vergeten GG's

DeletedUser

Guest
er is een antal GG's ofwel grootse gebouwen in dit spel dat word door veel genegeerd, voornaamste reden, de GG's met munten, voorraden en meds gaat niet met tijdperk mee

colosseum, ijzertijd GG, blijft heel weinig medailles geven zelfs op level 10+ op hogere tijdperken
notre dame, hoge middeleeuwen GG, blijft heel weinig voorraden zelfs op level 10+ op hogere tijdperken
space needle, moderne tijdperk GG, in pmt en ht is de munteproductie uit die niet echt special

deal castle heb hetzelfde bonus als colosseum, hogere tijdperk (voor ht spelers is die ook niet super qua meds maar wel leuke 2'e bonus)
capitol meer voorraden dan notre dame, geef veel bewoners in de stad, dus wel leuke 2'e bonus

dom van aken en chateau frontenac leveert beide munten, ook niks special eran maar beide zit met leuke 2'e bonus

habitat en lotus temple heb ook munteproductie onder hetzelfde voorwaarden

de hoofdprobleem is hier, geen enkele van deze gebouwen produceer munten, meds of voorraden in verhouding met welke tijdperk de speler zit in

mijn suggestie om deze, in sommige gevallen, vrijveel dode GG's toch wel nuttig te maken:

zorg dat er komt een verhouding met tijdperk in het system, space needle zou in bronstijd heel weinig munten leveren, colosseum zou in pmt ardig wat medailles moeten leveren enzovoort

de factoren zit al in het spel om deze tot een eerlijke verhouding te maken

voor medailles, gebruik de factor uit overwinnings toren, kijk dan ook hoeveel ruimte de GG in beslag neemt en reken dat mee
voor munten is er een handige factor in de kennisaltar, kijk weer op de ruimte de GG's in beslag neemt
voor de voorraden is er oasis, weer hetzelfde, kijk op ruimte in beslag nemen van de GG's

met dit zou colosseum en deal castle, op hetzelfde level, bijna hetzelfde hoeveelheid meds geven, 6x7 template vs 7x7, wel heel iets meer winst met deal (op hoeveelheid meds)
hetzelfde zou je dan zien met de andere munten en voorraden GG's

dit zou als effect hebben dat sommige gg's misschien heel iets meer zou gebruikt worden en vooral dat sommige GG's niet meer als totaal zinlose gedacht, weet helaas dat met de eerste 3 dat ik noem, dat veel zo denk

mijn excuses met eventuele typos en mijn wordvolgorde, zal met alle plezier opheldering op welke punt dan ook geven, nederlands is niet mijn eerste taal en ook niet de makkelijkste taal :)

liefs
moonshardy, wereld C
 

DeletedUser7909

Guest
Elk tijdperk heeft zijn eigen GG's en zoals met veel "oude" dingen worden ze in gehaald door nieuwere en betere. In FoE is dat niet anders. De GG's uit de eerste tijdperken leveren misschien niet zoveel op in verhouding als je in de hogere tijdperken zit, maar daar tegenover kosten ze ook veel minder aan goederen om ze te bouwen. Bovendien je suggestie dat de spaceneedle in bronstijd heel weinig munten levert en het Colosseum meer medailles gaat geven in hogere tijdperken slaat nergens op natuurlijk. Hoe kom je in hemelsnaam in de bronstijd aan de goederen om überhaupt een spaceneedle te bouwen en een Colosseum is een GG uit de begin periode en het zou raar zijn als hij ineens meer ging geven als je in latere tijdperken komt. Een auto uit 1900 wordt ook niet beter in het jaar 2000...
Bovendien kan je de GG's nu verder laten groeien na level 10 wat er ook voor zorgt dat je oude GG meer oplevert als je steeds maar een level omhoog gaat.
 

DeletedUser

Guest
Slecht idee. GG's zijn niet gebonden aan een tijdperk maar aan een niveau, ook vanwege de 2de bonus. Wil je er meer munten uit halen dan moet je investeren en het niveau omhoog brengen.
 

DeletedUser5428

Guest
Al geven de "slechte" GG's nu opeens 10x zo veel voorraden, munten of medailles, dan zet men die nog niet wegens plaatsgebrek.
 

