Verwisselen van gebouwen.

DeletedUser439

Guest
Heey.
Oke ik snap dat je de gebouwen zo goed mogelijk moet indelen zodat elke ruimte goed wordt verdeelt. Maar nu heb ik vaak dat ik iets wil veranderen qua inrichting maar er is dan geen ruimte.
Mijn voorstel; Als je een gebouw van 2x2 verplaats naar een gebouw waar ook iets staat van 2x2 verwissel je ze van gebouw.
Voorbeeld; Een paalwoning staat rechts boven in en een chalet staat ergens onder in. Het is jou bedoeling om je chalet boven neer te zetten, waar nu die paalwoning staat. Doordat je alles zo goed mogelijk verdeelt hebt, is het zowat niet mogelijk om die ruimte vrij te houden. Wanneer je je chalet boven op je paalwoning plaats staat je chalet daar nu en kan je je paalwoning verplaatsen.
 

DeletedUser443

Guest
anders is het een idee om gebouwen tre kunnen afbreken, in het begin moet je wennen en dan weet je niet precies wat je moet bouwen e.d.
 

DeletedUser

Guest
Je kunt gebouwen afbreken(verkopen) met de gereedschap tool:D
 

DeletedUser

Guest
Mij lijkt het wel een goed idee. Doen hoef je niet telkens die verdraaide (nou eigenlijk niet gedraaide... :p) gebouwen te slopen en herbouwen.
 

DeletedUser

Guest
Mij lijkt het wel een goed idee. Doen hoef je niet telkens die verdraaide (nou eigenlijk niet gedraaide... :p) gebouwen te slopen en herbouwen.

Welke gebouwen zouden jullie wel en welke niet bouwen?
bv een smid t.o.v. een fruitgaard
Een smit levert minder op, maar is maar 2x2.
Een fruitgaard is 3x4.
En zo zijn er bv ook qua troepen bepaalde gebouwen die denk ik wel weg gelaten kunnen worden.
Maar welke zouden jullie wel of niet bouwen?
 

DeletedUser234

Guest
Je kunt bijvoorbeeld gaan uitrekenen hoeveel productie een gebouw per hokje oplevert per uur. Dan kun je ze wel een beetje vergelijken. Maar er komen nog een paar dingen bij kijken.
Dus een fruitgaard is 5x4 trouwens heeft evenveel ruimte nodig als 5 smits...etc
1 fruitgaard = 130 /u productie - 50 bevolking
5 smitsen = 160 /u productie - 60 bevolking

Voordeel bij de smitsen ligt dus toch in een gezamelijk hogere productie per veld, en is in principe makkelijker te plaatsen.
MAAR, 10 bevolking meer. Je zult maar net voor die paar mensen meer een extra huisje nodig hebben. Op die manier gebruikt je indirect een hokje meer voor die productie winst. Die extra bevolking wil ook nog happy gemaakt worden...
En het voordeel van een groot gebouw is dat als je die juist plaatst er minder wegen voor nodig zijn.
Dus al met al kun je bij een juiste indeling met de fruitgaard beter uitkomen, echter de smitsen zijn makkelijker qua plaatsing.

Zo is het met bijna alle gebouwen, je moet dan voor jezelf uitmaken hoe zwaar bepaalde voor- en nadelen wegen.
Qua troepen zijn speervechters bijvoorbeeld erg lang zeer sterk en zul je er geen spijt van hebben 2-3 barakken tot in de ijzertijd te hebben.
Ruiters zijn (in mijn beleving) een teleurstelling en kun je geheel schrappen uit je legerplanning.
Slingers zijn handig, en het rare is, ze zijn juist tegen de zwarste troepen uit de ijzertijd zeer handig. Met de juiste combo van slingeraars en speervechters kun je bijna alle ijzertijdlegers verslaan. (gebruik maken van terrein en tactiek natuurlijk)

Grtz
Smurf
 

DeletedUser443

Guest
ibadankt dat je het zegt, ik wist niet waarmee ik kon afbreken:wacko:, dus: bedankt!
 

DeletedUser

Guest
ach ik heb aardig wat verplaatst, verkoop gewoon wat wegen, druk de boel wat naar elkkaar toe met verplaatsen en je hebt plotseling boel meer ruimte, soms 1 a 2 huisjes ff tijdelijk slopen. is vaak wat zoeken maar kan best allemaal zoals het is. vind jouw idee dus overbodig
 

DeletedUser

Guest
Het idee om gebouwen te verwisselen van plaats is doorgegeven aan de ontwikkelaars.

Ik benadruk wel graag dat dit geenszins impliceert dat het er sowieso komt, dat is iets waarover de ontwikkelaars & spel designers uiteindelijk beslissen. Daarenboven kan het ook even duren alvorens dit wordt ingevoerd. Er staan immers nog een heleboel andere zaken op de planning. :)

Bedankt voor het idee & feedback allemaal!
 

DeletedUser

Guest
Misschien een idee om een soort lege ruimte/stalling ergens te creëren, waar je het gebouw/versiering tijdelijk op non actief kan neerzetten zodat je even de ruimte hebt om je stad te reorganiseren/indelen zonder dat je het gebouw hoeft te slopen..
 

DeletedUser2010

Guest
Daar is de inventaris voor bedoeld volgens mijmaar deze is nog ( steeds ) niet actief
 

DeletedUser

Guest
Kunnen we het bij mijn idee houden? :']

Ja dat kan.

Ik vind het een slecht idee, de huidige situatie is juist uitdagend. Het moet niet te simpel worden.

Je kan er ook vergif op innemen dat ze het ook echt niet gaan veranderen !


Daar is de inventaris voor bedoeld volgens mijmaar deze is nog ( steeds ) niet actief
Nope in de inventaris kan je geen gebouwen tijdelijk opslaan om je stad opnieuw in te delen.


Wiki zei:
Inventaris
Wat is de inventaris en waar vind ik het?
Je kan de inventaris bekijken door op het symbool met een doos en een pijl linksonderin te klikken. Deze inventaris is bedoelt voor latere ontwikkelingen, m.b.t. giften. Je kan hier geen gebouwen inzetten bij het re-organiseren van je stad.
Belangrijk: de inventaris is nog niet in gebruik!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
yep, vind het ook een uitdaging om daar rekening mee te moeten houden. Meestal doe ik het zo, dat wanneer ik een uitbreiding kan kopen/vrijspelen dan bekijk ik van te voren wat de bedoeling is om aan gebouwen bij te zetten/af te breken. In Excel een hokjes oppervlak gemaakt met gebouwen hetzelfde als de stad. In Excel ga ik dan eerst passen en meten om te zien wat de beste indeling is en waar de uitbreiding het beste zou kunnen met het oog op geen ruimte verspillen. Aan de hand daarvan ga ik pas in het spel aan de slag.
 
Bovenaan