verhaal event met thema Tempeliers.

DeletedUser10553

Guest
Er zijn heel wat gilden in dit spel die zich met de orde van de tempel vereenzelvigen, En terrecht.het is een cruciale periode in de geschiedenis van de mensheid. vol controversen ,mythen en mysteries, die je ook in onze genoteerde geschiedenis kan vinden. daarom denk ik dat een verhaal event met dit thema het erg goed zal doen. met uiteraard portretten te winnen van geschiedenis correcte tempeliers. paus clemens, koning philips de schone.
hoe deze event er moet uitzien en wat je allemaal kan winnen laat ik liefst maximaal aan de spel ontwikkelaars over. het gaat me enkel over het thema tempeliers, de portretten, en veventueel wat nuttige sg en bd te winnen.
Moest er tijdens dit event blauwdrukken te winnen zijn van bv het regenwoud project, en ook het altaar van inspiratie frequent te winnen is. zouden nieuwere spelers toch enkele hulpmiddelen kunnen vergaren die hen helpt bij het verzamelen van blauwdrukken.

dus als er ooit gebrek is aan inspiratie voor een nieuw verhaal event, denk dan effe aan deze hystory.
de eerste kruistochten gaf boeren , ter dood veroordeelden en gevangenen de kans om te vechten voor de kerk en het christendom. ook de adel deed hieraan mee, welliswaar onder volledig afzonderlijke vlag. sinds de eerste kruistocht naar jerusalem (1096-1099) tot de ontbinding van de orde
anno 1307, is meer dan voldoende materiaal te vinden voor een leuk verhaal event.
 

DeletedUser10553

Guest
ik denk hierbij ook aan nieuwere en toekomstige spelers, heb niets gevonden onder de zoektermen verhaallijn en tempeliers. dus enkel dat thema en enkele portretten te winnen zal ik al heel tevereden voor zijn. in elke event is wel een altaar te winnen, dus waarom dat van inspiratie niet. als er dan ook blauwdrukken bij mogen, graag dat van het regenwoud project. indien die twee prijzen niet kunnen, mij best. het thema tempeliers en portretten vind ik al reuze als dat er door komt. de prijzen is optioneel. of moet ik heel de verhaallijn, missies en prijzen zelf bedenken?
hoe lang het moet lopen en welke opdrachten je krijgt kan toch best door de spel ontwikkelaars bedacht worden.

ik dacht net, hoe lager mn wensen voor mn idee, hoe meer kans dat het erdoor komt.
dus het thema tempeliers en gepaste portretten als voorstel.
de prijzen "altaar van inspiratie" en blauwdrukken van "regenwoud project", indien mogelijk.
voor de rest carte blanche
 

DeletedUser10553

Guest
kan je me een succesvol voorstel laten zien voor een verhaal event als voorbeeld? zodat ik weet hoe dat er moet uitzien

wat bv niet te vinden is, nergens, gaat o.a. over hoe lang mag een verhaallijn max lopen, uit hoeveel opdrachten mag dit max bestaan. welke opdrachten kunnen en welke niet. welke prijzen kunnen en welke niet. is uw thema deontologisch verantwoord, als je me daarvoor richtlijnen kan voorschotelen ga ik meteen aan de slag en heb je morgenvroeg een kant en klare verhaal event.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
- In bijna ieder evenement is wel een altaar te winnen, maar niet in iedere verhaallijn.
- In een verhaallijn win je max 2 portretten, waarvan 1 mannelijk en 1 vrouwelijk
- Een verhaallijn loopt max een week en bestaat meestal uit zo'n 10 opdrachten
- Prijzen die je wint zijn de "dobbelsteen" prijzen. BD's kan, maar zijn geen garantie en al helemaal niet van een specifiek GG

Jouw idee in een notedop:

  • Uitgebreide beschrijving van het idee: Ik wil graag een verhaallijn die verhaalt over de tempeliers
  • Motivatie voor het idee: Ik wil graag een tempelier portretje
    Nadelen van het idee: Niet veel anderen zitten op zo'n portret te wachten
 

DeletedUser10553

Guest
dat is jouw versie... morgen lees je de mijne.... uitgewerkt.
 

