vinkje schattenzoektocht

De tijdsduur van het vinkje verlengen


  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Gaelwyn en ik hebben dit vandaag even besproken en er is blijkbaar nog wat onduidelijkheid over het groene vinkje. Niet iedereen zit op dezelfde pagina over wanneer het vinkje getoond wordt. Omdat dit toch belangrijk is, wil ik dat hieronder nog even toelichten.

In de schattenzoektocht stuur je je kapitein naar een nieuwe schat. Zodra hij daar aankomt heb je een beperkte tijd om de schat te innen en door te varen naar een volgende schat ("Innen & doorvaren"). Dat wordt aangegeven door een tellertje (zie afbeelding). Zodra de teller afloopt kan je de schat wel nog innen maar moet je terug naar het begin van de zoektocht ("Innen & herstarten" - zie afbeelding). Het groene vinkje is zichtbaar zolang de teller nog niet is afgelopen en je dus kunt doorvaren naar de volgende schat. Als de teller is afgelopen, dan verdwijnt het groene vinkje.

We hebben gekozen voor deze implementatie omdat dit een compromis is tussen de spelers die willen deelnemen aan de zoektocht en zij die niet willen deelnemen. Spelers die wel willen deelnemen worden herinnert aan de zoektocht zolang het belangrijk is dat je de schattenzoektocht opent (om je schip te laten doorvaren). Als de teller is afgelopen, dan maakt het niet meer zo veel uit of je nu of binnen een uurtje kijkt. Spelers die niet willen deelnemen worden niet constant gestoord door een groen vinkje dat ze niet willen zien.

De enige uitzondering hierop is de laatste schat, die geen verlooptijd heeft. Als je kapitein daar is aangekomen, dan blijft het vinkje zichtbaar. Ik begrijp dat dat af en toe wel eens lastig kan zijn, maar dan moet je gewoon de schat innen en de kapitein laten wachten bij de eerste schat. Het gedrag van het vinkje aanpassen voor deze schat zou niet logisch zijn omdat het dan niet meer overeenkomt met het gedrag voor de andere schatten.

Als het groene vinkje niet op deze manier wordt getoond bij jou (en bv. al verdwijnt na enkele seconden terwijl je wel nog kan doorvaren), dan is dat een fout. Het gedrag in het spel wijkt dan immers af van het gedrag zoals dat bedoeld is door onze game designers. Mocht je hier last van hebben, laat dit dan ajb weten via het foutenforum. Stuur bij voorkeur ook een screenshot mee waarop de teller zichtbaar is maar het groene vinkje niet. Gaelwyn gaat in de komende dagen proberen om een dergelijke screenshot te pakken te krijgen.

Dit idee gaat hard naar "afgekeurd" door stemmers die hun irritatie over 5 minuten een vinkje zien laten prevaleren wat daadwerkelijk handig is voor anderen. Of ze snappen domweg niet wat het voorstel daadwerkelijk inhoudt, aangezien iets goed lezen zoooooo moeilijk is.

De minimumtijd voor de teller (en dus ook het groene vinkje) is 1 uur. Als het vinkje bij jou soms al verdwijnt na 5 minuten, dan heb je waarschijnlijk last van dezelfde fout als degene die Gaelwyn aanhaalde. Laat dit ajb weten. :)

-----

Wat betreft het idee: ik denk dat het belangrijk is dat we eerst allemaal op dezelfde pagina zitten over wanneer het vinkje wordt getoond. Anders stemt iedereen over een ander idee en is de stemming geen correcte weergave. Mocht er inderdaad een fout zijn waardoor het vinkje soms te vroeg verdwijnt, dan moeten we die natuurlijk oplossen.
 

Bijlagen

  • zoektocht.png
    zoektocht.png
    621 KB · Weergaven: 221
  • zoektocht2.png
    zoektocht2.png
    611,3 KB · Weergaven: 182

DeletedUser

Guest
Wat betreft het idee: ik denk dat het belangrijk is dat we eerst allemaal op dezelfde pagina zitten over wanneer het vinkje wordt getoond. Anders stemt iedereen over een ander idee en is de stemming geen correcte weergave.

