Verknoeid

Ooit was FoE speelbaar. Vandaag werd ik aangevallen door iemand met bijna 700% aanvalsbonus en eveneens hele force verdedigingsbonus. Mijn units sloegen nog geen deuk in een pakje boter.

Er was een tijd dat GG max. naar level 10 gingen. Op een gegeven moment is dat losgelaten en vanaf dat moment is er geen houden meer aan.

Hetzelfde zie je nu gebeuren bij gebouwen voor evenementen. De gebouwen en beloningen worden steeds groter. Elke lijn en logica is eruit en er lijkt een enorme gebouw- en GG-inflatie plaats te vinden.

Plus dat er zoveel extra zooi van evenementen is dat de reguliere lijn van het spel ondergesneeuwd raakt. In plaats van een historisch opbouwspel is het een vat vol kermisattracties geworden.

Misschien wordt het tijd voor een herstart met Forge of Empires 2?

Of ben ik nou de enige die zo denkt?
 

Wildstorter

Actief lid
Er was een tijd dat GG max. naar level 10 gingen. Op een gegeven moment is dat losgelaten en vanaf dat moment is er geen houden meer aan.

De welbekende "vroeger was alles beter" opmerking. En om dat te kunnen blijven zeggen worden er continu veranderingen doorgevoerd. Niet alleen hier maar overal...

En niemand gaat moeite doen voor een gebouw dat minder bijdrage levert dan wat er nu al aanwezig is. Dus dingen moeten ook wel steeds beter worden, dat is ook een evolutie door de tijd heen ;-)

En dat het thema misschien niet klopt, tja, je kan ook nooit je hele stad in een winterstad veranderen. Dus dan blijft het ook maar bij een aantal gebouwen in winterstijl.

Dus als het jou gaat om een mooie stad te bouwen met een thema dan zit je hier verkeerd. Zo is de opzet vroeger ook nooit geweest (zie aanvallen en plunderen bijvoorbeeld) en dat zal het ook echt niet worden.
 

Biervent

Actief lid
Met die winterstad als voorbeeld, zou je natuurlijk wel kunnen invoeren dat wanneer je met een bepaald evenement een nieuw hoofdgebouw kunt winnen, het nieuwe gebouw bonus geeft wanneer er meerdere gebouwen van dat thema al in je stad staan. Dus bijvoorbeeld met de nu te winnen Hanami Brug die zou dan meer geven als er bijvoorbeeld ook een Pagode of de Zen Vijver set in je stad staat. Dan krijg je naar mijn idee ook weer een keuze van welke kant je stads thema opgaat. De bonus kan natuurlijk van alles zijn zoals bijvoorbeeld een % meer aanval of verdediging, etc
 
Ehhh... nee. Dit is niet de welbekende 'vroeger was alles beter' opmerking.

Dit is de ' men is op een glijdende helling gestapt en nu kan men niet meer terug en het gaat steeds sneller' opmerking. En de ' alle verhoudingen zijn zoek' opmerking.

Ik heb het ook nergens over thema's gehad.
 

Wildstorter

Actief lid
Dan dank ik je voor je constatering, aangezien je zelf al aangeeft dat er geen oplossing voor is wil ik je sterkte wensen als je toch door blijft spelen.

Gelukkig kun je jouw stad wel zo houden als je zelf wilt en ben je niet verplicht om al die kermisattracties neer te zetten :)

Ikzelf ben er niet zo rouwig om als een gebouw niet in de tijdlijn past, als het beter is dan de andere opties zet ik die gewoon neer hoor.
 

Kekkeltje91

Actief lid
Er was een tijd dat GG max. naar level 10 gingen. Op een gegeven moment is dat losgelaten en vanaf dat moment is er geen houden meer aan.
Je vergeet hier wel bij te zeggen dat hoe hoger je GG komt, hoe meer het je kost om maar een heel klein beetje extra voordeel eruit te persen. Neem heel simpel de Zeus, tot level 10 30%, lekker! Level 80 65%, dat zijn duizenden FP voor 35% extra tegen de relatief goedkope eerste 10 levels. Of de ARC 0,1% voordeel tegen duizenden FP die je er voor moet inzetten.

Dus volgens mij is er zeker een balans gemaakt. Eindeloos boosten van je GG's levert soms minimale resultaten op.
 

Avalee

Lid
Hun andere spel Elvenar gaat precies dezelfde kant op. Door alle bonusgebouwen heb ik (net zoals in FOE) geen huizen en productiegebouwen meer nodig. Zelfde gaat op voor goederen- en militaire gebouwen.
En in het begin was mana verschrikkelijk moeilijk te verkrijgen. Met het laatste evenement haalde ik 3 gebouwtjes binnen die elk 42.000 per dag oplevert.