DeletedUser

Guest
Ik durf nu al te wedden dat mijn versie de lading beter dekt.
 

DeletedUser10553

Guest
missie 1; rekruteer 4 eenheden uit uw huidige tp of 5 uit uw vorige tp
... prijs1; portet gemalin van koning philips de schone anno 1307 johanna van navarra
missie 2; besteed 10 forgepunten.
prijs2; (dobbelsteen sg); altaar inspiratie, wachtvuur, overwinningstoren, altaar van ontzag, ..
missie 3; bouw een cultureel gebouw of doneer 5 fp in een gg
prijs3; 5000 voorraden

missie 4 verwijder 3 eenheden uit een vorig tp of 2 uit je huidig tp
prijs4; 2 schurken
missie 5 verwijder 1 militair gebouw.
prijs5 ; portret jan breydel
missie 6 vind een blauwdruk.
prijs6 ; altaar van inspiratie

missie 7 rekruteer 3 eenheden uit je huidige tp of 4 uit je vorige tp
prijs7: 2500 munten

missie 8 bouw 1 militair gebouw
prijs8; 1ste eenheid gratis
missie9 koop 5 forgepunten
prijs9 portret koning philips de schone,

missie 10 voltooi 4 keer een productie van 24u prijs10; schurkenschuilplaats.
missie 11 bedankt voor het voltooien van de tempelier missies prijs 11 gildelogo tempelierszegel+ 50 diamanten voor elk gildelid per volbrachte speler.


uurtje werk. al klaar. indien voor verbetering vatbaar, ik luister...
 

DeletedUser10553

Guest
mss moeten munt en voorraden prijzen recht evenredig met het spelers tp ingesteld worden

voor missie en prijs 8 vrees ik wel een mega programeurs probleem. ik sta open voor alternatieven.

aan het verhaal zelf ben ik nog ff bezig met research, word vervolgt...

het tempeliers zegel bedoel ik niet het rood in witte kruis, maar wel de 2 broers te paard.

voor missie 3 om de verhouding wat rechtte zetten, 15 fp

als je kan bijdragen sl8yer, graag hoor, jij bent de expert. ik kom maar met een idee aandraven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10433

Guest
Er zijn heel wat gilden in dit spel die zich met de orde van de tempel vereenzelvigen, En terrecht.het is een cruciale periode in de geschiedenis van de mensheid. vol controversen ,mythen en mysteries, die je ook in onze genoteerde geschiedenis kan vinden. daarom denk ik dat een verhaal event met dit thema het erg goed zal doen. met uiteraard portretten te winnen van geschiedenis correcte tempeliers. paus clemens, koning philips de schone.
hoe deze event er moet uitzien en wat je allemaal kan winnen laat ik liefst maximaal aan de spel ontwikkelaars over. het gaat me enkel over het thema tempeliers, de portretten, en veventueel wat nuttige sg en bd te winnen.
Moest er tijdens dit event blauwdrukken te winnen zijn van bv het regenwoud project, en ook het altaar van inspiratie frequent te winnen is. zouden nieuwere spelers toch enkele hulpmiddelen kunnen vergaren die hen helpt bij het verzamelen van blauwdrukken.

dus als er ooit gebrek is aan inspiratie voor een nieuw verhaal event, denk dan effe aan deze hystory.
de eerste kruistochten gaf boeren , ter dood veroordeelden en gevangenen de kans om te vechten voor de kerk en het christendom. ook de adel deed hieraan mee, welliswaar onder volledig afzonderlijke vlag. sinds de eerste kruistocht naar jerusalem (1096-1099) tot de ontbinding van de orde
anno 1307, is meer dan voldoende materiaal te vinden voor een leuk verhaal event.
Hey bro, ik denk dat je het beste naar Stefan kan luisteren, voor die prijzen. Hij komt ervaren
en hulpzaam over hierin. Gewoon altaar van inspiratie als eindbeloning voorstellen. Als je een
eindbeloning wilt die je blauwdrukken levert.
Voor die 1e gratis eenheid, kan je beter willekeurige onafhankelijke eenheid voorstellen. Want
die 1e eenheid gratis bestaat nog niet en moet anders nieuwe software voor worden gemaakt, bro.
Wel leuk bedacht. Dus je suggestie is een Tempeliers event waarin je een altaar van inspiratie
kan winnen aan het einde? Die massa diamanten beloning is denk ik veel te goed, met een grote
gilde krijgen leden veel diamanten. Die kopen dus geen diamanten meer, waardoor het spel geen
doekoe voor een tijdje levert en dan sluiten ze de tent. Stel gilde van 80 man en 40 voltooid het
event. Dan krijgt iedereen 40 x 50 = 200 diamanten in totaal, bro das veel te veel. Gewoon 50
diamanten voor jezelf als je het voltooid en geen extra's, bro.
 

DeletedUser10486

Guest
Wat heeft Jan Breydel te maken met de tempeliers? En in Nederland hebben ze daar nog nooit van gehoord.

Altaren of schurkenschuilplaatsen zijn veel te goede beloningen voor een simpele missie. Misschien 1 altaar als eindbeloning voor de hele missiereeks, meer niet.
 

DeletedUser10553

Guest
wel als alternatief voor de schurkenschuilplaats , het altaar van inspiratie. jan breydel was uit dezelfde tijdssfeer maar hugo van paynes of liever godfried van sint omaars vind ik zelf na bedenktijd ook een veel beter voorstel. doe maar godfried van sint omaars dan.
maar het gildelogo van de tempeliers . kan dat door een speler voor zn gilde gewonnen worden, of blijft dat individueel? of moet de oprichter van die gilde dan dat logo winnen. die diamanten eind bonus, kan dat?
 

DeletedUser

Guest
missie 1; rekruteer 4 eenheden uit uw huidige tp of 5 uit uw vorige tp
... prijs1; portet gemalin van koning philips de schone anno 1307 johanna van navarra
missie 2; besteed 10 forgepunten.
prijs2; (dobbelsteen sg); altaar inspiratie, wachtvuur, overwinningstoren, altaar van ontzag, ..
missie 3; bouw een cultureel gebouw of doneer 5 fp in een gg
prijs3; 5000 voorraden

missie 4 verwijder 3 eenheden uit een vorig tp of 2 uit je huidig tp
prijs4; 2 schurken
missie 5 verwijder 1 militair gebouw.
prijs5 ; portret jan breydel
missie 6 vind een blauwdruk.
prijs6 ; altaar van inspiratie

missie 7 rekruteer 3 eenheden uit je huidige tp of 4 uit je vorige tp
prijs7: 2500 munten

missie 8 bouw 1 militair gebouw
prijs8; 1ste eenheid gratis
missie9 koop 5 forgepunten
prijs9 portret koning philips de schone,

missie 10 voltooi 4 keer een productie van 24u prijs10; schurkenschuilplaats.
missie 11 bedankt voor het voltooien van de tempelier missies prijs 11 gildelogo tempelierszegel+ 50 diamanten voor elk gildelid per volbrachte speler.


uurtje werk. al klaar. indien voor verbetering vatbaar, ik luister...

Je moet niet luisteren, je moet lezen. Jij leest echt helemaal niets zo te zien. Ik heb al eerder aangegeven hoe een verhaallijn in elkaar steekt en dan kom je hier mee? Mag dan een uurtje werk zijn, maar dat is dan een verloren uur. Dit is een lachertje.

Iedere verhaallijn wordt wereldwijd uitgebracht. Een portret van Jan Breydel? Waarom niet Samson & Gert, of K3?:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
@Godfrey De Saint Omer
Ik waardeer je enthousiasme in deze. Maar probeer als je veel nieuwe dingen bedenkt niet 6 posts na elkaar aan te maken. Onder elke post zit een knop 'bewerk'. Hiermee kun je je bestaande post aanpassen, en dus nieuwe informatie toevoegen. Ik heb de 6 posts net samengevoegd tot 1.
 

