er zit volgens mij geen nadeel aan.
 

DeletedUser9606

Guest
Het zou eigenlijk dan een beetje te makkelijk worden, vind ik.
Goederen kan ik wel begrijpen want je kan zelf niet alle goederen produceren, maar iedereen kan munten en voorraden maken :).

Een 'nadeel' zou dan kunnen zijn dat je dan bijvoorbeeld geen productie gebouwen hoeft te plaatsen omdat je dan met iemand anders kunt ruilen. En dan kan jij weer wat anders in de plaats bouwen.
 

DeletedUser10111

Guest
Het is jammer dat je in dit spel je voorraden niet kunt verhandelen voor munten. Dat zou het spel een stuk interessanter maken. Als je niet verder komt omdat je te weinig munten hebt maar veel voorraden zou je dat moeten kunnen handelen net als de goederen.
Zou het niet eenvoudiger zijn om dan minder productiegebouwen neer te zetten en wat meer inwoners?
 

DeletedUser

Guest
Het voordeel is, dat als je veel voorraden hebt en iemand anders heeft veel munten dat je die met elkaar kunt ruilen.

Er zit volgens mij geen nadeel aan.

Niet?

Ik zou bijvoorbeeld geen productiegebouwen meer neer hoeven zetten. Woongebouwen zijn kleiner. Kan er dan meer plaatsen. Koop mijn voorraden wel. Hou veel meer munten over en kan dus ook nog eens extra fp's kopen. Kan doordat ik geen productiegebouwen meer heb ook meer legergebouwen plaatsen. Kan daardoor meer en makkelijker aanvallen en bij mijn buren de voorraden plunderen.

Bovendien gaat het ook tegen het doel van het spel in.

Doel van het spel

De sleutel tot succes zit 'm in het verstandig gebruik van je grondstoffen. Je moet de juiste balans tussen inkomsten en uitgaven vinden om zo nieuwe technologieën vrij te spelen, je stad te verbeteren en eer & roem zien te behalen.

Verstandig gebruik. Juiste balans.

Jouw idee maakt daar wel een einde aan. Iemand die veel munten heeft en weinig voorraden of andersom, maakt de verkeerde spelkeuzes. Dan moet je daar geen oplossing voor gaan verzinnen zodat ook die persoon het spel makkelijk kan spelen. Hij moet daar zelf verandering in brengen door zijn keuzes te veranderen.
 

DeletedUser2772

Guest
Verstandig gebruik. Juiste balans.
Ik denk dat Sl8er daar een heel sterk punt te pakken heeft. Het past niet in de geest van het doel van het spel. Door jouw voorstel zou nou juist één van de grote charmes van het spel deels verloren gaan: De balans tussen de verschillende soorten gebouwen, die je moet bouwen. Ik vind het nou juist uitdagend om over een probleem als het volgende te moeten nadenken: Ik wil goederen maken. Daar heb ik voorraden voor nodig. Hm, mijn vrije bevolking is laag. Dan moet ik daar wat aan doen. Nu worden ze weer ongelukkig dat wil ik ook niet hebben, krijg ik minder punten voor het vechten. Dus moet ik versieringen hebben. Die kosten voorraden etc. etc. etc.
Dit zal zeker niet voor alle spelers gelden en er zullen ook problemen als deze overblijven, maar voor mij zou het spel er wel saaier op worden.
 

DeletedUser

Guest
Heb je na de ontvangen feedback nog wat toe te voegen Honorius?
 

DeletedUser

Guest
Nee. Vind alleen jammer dat zoveel mensen het geen goed idee vinden. Alles qua goederen is te handelen, alleen munten en voorraden niet... Koppel en handel dat ook, dat was mijn idee. Dan kan je elkaar beter helpen, als de één 100k munten over heeft en de ander 100k voorraden kan je nader tot elkaar komen. In het handelen zit ook weer een spel element, dus voegt ook wat toe denk ik dan.
 

DeletedUser

Guest
Moet werkelijk overal een poll op? Dit gaat duidelijk in tegen het doel van het spel. Dan kan ik ook wel voor gaan stellen dat dagelijks inloggen 10 diamanten oplevert. Gooi er maar een poll op. Die zal het waarschijnlijk wel redden ook en dan? Volkomen zinloos dit.
 

DeletedUser

Guest
Het is niet aan mij om te bepalen welke dingen wel en welke niet relevant zijn. Daarom krijgt ieder idee een poll. En als een idee dus niet goed is zal het vanzelf afgekeurd worden.
 

DeletedUser

Guest
Dus kan Inno gespammed worden met een wagonlading aan bezopen ideeën, zodat goede ideeën ondersneeuwen. Volgens mij mag jij best een beetje verantwoording nemen en dit soort ideeën direct de prullenbak in gooien. Anders is dit forum ook nutteloos.
 

DeletedUser

Guest
Dit forum is er niet alleen voor jou of voor mij, maar voor iedereen. Dat wat ik een slecht idee vind kan best door een hoop anderen wel een goed idee gevonden worden.
Dit idee zal zoals het er nu naar uitziet niet naar Innogames doorgestuurd worden, dus het spammen valt ook best mee. Overigens, wil je discussiëren over de regels van dit forum, kan dat in onderstaand topic, hier is het niet de goede plek.

Discussietopic nieuwe regels en richtlijnen ideeënforum
 

DeletedUser

Guest
Zoals het er nu naar uitziet zal deze poll het niet halen. 6 stemmen tegen en 1 voor (ondertussen 8 om 1) gaat over het algemeen niet meer de 75% halen.
 

DeletedUser

Guest
Zoals het er nu naar uitziet zal deze poll het niet halen. 6 stemmen tegen en 1 voor (ondertussen 8 om 1) gaat over het algemeen niet meer de 75% halen.

OK, ik dacht dat je bedoelde dat jullie bepalen wat er doorgestuurd wordt.
 
Bovenaan