Het wordt allemaal wel wat eenzijdig zo. Het lijkt totaal niet meer op een dorp. Enkel een verzameling wonderen en evenementgebouwen. Vind ik wel wat jammer.
 

Koning Felix

Nieuw lid
Hun andere spel Elvenar gaat precies dezelfde kant op. Door alle bonusgebouwen heb ik (net zoals in FOE) geen huizen en productiegebouwen meer nodig.
Wat mij betreft gaat het de goede kant op met elvenar Huizen en productiegebouwen heb je daar zéker nodig, en wat FoE betreft, vind ik het wel een beetje 'saai' aan het worden
 

BPCastellano

Actief lid
Ooit was FoE speelbaar. Vandaag werd ik aangevallen door iemand met bijna 700% aanvalsbonus en eveneens hele force verdedigingsbonus. Mijn units sloegen nog geen deuk in een pakje boter.

Er was een tijd dat GG max. naar level 10 gingen. Op een gegeven moment is dat losgelaten en vanaf dat moment is er geen houden meer aan.

Hetzelfde zie je nu gebeuren bij gebouwen voor evenementen. De gebouwen en beloningen worden steeds groter. Elke lijn en logica is eruit en er lijkt een enorme gebouw- en GG-inflatie plaats te vinden.

Plus dat er zoveel extra zooi van evenementen is dat de reguliere lijn van het spel ondergesneeuwd raakt. In plaats van een historisch opbouwspel is het een vat vol kermisattracties geworden.

Misschien wordt het tijd voor een herstart met Forge of Empires 2?

Of ben ik nou de enige die zo denkt?

Inno is helemaal doorgeslagen. Ik snap je punt over events. Dia, dia dia en de rest kan stikken. En je moet echt het vriendje van Inno zijn, dan krijg je veel aanbiedingen. Anders eigenlijk nooit. Wen er maar aan.

Kritiek.......ik heb het gezegd.....het gaat steeds meer komen. Wordt vervolgd.
 

53 K-Aman

Actief lid
Hun andere spel Elvenar gaat precies dezelfde kant op. Door alle bonusgebouwen heb ik (net zoals in FOE) geen huizen en productiegebouwen meer nodig. Zelfde gaat op voor goederen- en militaire gebouwen.
En in het begin was mana verschrikkelijk moeilijk te verkrijgen. Met het laatste evenement haalde ik 3 gebouwtjes binnen die elk 42.000 per dag oplevert.

Het wordt allemaal wel wat eenzijdig zo. Het lijkt totaal niet meer op een dorp. Enkel een verzameling wonderen en evenementgebouwen. Vind ik wel wat jammer.
Dat vind ik persoonlijk VET lelijk, begreep in het begin ook niet hoe andere spelers het zonder huizen deden, en zo'n stad vol grootste gebouwen lijkt voo mij meer op een industrie terrein dan een stad. Het oog wil ook wat.
 
Ik heb inderdaad ook spelers gezien bij wie de stad eigenlijk meer op een verzameling GG's en evenementsgebouwen lijkt dan op een stad. Ik vind het er persoonlijk ook mooier uitzien als er nog een paar huizen en andere gebouwen bij staan. In een echte stad is het meestal ook geen grote verzameling van GG's. Ook probeer ik om een aantal gebouwen uit vorige tijdperken te laten staan, want ook in een echte stad staan niet alleen de nieuwste van de nieuwste gebouwen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik probeer mijn stad zo realistisch mogelijk te houden. Een paar GG's kan wel, maar het moet geen stad worden met alleen maar GG's. Maar dat is mijn mening.
 

Felair

Actief lid
Tja het is net met welke insteek je speelt sowieso.

Als je efficiënt wil spelen en flink wil kunnen groeien dan ontsnap je er niet z.s.m. in te zetten op een aantal grootse gebouwen.
Huizen en voorraad productie gebouwen zijn nou eenmaal niet efficiënt genoeg ten opzichte van grootse gebouwen wat ook niet raar is gezien je daar behoorlijk wat tijd en moeite moet investeren (relatief gezien vergeleken met gewoon even een paar huisjes neerzetten).

Zodra je CF op niveau 10 staat(misschien dat lager ook wel kan) en verder groeit kan je beter herhaal missies draaien dan inefficiënte goederengebouwen neerzetten. Barakken? een of 2 maximaal en die Alcatraz zijn werk maar doen verder.

