Te sterke tegenstander als buurman

DeletedUser

Guest
Ik ben nu voor de 5de keer achter elkaar aangevallen door dezelfde speler.
Op zich vindt ik het niet erg om aangevallen te worden, verliezen vindt ik wat minder leuk maar dat hoort bij het spel.

Maar nu ben ik al 5 keer door dezelfde speler aangevallen en ik kan zijn aanval niet verdedigen. nu kijk ik naar zijn plaats in mijn lijst en hij staat nummer 1 met 40.000 punten verschil met nummer 2 met mijn positie scheelt het zelfs meer dan 70.000 punten.

Dit betekend dat ik mij nooit tegen deze persoon kan verdedigen en dat vindt ik niet eerlijk.

Dus de Discussie die ik wil beginnen is of het wel eerlijk gaat als sterke spelers bij te zwakke buren worden ingedeeld?

(Om eerlijk te zijn, als ik zo sterk zou zijn geweest dan zou ik het niet zo erg vinden om een voorsprong op de rest te hebben. maar we moeten het ook leuk zien te houden.)
 

DeletedUser

Guest
Zorg ervoor dat de aanvaller niets kan plunderen, dat is wat je nu het beste kan doen denk ik.
 

DeletedUser1701

Guest
Dat hoort ook bij het spel. Zorg ervoor dat, zoals Kev Porsche al zegt, er niets te plunderen valt. Probeer een goede verdediging op te stellen, afgestemd op zijn eenheden. Verder gewoon zo snel mogelijk groeien, iedereen werd, wanneer hij "klein" was, vaak aangevallen door mensen met hogere punten.
Een voorbeeld van mijn kant: Een speler met 1.200.000 punten valt mij ook heel vaak aan, terwijl ik nog maar 110.000 punten heb...
 

DeletedUser5428

Guest
Dat puntentotaal zegt niets. Het gaat om de technologische voorsprong. Dat die speler zo ver voor ligt betekent dat jij tijdens de eerste weken en maanden van het spel te veel forgepunten verspild hebt. Om technologisch bij te blijven moet je bijna al je forgepunten (24 per dag) in het technologisch onderzoek stoppen. Als je daar een beetje vooruitkijkt, kun je gemakkelijk ervoor zorgen dat je al het nodige tijdig bij elkaar hebt zodat je niet vast loopt.
 

DeletedUser

Guest
zoals Stefan al zegt, je bent op dezelfde dag ( of een aantal dagen later) begonnen.
Dat hij dan zo'n voorsprong heeft heb je (helaas) aan jezelf te danken.
Hier kan ik je verder niet mee helpen.
 

DeletedUser5549

Guest
Ik ben opeens met een aantal nieuwe buren ingedeeld die mijlenver boven mij staan. Nu word ik dus ook continu aangevallen en die achterstand is veel te groot. Het plezier is daarmee weg. Geen probleem als buren door sneller groeien voorsprong opbouwen en mij aanvallen maar door die belachelijke nieuwe indeling ben ik het wel zat. BAH!
 

DeletedUser4162

Guest
Ik ben opeens met een aantal nieuwe buren ingedeeld die mijlenver boven mij staan. Nu word ik dus ook continu aangevallen en die achterstand is veel te groot. Het plezier is daarmee weg. Geen probleem als buren door sneller groeien voorsprong opbouwen en mij aanvallen maar door die belachelijke nieuwe indeling ben ik het wel zat. BAH!

Als buurten worden samengevoegd zijn het eigenlijk altijd buurten waar de gemiddeldes gelijk liggen..
Als je ouwe buurt +- vroege middeleeuwen zit zul je nooit bij een buurt komen die allemaal al koloniaal zitten..
 

DeletedUser5428

Guest
Als je natuurlijk in een buurt zit waar veel spelers het spel intensief spelen, dan is het in theorie wel mogelijk dat je samengevoegd wordt met een buurt die weken eerder is begonnen, en waar slechts 2 of 3 goede spelers zitten. De gemiddelden zijn dan gelijk, maar die 2 of 3 liggen dan een stuk voor op de rest.
Het zou eerlijker zijn dat er enkel naar het tijdstip gekeken wordt waarop de buurt begonnen is, en niet naar het puntengemiddelde.
 

DeletedUser4162

Guest
Ik zou niet weten of de buurten op punten gemiddelde worden ingedeeld.

Lijkt me wel sterk dat er in een buurt meer dan 7-10 spelers zitten die zo intensief spelen dat het gemiddelde toren hoog is...
 

DeletedUser5633

Guest
Zal allemaal best met gemiddelden enzo, het enige dat ik weet is dat ik al weken nauwelijks goederen kan innen omdat ze onder m'n neus weggeroofd worden. Ik heb de beste verdediging staan die m'n tech toestaat. M'n tech is veel lager dan de top uit mijn buurt en ja dat komt ook omdat ik veel probeer mee te helpen aan de Grote Gebouwen van vrienden omdat die frikkin' blauwdrukken ook niet opschieten. Maar dat ik rond de 30.000 punten zit en constant wordt geplunderd door mensen in het koloniale tijdperk met 300.000 punten maakt dat de research (waarvoor immers bakken goederen nodig zijn!) dus niet opschiet. Al wéken... máánden, het schiet gewoon niet op als je geen goederen kan innen. Owja en onvoorspelbaar zijn in productie-tijden werkt ook niet. Tips zijn welkom (hoewel ik ze volgens mij echt allemaal heb gehoord) maar liever zat ik in een buurt met buren van m'n eigen niveau. Ik heb me nog een tijdje kunnen vermaken met dit spel door zoveel mogelijk te geven om esthetiek en een heel mooi dorpje te maken met de tech die ik heb maar ondertussen begint het huisje schuiven me ook wel te vervelen en wil ik verder in het spel. Buren die niet dagelijks over je heen walsen zouden het spel een stuk leuker houden!
 

DeletedUser

Guest
Je zou bij je andere buren rond kunnen vragen of die net zoveel last hebben van die topplunderaars die je geen leuk spel gunnen. Als dat inderdaad zo is, zouden jullie collectief allemaal 2 speermannen als verdediging neer kunnen zetten. Dan kunnen die hoge buren amper pvp-punten krijgen. En als jullie helemaal terug willen slaan, dan kunnen jullie het volgende doen:
- Zorg ervoor dat je standaard 2 speermannen verdediging hebt staan.
- Check door middel van meeltjes en/of de chat of jij en iemand beiden online zijn.
- Zet dan beiden eventjes verdediging neer en vecht tegen elkaars verdediging.
- Haal daarna die verdediging weer weg.
Op die manier krijgen de top-spelers niet alleen amper pvp-punten, maar krijgt de rest van de buurt juist veel punten, en wordt het voor die top-spelers erg moeilijk om hoog te komen. Vaak zijn die plunderaars fanatieke pvp-ers, dus op die manier kun je hun raken.
Ze zullen zeker een tijd lang jullie proberen te irriteren door jullie te plunderen, en met name goederen. Maar dat deden ze toch al, dus jullie hebben niets te verliezen. Raak ze op deze manier en hopelijk komen ze tot bezinning, of gaat voor hen de lol eraf en stoppen ze ermee.
 

DeletedUser

Guest
Als je goederen wilt innen, zet je produktie dan op "dagelijks", en begin daarmee op een moment dat je bijna altijd online bent (bijvoorbeeld om negen uur 's avonds). Dan hebben ze maar een heel klein tijdsinterval om te plunderen.
 

DeletedUser4162

Guest
Zal allemaal best met gemiddelden enzo, het enige dat ik weet is dat ik al weken nauwelijks goederen kan innen omdat ze onder m'n neus weggeroofd worden. Ik heb de beste verdediging staan die m'n tech toestaat. M'n tech is veel lager dan de top uit mijn buurt en ja dat komt ook omdat ik veel probeer mee te helpen aan de Grote Gebouwen van vrienden omdat die frikkin' blauwdrukken ook niet opschieten. Maar dat ik rond de 30.000 punten zit en constant wordt geplunderd door mensen in het koloniale tijdperk met 300.000 punten maakt dat de research (waarvoor immers bakken goederen nodig zijn!) dus niet opschiet. Al wéken... máánden, het schiet gewoon niet op als je geen goederen kan innen. Owja en onvoorspelbaar zijn in productie-tijden werkt ook niet. Tips zijn welkom (hoewel ik ze volgens mij echt allemaal heb gehoord) maar liever zat ik in een buurt met buren van m'n eigen niveau. Ik heb me nog een tijdje kunnen vermaken met dit spel door zoveel mogelijk te geven om esthetiek en een heel mooi dorpje te maken met de tech die ik heb maar ondertussen begint het huisje schuiven me ook wel te vervelen en wil ik verder in het spel. Buren die niet dagelijks over je heen walsen zouden het spel een stuk leuker houden!



Het is dan ook gigantisch dom om FP in GG te steken zolang je nog niet klaar bent met alle onderzoeken...
Hierdoor loop je een achterstand op.
 

DeletedUser3948

Guest
Met Koketso eens. Ik heb maandenlang alleen Dom van Aken gehad. Pas toen ik eind LME was, kwam San Marco.

En je kunt beter heel veel motiveren/opknappen voor de BD's. Pas toen ik in een groot gilde stapte, kreeg ik de resterende bd's compleet.

Het is dan ook gigantisch dom om FP in GG te steken zolang je nog niet klaar bent met alle onderzoeken...
Hierdoor loop je een achterstand op.
 

DeletedUser1655

Guest
Hai mensen,

Ben het niet "helemaal" eens met de laatste 2 reacties, want sommige GG complimenteert juist je vooruitgang. Denk hierbij aan muntjes, extra voorraad, extra forge die ik en meeste oudgedienden niet hadden in A & B (Voor de GG's). Het was anders spelen...

Diegene die in C spelen hebben alle spel extra's meegekregen, dus kan je je spel zo inrichten dat beide tegelijk goed te doen is, zeker als je buren / gilde leden hebben die vrolijk meewerken.
 

DeletedUser1655

Guest
Je zou bij je andere buren rond kunnen vragen of die net zoveel last hebben van die topplunderaars die je geen leuk spel gunnen. Als dat inderdaad zo is, zouden jullie collectief allemaal 2 speermannen als verdediging neer kunnen zetten. Dan kunnen die hoge buren amper pvp-punten krijgen. En als jullie helemaal terug willen slaan, dan kunnen jullie het volgende doen:
- Zorg ervoor dat je standaard 2 speermannen verdediging hebt staan.
- Check door middel van meeltjes en/of de chat of jij en iemand beiden online zijn.
- Zet dan beiden eventjes verdediging neer en vecht tegen elkaars verdediging.
- Haal daarna die verdediging weer weg.
Op die manier krijgen de top-spelers niet alleen amper pvp-punten, maar krijgt de rest van de buurt juist veel punten, en wordt het voor die top-spelers erg moeilijk om hoog te komen. Vaak zijn die plunderaars fanatieke pvp-ers, dus op die manier kun je hun raken.
Ze zullen zeker een tijd lang jullie proberen te irriteren door jullie te plunderen, en met name goederen. Maar dat deden ze toch al, dus jullie hebben niets te verliezen. Raak ze op deze manier en hopelijk komen ze tot bezinning, of gaat voor hen de lol eraf en stoppen ze ermee.

Ik ben van mening dat dit afbreuk doen aan het spel. Mijn inziens is aanvallen en plunderen gewoon deel van het spel. Daarom gaat ook veel weg, want welke standaard moet je eigenlijk aanhouden? Mensen wegpesten is lijk mij, de laatste waar de spelmakers op zit te wachten.
Echter - ben je uitontwikkeld, en heb je geen goederen meer nodig, dan is plunderen echt niet nodig. Mag wel natuurlijk, maar denk ook aan je eigen GG's als je van plan bent je buurt te sarren met dit speelstijl. Ik zal nooit en te nimmer een forge schenken aan mensen die mij geen punten gunt.

In de regel laat ik iedereen's spullen met rust tenzij er een waardeloos verdediging staan. Maar de lol is er ook af voor mij, zeker met zulke uitspraken...
 

