Verdedigen voor plunderaars.

DeletedUser

Guest
2 dagen geleden heeft iemand besloten dat het leuk is om mij elke dag te gaan plunderen. Nu heb ik gister bij verdedigend leger 8 eenheden aangewezen, en toen ik vandaag in logde was ik weer geplunderd. Toen ik de uitslag bekeek zag ik dat mijn verdediging bestond uit 2 speermannen, niet zo gek dat ik verlies dus. Ik zal er vast gewoon over heen kijken, maar ik heb echt geen idee hoe ik mijn verdediging nu dus moet versterken, om het plunderen te voorkomen.
Iemand het antwoord?

DeletedUser275

Guest
Je klikt op de helm om het leger menu te openen, dan klik je op het helm met schildje (blauw knop) Als je daar op geklikt hebt veranderd je muis ook in dat figuurtje, hierna kan je dan op de legers klikken die jij in je verdediging wilt of er uit wilt. Als je dan klaar bent kan je nog een keer op de knop drukken om weer uit deze modus te gaan.
De legers die in je verdediging staan hebben een blauwe rand.

DeletedUser

Guest
Je klikt op de helm om het leger menu te openen, dan klik je op het helm met schildje (blauw knop) Als je daar op geklikt hebt veranderd je muis ook in dat figuurtje, hierna kan je dan op de legers klikken die jij in je verdediging wilt of er uit wilt. Als je dan klaar bent kan je nog een keer op de knop drukken om weer uit deze modus te gaan.
De legers die in je verdediging staan hebben een blauwe rand.
Dat heb ik gister dus precies zo gedaan, maar dat haalde dus niks uit.

DeletedUser275

Guest
Dan kun je best een support ticket indienen zodat zij dit kunnen nakijken.

DeletedUser8994

Guest
Ik wordt sinds een week ook elke 24 uur door dezelfde persoon aangevallen en geplunderd, die ook nog veel verder is, (hoge middeleeuwen, ik vroege middeleeuwen). Het heeft geen zin dus door te gaan, dit kan ik nooit winnen. En dat alles ondanks dat ik mijn verdediging wel goed heb, dus blauwe helmen. Ik had zelfs een militair pakket gekocht, maar ja, die is dan van de vroege middeleeuwen en kan ook niet tegen een latere periode op. Ik denk er over om maar te stoppen, want ik speel dus alleen nog maar voor de productie van die persoon. Dit is niet eerlijk zo!!!

DeletedUser9102

Guest
Ik wordt ook al langere tijd iedere dag door meerdere buren geplunderd. Begin er een beetje van te balen want tegen spelers die meer als 48000 punten hebben (de nr 1 buur heeft er 133000) begin ik helemaal niks met m'n 16000 punten. Ik overweeg ook om met FoE te stoppen want dit heeft totaal geen zin op deze manier.

DeletedUser

Guest
Plunderen hoort helaas bij het spel. Als je als speler meer dan een tijdperk van het gemiddelde tijdperk van de buurt afwijkt kun je support benaderen. Dus als jij HME bent kunt je wel bij iemand van KOLO in de buurt zitten.

Heel soms wil support de buurt nog wel eens opbreken... is bij mij een keer gebeurd, nadat een groot deel van de buurt had geklaagd.

Beste om plunderen te voorkomen, is zorgen dat er niks te halen is. Dus voor huisjes en voorraden zorgen voor voldoende mo. Gemotiveerde gebouwen kunnen niet geplunderd worden. En je goederen desnoods op dagproductie zetten of op moment waarvan je weet dat je online kunt zijn.

Klooster schrikt beetje af en basilius en deal castle helpen zeker.

DeletedUser7402

Guest
Ik wordt ook al langere tijd iedere dag door meerdere buren geplunderd. Begin er een beetje van te balen want tegen spelers die meer als 48000 punten hebben (de nr 1 buur heeft er 133000) begin ik helemaal niks met m'n 16000 punten. Ik overweeg ook om met FoE te stoppen want dit heeft totaal geen zin op deze manier.

Volledig mee eens
Ik ben dat plunderen kotsbeu! Vooral elke dag door dezelfde: op 80 buren 1 man de plundert.
Telkens vraag ik beleefd er mee op te houden: neen integendeel.
Wat mij stoort is dat foe geen enkele mogelijkheid heeft om hierop te reageren in het spel.
Raad: 'plaats sterke eenheden', hoe doe je dat als zij veel sterker zijn dan jij.
Dus geen militgebouwen en enkel 2 speermannen als verdediging. Wat vinden zij daar nu plezant aan aan dat automatisch vechten.

IK GELOOF BEST DAT IN DE RL WERELD OORLOG EN PLUNDEREN TEGENWOORDIG SCHERING EN INSLAG IS ALS OOK FOE DIT PROMOOT!

graag een gevangenis voor plunderaars!

IK WEIGER OORLOGJE TE SPELEN IN DIT SPEL!

DeletedUser7402

Guest
Gevangenis voor plunderaars!

Voorstel

Kan er in het spel een gevangenis voor plunderaars komen?

Bvb: Per keer dat er geplunderd wordt een dag uitsluitsel van het spel met terugbetaling van de buit en een boete aan het gilde.
Dit als de plunderaar betrapt wordt binnen de twee uren na plunderen. Of misschien tot na 4 uren? uit te zoeken?
Is hij niet betrapt na twee (of 4...) uren dan mag hij de buit houden.

of moet ik dit voorstel ergens anders melden?
Groeten, OpiM

NB, ik ben een zeer pacifistisch ingesteld iemand. Gandhi en Mandela zijn grote voorbeelden voor de wereld.

DeletedUser4527

Guest
idd wat een gezeur , plunder dan terug , veel winst te halen , daarom doen ze het ook , ikzelf plunder nu bijna nooit meer , maar in het begin veel gedaan (ook bij mij hoor) door aan te vallen pak je sowieso veel punten , extra goedjes bij het plunderen , als je een spel speelt dan moet je het ook spelen ;)
of ga je ook geen pion van het bord stoten bij mens erger je niet ?

DeletedUser7402

Guest
Het is onderdeel van het spel. Als dat je niet bevalt ga dan lekker patiencen.

Tja dat is dus een eenvoudige 'dooddoener'
Dan moet je over niks een mening hebben.

Mijn voorstel ter zake wil gewoon een mogelijkheid geven om te reageren tegen plunderaars die deze mogelijkheid gebruiken uit gemakzucht op de rug van anderen.
Nu is er dat niet, je gerief waar je zelf voor zorgt verdwijnt gewoon.

Nu ja ik probeer er maar iets aan toe te voegen.

dit spel vind ik wel heel leuk, ik speel het omdat er kan gebouwd worden en gehandeld
Om in het gilde leuke mensen te kennen en mekaar te helpen.
tot zover,
OpiM

DeletedUser1072

Guest
Mijn voorstel ter zake wil gewoon een mogelijkheid geven om te reageren tegen plunderaars ...
....Nu is er dat niet, je gerief waar je zelf voor zorgt verdwijnt gewoon.

Dat is er wel, betere verdedigingen, op tijd ophalen en de 'neem wraak' knop

... die deze mogelijkheid gebruiken uit gemakzucht op de rug van anderen.

Het is soms best moeilijk om iets te halen hoor. Tenminste, als de verdediger het goed speelt. Dus weer terug naar de vorige punten

DeletedUser5435

Guest
Kijk met wat voor leger je aanvaller je bestookt, en reageer daarop. Stel dat hij je met 8 lichte eenheden bestookt, stel dan 8 zware eenheden op. Veel spelers die standaard hun hele buurt aanvallen houden bij wie ze wel en niet moeten aanvallen. Ze zullen je al snel wegstrepen als jouw verdediging te veel schade doet aan hun legers. Een klooster, wachtvuren, basilius, deal castle zouden ook kunnen helpen. (Tijgerrots? Weet ik veel wat nog meer..)

Een tweede mogelijkheid is je goederen op weinig tijd zetten, elke keer op 4u en er zal weinig te plunderen zijn. Natuurlijk is dit wel wat tijdsintensief, vandaar de laatste optie:

Heb er gewoon vrede mee. Als je stad goed in elkaar zit kun je flink wat goederengebouwen neerzetten. Als er elke dag eentje wordt geplunderd is dat niet eens een heel groot verlies. Zelf word ik ook wel eens geplunderd: op B wordt standaard een bazaar geplunderd (dus verlies ik 2 FP). Als spelers zo actief willen spelen dat ze mij precies op dat moment kunnen plunderen heb ik daar alleen maar bewondering voor. Laat ze lekker, ook als zij me plunderen kom ik wel verder.

DeletedUser

Guest
Tja dat is dus een eenvoudige 'dooddoener'
Dan moet je over niks een mening hebben.

Je mag best een mening hebben. Je moet alleen niet willen dat er spelonderdelen worden aangepast, omdat dat jou beter uitkomt. Ik vind die missies nogal irritant en het is veel leuker als je in het laatste tijdperk zit. Zullen we de missies en de techtree dan ook maar afschaffen?

Mijn voorstel ter zake wil gewoon een mogelijkheid geven om te reageren tegen plunderaars die deze mogelijkheid gebruiken uit gemakzucht op de rug van anderen.
Nu is er dat niet, je gerief waar je zelf voor zorgt verdwijnt gewoon.

Gesproken als iemand die niet bepaald weet waar het om gaat. Plunderen doe je alles behalve uit gemaktzucht. Ten eerste moet je er een gevecht voor voeren. Goed, kan op auto, maar dan zijn je verliezen hoger. Verloren eenheden moet je weer aanvullen en die kosten jou dus wat. Verder zal je om te kunnen plunderen wel op het juiste moment even langs moeten gaan. Heb je een groot aantal spelers in je buurt verslagen, dan ben je wel even bezig. Tot slot is je kans op een BD bij plunderen veel kleiner dan bij motiveren of opknappen. Bovendien, als je bij iemand niet kan plunderen heb je al helemaal geen kans op een BD.

dit spel vind ik wel heel leuk, ik speel het omdat er kan gebouwd worden en gehandeld
Om in het gilde leuke mensen te kennen en mekaar te helpen.

