Tips maken van een diafarm

ik dacht in deze tijden word alles duurder in het spel om het eventgebouw max te krijgen (maar dat merken andere ook wel)
maar zijn daar tips voor zoals handige gebouwen? welk TP? of nog wat tricks om er eentje te maken
 

nietje52

Actief lid
Diafarms hebben veel spelers op andere werelden dan hun hoofdwereld.
Die zetten ze vol met wensputten en fonteinen der jeugd.
Wensputten kon je een tijd lang goed krijgen doordat ze in events als dagprijs langskwamen.
Tegenwoordig is dat een stuk moeilijker geworden.
 

Atokirina

Actief lid
Momenteel is de enige (zinvolle) manier om via gilde-expeditie jeugdfonteinen (zelfde als wensput) te verkrijgen. Af en toe kan je een wensput krijgen uit een event maar in mijn opinie is een event spelen voor slechts 1 wensput niet interessant genoeg. Ook krijg je er een paar van het kasteelsysteem (niet interessant), en van de PvP-arena (niet interessant).
Voornamelijk wil je gilde-expeditie uitspelen en een hoge reliekentempel regelen. RT van niveau 87+ verdrievoudigt het aantal jeugdfonteinen dat je wekelijks uit een expeditie kan krijgen.

Wekelijks krijg je zonder Reliekentempel ~0.23 jeugdfonteinen per week bij het uitspelen van de gilde-expeditie, met een Reliekentempel van 87+ wordt dat 0.69 per week.

Met een reliekentempel van 110 is dat 0.77 per week, daarna stopt mijn data (op Fel Dranghyr blijf ik hem doorlevelen).

Er zijn momenteel 7 werelden, op je hoofdwereld wil je geen farm opbouwen omdat het ontzettend veel plaats inneemt wil je iets ondervinden van je diamantproductie. Als je dus op 6 werelden een diafarm opbouwt en wekelijks de gilde-expeditie uitspeelt, gaat dat wel mooi vooruit. Uiteraard wil je zo min mogelijk tijd besteden dus speel je de werelden best synchroon, overal zelfde stadsindeling, even ver op de kaart en in onderzoek. Dan moet je maar 1x nadenken voor al je steden. Om niet gek te worden van telkens één uur per dag te onderhandelen in gilde-expeditie wordt het aangeraden om voor hogere tijdperkeenheden te gaan, dan ben je maar 10 minuten per dag bezig aan GEX op je farms. Je zal daarvoor wel wat grondstoffen met FP moeten kopen (je krijgt super veel goederen voor wat FP op de oudere werelden ~ niet G), als je geluk hebt krijg je alles gratis van je gilde. Je hebt een aantal gildes die goed zorgen voor hun gildegenoten, en de gildes die alleen focussen op de expeditie zullen heel blij met je zijn.
Je zal dus wel een aantal evenementen moeten spelen op je farms zodat je toch een FP-productie van 100+ hebt, dan kan je met gemak alle nodige goederen bestellen en kan je je RT en later Blauwe Melkweg levelen (verdubbelt 70% van de tijd je diaproductie op niveau 89). Vroeger steeg je FP-productie standaard bij je farms omdat je events speelde voor de wensputten als daily special, maar nu zal je dus een aantal events moeten spelen puur voor de FP (dat neemt wel een paar uur tijd in beslag en is even zwoegen).

Waarom dus geen farm op je main? Speel je de gilde-expeditie uit, dan krijg je gemiddeld ~163 diamanten per week per wereld.

Wil je 163 diamanten per week van je wensputten, dan mag je er 46 neerzetten. Dat zijn ~529 tiles die gebruikt worden voor een diaproductie van ~23 FP per dag (*1.7 doen met BWW van 89). En die diaproductie weegt niet op tegen de FP/aanvalskracht die je moet opofferen. Je wilt net sterker worden door je diamanten, niet jezelf verzwakken door veel ruimte te besteden aan de productie ervan. Dus produceren doe je normaal gezien op andere werelden.