DeletedUser

Guest
Hai mensen,

Ben het niet "helemaal" eens met de laatste 2 reacties, want sommige GG complimenteert juist je vooruitgang. Denk hierbij aan muntjes, extra voorraad, extra forge die ik en meeste oudgedienden niet hadden in A & B (Voor de GG's). Het was anders spelen...

Diegene die in C spelen hebben alle spel extra's meegekregen, dus kan je je spel zo inrichten dat beide tegelijk goed te doen is, zeker als je buren / gilde leden hebben die vrolijk meewerken.

Hee Piraat!

Dat is jammer voor jou.
misschien moet je muiterij plegen.
Daar zijn jullie juist goed in.

Mochten wij op FoE het niet meer ziet zitten.
Moeten we maar voortaan naar jou en mijosh luisteren.

Ik bedoel jullie weten vast het beste voor ons allemaal toch? :)

het spel is zoals het is.
Heb ondertussen geleerd dat je dit spel moet nemen zoals het is.
Verwachtingspatronen verminderen juist het spel plezier.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben van mening dat dit afbreuk doen aan het spel. Mijn inziens is aanvallen en plunderen gewoon deel van het spel. Daarom gaat ook veel weg, want welke standaard moet je eigenlijk aanhouden? Mensen wegpesten is lijk mij, de laatste waar de spelmakers op zit te wachten.
Echter - ben je uitontwikkeld, en heb je geen goederen meer nodig, dan is plunderen echt niet nodig. Mag wel natuurlijk, maar denk ook aan je eigen GG's als je van plan bent je buurt te sarren met dit speelstijl. Ik zal nooit en te nimmer een forge schenken aan mensen die mij geen punten gunt.

In de regel laat ik iedereen's spullen met rust tenzij er een waardeloos verdediging staan. Maar de lol is er ook af voor mij, zeker met zulke uitspraken...

De strategie die ik hier aan Marzad voorstelde doet inderdaad afbreuk aan het spel van die paar topspelers uit zijn buurt, maar dat is juist de bedoeling: die paar spelers vergallen het namelijk voor de rest van de buurt door constant goederen te plunderen, onafhankelijk of de verdediger wel of geen goede verdediging heeft staan.
Zelfs al ben je niet uitontwikkeld, dan is het nog steeds geen noodzaak om je goederen te verkrijgen door ze te plunderen bij spelers die zelfs met hun beste verdediging niets tegen jouw aanval kunnen doen. Persoonlijk lijkt het mij nuttiger om een goede relatie met (het grootste gedeelte van) je buren op te bouwen, zodat ze niet tegen je in opstand komen. Maar goed, dat ben ik persoonlijk.
Je plunderregel wordt door veel grote spelers gehanteerd, maar duidelijk neit door de topspelers uit Marzads buurt: die plunderen dus ook als er een goede verdediging staat. Vandaar dat ik Marzad dit plan voorlegde: dit is er vooral op gericht om die topspelers naar de onderhandelingstafel te krijgen, ze te doen inzien dat je niet zomaar je hele buurt tegen je in het harnas moet jagen en dat er daarna weer normaal gespeeld kan worden.

En tegen Marzad wil ik nog zeggen: probeer het tot 4 augustus uit te zingen. Dan worden de buurten anders samengevoegd, en ben je die lastpakken als het goed is kwijt :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5020

Guest
Als alle tacktieken om het stoppen van plunderen falen kan je altijd nog proberen met een vriendelijk mailtje naar de aanvaller.
De meeste aanvallers zijn wel te vinden voor een deal als ze beleefd benaderd worden.
Een deal kan uit vanalles bestaan, dagelijks motiveren/opknappen, handel met een voordeel voor je aanvaller, fp's in hun gg, noem maar op.
 

DeletedUser5633

Guest
In ieder geval bedankt voor de reacties. Er zaten toch tips tussen die ik nog niet geprobeerd heb. En anders wacht ik idd even op een nieuwe buurt. *zucht* Met m'n korte lontje en slechte ochtendhumeur kan ik misschien beter productie en huisjes allemaal op 1-dag basis gaan spelen. Mantra: Oooooomh-het-is-maar-een-spelletje-mmmmmm...
 
Bovenaan