Dan moet je dus accepteren dat je geplunderd kan worden. Zeker als je zelf geen tegenmaatregelen treft.

DeletedUser9528

Guest
De gehele discussie gaat niet over wel of niet plunderen. Dan lezen jullie niet goed. Het probleem zit hem in de veel te grote verschillen van de buren.
Hoe kan het mogelijk zijn dat de nummer 1 van de buren 761.000 punten heeft en dus in een andere tijd leeft en dus veel sterkere legers heeft en dus alles wint ten opzichte van bijvoorbeeld mij. Ik heb maar 126.000 punten en ik kan geen enkele oorlog winnen. Of ik moet iedere dag 3 mindere buren van mij lastig vallen want dat is de ranking ongeveer.

Ik sta (automatisch) te verdedigen met bijvoorbeeld speermannen tegen gasten die in tanks door het veld crossen en lukraak om zich heen schieten op alles wat beweegt.
De verhouding is gewoon compleet zoek. Die wordt gebaseerd op muntstukken, goederen, GG's en nog iets. Maar absoluut niet op punten. Want tussen mij en nummer 1 buurman/vrouw zit maar liefst 600.000 verschil.

Punten hebben weinig tot niets met je tijdperk of je aanvalskracht te maken. Wat wel zo is, is dat mensen die veel vechten ook veel meer punten halen. En qua tijdperk streeft inno er toch naar dat er max 3 tijdperken per buurt zitten dus als jij met speermannetjes tegen tanks loopt te klooien zit je of in de verkeerde buurt of wordt het tijd eens wat betere militaire gebouwen neer te gaan zetten.

p.s 600k verschil is echt helemaal niets hahaha, in mijn buurt op C lopen de verschillen in de miljoenen. Sterker nog, het verschil tussen nr 1 en nr 2 loopt al in de miljoenen en nr 2 is degene in het hogere tijdperk, dus degene met de betere legers.

DeletedUser9528

Guest
Ik sta (automatisch) te verdedigen met bijvoorbeeld speermannen tegen gasten die in tanks door het veld crossen en lukraak om zich heen schieten op alles wat beweegt.
De verhouding is gewoon compleet zoek. Die wordt gebaseerd op muntstukken, goederen, GG's en nog iets. Maar absoluut niet op punten. Want tussen mij en nummer 1 buurman/vrouw zit maar liefst 600.000 verschil.

Miepie, het gaat er niet om dat IK met speermannen verdedig, maar om het VERSCHIL in sterkte van het leger. En wat nou wanneer speermannen mijn sterkste verdedigers zijn.... Ik kan me niet verdedigen tegen TANKS tegen SPEERMANNEN. Het gaat om het VERSCHIL in STERKTE.

DeletedUser

Guest
Als jouw sterkste troepen speermannen zijn, dan heb je of zelf de keuze gemaakt geen sterkere troepen te maken, of je kunt niet bij tanks in dezelfde buurt zitten.

@brutalbud, aangezien jij in je voorbeeld "ik" gebruik gebruik ik in mijn reactie "jij".

Wat niets verandert aan het feit dat als een speler als sterkste eenheden speermannetjes heeft en te maken heeft met tanks, er 2 zaken kunnen spelen. 1. de speler heeft gewoon niet de moeite genomen betere barakken te bouwen, 2. de buurtindeling is verkeerd gegaan en in dat geval maak je een supportje aan met de vraag of je misschien overgeplaatst kan worden naar een buurt die beter past bij jouw ontwikkeling op de tech tree. Het streven is toch dat er max. 3 tijdperken in 1 buurt vertegenwoordigd zijn. Maar om je gerust te stellen, ook als je heel veel puntjes hebt en een tijdperk hoger zit, en nog wat verdedigende GG's, wachtvuren enz. hebt, kan iemand uit een lager tijdperk met de juiste eenheden en het geduld (en de vaardigheid) handmatig te vechten in de meeste gevallen ook nog wel door je verdediging heenbreken.

p.s. de punten worden gebaseerd op geïnde muntjes en voorraden, op de gebouwen in je stad (waaronder je GG's) en op je gevechtspuntjes. De buurtindeling wordt gedaan aan de hand van de tech tree. En terecht, want het is namelijk prima mogelijk om in het industriële tijdperk een miljoen puntjes verzameld te hebben terwijl er toch behoorlijk wat spelers het moderne tijdperk bereiken met een stuk minder. Dat verschil in puntjes moet je vooral zoeken in de hoeveelheid gevechtspuntjes die een speler bemachtigt. En tegen de tijd dat de puntjes in de 10tallen miljoenen of miljarden gaan lopen, kan je het verschil terug vinden in de levels van de Grootse Gebouwen.

Bovenaan