@brutalbud, aangezien jij in je voorbeeld "ik" gebruik gebruik ik in mijn reactie "jij".
Wat niets verandert aan het feit dat als een speler als sterkste eenheden speermannetjes heeft en te maken heeft met tanks, er 2 zaken kunnen spelen. 1. de speler heeft gewoon niet de moeite genomen betere barakken te bouwen, 2. de buurtindeling is verkeerd gegaan en in dat geval maak je een supportje aan met de vraag of je misschien overgeplaatst kan worden naar een buurt die beter past bij jouw ontwikkeling op de tech tree. Het streven is toch dat er max. 3 tijdperken in 1 buurt vertegenwoordigd zijn. Maar om je gerust te stellen, ook als je heel veel puntjes hebt en een tijdperk hoger zit, en nog wat verdedigende GG's, wachtvuren enz. hebt, kan iemand uit een lager tijdperk met de juiste eenheden en het geduld (en de vaardigheid) handmatig te vechten in de meeste gevallen ook nog wel door je verdediging heenbreken.
p.s. de punten worden gebaseerd op geïnde muntjes en voorraden, op de gebouwen in je stad (waaronder je GG's) en op je gevechtspuntjes. De buurtindeling wordt gedaan aan de hand van de tech tree. En terecht, want het is namelijk prima mogelijk om in het industriële tijdperk een miljoen puntjes verzameld te hebben terwijl er toch behoorlijk wat spelers het moderne tijdperk bereiken met een stuk minder. Dat verschil in puntjes moet je vooral zoeken in de hoeveelheid gevechtspuntjes die een speler bemachtigt. En tegen de tijd dat de puntjes in de 10tallen miljoenen of miljarden gaan lopen, kan je het verschil terug vinden in de levels van de Grootse Gebouwen.