Update ReliekenTempel

Quachan

Nieuw lid
In april is in de gilde expeditie level 4 toegevoegd. Hierbij zijn alle upgrades voor de 6 gebouwen van de GE toegevoegd.
Dit maakt de gebouwen een stuk nuttiger, en dit is ook goed opgezet waarbij je ongeveer evenveel kans maakt op een gebouw als op een upgrade voor dat gebouw.

Dit is alleen niet het geval bij de Reliekentempel. Hier zijn alleen de basis items te krijgen van Zilveren/Gouden/Jade Relieken. Dit betekend al vrij snel dat iedereen met een hele stapel basisitems zit en eigenlijk niets (behalve wellicht de renovatiekit) meer heeft aan de jade reliek. Dit is jammer, en maakt een belangrijk deel van de relieken in feite Antiekhandelaar voedsel, zelfs de gebouwen waar je de geupgrade versie graag van neer zou zetten.
Dit betekend ook dat de relevantie van de Reliekentempel zelf in feite alleen maar de FP uit de gouden reliek wordt en de interesse om dit te levelen afneemt. Wat ik jammer vind.

Het voorstel tot verbetering zijn in feite drie opties;
- Maak de basisitems uit de relieken of een selectiekit voor basisitem/upgrade (dit resulteert er wel in dat mensen die nog veel basisitems hebben dit versneld kunnen upgraden) (heeft niet mijn voorkeur)
- Vervang de kans op het basisitem door de halve kans op het basisitem en de halve kans op de upgrade. Dit maakt wel dat er uit vrij veel items gekozen wordt bij een reliek wat op korte termijn tot rare verdelingen kan leiden. Zou een nette oplossing zijn, maar ik zou liever het aantal opties per reliek tot 5-6 beperkt houden.
- Herzie de hele drops van de verschillende relieken (ik denk dat bijna iedereen klein pakket medailles graag ziet verdwijnen bijvoorbeeld). Dit laatste zou het netste kunnen worden.

Bijvoorbeeld:
Zilveren Reliek
  • Gate of the Sun God
  • Face of the Ancient
  • Gate of the Sun God Upgrade
  • Face of the Ancient Upgrade
  • 5 Units of one type (Thematisch minder sterk in mijn optiek om eenheden uit een reliek te krijgen)
  • 2 Blueprints
  • 25 Goods of one type (Heb dit liever dan blauwdrukken, maar vind blauwdrukken logischer)
  • 20 Forge Points
Gouden Reliek:
Jade Reliek:
 

Azgalaxa

Actief lid
Ik volg niet waarom units niet in GE zouden passen met als argument niet "thematisch sterk"


Je kan ontmoetingen oplossen door of te onderhandelen of te vechten . Je verbruikt hierbij goedjes en units. Dus het is vokomen logisch dat je ook units kan winnen. Even als goedjes te winnen trouwens.

Het hele spel is verder ook opgezet om een hoop met onderhandelen of vechten te doen . Je kan kiezen wat je bent een handelaar of een vechter of zelfs beiden bent. Dat maakt FoE zo mooi.

Het is dus juist wel thematisch strek dat zowel units als goedjes uit relieken komen.
Sterker nog het is zelfs vreemd dat er in de jaden reliek geen units/goedjes (en fp) komen.


Hoe langer je speelt hoe meer relieken je eigenlijk niet kan gebruiken dat klopt. Dat hebben ze bij Foe ook door en hebben de antiquair in het leven geroepen. Dat is een perfecte plek voor je overtollige jade relieken items of items uit ontmoetingen. En vooralsnog kan je uit die antiquair genoeg kopen wat (nog) wel interessant is. Bijvoorbeeld een ruime keuze uit oude eventgebouwen of aanvalsgebouwtjes. Dat is heel mooi opgelost dus al. Zeker omdat starters dolblij zijn met wat luchtwachten en tbs en zelfs stammenpleinen. Je kan dan binnen een paar rondes GE flink wat leuke gebouwtjes in je stad hebben ipv een half jaar te wachten om meerdere events af te kunnen ronden.
 

Quachan

Nieuw lid
Terechte punten. Wat ik bedoelde met thematisch niet sterk was dat je een rune vind en dat levert eenheden op. BD's, En ik zat te kijken naar die beloningen en wilde er een paar weghalen om het een beetje overzichtelijk te houden.

Daarnaast heb je gelijk dat er een AD is, maar dat is in mijn optiek voor gebouwen die je helemaal niet wilt. Ik wil bijvoorbeeld geen Fountains of Youth of Ritual flames. Anderen willen die dolgraag. Maar voor iedereen geld dat ze eigenlijk alleen de level 2 versie willen hebben en daar knelt het wat mij betreft. Zonder RT heb je er daar namelijk exact evenveel van(niet helemaal waar er is in theory 23% kans op een TB en 25% kans op een upgrade voor TB), en dat vind ik zonde. Voor diegenen die die gebouwen niet willen is dat hetzelfde, je kunt nog steeds verkopen wat je niet wilt. Maar voor diegenen die wel graag een level 2 Terrasboerderij willen plaatsen kunnen ze er meer krijgen door een Reliekentempel te bouwen.
 
Bovenaan