vinkje schattenzoektocht

De tijdsduur van het vinkje verlengen


  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Enquête gesloten .

FantasyFan

Actief lid
Zoals jullie inmiddels al wel gemerkt hebben, is het vinkje wanneer je in de schattenzoektocht kunt innen, niet meer altijd aanwezig. Het was natuurlijk ook wel irritant dat deze er altijd stond, ook als je niets met die schattenzoektocht deed. Het is nu verandert waardoor het vinkje nog maar weinig te zien is. Na het aanzetten van de 5 minuten krijg je hem helemaal niet meer te zien. Dit vind ik persoonlijk ook wel weer erg onhandig. Mijn voorstel is om het vinkje te tonen in de periode dat de teller loopt, en je kunt innen en doorvaren. Zodra die teller verlopen is, en je dus weer opnieuw moet beginnen, dat dan ook het vinkje verdwijnt. Hierdoor zien de mensen die wel schattenzoektocht spelen nog wel wanneer ze kunnen innen, maar hebben de mensen die schattenzoektocht niet spelen nooit meer dat vinkje in beeld. wat vinden jullie?
 

DeletedUser

Guest
Na het aanzetten van de 5 minuten krijg je hem helemaal niet meer te zien.

Klopt niet. Als je ingelogd blijft krijg je hem een paar seconden te zien op het moment dat je kan innen. Als je uitgelogd bent, weer inlogt en de tocht is klaar dan zie je hem ook weer. Verlaat je de pagina van je stad voor bijvoorbeeld GvG of de continentenkaart dan zie je hem ook weer. Probleem is dus alleen als jij altijd de pagina van je stad laat staan en net die paar seconden mist als hij oplicht wanneer de tocht klaar is.

Je idee is verder prima. Alternatief zou kunnen zijn om die schattenzoektocht uit te kunnen zetten.
 

DeletedUser8628

Guest
Het vinkje zie je totaal niet als je van de ene wereld na de andere wereld schakel en na tien minuten terug......GEEN VINKJE.....zwaar irr. geen vinkjes meer.

Laat het vinkje na 1 uur uitschakelen of zodra de loopt tijd voorbij is voor de volgende zeevaart (schattenzoektocht).
Mensen die het vinkje dan niet willen zien spellen het spel niet, dus die gaan het vinkje nooit meer zien.

Blijkbaar hadden een aantal mensen in Nederland er last van....want de update geeft aan dat het een Nederlands voorstel was.
Als je zo het Forum door kijkt en binnen het spel mee leest....zijn er vele met deze update totaal niet te vrede.

Een `ben zuinig` oplossing vanuit Nederland......niets voor niets.....
Hopen dat er nu zo min mogelijk mensen gebruik maken van de schattenzoektocht. Hoeven er ook geen schatten uitgedeeld te worden.
 

DeletedUser5820

Guest
Het vinkje zie je totaal niet als je van de ene wereld na de andere wereld schakel en na tien minuten terug......GEEN VINKJE.....zwaar irr. geen vinkjes meer.

Laat het vinkje na 1 uur uitschakelen of zodra de loopt tijd voorbij is voor de volgende zeevaart (schattenzoektocht).
Mensen die het vinkje dan niet willen zien spellen het spel niet, dus die gaan het vinkje nooit meer zien.

Blijkbaar hadden een aantal mensen in Nederland er last van....want de update geeft aan dat het een Nederlands voorstel was.
Als je zo het Forum door kijkt en binnen het spel mee leest....zijn er vele met deze update totaal niet te vrede.

Een `ben zuinig` oplossing vanuit Nederland......niets voor niets.....
Hopen dat er nu zo min mogelijk mensen gebruik maken van de schattenzoektocht. Hoeven er ook geen schatten uitgedeeld te worden.

Goed idee! Het is niet eerlijk tegenover spelers die vaker weg zijn, we kunnen best foe spelen zonder die bebaarde griezel.
 

DeletedUser

Guest
Als ze nu eens zorgen dat het vinkje er gewoon is, maar dat je voortgang niet na enkele tijd word terug gezet.
Zo hebben de actieve spelers nog steeds een voorsprong want die zijn er snel bij, en wie niet op tijd kan zijn, kan de zoektocht toch doen.
Zijn beide kanten happy. want wie het nu niet kan doen irriteert zich aan het vinkje.
 

DeletedUser

Guest
Pas het idee gewoon ff aan naar een optie voor Schatzoektocht in de Instellingen. Als we een indicator kunnen maken voor onafhankelijke eenheden moet dit ook mogelijk zijn.

Dat een idee in het verleden is afgewezen betekent niet dat er geen hernieuwde inzichten kunnen ontstaan gedurende de tijd.

En sloop anders die schatzoektocht er maar weer uit. Weet iemand überhaupt wat de reden was voor deze aanpassing?
 

DeletedUser5820

Guest
Pas het idee gewoon ff aan naar een optie voor Schatzoektocht in de Instellingen. Als we een indicator kunnen maken voor onafhankelijke eenheden moet dit ook mogelijk zijn.

