verhouding kwijt tussen aanvallers en verdedigers

DeletedUser

Guest
Sinds de grootse gebouwen is de verhouding tussen de aanval van de verdediging en de aanvallen geheel uit balans.
De verdediger kan max 200%(zonder de wachtvuren) meer verdediging krijgen deze kan echter gecounterd worden met de max 150% meer aanval van de aanvaller, het wordt de aanvaller dus iets moelijker gemaakt om zijn tegenstander te doden.
De verdediger echter krijgt GEEN aanvalsbonus terwijl de aanvaller een verdedigingsbonus kan hebben van max 150%, het wordt dus veel moelijker om de aanvaller te doden.
Ik hoop dat hier in de toekomst over nagedacht wordt bij verbeteringen en upgrades/uitbreidingen.

Patrick
 

DeletedUser

Guest
We zullen eerst eens zien wat voor een verschil de verbeterde AI die vandaag geïntroduceerd is teweeg brengt.
 

DeletedUser4162

Guest
een verdediging met 200% zal echt niet makkelijk te verslaan zijn met deze nieuwe AI..

En tja dan ligt het nog maar aan je zelf hoe goed je verdedigd, als je 8 dezelfde eenheden gebruikt en nooit iets veranderd word het voor je buren erg makkelijk om te winnen.
 

DeletedUser

Guest
ja maar die 150% extra aanval haalt je voordeel ver naar beneden, terwijl de verdediger het altijd met zijn basisaanval tegen de max 150% extra verdediging van de aanvaller moet doen dus naar verhouding altijd minder schade geeft en dus langer bezig om de aanvaller te doden.
 

DeletedUser

Guest
Zover ik nu gezien heb maakt de nieuwe AI veel verschil en is de aanvaller niet zoveel meer in het voordeel. (heb wel maar 100% aanvalsbonus)
 

DeletedUser4162

Guest
ja maar die 150% extra aanval haalt je voordeel ver naar beneden, terwijl de verdediger het altijd met zijn basisaanval tegen de max 150% extra verdediging van de aanvaller moet doen dus naar verhouding altijd minder schade geeft en dus langer bezig om de aanvaller te doden.

Klopt maar verdediging bonus kan tot 200% (voor degene met wachttorens nog hoger zelfs). dat + veel betere AI maakt het voor mensen die 150% aanvals bonus hebben echt niet makkelijk hoor.
 

DeletedUser

Guest
de verbeterderde AI is zo goed zelfs dat we van een OP niet meer kunnen spreken.... ik raak nu zelfs tegen langbooschutters al 3 achterladers kwijt, terwijl ik een aanvalsbonus van 85% heb? ik denk dat de OP wachtvuurtjes al BS waren maar de nieuwe aanpassing maakt het alleen maar slechter.. ik zie nu zelfs Trebs en dergelijke een half veld oversteken om mijn achterladers te pakken.. echt mensen een aanpassing in de AI okee.. maar er een compleet circus van maken? ik maakte vanavond zelfs de opmerking terwijl ik met een maatje op de ps3 chat zat... en ik citeer"zelfs de bijna standaard 2 mans speerman verdediging gooien van het begin al een speer tussen de spaken van mijn achterladers zodat ik al geen PEEP meer kan" de verdediging met theelichtjes is al onzin en de pushers met hun verdedigings gebouwen, maar nu ook nog eens een AI van de verdediging die compleet John Rambo op je gaat??.. hmmmmm weer lekker over nagedacht mensen..
 

DeletedUser

Guest
snaptuh,

OP? BS? Ik begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt.

Dat de nieuwe AI het zo moeilijk maakt om schadeloos van je tegenstanders te winnen is juist de bedoeling. Natuurlijk is het wennen, want je was gewend dat het zo makkelijk ging. Aan de andere kant: er is hier veel geklaagd over een slechte AI waardoor de aanvaller met minder sterke eenheden schadeloos kon winnen van een verdediger met sterkere eenheden. Dat probleem is nu opgelost :).

