taveerne uitbreiden

de taveerne uitbreiden zoals voorgesteld?

  • goed idee, maar ik zou nog wat aanpassen, (heb zelf enkele voorstellen)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10553

Guest
samenvatting van mijn voorstel

De taveerne uitbreiden naar een volledig scherm, als je via de stad binnen gaat. hierbij gaat het maximum aantal zitplaatsen van 16 naar 32, verdeeld over 4 tafels van 8 zitplaatsen. wie aanschuift via het avatar stoeltje ziet enkel de tafel waaraan hij/zij aanschuift. als je die speler zn hele taveerne wil zien, moet je via zijn/haar stad gaan.

de bezoekers blijven in dezelfde oplopende volgorde van zitplaatsen aanschuiven, in een lege taveerne is de eerste bezoeker altijd op plaats 1 van tafel 1
de volgende bezoekers schuiven steeds aan op een oplopende zitplaats tot tafel 4 volzet is. ongeacht of tafels 1 tot 3 afgeruimd werden
is tafel 4 volzet kan er weer aan tafel 1,2 of 3 plaats genomen worden, mits die afgeruimd werden.
zijn alle tafels 24u volzet , verdwijnen op alle tafels de +groene tafelbonus

De +groene tafelbonus is dan per tafel verhoogbaar via een nieuwe upgrade voor stoelen vanaf er 8 zitplaatsen zijn.
via deze nieuwe upgrade's voor stoelen kan de +groene tafelbonus ,bovenop de bonus van het dienblad, als volgt verhoogd worden.
stoelen upgrade's ; 1) gebeitst green +5%, 2) Teak +10%, 3) beuk +15% , 4) eik +20% , 5) japanse kers+25% , 6) gouden versieringen +50%
stoelen upgraden kan enkel aan tafels met 8 zitplaatsen en deze upgrade word per tafel aangekocht

je kan je tafels dan met verschillende upgrades uitrusten, waardoor je bv op tafel 1 betere bonussen kan krijgen dan op tafel 4. de vloer kan enkel over de hele taveerne liggen, en niet per tafel anders zijn. maar met verschillende tafelkleedjes en dienbladen hebben je bezoekers per tafel meer of minder kans op forgepunten en tafelzilver.

enkele nieuwe bonussen zouden erg fijn zijn, mijn voorstellen daarvoor zijn een % gebouwTP goederen bij hulp en motivatie zoals de Dynamic Tower, en een % verdedigingsbonus voor Ge ( de huidige is voor stadsverdediging)

naast taveerneruimte en taveernewinkel komt dan ook een derde luik met klantenbestand. klanten die het vaakst op bezoek komen staan helemaal bovenaan met de laatste bezoek datum, en de klanten die het minst op bezoek komen staan onderaan met de laatste bezoek datum.

Motivatie; het hele taveerne gebeuren nieuwe animo inblazen, effectiever maken als marketing tool aangezien je nog vaker geneigd bent om te gaan zien of je tafels kan afruimen, tevens van de gelegenheid gebruik makend om de taveerne nog wat mooier en leuker te maken.

het geeft ook een betere mogelijkheid om je vriendenbalk op te kuisen van tijd tot tijd.


nadelen; Door het voorstel om een nieuwe bonus dat kans op Gebouwen Tp goederen geeft bij hulp en motivatie, is het mogelijk dat er minder mensen de Dynamic Tower zullen plaatsen. maar aangezien deze bonus betrekkelijk laag blijft en "on top" van de Dt bonus komt, zal dat nogal meevallen.

nieuwe spelers die hun taveerne nog maar net hebben opgestart, zijn de prijs in tafelzilver van 1 tafel benadeeld, aangezien taveernes die nu 16/16 zitplaatsen hebben, meteen overgaan naar een volledig scherm met 2/4 tafels met een totaal van 16/32 zitplaatsen. bestaande upgrades voor de 2de tafel kunnen voor deze spelers opnieuw aan te kopen zijn , om dit te compenseren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Volgens mij is de Taveerne ook een marketingtool.
Als er relatief weinig stoelen zijn zit je Taveerne eerder vol en “moet” je dus regelmatiger online komen om je taveerne weer te legen.
Als het goed is, is hier de Taveernehouder wat aan gelegen omdat te vaak een volle Taveerne tegenkomen, mede ook door de dagelijkse opdrachten die soms met Taveernezilver en -bezoekjes te maken hebben, voor vrienden een reden kan zijn iemand te verwijderen en te verruilen voor iemand die actiever met zijn/ haar Taveerne bezig is.
Ik zou nieuwe en betere bonussen ook wel leuk vinden maar op zichzelf zijn genoemde redenen voldoende impuls voor mensen om goed voor hun Taveerne te zorgen en regelmatig bezoekjes af te leggen lijkt mij.
Als je een dagelijkse niet haalt omdat te veel vrienden je Taveerne niet bezoeken en hun eigen Taveerne niet legen is de keuze waarschijnlijk snel gemaakt.
Ik heb meer dan een miljoen zilver dus daarvoor hoef ik het niet meer te doen maar van Taveernes bezoeken en mijn eigen Taveerne bijhouden maak ik serieus werk.

