Verdedigen tegen schurken

ojbojb

Actief lid
Het is mij nu een paar keer overkomen: een aanvaller valt aan met een grote hoeveelheid schurken; mijn verdediging schiet als eerste op de schurken waardoor die veranderen in normale eenheden; vervolgens verliest mijn verdediging.

Wie heeft in hemelsnaam verzonnen dat bij een aanval met 7 schurken en 1 tank allereerst de schurken op de korrel worden genomen? Een mens zou zo nooit verdedigen. Schiet eerst die tank aan flarden en dan de schurken! Verdedigen is dan een eitje. Helaas niet voor de battle-engine :)

ojbojb
 

DeletedUser

Guest
Dit is al meerdere keren onder de aandacht gebracht. Op de beta heb ik er zelfs een support ticket voor ingediend, maar daar doen ze alsof ze dit fenomeen helemaal niet kennen.
 

DeletedUser4100

Guest
Ik denk dat ik weet waarom het systeem dat doet. Het systeem kijkt eerst naar wat de hoogste
aanvalswaarde heeft. Schurken hebben verre weg de hoogste aanvalswaarde, en zullen dus als
eerste aangevallen worden als het mogelijk is.;)
Dat het niet slim is in een gevecht om te doen klopt. Daar houd het systeem alleen geen rekening
mee. Als ik het goed begrijp is je idee om het computer systeem aan te passen?
 

DeletedUser

Guest
Het systeem maakt anders op de continentenkaart toch iets andere keuzes. Nog niet optimaal maar al wel een stuk beter.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat ik weet waarom het systeem dat doet. Het systeem kijkt eerst naar wat de hoogste
aanvalswaarde heeft. Schurken hebben verre weg de hoogste aanvalswaarde, en zullen dus als
eerste aangevallen worden als het mogelijk is.;)
Dat het niet slim is in een gevecht om te doen klopt. Daar houd het systeem alleen geen rekening
mee. Als ik het goed begrijp is je idee om het computer systeem aan te passen?

Nee, volgens mij kijken ze waar ze de meeste schade aan kunnen doen. Volgens mij heb je hierdoor altijd de verdeling in prioriteit > schurken, lange afstand, korte afstand, lichte eenheid, snelle eenheid, zware eenheid.
Ze kiezen echter niet voor het optimaliseren van de schade (overkill is overkill) wat wij (althans ik :p) wel doe en kijken ook niet naar de miste schade voor hen (eerst vijanden raken die jou kunnen raken) iets wat ik ook doe.

@slayer, klopt. Daarom zijn die regios opeens een stuk moeilijker :p Helaas :(
 

DeletedUser4100

Guest
Ooohw op die manier lol. Dan snap ik het volkomen waarom ze graag schurken willen killen want daar heb je altijd overkill.:) Als ze geen geheime
indentiteit hadden.:p

Klopt op de kaart is het pittiger. Het gaat er in het PME nog veel heftiger aan toe...
 

DeletedUser6026

Guest
De battle engine neemt wel meer vreemde "beslissingen". Als je 3 kampioenen en 5 schurken in de verdediging zet, gaan de kampioenen als een dolle op de tegenstander af. En sneuvelen voordat maar 1 schurk zijn ware identiteit heeft aangenomen.
Tegenstander heeft een vrijwel perfecte score. Een menselijke speler zou dan nooit zo doen.
 

DeletedUser

Guest
Ik geloof dat de computer het liefst troepen aanvalt die
-veel schade aanrichten
-makkelijk te verwonden zijn
-al gewond zijn

verder valt hij het liefst troepen aan die snel aan de beurt zijn, maar dat vindt hij niet zo belangrijk.
Ik weet trouwens hij de eerste drie punten precies gecombineerd worden.
 

DeletedUser

Guest
Het is mij nu een paar keer overkomen: een aanvaller valt aan met een grote hoeveelheid schurken; mijn verdediging schiet als eerste op de schurken waardoor die veranderen in normale eenheden; vervolgens verliest mijn verdediging.

Wie heeft in hemelsnaam verzonnen dat bij een aanval met 7 schurken en 1 tank allereerst de schurken op de korrel worden genomen? Een mens zou zo nooit verdedigen. Schiet eerst die tank aan flarden en dan de schurken! Verdedigen is dan een eitje. Helaas niet voor de battle-engine :)

ojbojb

mss fftjes beter handmatig aan te vallen in plaats van autobattele,want dan wordt er wel eerst op de schurken geschoten,maar dat is niet altijd het geval,dat de schurken eerst op de korrel worden genomen.
 

Seconddream

Actief lid
Goed, even wat berichten weg gehaald maar weer en het kan best zijn dat er legitieme tekst is weg gehaald maar op deze manier klopt het verhaal weer.
En ik zal de andere meteen voor zijn anders krijgen we het weer opnieuw, Esco het bericht wat jij citeerd handeld zich inderdaad om de verdediging, wel klopt het verder wat je verteld maar het gaat dus in het verhaal om iets anders.

Kijk zo kunnen we het ook uitleggen :)
 

DeletedUser4100

Guest
Wat ik zo jammer vind van dat tegen schurken beschermen is. Hoe moeilijk kan het zijn
om het aan te passen?
De vecht software van de npc is op de kaart al goed ingesteld en zal tactischer omgaan
tegen schurken. Gek genoeg bij spelers is die tactische software niet geïmplanteerd. Hoe
moeilijk kan het zijn om ongewenste oude software te vervangen voor gewenste bestaande
software?
 
Bovenaan