Het is nu moeilijker om spelers aan te vallen, maar voor PvP maakt dat niet uit. Voor iedereen is het extra moeilijk, dus het blijft een gelijke strijd.
 

DeletedUser4162

Guest
de verbeterderde AI is zo goed zelfs dat we van een OP niet meer kunnen spreken.... ik raak nu zelfs tegen langbooschutters al 3 achterladers kwijt, terwijl ik een aanvalsbonus van 85% heb? ik denk dat de OP wachtvuurtjes al BS waren maar de nieuwe aanpassing maakt het alleen maar slechter.. ik zie nu zelfs Trebs en dergelijke een half veld oversteken om mijn achterladers te pakken.. echt mensen een aanpassing in de AI okee.. maar er een compleet circus van maken? ik maakte vanavond zelfs de opmerking terwijl ik met een maatje op de ps3 chat zat... en ik citeer"zelfs de bijna standaard 2 mans speerman verdediging gooien van het begin al een speer tussen de spaken van mijn achterladers zodat ik al geen PEEP meer kan" de verdediging met theelichtjes is al onzin en de pushers met hun verdedigings gebouwen, maar nu ook nog eens een AI van de verdediging die compleet John Rambo op je gaat??.. hmmmmm weer lekker over nagedacht mensen..

Tja je kunt nu niet meer je hele buurt afmaken met alleen achterladers, zijn nog andere eenheden die je kunt inzetten tegen langbogen...

snaptuh,

OP? BS? Ik begrijp niet precies wat je daarmee bedoelt.

OP = overpowered
BS = bullsh*t
 

DeletedUser

Guest
De AI werkt goed idd,je hebt veel leger nodig om nog goed punten te scoren.
Maar dat betekend ook dat je nu dus niet meer lui op het automaat knopje kan drukken en zonder een poep of scheet tegen gas krijgt.
Ook heb ik gezien dat de AI gelijk die schurken aanpakt,heel goed,die kunnen dan niet meer achter de linies hard toeslaan,en worden eerder gedood in t veld,mooi zo.
Het vechten draait nu dus echt om,taktiek,en met inmiddels 210% extra verdediging(Brisgard),vind ik het mooi om te zien,hoe de tegenstander zich eindelijk vastloopt.
Dit hadden ze van mij eerder mogen doen,en zo maken de kleinere spellers het ook wat moeilijker.
Het is nu een spel zoals stratego,en schaken,effe je koppie gebruiken,en je tijd nemen.
Alleen die spelers komen ver in een toernooi .
Ik zeg goed bezig FOE.;)
 

DeletedUser

Guest
Heel erg slecht de nieuwe update, de verdedeging is nu echt te sterk in verhoudingen.
Misschien waren de aanvallers wat sterker, maar naar mijn gevoel is de verdeging met 200% omhoog.
Niet alleen met buren ook op de landkaart merk ik, als ik aanval dat zelfs alle bonussen (rotsen,boment etc) bij de verdeging ligt.
De paarden rennen in een keer naar voren en alle lichte melee verstopt zich in struiken.
Nu heeft de AI een voordeel met alles, is ook geen goede verhouding.. beetje triest
 

DeletedUser

Guest
Ik heb me afentoe matenloos lopen iriteren aan de AI van de verdediging.
En die doet nu wat ik een beetje zou doen,ze maken gebruik van de extra bossen rotsen enz.
En vallen de juiste vijand aan,zo als het hoort.
Het is strategie ,het spel moet ook niet te makkelijk zijn,anders is het geen uitdaging meer.
 

DeletedUser5428

Guest
Ik heb een paar automatische gevechten gedaan, en ik zie nog wel een minpuntje aan de nieuwe AI. Ik was al ruim aan de winnende hand, en dan voert de AI nog aanvallen uit met zwaar gekwetste eenheden, zodat ik die kwijt was. Persoonlijk zou ik die achteruit zetten zodat ik die niet kwijt ben.
 