Dat derde luik lijkt me trouwens super handig ik wil wel eens weten wie slechte klanten zijn :D
 

DeletedUser10581

Guest
Volgens mij is de Taveerne ook een marketingtool.
Als er relatief weinig stoelen zijn zit je Taveerne eerder vol en “moet” je dus regelmatiger online komen om je taveerne weer te legen.
Als het goed is, is hier de Taveernehouder wat aan gelegen omdat te vaak een volle Taveerne tegenkomen, mede ook door de dagelijkse opdrachten die soms met Taveernezilver en -bezoekjes te maken hebben, voor vrienden een reden kan zijn iemand te verwijderen en te verruilen voor iemand die actiever met zijn/ haar Taveerne bezig is.
Ik zou nieuwe en betere bonussen ook wel leuk vinden maar op zichzelf zijn genoemde redenen voldoende impuls voor mensen om goed voor hun Taveerne te zorgen en regelmatig bezoekjes af te leggen lijkt mij.
Als je een dagelijkse niet haalt omdat te veel vrienden je Taveerne niet bezoeken en hun eigen Taveerne niet legen is de keuze waarschijnlijk snel gemaakt.
Ik heb meer dan een miljoen zilver dus daarvoor hoef ik het niet meer te doen maar van Taveernes bezoeken en mijn eigen Taveerne bijhouden maak ik serieus werk.

Dat derde luik lijkt me trouwens super handig ik wil wel eens weten wie slechte klanten zijn :D

Wat mij een leuke nieuwe toevoeging aan de Tavernee lijkt is een optie dat je met zilver versnelt een continent vrij kan spelen zoals bij de bouwbonus zeg maar..
 

DeletedUser10553

Guest
dat marketing tool heb ik in mijn voorstel ook wel erkend, daarom stelde ik ook voor om per tafel af te blijven ruimen. het zou via de +groene tafelbonus kunnen gemotiveerd worden, als die verdwijnt wanneer je taveerne 24u helemaal volzet is.

bezoekers schuiven ook nog steeds in dezelfde volgorde van stoelen aan, om te elimineren dat een tafel niet afgeruimd word omdat die niet vol geraakt.

een bezoeker ziet enkel de tafel waar hij aanschuift als hij via het stoel icoontje bezoekt, anders word het te langdradig om al je vrienden te bezoeken,als een bezoeker de hele taveerne van een vriend wil bekijken, moet hij via zijn/haar stad gaan.

bv, je hebt 3/4 tafels met elk 8/8 zitplaatsen waarvan tafel 1 en 2 vol, en tafel 3 met 4/8 bezoekers.
je ruimt tafel 1 en 2 af en raapt 2x de +groene tafelbonus mee op. Deze kan verhogen als je betere stoelen kan vrijspelen.
de volgende bezoeker schuift aan bij tafel 3 op stoel 5/8
Bij tafel 1 kan pas weer aangeschoven worden als tafel 3 in dit voorbeeld volzet is
de kunst is dus om steeds tijdig je tafels af te ruimen. hoe meer tafels je hebt, hoe meer volk je kan ontvangen uiteraard, en hoe meer +groene tafelbonussen je kan pakken. het word ook per extra tafel gemakkelijker om geen bonus te mislopen.


er hoeft ook geen enkele speler interieurupgrades of zitplaatsen te verliezen in zijn huidige taveerne
in mijn voorstel gaan we van 16 naar 32 zitplaatsen, ze worden enkel verdeeld over 4 tafels.
dus spelers die nu 16 zitplaatsen hebben, gaan over naar een volledig scherm met 2 tafels

nieuwe spelers moeten eerst een tafel van 8 zitplaatsen vrijspelen om een tweede tafel te kunnen kopen.
Kopen ze een derde tafel wijzigt de indeling van het scherm voor 3 tafels etc, het enige voordeel dat bestaande taveernes van 16/16 nu hebben is de prijs van 1 tafel.

de +groene tafelbonus is dan beter enkel op tafels met 8 stoelen mogelijk.

heb je bv 4/4 tafels waarvan tafel 4 met 3/8 zitplaatsen, zal de +groene tafelbonus op tafel 1-3 pas verdwijnen als aan tafel 4 alle beschikbare stoelen 24u volzet zijn.

ik denk dat met dit voorstel de taveerne als marketing tool enkel maar effectiever word, de taveerne nieuwe animo krijgt en de andere wijzigingen als nieuwe goederenbonus bij hulp, verdediging bij Ge,en het derde luik voor het klantenbestand iedereen ten goede komt, zowel INNO als bedrijf als de enthousiaste spelers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De “Dynamic Tower Bonus” lijkt me leuk.
Hoe zie je dat zo’n bonus zich verhoudt tot de GG qua prestatie?
Persoonlijk heb ik het tot nu toe niet waardevol genoeg gevonden om de DT te plaatsen en hield ik de ruimte liever vrij voor een “betere” GG.
De impuls om misschien uiteindelijk DT toch te plaatsen zou hiermee kunnen verdwijnen.
 

DeletedUser10553

Guest
die taveernebonus voor kans op gebouw TP goederen bij hulp of motivatie zou 5% voor 4u, 15% voor 12u en 25% voor 24u als max kunnen denk ik. en "on top" als je al een dynamic tower hebt staan.

het kan ook voor de eerste 8 , 16 en 32 spelers die je helpt


persoonlijk zou ik de DT zetten om goederen uit hogere TP te verzamelen op langere termijn.
zo kom je er iets vlotter aan toe om GG uit hogere tijdperken te plaatsen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MajorJaxx

Nieuw lid
Leuke ideeen om de taveerne weer nieuw leven in te blazen... als je eenmaal alles hebt verzameld is het spel element er wel een beetje uit...en ben je alleen nog maar tafelzilver aan het harken... dus ik ben voor aanpassingen binnen de taveerne...
 
Bovenaan