symbolieken die gebruikt worden

ik heb in het forum alle stappen basic doorlopen ,maar nergens vind ik een zinnige uitleg over de symbolen die gebruikt worden
voorbeeld in de legers

TijdperkType
rank-57652d887.png
attack-3362ba9d7.png
defense-fb6b51a2d.png
range-e99118ab5.png
movement-873373c46.png
attack-3362ba9d7.png

Bonus
defense-fb6b51a2d.png

Bonus
Vaardighede

ik zie daar vb een zegekrans staan weet dat dit iets te maken heeft met mijn punten aantal, hoe moet ik dit opvatten in de context van een militie
zwaard= vechtwaarde??
schild = verdediging?
maar dan zijn het groote vraagtekens
weet iemand waar ik daar een zinvolle uitleg kan vinden
ik doe niet anders dan verliezen met mijn legers misschien overzie ik iets in de sterke van mijn soldaten
groeten
Gibert
 
Je hebt 5 verschillende units, ieder met een eigen symbool. Ieder heeft zijn eigen kracht en zwakte
ik heb in het forum alle stappen basic doorlopen ,maar nergens vind ik een zinnige uitleg over de symbolen die gebruikt worden
voorbeeld in de legers

TijdperkType
rank-57652d887.png
attack-3362ba9d7.png
defense-fb6b51a2d.png
range-e99118ab5.png
movement-873373c46.png
attack-3362ba9d7.png

Bonus
defense-fb6b51a2d.png

Bonus
Vaardighede

ik zie daar vb een zegekrans staan weet dat dit iets te maken heeft met mijn punten aantal, hoe moet ik dit opvatten in de context van een militie
zwaard= vechtwaarde??
schild = verdediging?
maar dan zijn het groote vraagtekens
weet iemand waar ik daar een zinvolle uitleg kan vinden
ik doe niet anders dan verliezen met mijn legers misschien overzie ik iets in de sterke van mijn soldaten
groeten
Gibert
Iedere legereenheid heeft zijn eigen kracht en zwakte.
Het zwaard toont hoe groot de aanvalskracht is, het schild hoe groot de verdedigingskracht.
Het mannetje met de pijl geeft de verplaatsing aan en dan worden nog aanvals- en verdedigingsbonussen weergegeven. Als je een leger aanvalt kan je die eenheden aanklikken en zie ook hoeveelste bonus zij hebben.

Voorbeeld: als jij met een leger zonder aanvalsbonus een leger aanvalt uit hetzelfde tijdperk met een aanvalsbonus van 100%, zul ie gegarandeerd verliezen


2e Voorbeeld: als je met 8 artillerie-eenheden een leger van 8 paarden aanvalt, zul je makkelijk kunnen verliezen of zware verliezen lijden.

Leer de moves van de AI kennen, dan kan je je leger zo samenstellen dat het wel wint, ook bij automatische gevechten. En schurken kunnen een uitkomst zijn.
 
Bovenaan