Verdediging provincies te sterk

DeletedUser5491

Guest
omdat er een paar mensen met enorme aanvalsbonussen zijn , moet iedereen het moeilijk krijgen in die provincies ??? wat een bs , zet dan die bonus gelijk met de bonus die de aanvaller heeft , dan heb iedereen een kans, die met 150% pakken die sowiso wel , de rest heeft het nakijken???
niks zeikerds, gewoon oneerlijk, de groten worden groter en de kleintjes hebben pech (want dure handel is weg)

Ligt het aan mij, of willen de meesten het te gehaast doen?
Iedereen kan op 150% gevechtsbonus komen, alleen gaat het niet bij iedereen even snel.
En dat is nu juist het mooie van dit spel, als je op de juiste manier bij de juiste spelers hebt geinvesteerd, dan krijg je er ook wat voor terug en gaan ook jouw GG met gevechtsbonussen omhoog.
Je hoeft ze toch niet meteen gisteren al vrij te spelen? (ja, er staat inderdaad gisteren, om nog maar eens aan te geven dat de meeste mensen dit spel te gehaast door willen spelen :D)

Je kunt ook €€€ investeren, fp kopen en je eigen GG vol gooien.

Er zijn mogelijkheden genoeg, maar dat er steeds maar gezeurd wordt over het feit dat anderen een hogere gevechtsbonus hebben en het daarom makkelijker hebben, slaat echt helemaal nergens op.

Ik had ook allang in het koloniale of industriële tijdperk kunnen zitten, misschien zelfs wel in het progressieve.
Maar ik zit nog steeds in de HME en LME, omdat ik veel fp in andere GG geinvesteerd heb, en op die manier mijn GG compleet gekregen heb.
Daarom heb ik ook een redelijke gevechtsbonuns, die me het leven een stuk makkelijker maakt.
En in het progressieve tijdperk kom ik toch wel hoor, al duurt dat gewoon nu iets langer.

Maar dan kan ik wel rekenen op een grote gevechtsbonus, en die gaat me dan het leven een stuk gemakkelijker maken.

Nogmaals mensen, het is een spel dat tijd vergt en dat je niet in een maand door kunt spelen (kan wel, maar dan moet je even een paar duizend euries spenderen, je GG bij elkaar kopen en zelf volgooien :D)

Dus, en ik val nu weer in herhaling, afhankelijk van de tactiek waarmee je speelt, maak je het jezelf gemakkelijker of moeilijker.
Heb je de verkeerde tactiek aangewendt, dan wordt het dus inderdaad een stuk moeilijker als je verder in het spel komt.
Even pas op de plaats maken is dan de oplossing, jezelf sterken en dan weer doorgaan.

GG groepjes zijn een uitstekende manier om je GG omhoog te krikken; je geeft je voorkeur aan, en als het jouw beurt is, stromen de fp naar binnen.
En voor je het weet, zijn ook jouw GG met gevechtsbonus opeens een paar niveaus gestegen, en ben je opeens een stuk sterker.

Conclusie:
Niet te gehaast willen spelen, dat breekt je alleen maar op.

gr. days
 

DeletedUser1869

Guest
Gemerkt dat Havre wel te pakken is zodra je over snelvuurkanonnen beschikt. Aangevuld met houwitsers tegen hun jagers en wat fuseliers tegen hun houwitsers is het te doen. Ook werkt defensief, oftewel hen laten komen, beter dan zelf naar voren gaan (hooguit 1 of 2 hokjes zodat je hen kan bereiken). Ik heb het vaak geprobeerd met alleen maar industriële eenheden, lukte een keer bijna (4 achterladers, 2 houwitsers en 2 fuseliers) maar helaas leg je het op vuurkracht af tegen hun snelvuurkanonnen. Ik heb nu in totaal 20% bonus via een Level 3 Zeus en Level 1 Del Monte.
 

DeletedUser5610

Guest
In het Progressieve Tijdperk zitten met Del Monte lvl 1 en Zeus lvl 3 is nou ook niet echt overweldigend......
Tuurlijk, ik ben ook nog maar "noob (hme):)", maar al vanaf de bronstijd hebben we soms wel eens moeten wachten omdat de eenheden niet goed genoeg waren. We moesten verder rekruteren. Al vanaf de speermannen naar de achterladers, en nu zijn jullie opeens weer boos dat jullie moeten wachten? Is het toevallig ook niet logisch dat je voor Progrssieve provincies Progressieve eenheden nodig hebt of zit ik nou verkeerd?

omdat er een paar mensen met enorme aanvalsbonussen zijn , moet iedereen het moeilijk krijgen in die provincies ??? wat een bs , zet dan die bonus gelijk met de bonus die de aanvaller heeft , dan heb iedereen een kans, die met 150% pakken die sowiso wel , de rest heeft het nakijken???
niks zeikerds, gewoon oneerlijk, de groten worden groter en de kleintjes hebben pech (want dure handel is weg)
Ik wil hier ook nog wel even op reageren. XXshadow, besef je wel wat je zegt? "de kleintjes"??? Tuurlijk zijn er verschillen, maar in het Progressieve Tijdperk wordt er wel van je verwacht dat je een bepaald niveau hebt. Gewoon het nodige geduld, er is vast wel genoeg te doen in het spel, dat maakt het juist zo leuk :p

jeroenvdb, aanhanger van daysleeper en Koketso :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1869

Guest
Toevallig heb ik er meestal wel vrij gemakkelijk doorheen gerold. Als je eenheden had die een voordeel hadden tegen de vijandelijke eenheden (zware tegen lichte, lichte tegen snelle, afstand tegen zware) kon ik zelfs als ik een tijdperk achter liep vaak nog wel de eerste provincies van een volgend tijdperk veroveren. Daarnaast heb je om verder te komen in het Progressief ook goederen nodig waarvan je pas bonusproductie heb op het moment dat je die provincies veroverd heb, toevallig leveren mijn Pharos en San Marco random goederen uit het tijdperk waarin ik zit dus kan wel verder tot zekere hoogte.
 

DeletedUser1655

Guest
Je komt er omheen als je Progressieve tijdperk hebt bereikt
 

DeletedUser1869

Guest
Ik zie nu ook dat alleen de eerste provincie, Havre, van Progressief +25% bonus heeft, de volgende provincie (op het eiland, soort van Engeland) heeft geen bonus.
 

DeletedUser275

Guest
Dat is voorlopig ook de enige provincie die ik al ben tegengekomen met een defbonus.
Al zou de laatste provincie (waar bij ons Rusland ligt) ook een defbonus hebben.
 
Bovenaan