DeletedUser10553

Guest
wel die 50 dias individueel is best ok. jouw idee om dat altaar van inspiratieals eindprijs te houden ook. jan breydel mag hugo van paynes of godfried van sint omaars worden.ook als verteller uiteraard. de eindprijs een gildelogo met de 2 broers te paard kan nadien ook nog te koop aangeboden worden.
dus voor prijs 5 portret hugo van paynes of godfried van sint omaars en voor prijs 6 een klein forgepunten pakket als alternatief
 

DeletedUser

Guest
zal het int oog houden dat ik het blijf samenvoegen,

Dat had je dus nu moeten doen.

ik ga ook vanaf heden erg selectief zijn op wie ik nog reageer. sommige mensen hier zijn echt negatief voor creatieve ontwikkeling . in plaats van opbouwende tips te geven krijg ik van niet nader genoemde, niets dan critiek en tot op het beledigende af. niet echt iemand die hier op zijn plaats zit als je het mij vraagt.

Daar was je al mee bezig. Je leest de tips die je krijgt niet en voelt je vervolgens beledigt omdat je die tips nmog eens krijgt. Er is je door meerdere personen al uitgelegd wie hier een functie heeft en wie niet en ook dat heb je niet meegekregen. Wat jij doet heeft niets met creatieve ontwikkeling te maken. Jij wil je tempeliers portretje en makkelijke BD's en komt daarvoor met het ene na het andere slecht doordachte idee. Verwacht je nu werkelijk dat iedereen dan direct staat te juichen?
 

DeletedUser10553

Guest
ik vroeg dus een andere mening van iemand die iets meer human skills heeft en hier inmiddels zelf een opinie over heeft gevormd. inmiddels heb ik alle posts die ik ongepast of ongehoord vind aldusdanig gemeld.
 

DeletedUser

Guest
ik vroeg dus een andere mening van iemand die iets meer human skills heeft en hier inmiddels zelf een opinie over heeft gevormd. inmiddels heb ik alle posts die ik ongepast of ongehoord vind aldusdanig gemeld.

Waarom moet die mening anders zijn? Je idee raakt kant nog wal. Het lijkt totaal niet op hoe een verhaallijn er tot nu toe steeds uitziet. Je missies voldoen niet aan het gegeven dat ze voor iedereen binnen de tijd haalbaar moeten zijn. Je prijzen zijn volledig over de top en dat alles omdat jij zo graag je portretje en BD's wil. Daarom moet wereldwijd iedereen in het spel daar in mee gaan en dan vraag je ook nog eens vooral om meningen van mensen die het met je eens zijn?
Denk je nu echt dat die kans groot is?

Meld vooral iedereen die het niet met je eens is. Mods hier worden dik betaald en hebben toch niets te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hierbij even 2 mededelingen:
Iedereen staat vrij om te reageren in dit deel van het forum. Als zijn/haar advies (en mijn verzoek) vervolgens genegeerd wordt dan zal diegene iets meer speelruimte krijgen met zijn commentaar. Wil je opbouwende kritiek, dan moet je daar ook voor open staan.

We hebben bijna nooit ideeën als deze. Ik heb daarom even uitgezocht wat hier de mogelijkheden van zijn. Voor de komende 2 jaar liggen er al ideeën over historische verhaallijnen bij de ontwikkelaars (wij weten niet welke ideeën daar precies allemaal liggen, en ook niet welke het daarvan gaan worden en welke niet).
Het thema zou eventueel doorgegeven kunnen worden, missies en prijzen niet. Maar dat thema zal pas over 2 jaar bekeken worden. Zoals ondertussen bekend liggen sommige ideeën al even op de plank voordat er iets mee gedaan wordt. Dit zal zelfs de plank niet halen die eerste 2 jaar. Daarom is het aan jou zelf of je hier mee door wilt gaan of niet.
 
Bovenaan