Dat een idee in het verleden is afgewezen betekent niet dat er geen hernieuwde inzichten kunnen ontstaan gedurende de tijd.

En sloop anders die schatzoektocht er maar weer uit. Weet iemand überhaupt wat de reden was voor deze aanpassing?

Ik wel.
 

DeletedUser7106

Guest
Dat is nou precies wat ik bedoelde in het discussie topic, ik zeg dus VINKJE weer AAN

Ik denk dat de meeste mensen er mee eens zijn dat het groene vinkje weer aan mag, en toch hebben ze hem verwijderd naar een paar seconden.
Ik deed die opdracht heel veel en was dan zeer makkelijk dat het groene vinkje aan stond.
Maar nu ik mis alle bonussen, ze hadden het beter anders kunnen doen
Die van 5 min het groene vinkje laten verwijderen naar een uur
Die van 15 min ook laten verdwijnen naar een uur
Die van een uur ook laten verdwijnen naar een uur
Die 2 van 4 uren laten verdwijnen naar 4 uren
En die van 8 uren ook laten verdwijnen naar 4 uren
Zo heb je toch de tijd om je bonus binnen te halen.
Sla nu de plank helemaal mis op Bets ben ook er ook al mee gestopt is geen beginnen meer aan
 

DeletedUser7106

Guest
Het vinkje zie je totaal niet als je van de ene wereld na de andere wereld schakel en na tien minuten terug......GEEN VINKJE.....zwaar irr. geen vinkjes meer.

Laat het vinkje na 1 uur uitschakelen of zodra de loopt tijd voorbij is voor de volgende zeevaart (schattenzoektocht).
Mensen die het vinkje dan niet willen zien spellen het spel niet, dus die gaan het vinkje nooit meer zien.

Blijkbaar hadden een aantal mensen in Nederland er last van....want de update geeft aan dat het een Nederlands voorstel was.
Als je zo het Forum door kijkt en binnen het spel mee leest....zijn er vele met deze update totaal niet te vrede.

Een `ben zuinig` oplossing vanuit Nederland......niets voor niets.....
Hopen dat er nu zo min mogelijk mensen gebruik maken van de schattenzoektocht. Hoeven er ook geen schatten uitgedeeld te worden.

Ze hebben het gewoon gekopieerd van de BETA site daar was ook een nieuwe update en vinkje ook weg
 

DeletedUser5968

Guest
Dag Fantasyfan

Ikzelf ben ook een voorstander van het verlengen van de duur van het vinkje. Ikzelf vind het ook iets te kort.
Daar er meerdere voorstanders zijn en het nog wel leeft onder de mensen ga ik een poll hierop zetten, zodat wij kunnen zien wat de menigte ervan vindt.

Groet Gaelwyn
 

DeletedUser6878

Guest
Dit idee gaat hard naar "afgekeurd" door stemmers die hun irritatie over 5 minuten een vinkje zien laten prevaleren wat daadwerkelijk handig is voor anderen. Of ze snappen domweg niet wat het voorstel daadwerkelijk inhoudt, aangezien iets goed lezen zoooooo moeilijk is.
 

DeletedUser6867

Guest
Dit idee gaat hard naar "afgekeurd" door stemmers die hun irritatie over 5 minuten een vinkje zien laten prevaleren wat daadwerkelijk handig is voor anderen. Of ze snappen domweg niet wat het voorstel daadwerkelijk inhoudt, aangezien iets goed lezen zoooooo moeilijk is.

Mensen mogen dus nog steeds zelf een mening hebben erover.
Ik vind het vinkje schijt irritant zelfs als ie alleen loopt als de productie klaar is na de laatste productie staat ie nonstop dan beschikbaar omdat de laatste van de schattenzoektocht niet kan vervallen.

Als jij vind dat lezen moeilijk is voor sommige mensen misschien moet je het dan makkelijker verwoorden zodat ze het beter begrepen zodat het idee meer kans van slagen heeft.
 

DeletedUser

Guest
Dag Fantasyfan

Ikzelf ben ook een voorstander van het verlengen van de duur van het vinkje. Ikzelf vind het ook iets te kort.
Daar er meerdere voorstanders zijn en het nog wel leeft onder de mensen ga ik een poll hierop zetten, zodat wij kunnen zien wat de menigte ervan vindt.

Groet Gaelwyn

Beetje zinloos die poll. Het werkt nu al zoals voorgesteld.

Het werkt nu als volgt (of althans zo zou het moeten werken):
Als de kapitein een nieuwe schat vindt dan verschijnt het groene vinkje zolang je kan "innen & doorvaren". Zodra de teller afloopt (en je dus moet klikken op "innen & herstarten") verdwijnt het groene vinkje. Op die manier kunnen spelers die actief deelnemen aan de zoektocht makkelijk zien wanneer ze moeten innen. Tegelijkertijd kunnen spelers die niet willen deelnemen aan de zoektocht gewoon het schip laten staan op "innen & herstarten" en worden ze niet gestoord door het groene vinkje. :)
 
Bovenaan