Verdediging provincies te sterk

DeletedUser1869

Guest
Het valt me op dat alle gebieden in het nieuwe continent boven en onderaan de kaart +40% verdediging en aanval hebben. Ik ben zelf al druk bezig om een Zeus compleet te krijgen, maar zonder GG welke je aanvallende legers een bonus geeft, redt je het gewoon niet. Ik probeerde net een sector te veroveren met als verdediging 4 jagers en 4 fuseliers. Dan zouden 4 lansiers en 4 howitzers een voordeel moeten hebben. Niets was minder waar, want mijn lansiers liepen grote schade op door de jagers voor ze iets konden uitrichten, en ik kon met mijn howitzers een aantal jagers uitschakelen maar liep daarna grote schade op door hun fuseliers. Als je geen Zeus of Del Monte hebt staan zit je gewoon compleet vast wat betreft progressie op de continentenkaart.
 

DeletedUser1701

Guest
Klopt, ik vind ook dat de gebieden een zeer sterke verdediging hebben staan. Je moet dus inderdaad een GG hebben, of een zeer sterk leger. Maar vast zit je nooit, je kan ook nog onderhandelen dmv producten
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat wel leuk. Doorda de AI niet zo goed is, is het anders geen uitdaging.
 

DeletedUser1869

Guest
Gezien je maar 8 eenheden kan inzetten per keer, heb je aan een sterk leger niet veel als het niet eens lukt om een provincie in te nemen. Als ik slechts één eenheid overhoud maar wel de provincie verover, ben ik tevreden. Nu lijkt er gewoon geen mogelijkheid zonder GG als Zeus of Del Monte. Zelfs als je die eenheden inzet die een voordeel hebben over de eenheden van de verdediging, leg je het af omdat je door hun 40% verdediging nauwelijks schade doet terwijl zij met hun 40% extra aanval jou eenheden in maximaal 2 acties neerhalen. Waar GGs eerst een soort extra bonus waren, lijken ze nu dus gewoon meer een verplichting te worden als je verder wilt komen.
 

DeletedUser

Guest
Omdat dit bonusprovincies zijn is het de bedoeling dat deze extra extra moeilijk te veroveren zijn. Je hebt ook de mogelijkheid om te onderhandelen.
 

DeletedUser

Guest
Als ik jou was gewoon wachten.
Tot je de GG's heb voor extra aanval bonus.
Nooit onderhandelen want later als je extra aanval bonus heb kan je de niet veroverde provincies zeg maar de bonus provincies
gebruiken voor pvp
zodat je 1e kan worden in pvp toernooi.
 

DeletedUser4695

Guest
Het valt me op dat alle gebieden in het nieuwe continent boven en onderaan de kaart +40% verdediging en aanval hebben.

Dan zal je het nog lastig krijgen met de bonusprovincie's van IND. Die hebben 140% max bonus....
 

DeletedUser2073

Guest
Ik vind de verdediging ook wel heel erg sterk en heb al veel onderhandeld. omdat er echt geen doorkomen aan is.
 

DeletedUser

Guest
Hoeveel aanval bonus heb jij?
ik heb er 105% en ik kwam er doorheen.
 

DeletedUser1869

Guest
Ik heb alleen een Zeus niveau 1, dus maar 5% bonus. Een Del Monte heb ik wel compleet kwa blauwdrukken, nu nog de grondstoffen en de Dom van Aken is het precies andersom. Dat is dus te weinig om effectief iets te kunnen uitrichten.
 

DeletedUser5171

Guest
Ik heb Zeus met niveau 3 en zelfs dan wordt het niet makkelijker om een vuist te maken tegen de (te) sterke verdediging, als je vooruit wilt, dan is onderhandelen de enige optie, wel jammer dat FOE hier voor gekozen heeft het spelplezier wordt hierdoor gedempt althans bij mij.
 

DeletedUser3147

Guest
Ik heb 35% aanvalsbonus, en ik moet het opnemen tegen +100% verdedigingsbonus. Dat is echt niet meer normaal,

Heb daarom bij de laatste 2 provincies van het industriele tijdperk overal onderhandelt... Maar ik had liever gewoon de eenheden verslagen in een gevecht
 

DeletedUser1869

Guest
Ik vind het ook vreemd dat verdediging van provincies zowel kwa verdediging als aanval een bonus hebben. GGs die het verdedigende leger een bonus geven, doen dat alleen op verdediging, niet aanval. Waarschijnlijk is het om te voorkomen dat mensen die een Zeus, Del Monte en Dom van Aken op level 10 hebben anders overal even doorheen fietsen. Echter zijn die GGs een leuk extratje mijn inziens, en niet bedoeld om in latere stadia een vereiste te worden om gebieden te kunnen veroveren zonder te moeten onderhandelen.
 

DeletedUser275

Guest
Ik heb 35% aanvalsbonus, en ik moet het opnemen tegen +100% verdedigingsbonus. Dat is echt niet meer normaal,

Heb daarom bij de laatste 2 provincies van het industriele tijdperk overal onderhandelt... Maar ik had liever gewoon de eenheden verslagen in een gevecht
Dat zijn dan ook bonusprovincies. Die moet je niet doen om verder te kunnen.
 

DeletedUser1869

Guest
In de eerste provincie van het Progressief heeft de verdediging ook 25% bonus op aanval en verdediding, terwijl ze daarnaast ook enkele eenheden van dat tijdperk hebben aangevuld met industriële tijdperkeenheden. Als je zelf dan alleen industriele eenheden hebt, ben je alsnog in het nadeel. Het lijkt erop alsof de AI nu standaard overal een bonus krijgen, waardoor de bonus van GGs dus echt een vereiste worden en geen extraatje, wat de GGs altijd waren. Hierdoor moet je of heel veel goederen gebruiken om provincies door onderhandelen te krijgen of heel lang wachten tot je eindelijk alle 3 de GGs die een militaire bonus geeft op level 10 hebben.
 

DeletedUser3195

Guest
Ik heb 40% aanval, maar ik wil echt niet onderhandelen en wacht tot ik de progressieve eenheden heb. Dan kan ik de 100%-verdedigingen makkelijker aan.
 

DeletedUser5491

Guest
Ik heb Zeus met niveau 3 en zelfs dan wordt het niet makkelijker om een vuist te maken tegen de (te) sterke verdediging, als je vooruit wilt, dan is onderhandelen de enige optie, wel jammer dat FOE hier voor gekozen heeft het spelplezier wordt hierdoor gedempt althans bij mij.

Laat ik allereerst zeggen dat ik pas ruim 2 maanden bezig ben, maar je klinkt alsof je het spel in een week wilt doorspelen.
Dit is een spel wat tijd vergt, en dus is het zo dat het langer gaat duren voor je in staat bent om bepaalde provincies te veroveren en ook bepaalde eenheden te verslaan.
Dat betekent dus dat je wat meer geduld moet hebben, we zijn toch allemaal in de steentijd begonnen, en je krijgt ieder uur maar 1fp om in je tech te stoppen, of in GG te investeren, in de hoop er BD, meds en eventueel fp voor terug te krijgen.
Afhankelijk van je tactiek, heb je dan ook op een gegeven moment GG met gevechtsbonussen staan, en die worden door je vrienden/gilde/buren gelevelled als je zelf ook bereid geweest bent bij anderen te investeren.

Ik snap dat gezeur over "te sterke verdediging" niet helemaal om eerlijk te zijn.
Mijns inziens heb je dan de verkeerde tactiek aangewendt en kom je vast te zitten.

Oplossing: investeren bij anderen om je GG compleet te krijgen (en ook fp terug te krijgen!!!), veel m/o in de hoop BD te vinden en misschien aan GG donatie groepjes meedoen, om zo je GG met gevechtsbonussen omhoog te krijgen en dus sterker te worden.

The choice is yours .... ;)
 

DeletedUser1869

Guest
Ik vind het gewoon nergens op slaan om de AI ook bonussen te geven, en dan gelijk zowel aanval als verdediging aan het verdedigende leger, terwijl onze GGs met verdedigingsbonus alleen de verdedigende kracht van het leger versterkt, niet de aanval. Als GGs met aanval of verdedigingsbonus alleen voor PvP gevechten dienden, zodat het echt gewoon een bonus is tussen verschillende spelers, dan kan ik er mee leven. En dat de AI in de bonusprovincies van het industriële tijdperk een bonus heeft oke, daar zijn het bonusprovincies voor als extra uitdaging. Maar ik kom nu ook provincies van het progressief tegen waarin de AI een bonus heeft, gekoppeld met eenheden uit dit tijdperk. Die bonussen waren er in alle tijdperken er voor ook niet, dus ik zie niet waarom ze dat nu ineens wel moeten invoeren. Naast dat je al met verouderde eenheden aan komt zetten (om verder te komen met onderzoeken heb je nieuwe goederen nodig en om twee goederen in bonus te krijgen moet je die eerst veroveren) heb je nu dus dubbel nadeel. Ik zie nu vaak dat eenheden die sterk zouden moeten zijn tegen vijandelijke eenheden geen deuk in een pak boter slaan (houwitsers zouden sterk tegen jagers moeten zijn, maar als ze 1/3 schade doen terwijl zij meer schade terug doen schiet het nog niet op). Hun snelvuurkanonnen hebben extra groot bereik terwijl mijn achterladers verder naar voren moeten om hun te kunnen raken waar ze dus makkelijk door jagers en houwitsers worden uitgeschakeld. Het dwingen om GGs te moeten neerzetten om verder te komen in het verhaal vind ik een minder goede zet, als het alleen bedoeld was om beter in het PvP je staande te kunnen houden had het beter geweest.
 

DeletedUser4162

Guest
Stelletje zeikerds, het zijn dan ook BONUS provincies... !

De progressie provincies hebben weer een makkelijke verdediging.

Jullie willen het gewoon te makkelijk.
 

DeletedUser4527

Guest
Stelletje zeikerds, het zijn dan ook BONUS provincies... !

De progressie provincies hebben weer een makkelijke verdediging.

Jullie willen het gewoon te makkelijk.

omdat er een paar mensen met enorme aanvalsbonussen zijn , moet iedereen het moeilijk krijgen in die provincies ??? wat een bs , zet dan die bonus gelijk met de bonus die de aanvaller heeft , dan heb iedereen een kans, die met 150% pakken die sowiso wel , de rest heeft het nakijken???
niks zeikerds, gewoon oneerlijk, de groten worden groter en de kleintjes hebben pech (want dure handel is weg)
 
Bovenaan