DeletedUser

Guest
heppen
sommige bonusen uit GG's is wel tijdloos, andere niet, % quest bonus uit frontenac, troppen uit alcatraz, is wel tijdloos, warom mag munten en voorraden en medailles dan niet tijdlose bonus hebben?
kan wel base waarde van munt/voorad/meds keer GG level gemodificeerd met tijdperk, hoef niet exclusief te zijn gebonden aan tijdperk dat dat sort GG's word gebouwd in of wel? mag toch wat hebben van hem in latere tijdperk, vooral met hoeveel ruimte sommige GG's in beslag neemt

sl8yer
precies, jij kan beide tijdperk en niveau doen, hoef niet alleen de ene of de andere

GG's hoor wel bij tijdperk maar sommige is zo sterk dat die zal men nooit wegdoen terwijl andere is vrijveel dood qua nut voordat die eens staat in een stad?

stefanv36
true, sommige zal de gg's niet neerzetten maar tenminste zou de gg's wel een fatsoenlijke bonus hebben in plaats van gewon eventjes door een paar spelers neergezet en dan weer bij vele mensen weggedaan

fp's in sommige GG's is op dit moment vrijveel verspild van moeite, deze idee zou sommige gg's heel iets beter maken ook al lang niet zo goed als bijvb alcatraz of frontenac
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
De reden waarom sommige GG's juist niet mee stijgen is omat je anders heel makkelijk voor de vroegere tijdperk GG gaat zoals een toren van babel zeer klein en geeft populatie.
Ook de grondstoffen om te bouwen zijn zeer laag in de begin tijdperken.
Dus waarom zou je dan nog een Capitool bouwen als je Ook een goedkopere mee stijgende toren van babel kan zetten.
 

DeletedUser

Guest
beste funky
dat is de reden dat ik alleen pakte medailles, munten en voorraden in mijn voorbeeld voor tijd balans met GG's die stijg altijd mee in questen en events @ tijdperk
de ratio voor een GG zou een combinatie zijn van overvlakte, dus 4x6 =24 stukjes land vs 7x5 = 35 zou een redelijke verschil zijn

enige verandering vergelegen met nu zou gewon dat de ratio ook heb een multiplier met tijdperk, zal ook makkelijk de goederen en ook FP kosten per tijdperk mee kunnen rekenen in hoeveel een GG stijg per tijdperk en per GG level
op dit moment is het X = basis en y = gebouw level
zou gewon X * y * Z * Q
Z = tijdperk en Q = overvlakte factor
 

DeletedUser

Guest
Ik zou er (als je dan toch met ratios wilt werken) zoiets van maken.

Je begint met een startwaarde. Die waarde is ongeacht je tijdperk 100% en gaat vervolgens per tijdperk X procent omhoog (of werken met kwadraten e.d. als de rest ook zo schaalt, zal namelijk vast een module achter zitten ;p) maar lager dan 100% kan niet.
Daarnaast werken de bonussen alleen op bonussen die nu absoluut zijn (munten, voorraden, medailles) goederen uitgezonderd want die worden feitelijk al geschaald en eventueel inwoners en tevredenheid (maar ik denk dat die wel prima zijn zo,uitgezonderd van het feit dat sommige GGs het niet waard zijn)

Als je dus een deal castle hebt in de ijzertijd levert ie 100% aan opbrengst, maar als je in koloniaal zit ook want dat is zn eigenlijke tijdperk. Op die manier worden fanatieke bd-jagers niet benadeeld en de spelers die oudere GGs willen hebben wel geholpen.

Zit je in je HT met je deal castle dan worden er een aantal % bij op geteld, zeg 4% per tijd zo uit de losse pols en levert hij op niveau 5 (74 medailles) 5 tijden, 5x4 =20% meer, dus 74*1,2= 89 afgerond naar boven.

Stel je hebt een colloseum nog staan in HT dan levert deze op niveau 5 (15 medailles) 9 tijden dus 9*4=36% meer, dus 15*1,36 = 21 afgerond naar boven.

Dit geeft eigenlijk al wel aan dat de % moeten schalen, anders dan lineair, maar het is dan ook maar een voorbeeld.
 

DeletedUser

Guest
beste bloodangel
bedankt voor een positieve reactie

ook al zou je colloseum hebben te staan, als het blijft te lineair zoals dat is het helaas nog steeds niet genoeg, niemand zou colloseum in HT hebben te staan voor zoveel minder dan deal castle qua meds, en notre dame zou nog steeds op level 10 maar 3900+28% = 4992 goederen, weer veer beneden wat mensen zou zoveel ruimte voor willen geven, weet dat 4% per tijdperk is maar een voorbeeld

ook darom ik wou de waardes voor medailless iets gebruiken uit wat overwinnings toren geeft per tijdperk en dan iets op schaal met hoeveel stukjes grond de GG staat op
voor munten zou ik hetzelfde doen gewon met kennis altar
en voor voorraden zou ik oasis gebruiken als basis voor voorraden, turlijk niet lineair maar wel iets een basis in die richting, als het maar zou 50% van de waardes van die gebouwen zou het een hele verbetering zijn en dan + bonus van GG levels bovenop turlijk

als basis vind ik het gewon jammer dat een aantal GG's gewon per definitie is waardeloos om te plaatsen en ook waardeloos om fp's in te steken :(
 

DeletedUser6867

Guest
Het is een keuze die je maakt welke GG's je plaats in je stad als je op een moment niet meer tevreden bent over een GG haal je hem weg.
Ik ga dit idee dus afkeuren.
 
Bovenaan