Misschien dat ik nog eens een gedetailleerde guide zal maken (maar zal nog niet voor binnenkort zijn). Vandaag de dag is er in elk geval veel meer voorbereiding voor nodig. Vroeger moest je alleen in staat zijn de opdrachten van het event te voltooien. En kreeg je veel meer wensputten dan dat je van gilde-expedities kreeg. Bij Forgebowl kreeg je makkelijk 50+ wensputten als je het event op 5 farms speelde.

Nu moet je gilde-expeditie uitspelen en een FP-productie opbouwen om je Reliekentempel te levelen, zonder reliekentempel groeit je farm maar heel traag. En is je farm al een beetje gegroeid kan je ook beginnen denken aan een Blauwe Melkweg.

Om niet krankzinnig te worden bij het spelen van gilde-expeditie raad ik echt aan om voor hogere tijdperkeenheden te gaan, onderhandelen gaat veel te langzaam. En het levelen van aanvals-gg's, Alctraz en plaatsen van speciale gebouwen voor aanvalskracht nemen plaats in, zorgen ervoor dat je RT minder snel levelt waardoor je farm weer stukken trager opbouwt en belangrijkst van alles: je zal geen leven meer hebben als je even actief op je farms bent als je op je main wereld.

Mijn farms zijn nog van de tijd dat wensputten verschenen als daily special, ik heb afgelopen event GEX proberen uitspelen via onderhandelingen op mijn farms, maar ben slechts halfweg geraakt omdat ik niet dagelijks een uur wilde handelen. Ik ga nu ook op mijn gemak voor hogere tijdperkeenheden gaan om mijn farms uit te kunnen breiden via GEX, een beter optie is er niet meer. En hopelijk dat het nog een stukje beter wordt met de gilde-expeditie update (kan ook zijn dat het verslechtert).

PS: Speel je op 7 werelden de gilde-expeditie uit heb je ook al een actieve productie van ~1141 diamanten per week (~163 per dag), terwijl je je farms opbouwt (passieve productie).
PPS: Leg niet te veel druk op jezelf, je farms moeten niet in 1-2-3 overeind staan. De meesten hebben er lang over gedaan en je moet niet ontzettend veel tijd besteden aan je farms om na een jaartje een succesvolle farm te hebben. Belangrijk is vooral om te plannen. Even uitrekenen hoeveel goederen je nodig hebt voor de komende onderzoeken en de kaart en dan in global chat een handelaar zoeken of een gilde die je wilt helpen daarmee.
Planning is key wil je zo min mogelijk tijd besteden aan farms.
 
Laatst bewerkt:

Atokirina

Actief lid
Morgen is de gilde-expeditie update actief op de beta, de kans is heel groot dat we meer fonteinen zullen kunnen halen uit de gilde-expedities eens de update ook op de live servers gearriveerd is.

De fontein zal te verkrijgen zijn uit selectiekits (waarvan je fragmenten moet verzamelen)

As long as you play the Guild Expedition and win Fragments on the big encounters, eventually you will have enough to assemble the Selection Kit with the current balancing. The time it takes you to do that depends on your activity on the Guild Expedition and the number of encounters you manage to complete.

Het is goed mogelijk dat er meerdere expedities nodig zijn om een selectiekit te kunnen vervaardigen, maar hoogstwaarschijnlijk zullen dat minder dan 4 expedities zijn (en 4 of minder is nog steeds beter dan de kans op een fontein die we nu hebben ~ 0.23 per expeditie (zonder Reliekentempel)).
 

Atokirina

Actief lid
Kijkend naar de huidige aanpassingen op de beta:

• Fonteinen krijgen zal dubbel zo lang duren
• Wil je nog voor elke fontein ook een krimpkit (vroeger kreeg je sowieso meer krimpkits dan fonteinen), dan zal je 4x langer bezig zijn per fontein in vergelijking met nu
• Daarnaast verdien je véél minder diamanten van directe beloningen

Heel teleurstellend.
 
Bovenaan