DeletedUser4162

Guest
Ik heb een paar automatische gevechten gedaan, en ik zie nog wel een minpuntje aan de nieuwe AI. Ik was al ruim aan de winnende hand, en dan voert de AI nog aanvallen uit met zwaar gekwetste eenheden, zodat ik die kwijt was. Persoonlijk zou ik die achteruit zetten zodat ik die niet kwijt ben.

Ja dat krijg je als je automatisch vecht, daarom doe ik dit ook nooit.
Uit eindelijk heb je als mens nog steeds een groot voordeel op de AI.
Nu is alles nieuw en lijkt het alsof de verdediging te sterk is, je moet gewoon goed kijken hoe ze nu aanvallen en dan heb je binnen no time door hoe de AI werkt en kun je hun volgende stap voorspellen, zodra je dit kan zul je echt geen moeite hebben met aanvallen..

Daarnaast is het ook van super groot belang werk leger je gebruikt, als je nog steeds 7-8 lange afstand gebruikt met 1 zware melee/korte afstand ja dan kom je niet ver.
 

DeletedUser

Guest
Ok ik neem me woorden terug.

De AI is zwaar ge update ,en dat is goed te merken,ze proberen eerst je afstand wapens uit te schakelen,daarna je suport,en ruiters.
Ze pakken nu precies de juiste eenheden,waar ze extra bonus tegen hebben,en gebruiken de gebieden voor extra verdediging aanval beschutting zeer goed.
Er zijn nu ook nieuwe gebieden te veroveren,maar die hebben al gouw 75% extra verdediging+aanval ,word dus heel zwaar tenzei je 150% extra aanval heb pfff.

Spelers die ik met gemak versloeg,slopen nu steeds me kanonnen,en die duren 4uur voordat ze weer terug zijn.
En als je met andere eenheden over het veld gaat,raken ze zwaar gewond,en gaan ook dood,doordat de AI die gelijk probeert te pakken.

Het geeft iedereen wel een eerlijke kans,en het is echt een uitdaging om veel punten in t toernooi te halen.
Maar ik denk dat door deze verdediging AI upgrade ,bij een hoop mensen de vechtlust is verminderd.
Want vechten en winnen is leuk,daardoor groei je hard,en als beloning krijg je medals aan t eind van de week,door toernooien te winnen.
Het vechten doe ik ook altijd zelf,dat is beter.

IK blijf het proberen om door te strijden,maar de lol gaat er wel een beetje van af,het voordeel is wel weer dat iedereen er last van heeft.
Maar een 100.0000 punten per week word nu lastig denk ik,:wacko:

gr marcus
 

DeletedUser5020

Guest
Zoals alles heeft ook de nieuwe ai zijn voor en nadelen.
Grootste nadeel dat ik tot nu toe gezien heb is dat zware infanterie gewoon niet van die achterste lijn afkomt.
Ze lopen gewoon wat heen en weer achteraan tot je langbogen, musketiers of andere afstandstroepen ze komen neermaaien.
Ook het achteruitlopen van lichte melee is grappig, er staan enkel maar struiken voorruit dus gaan ze achteruit om in een bos te staan.
Een goede AI schrijven is moeilijk, ik denk dat we al een klein stapje in de goede richting hebben gedaan, maar we zijn er nog lang niet.
 

DeletedUser

Guest
Geweldig dat in onze stadstaten eindelijk geweldpleging & diefstal wat harder worden aangepakt!
De minister zou trots zijn!
 

DeletedUser

Guest
de verbeterderde AI is zo goed zelfs dat we van een OP niet meer kunnen spreken.... ik raak nu zelfs tegen langbooschutters al 3 achterladers kwijt, terwijl ik een aanvalsbonus van 85% heb? ik denk dat de OP wachtvuurtjes al BS waren maar de nieuwe aanpassing maakt het alleen maar slechter.. ik zie nu zelfs Trebs en dergelijke een half veld oversteken om mijn achterladers te pakken..

Mijn support hebben ze. Je moet nu tenminste nadenken en knokken voor je punten.
 
Bovenaan