Dat doet er toch allemaal niet meer toe.

Het idee:

Mijn voorstel is om het vinkje te tonen in de periode dat de teller loopt, en je kunt innen en doorvaren. Zodra die teller verlopen is, en je dus weer opnieuw moet beginnen, dat dan ook het vinkje verdwijnt.

Huidige situatie:

Het groene vinkje is zichtbaar zolang de teller nog niet is afgelopen en je dus kunt doorvaren naar de volgende schat. Als de teller is afgelopen, dan verdwijnt het groene vinkje.

Idee en huidige situatie zijn dus volkomen gelijk. Waar wil je dan in vredesnaam over stemmen? Een stem voor brengt geen enkele verandering, maar ook een stem tegen niet.
Heel die poll is zinloos.
 

FantasyFan

Actief lid
Mijn idee is inderdaad al doorgevoerd. Ik had het intern al als idee geopperd en dat was doorgegeven, terwijl ik onderwijl hier een topic maakte. Ik hoorde ook pas later dat het al aangepast was.

Het is volgens mij een mooie middenweg tussen altijd tonen en vrijwel niet. Mensen die schattenzoektocht spelen, kunnen zo toch zien als die klaar is, en mensen die het niet spelen, zullen het vinkje nooit meer zien. Ik zou toch wel graag horen van de mensen die tegen stemmen waarom ze tegen zijn. Het lijkt mij voor beide partijen namelijk een goede oplossing. En blijkbaar vonden de ontwikkelaars dat ook, anders was het vast niet al aangepast.

Helemaal zinloos is de poll niet, je kunt toch zien wat men er van vindt.
 

DeletedUser

Guest
Helemaal zinloos is de poll niet, je kunt toch zien wat men er van vindt.

Leuk om te weten, maar dat is niet het doel van een poll op dit forum. Als je er al iets mee doet dan moet je dit idee dus afkeuren omdat het al ingevoerd is. Als je wilt weten wat mensen in de huidige vorm er van vinden dan maak je er een discussietopic van.
 

DeletedUser

Guest
Dat doet er toch allemaal niet meer toe.

Het is altijd belangrijk dat we er zo goed als mogelijk voor zorgen dat iedereen op dezelfde pagina zit. Als jij inmiddels begrijpt hoe het werkt en/of hoort te werken dan is dat goed nieuws maar geef ons ajb de ruimte om hetzelfde te betekenen voor andere spelers. :)

Dat dit nu even hier gebeurt is geen enkel probleem. Ik denk dat we allemaal voldoende flexibel zijn om dat even door de vingers te zien.

De poll is inderdaad niet echt representatief omdat niet iedereen op dezelfde pagina zit/zat. Maar we hebben het wel kunnen aangrijpen als een mogelijkheid om wat extra duiding te geven. :)
 

DeletedUser

Guest
Het is altijd belangrijk dat we er zo goed als mogelijk voor zorgen dat iedereen op dezelfde pagina zit. Als jij inmiddels begrijpt hoe het werkt en/of hoort te werken dan is dat goed nieuws maar geef ons ajb de ruimte om hetzelfde te betekenen voor andere spelers. :)

Dat dit nu even hier gebeurt is geen enkel probleem. Ik denk dat we allemaal voldoende flexibel zijn om dat even door de vingers te zien.

Is dat zo?

Lees dit even

http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?13121-Slechte-support-op-het-forum

Misschien moet je eens prioriteiten gaan stellen.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn sinds een paar weken nieuwe forum mods, en voornamelijk die onderwerpen waar Tigerthjeu naar verwijst zijn de laatste week redelijk bijgewerkt. In principe is dit dus verouderd ;)
 

DeletedUser

Guest
Er zijn sinds een paar weken nieuwe forum mods, en voornamelijk die onderwerpen waar Tigerthjeu naar verwijst zijn de laatste week redelijk bijgewerkt. In principe is dit dus verouderd ;)

Dat is een zeer duidelijke "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend" reactie.

Laat de beoordeling maar aan de gebruikers over.
 
Bovenaan