verhaallijn over de tempeliers

DeletedUser10553

Guest
ja ,...ik weet het, ik had dit al eens voorgesteld. maar ik haakte af omdat de wachttijden voor verhaallijnen zo lang zijn. wist ik veel dat ik twee jaar later dit spel nog zou spelen.

inmiddels heb ik de gepasseerde evenementen goed bekeken, en tot de conclusie gekomen dat mijn voorstel toen meer op een kabouter plop evenement leek dan wat anders.
Gelieve i.p.v. mijn voorstel helemaal af te breken, zelf ook constructief en hardop mee te denken.

over het verhaal zelf, de tekstjes bij de opdrachten, ben ik nog wat aan het opzoeken.
de oprichting, glorietijd en ondergang van de tempeliers is door vele auteurs beschreven en verspreid over 500 jaar tijd
12 feitjes vinden hiervoor is minder evident dan het lijkt, hieronder verzamel ik gaandeweg wat bruikbaar kan zijn

1. "welkom in de orde van de tempel hier krijg je dagelijks voldoende gezond eten op tafel, op voorwaarde dat je op elke dag des Heere een bad neemt.
(in de middeleeuwen was dat nog geen mode, later bleek dit het geheim van hun hoge leeftijden te zijn)
2." we varen onder piratenvlag, zodat zij ons in vrede zullen laten doorvaren".
(door dit trucje werden ze door piraten met rust gelaten, maar wel vaker geënterd door de Oost-Indische compagnie.)
3."De zegels op dit perkament maken u wel eigenaar, maar enkel zolang u zich aan de terugbetalingsvoorwaarden houd"
(de tempeliers zijn de uitvinders van de cheque en eigenlijk waren zij de eerste bank)
4." uw titel en bezittingen zijn nu van ons, een titel kan je terug verdienen, maar met uw bezittingen zullen wij handel drijven om onze macht te vergroten"
(ook de adel ging mee op kruistocht om de pelgrims te beschermen, ze moesten echter al hun rijkdom afstaan en een eed van armoede afleggen)
5. Ons Graafschap Edessa is gevallen door de troepen van zenghi, wij moeten ten strijde tegen de heidenen te Jerusalem"
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.


de opdrachten

missie 1 ; bezoek 25 taveernes en besteed 11 fp // win 20 Tp goederen willekeurig
missie 2 ; laat uw zeekapitein alle schatkisten brengen en besteed 11 fp // win 250 medailles
missie 3 ; onderzoek een tech of besteed 20 fp in een GG // win 20 diamanten
missie 4 ; M/O 40X en besteed 11 fp // win 1 blauwdruk willekeurig
missie 5 ; verken een provincie en besteed 11 fp // win 24u verdedigingsbonus 30%
missie 6 ; los 8 ontmoetingen op in expeditie en besteed 11 fp // win 30 diamanten
missie 7 ; verwerf 2 sectoren met handel en besteed 11 fp // win 24u aanvalsbonus 30%
missie 8 ; verwerf 2 sectoren met strijden en besteed 11 fp // win 25 000 voorraden
missie 9 ; voltooi 8X een 24u productie en besteed 11 fp // win 2 renovatie kits
missie 10; rekruteer 4 eenheden uit huidig Tp of 6 eenheden uit vorig Tp // win 10 schurken
missie 11; verzamel 40 goederen en besteed 11 fp // win 200 stuks van een goed
missie 12; verwerf een provincie // win 50 diamanten

eindprijs:

*avatar afbeelding van Hugo van payns
* gildelogo tempeliers ( 2 mannen op paard )

*gebouw; Rosslyn Chappel
productie mogelijkheden

5 min ; 100 munten
15 min ; 20 medailles
1 u ; 500 voorraden
4 u ; 2 stuks van elk goed uit het Tp van het gebouw (renokits)
8 u ; 4000 voorraden
24 u ; 2 fp
(indien gemotiveerd; 1000 tevredenheid)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De vorige keer dat je dit voorstelde was niet 2 jaar, maar 9 maanden geleden. Je kreeg toen als antwoord:

We hebben bijna nooit ideeën als deze. Ik heb daarom even uitgezocht wat hier de mogelijkheden van zijn. Voor de komende 2 jaar liggen er al ideeën over historische verhaallijnen bij de ontwikkelaars (wij weten niet welke ideeën daar precies allemaal liggen, en ook niet welke het daarvan gaan worden en welke niet).
Het thema zou eventueel doorgegeven kunnen worden, missies en prijzen niet. Maar dat thema zal pas over 2 jaar bekeken worden. Zoals ondertussen bekend liggen sommige ideeën al even op de plank voordat er iets mee gedaan wordt. Dit zal zelfs de plank niet halen die eerste 2 jaar.

Ik heb zo het vermoeden dat dit antwoord 9 maanden later nog steeds opgaat. Je missies en prijzen zijn dus zinloos en het zal de plank nog steeds niet halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10553

Guest
dus kan ik enkel het volgende voorstel indienen? hierbij maak ik onderscheid tussen voorstel en suggestie, al betekend het min of meer hetzelfde, suggestie houd meer " doe ermee wat je wil" in

voorstel: 12 missie's met als thema " de tempeliers"
suggestie: evenementsgebouw ; Rosslyn Chappel
suggestie: avatar; Hugo van Payns
(enkel voor gildehouders), tempelierszegel Gildelogo (2 mannen te paard)
 

DeletedUser

Guest
dus kan ik enkel het volgende voorstel indienen? hierbij maak ik onderscheid tussen voorstel en suggestie, al betekend het min of meer hetzelfde, suggestie houd meer " doe ermee wat je wil" in

voorstel: 12 missie's met als thema " de tempeliers"
suggestie: evenementsgebouw ; Rosslyn Chappel
suggestie: avatar; Hugo van Payns
(enkel voor gildehouders), tempelierszegel Gildelogo (2 mannen te paard)

Ze hebben je toch al verteld wat ze er mee doen?

Het haalt nog steeds de plank niet.
 

DeletedUser10553

Guest
beter ernaast schieten, dan verzuimen te mikken, wie niet waagt , blijft maagd
 

DeletedUser

Guest
beter ernaast schieten, dan verzuimen te mikken, wie niet waagt , blijft maagd


Als je verzuimt te mikken is de kans dat je er naast schiet toch al heel groot, dus ik denk dat je een beetje aan je beeldspraak moet gaan werken. Verder heb ik geen idee waar jij nu op probeert te schieten, want ze hebben je doel al lang weggehaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan