verplaatsing troepen

DeletedUser

Guest
Het blijft me onduidelijk hoeveel je troepen kunnen verplaatsen.
Ik vind dit een fantastische tabel:

https://docs.google.com/file/d/0B6vj2hJGouSdSGlfc1ZhSWtqLVk/edit?pli=1

Maar ik niet anders concluderen dat de verplaatsafstand zoals die erin staat niet kan kloppen. Het hele veld is maar 14 bij 15 groot, en dan zijn er troepen die 24 velden kunnen afleggen in een zet?
Bovendien klopt het ook niet met mijn ervaring. Toen ik telde kon een speerman / speervechter kan bij mij maximaal 6 velden verplaatsen, soms minder door het terrein. Volgens de tabel zou dat 14 moeten zijn.

Om duidelijkheid te krijgen kom ik tot de volgende vragen:

1) Wat is het werkelijke maximale afstand waarover troepen kunnen verplaatsen? (Is dit mogelijk de helft van wat er in de tabel staat?)

2) Hoe beïnvloeden het terrein (moerassen, heuvels en rotsen) de verplaatsafstand?

3) Is de invloed van het terrein voor alle troepen gelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hallo

ik kan de link niet openen, ik neem aan dat je mijn tabel bedoelt.
De afstanden heb ik rechtstreeks overgenomen vanuit de engelse versie(er staat een link daarvan in de FAQ)
Ik moet nu weg ik zal het morgen nakijken voor ik de update post(met recruteer tijden)

mvg;)
 

DeletedUser

Guest
Is inderdaad jou tabel. Toen ik het op het forum zette kon ik het wel openen, nu lukt mij dat ook niet.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb vanmorgen even gekeken en je hebt helemaal gelijk. er klopt niks van de verplaatsafstanden in de tabel:inlove:
Ik zal de verplaatsafstanden opniew invullen voor zover ik het weet:)

1) Wat is het werkelijke maximale afstand waarover troepen kunnen verplaatsen? (Is dit mogelijk de helft van wat er in de tabel staat?)
Dit is inderdaad ongeveer de helft! bij oneven getallen moet je naar beneden afronden(geprobeert met slingers,soldaten en boogschutters.

2) Hoe beïnvloeden het terrein (moerassen, heuvels en rotsen) de verplaatsafstand?
Indien uw poppetje over een steen heen moet gaan kost dat 2 verplaats afstanden ipv 1.
voorbeeld: de slinger kan normaal 5 stukjes lopen, al moet hij echter over een steen heen kan hij er maar 4!

3) Is de invloed van het terrein voor alle troepen gelijk?
Nee, de precieze invloed is niet bekend, wel is het bekend dat bijv paarden niet over rotsen heen kunnen;)
 

DeletedUser

Guest
wat misschien ook een idee is met de tabel te doen, is de trainingstijden toe te voegen.
Ik moet zeggen dat ik nogal schrok dat soldaten 4 uur trainingstijd nodig hebben. Ik neem aan dat dat bij hogere troepen nog langer gaat duren.
 

DeletedUser

Guest
Daar zijn we mee bezig;) (staat ergens een topic over) echter kan ik de trainingstijd nergens vinden, ik heb ze nu tot en met bereden boogschutters;)
 
Bovenaan