ultieme aanvalskracht

bonke35

Actief lid
is het mogelijk om zoveel aanvalskracht te hebben dat een aanvallend leger ( uit het eigen tijdperk) met 1 klap te vernietigen is ?:)
of blijft er altijd een streepje staan ?
 

Felair

Actief lid
Ja en nee, is afhankelijk van bonussen aan beide kanten:


Helaas is Pat gestopt(want er is geen geld te verdienen met het stoppen van cheaters dus Inno doet er niets aan :p) maar dit is wel een goede uitleg.
 

nietje52

Actief lid
Na 3 en een halve minuut ging alles al dansen voor mijn ogen.
Kun je het samenvatten of is dat een no-go?
 

Felair

Actief lid
Hmm het is relatief ingewikkeld omdat er een hoop factoren zijn zoals de verschillende eenheden met hun statistieken en andere bonussen.
Hoe het aan de achterkant werkt is ook niet aan mij besteed en niet 100% van de details zijn duidelijk want Innogames is niet verplicht alles te delen dus is dit steekproefsgewijs zo uitgezocht, maar wel met een hele hoop tests en datapoints.

Korte samenvatting: gewoon in verhouding van 3-2 zoveel mogelijk aanval en verdediging verzamelen.

Voorbeeld met mijn gegevens:
Heb gekozen voor een vergelijking wanneer ik (my units) met Jupiter eenheden vecht. En de tegenstander (Enemy units) ook.
Heb aanval en verdediging ingevuld. (2577% en 1606%)
Heb added attack ingevuld 100% aanval en 100% verdediging.
Wat dus wil zeggen dat de blokken bij CURRENT dus met mijn huidige percentages mijn kansen zijn in theorie en de blokken rechts bij AFTER mijn kansen zouden zijn wanneer nog eens 100% op aanval en verdediging bij weet te regelen.

Afgezet tegen 17 attrition (GS uitputting) wat volgens de sheet 75% bonus aan de eenheden in GS geeft
(en volgens mij is 75% ook de max bonus die je tegen krijgt in gvg dus dat is best interessant maar dit zegt dus alleen iets zinnigs als je alleen zelfde TP eenheden tegenkomt in dit geval Jupiter eenheden)

Brengt het onderstaande beeld:

CURRENT:
Qua aanval maakt het in theorie niet welke eenheden ik pak met bijna alle units op Hapoon grenadier tegen Glacier Hiker na een goede kans om de vijandelijke eenheden te oneshotten. (1 shot chance groen)
Qua verdediging lijkt het ook wel snor te zitten (max defense kleur) vijandelijke eenheden hebben volgende sheet dus zeker meer dan 4 shots nodig om mijn eenheden te slopen.

AFTER
Je ziet dat 100% extra aanval er voor zorgt dat ik zelfs met de Hapoon Grenadier nu ook in het "1 shot chance groen" zit dus dat voegt weldegelijk wat toe.
Voor verdediging lijkt het niet direct iets te betekenen maar de getallen (ratios) veranderen wel dus het doet niet niks hoeveel je er van merkt geen idee.

Kanttekening:
- Zelfs met mijn percentages tegen slechts 75% bonus heb ik dus GEEN garandeerde one shot kans.
- Ik heb geen idee hoe de ratio's exact werken en het merkbare verschil is dus de 2 beelden.
- Dit is allemaal door een speler uitvoerig getest, maar als Inno morgen besluit het helemaal anders te gaan doen dan heb je er niets meer aan :-D
- Verhouding van 3-2 attack lijkt een goede keuze te zijn, een van de argumenten in de video is dat beschadigde units klaarblijkelijk ook minder schade doen dus verdediging op je aanvallende eenheden is dus zeker geen waardeloos iets (niet dat mensen dit denken verwacht ik maar blijkt dus zeker iets te zijn wat je niet moet verwaarlozen).
- Voor startende spelers zou ik sowieso zeggen qua aanval en verdediging(op aanvallende eenheden) pakken en bouwen wat je kan en maak je later in hogere tijdperken wanneer een zwik meer ruimte hebt pas echt druk over die 3-2 verhouding.
- In mijn Excel werken de grafieken niet helemaal lekker dus daar heb ik niet naar gekeken verder.




1676304664919.png
 
Bovenaan