Bevestigd Strijdperken onbereikbaar

DeletedUser12863

Guest
Vreemd genoeg kan ik deze zeer storende foutmelding niet terugvinden in het GSP discussiedraadje of hier tussen de bugmeldingen...

Ik heb bij het openen van de strijdperken VAAK last van de volgende melding:

"Strijdperken onbereikbaar.
Er lijkt momenteel een probleem te zijn met de toegang tot de strijdperken. Controleer je netwerkverbinding en probeer het opnieuw."

Ik ben een actieve speler en tevens leider van een actief gilde. Ik speel bijna alleen maar via de telefoon (S10+, Android). Mijn telefoon laat het spel op de achtergrond draaien mits ik FoE weer binnen een halfuur na de vorige keer open. Als ik langer weg ben geweest moet het spel opnieuw laden.
Bijna elke keer wanneer ik GSP wil openen krijg ik bovenstaande melding. Rest van het spel functioneert prima dus het ligt niet aan mijn netwerkverbinding. De enige oplossing die werkt als ik die melding krijg is het spel volledig afsluiten (wegvegen op mijn foon) en het daarna opnieuw opstarten. Als ik dan direct na het opstarten GSP aanklik kom ik er weer in, maar zodra ik een paar minuten niet naar FoE heb gekeken vervalt dat recht blijkbaar weer en moet ik het spel dus weer opnieuw starten voor ik toegang krijg tot GSP.
Ik kijk veel tussendoor wat inhoudt dat ik eventjes naar FoE kijk, de chats (lijntjes) bezoek en de ontwikkelingen op de GSP kaart volg, daarna leg ik het spel weer weg. ERG storend dat ik dan dus iedere keer wanneer ik tussendoor even wil loeren, het spel eerst volledig moet herstarten omdat GSP deze waardeloze melding blijft geven.

Dit speelt trouwens al vanaf dag 1 dat GSP werd geintroduceerd, maar omdat ik er regelmatig anderen over heb horen klagen had ik onderhand al wel een oplossing (of minimaal een melding ervan op dit forum) verwacht.
 

Markus

Actief lid
Ik heb dit probleem ook geobserveerd, maar dan alleen als het spel niet volledig opnieuw geladen hoeft te worden. En meestal na 3-4x proberen kom ik er weer gewoon in. Maar blijft raar.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We zijn op de hoogte van deze problemen maar vaak is het toch iets aan de kant van de gebruiker dat dit veroorzaakt. Het spel probeert verbinding te maken met de server die de strijdperken regelt en wanneer dat niet lukt krijg je die melding te zien. Opnieuw proberen helpt dan soms wel, of het spel opnieuw starten inderdaad.
 

DeletedUser13259

Guest
Oke, maar gaat er nog wat aan gedaan worden, of niet Leones..?
 
Ik krijg deze foutmelding ook regelmatig. Ik speel op Android - enige manier om er vanaf te komen is het spel afsluiten en opnieuw starten, maar probleem komt evengoed 5 min gewoon weer terug.
 

DeletedUser13271

Guest
Dit heeft niks met je eigen verbinding te maken. Het komt ook alleen voor bij de module van de gildeslagvelden.
 

DeletedUser12863

Guest
Klopt ik ben ook benieuwd wanneer dit opgelost gaat worden. Als het bij zovelen gebeurt en idd enkel bij de module strijdperken dan kan het geen probleem van de verbinding zijn lijkt me. Rest van het spel werkt prima. Overigens gebeurt dit via 4G net zo hard als via de diverse Wi-Fi's waarop ik inlog...

Mijn vriendin speelt op iOS die krijgt dit ook regelmatig, maar niet zo vaak als ik (android).
 

Atokirina

Actief lid
Dit heeft niks met je eigen verbinding te maken. Het komt ook alleen voor bij de module van de gildeslagvelden.
Wanneer je internetverbinding slecht wordt of kort wegvalt, wordt het spel niet altijd herladen maar lijkt het erop dat alles nog steeds werkt.
Je hebt vast al meegemaakt dat alles perfect lijkt te werken tot je je voltooide producties wilt innen en er helemaal niets gebeurd wanneer je ze geïnd hebt? Je kan geen nieuwe productie starten en je hebt ook geen verandering van je grondstoffen gezien. Als je dan wat wacht, kan het zijn dat je je spel moet herladen of dat de delay wordt weggewerkt.

Ik denk dat het vooral daarmee te maken heeft maar dat je bij dit spelonderdeel tenminste wel een melding krijgt. Wanneer ik overigens die melding op de PC krijg en ik de strijdperken opnieuw probeer te betreden, lijkt alles perfect te werken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser13271

Guest
Wanneer je internetverbinding slecht wordt of kort wegvalt, wordt het spel niet altijd herladen maar lijkt het erop dat alles nog steeds werkt.
Je hebt vast al meegemaakt dat alles perfect lijkt te werken tot je je voltooide producties wilt innen en er helemaal niets gebeurd wanneer je ze geïnd hebt? Je kan geen nieuwe productie starten en je hebt ook geen verandering van je grondstoffen gezien. Als je dan wat wacht, kan het zijn dat je je spel moet herladen of dat de delay wordt weggewerkt.

Ik denk dat het vooral daarmee te maken heeft maar dat je bij dit spelonderdeel tenminste wel een melding krijgt. Wanneer ik overigens die melding op de PC krijg en ik probeer de strijdperken opnieuw te betreden, lijkt alles perfect te werken.
Ja dat heb ik meegemaakt, daardoor weet ik dat dit er niks mee te maken heeft :) .
 
Klopt - het heeft niets met internetverbinding te maken. Alle andere onderdelen van FOE doen t prima en alle andere apps idem, email, fb, wat je maar kan bedenken. Het is ook geen probleem dat zich voordoet over mijn gehele gilde, ik was de enige.
Het enige dat helpt is de app afsluiten en opnieuw starten.
 

DeletedUser13271

Guest
Sinds laatste update weer vaker last van, kan naar alle spelonderdelen behalve naar de slagvelden dan. App afsluiten en opnieuw starten is dit keer de enige oplossing.
 
Bovenaan