Doel voor velen is zoveel mogelijk forgepunten en/of aanval regelen en daar passen "normale" gebouwen gewoon niet bij want daar heb je niets aan.
Maar goed niet iedereen heeft hetzelfde doel in het spel en er zullen vast mensen zijn die het anders aanpakken en dit leuk vinden om te doen dat mag iedereen zelf beslissen gelukkig :)
 
Laatst bewerkt:

Markus

Actief lid
tja dat nieuwe gebouwen steeds betere bonussen hebben heeft een naam: dat noemt men powercreep. Het voordeel hiervan is dat een nieuwere speler die later instapt sneller met de top mee kan doen (omdat die gebouwen erbij helpen), de nadelen zijn dat gevestigde spelers keuzes moeten maken (oftewel gebouwen weggooien), en dat oudere gebouwen vrij snel geen klap meer waard zullen zijn. hetzelfde zien we ook terug bij de legereenheden: die moeten ook sterk genoeg zijn omdat men anders de oudere blijft gebruiken.

je zal zien straks: over een tijdje zijn 15 fp gebouwen van 4x4 al heel normaal. je kan nu zelfs al 20 fp uit 1 gebouw krijgen (kraaiennest) als je geluk hebt.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik merk het ook. In 2017 kwam de zwarte toren uit. Toen was het een super goed gebouw, of tenminste
erg goed. Nu is het een gigantische meh en erg zwak. Veel waard bij de antiek dealer maar voor
de rest niet echt in de stad. Ook GE gebouwen bijvoorbeeld. Toen ze uitkwamen waren zo goed, net
als de oasis bijvoorbeeld. Nu is 30-50 goederen/d uit een event gebouw acceptabel. Voorheen waren
10 goederen/d echt goed. Ik hoop dat ze wel stoppen met de powercreep. Sinds de inflatie slechts
in de ruimtetijdperken half opgevangen wordt.
Als ik kijk naar hoe hard de culturele nederzetting gebouwen worden getrokken en hoe sterk die nu
zijn... ik ben bang dat er over een tijdje hogere upgrades vrij moeten komen om ze relevant te
houden. Want met dit tempo halen event gebouwen ze straks in.
 

Markus

Actief lid
Als ik kijk naar hoe hard de culturele nederzetting gebouwen worden getrokken en hoe sterk die nu
zijn... ik ben bang dat er over een tijdje hogere upgrades vrij moeten komen om ze relevant te
houden. Want met dit tempo halen event gebouwen ze straks in.

ik denk dat de yggdrasil boom nog heel lang relevant blijft hoor, het is het enige 30% aanvalsgebouw en hij is 3x3; hier gaat nog zeker 2 jaar niets overheen lijkt me. en zelfs dan is hij nog relevant :p voor de japanners denk ik dat die 12 fp ook nog heel lang goed blijft, en dat badhuis (nogmaals klagen: waarom geen piramide inno? :p :p) van de egyptenaren geeft 10 eenheden, ook heel uniek.

nee, ik denk dat de nederzettingsprijzen nog lang meegaan (het langst misschien naast gg's).
 

Azgalaxa

Actief lid
Verdediging bij stadsaanval is inderdaad toch een element wat niet meer lukt.

vorig jaar is er (helaas) nog gehoor gegeven aan deze klachten door de virgo niet meer op buurtjes te laten werken.
Inmiddels is dat geen probleem meer. je komt echt overal door heen sinds evenments gebouwen ook "verdediging bij aanval" zijn gaan bieden.

enige kunst die er nog is bij het verdegen is je combi's regelmatig veranderen. Zodat aanvallers er niet doorheen kunnen. Op lagere tijdperken dan arctisch wil het soms ook nog wel lukken door te investeren in verdediging.

Maar voor al het andere kan je beter een aanvaller zijn.

Verder is het verhaal toch wel dat het spel voortmoet en niet kan blijven stilstaan. Dus wen maar op tijd innen en dikke bonussen bij gg en eventgebouwen.
 

Markus

Actief lid
Verdediging bij stadsaanval is inderdaad toch een element wat niet meer lukt.

vorig jaar is er (helaas) nog gehoor gegeven aan deze klachten door de virgo niet meer op buurtjes te laten werken.
Inmiddels is dat geen probleem meer. je komt echt overal door heen sinds evenments gebouwen ook "verdediging bij aanval" zijn gaan bieden.

enige kunst die er nog is bij het verdegen is je combi's regelmatig veranderen. Zodat aanvallers er niet doorheen kunnen. Op lagere tijdperken dan arctisch wil het soms ook nog wel lukken door te investeren in verdediging.

Maar voor al het andere kan je beter een aanvaller zijn.

Verder is het verhaal toch wel dat het spel voortmoet en niet kan blijven stilstaan. Dus wen maar op tijd innen en dikke bonussen bij gg en eventgebouwen.

hier kan ik het wel mee eens zijn, op B wereld bijv heb ik > 1200%/350% aanval en hiermee kan ik zelfs een verdediging van 2500% regelmatig neerhalen met de juiste eenheden.
 
Bovenaan